Kan någon säga om den här datorn är bra? Är lite osäker

Permalänk
Medlem

Kan någon säga om den här datorn är bra? Är lite osäker

Skulle vara bra om jag fick lite kommentarer om min nya dator som jag har tänkt köpa.

Here goes:

Chassi: Lian Li PC7 Midtower
Nätagg: HIPER Type-R 580w
Moderkort: ASUS A8N-SLI SE Nforce4
CPU: AMD 64 4000+ 2.4ghz
Grafikkort: XFX GeForce 7900GT extreme 256mb
RAM Minne: Twinmos 2gb
Hårddisk: 160gb 7200rpm 8mb SATA 2
CD/DVD-ROM: ASUS DVD 16x och CD-ROM 48x
Ljudkort: Bluegears/HDA Digital X-Mystique 7.1 Gold

Edit: den här tråden är felplacerad ser jag nu. Sorry Sweclockers

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080

Permalänk
Medlem

Jadu, det beror väl på vad den kostar. Men jag kan säga att CPU, GPU och allt sånt är bra nog att spela alla spel på, med bra inställningar. Chassit, nätagget osv. ser ut at vara bra grejer dom också. Frågan är väl priset för att man ska kunna dra någon slutsats. Processorn går för övrigt att klocka mycket, mycket bra vilket är positivt. Det är dock inte dual core vilket gör det lite mindre framtidsäkert (dessutom 939 och inte AM2) och det blir inte lika mycket multitaskande .. Sedan är det många som har problem med det där grafikkortet. Se till att inte Void:a garantin dom första månaderna ...

Men i spel borde den prestera riktigt bra idag.

Permalänk
Medlem

Den ser bra ut. Beror på vad du kräver iofs.
Det finns ju bättre grejer. Men det du har är bra.
Själv skulle jag satsa på dual core.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

lägg pyttelite mer pengar på en dualcore, 4200+ eller bättre. eller så kan du vänta till Conroe når hyllorna, men var kvick, de kanske tar slut snabbt

Visa signatur

3500+ Venice | 2gig DDR | Geforce 6800GT | Asus A8V-Deluxe | Antec HE 430W | 300gig SATA | 200Gig ATA (system) | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

om han ska ha den till spel så är single core fortfarande bättre optimerade dock.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
om han ska ha den till spel så är single core fortfarande bättre optimerade dock.

Nej, inte prestandamässigt, men det kostar mer att få dual core med två kärnor (m.m.) som motsvarar en single core för samma pris ...

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

När det gäller pris så köper jag via en kompis farsa. Utan skatt hehe.

Tack för svaren. Det var vad jag ville höra

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080