Permalänk

Hjälp!

HAr fått mig en ny dator.

2,8Ghz Intel Pentium 4

1GB RAM PC3200

Palit GeForce 6600 GT256MB

Mit problem är att jag inte får upp min FPS i spel. I cs 1.6 så tar sig inte FPSen över 60... hadde en bärbar Dell D505 innan som tiog sig upp till 100fps så denna dator borde definitivt göra det:S

Jag har varit upp och snurrat i 80 fps i Source med ednna burk så då borde jag ligga på 100 i cs 1.6.

Kan det vara nått jag måste ställa in med grafikkortet, jag drog hem de sensate drivrutinerna men det hände ingenting.

Sen så undrar jag om det kan ha med skärmen att göra.

Det är en Samsung SyncMaster 957MB med följande settings:

DPI (96)
Upåpdateringsfrekvens 60Hz
32bitar färg

Permalänk

prova att gå in på options i CS in på video och advance tror jag, du ska i alla fall ställa in renderare.
du kan välja mellan Software, D3D (direct 3D) och OpenGL
välj OpenGl då får du högts FPS, Software brukar vara på som standard och det är det sämsta du kan ha på.

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk

Det är redan inställt på det. D roliga är ju att jga varken stiger eller sjunker från 60 fps..jag kan stå i en smoke eller i emn flash har fortafarned 60 fps

Permalänk
Medlem

Se så att Vsync inte är aktiverat (om det nu finns på CS.. kör ej det, då jag personligen tycker det suger D: ).

Permalänk

Det är lite fel forumdel för den frågan, om man tar en titt i spelforumdelen och kollar i FAQ så hittar man detta:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=1...

Topic var inte det bästa heller "Hjälp!" säger ju inte så mycket direkt, när en moderator får syn på det lär du få tråden låst.
Till nästa gång kan du jutänka på att skriva en lite mer informativ beskrivning i topic, t.ex. "Problem med FPS i CS med nytt grafikkort"

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

du måste gå in i drivern o stänga av v-sync

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem

V-sync är ett måste, ser rent sagt ut förjävligt ut utan.

Din skärm har bara 60hz, så med v-sync så går bara fpsen upp till 60 som max.

Permalänk

eftersom din skärm bara har 60hz så kan du inte få mer mer än 60fps. Höj till 75hz om det går.

Visa signatur

Bästa färdigbyggda stationära gamingdatorn under 10000 kr? http://www.agumagamingdator.se/

Permalänk

TAck för hjälpen

Permalänk
Hedersmedlem

*Låst*

Fixa en bättre topic. PM:a mig ett nytt förslag. Glöm ej länken till tråden.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X