Permalänk
Medlem

Blåst på Sweclockers

Näh!
Men det känns som..
Jag är en lojal sweclockers (och 64bits) medlem och fan. Har handlat begagnat från både säjter utan problem!

Innan midsommar hittade jag ett par 1gig kingston minne för en ganska bra pris på swecklockers marknad. Skickad ett bjud och fick en respons från killen efter midsommar, han hade ju press på tid och har fåt mycket intresse i minnet. Jag var fort. intresserad så skickade jag mitt mobilnummer. Killen ringde och skickade faktist korrekter egenskaper och en länk till minnen.
Allt känns bra och jag, som troligen var en proffs med sådan, skickade 1200 spänn i killens kontor. Han förmodligen skickad grejan sent på den onsdag och jag skulle få grejan senast Fredag eller Måndagen där efter.
Han till och med skickad en sista epost fredagen efter onsdag att:

"Du kan väl höra av dig till mig när du fått minnena så vet jag att allt
är
OK
Mvh............"

Och after det så försvann honom från jordens yta!! Det har blivit nästan två veckor utan minnnet, och inga respons till många epost. Mobilnummer fungera inte. Jag hittade honom på eniro.se men addressen kunde inte ens visa upp på kartan, dessutom mobilnummret jag fick från eniro komma aldrig fram!
Enligt posten, om felet uppstå så måste han gör en "reklamation" från sin sida men han finns inte! Jag fick ingen kollinummer från honom.
Jag frågade postservicen i mitt område om kanske brevet/paketet har kommit och jag fick ingen hämtningslapp eller jag kastade ut med skräpposten. De försökt att hjälper men tyvärr har de många kvarlämnad paket, det var nästen omöjlig.
Så nu måste jag vänta en månad att få en påminelse lapp från posten (om han faktist skickade grejan).
Jag fundera, efter den månad, att lämna ut hans namn till alla forum och blog säjter, för att få en respons.
Jag vill tror på folkets goda, men samtidigt känns det plågsamt!

OBS
Det är ingen FEL av swecklockers!!!!!!!!!

Darren
(är inte så mjuk längre)

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Jag förstår att du finner iritattion men lär dig att inte betala i förskott om du inte är beredd att ta den risken.

Permalänk
Medlem

surt, det är verkligen skit tråkigt att det blir så.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Geeks
SweClockers

Mycket tråkigt att bedragare hittat hit.
Maila gärna mig med all information du har om annonsen, såsom killens användarnamn. Skriv inget om det i forumet bara.

Tänk på att det är ett brott mot PUL att hänga ut någon, dessutom kan du bli anmäld för förtal. Bättre att gå till polisen och anmäla killen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Jag hoppa fortförande att det är ju nåt fel med postsystemet. Det var ju inte pengar som gäller verkligen, det var ju irattion. Jag ville har ett svar, ett respons , ett reaktion bara!
Jag kommer att fortförande köpa minnet, men kanske från en butik.

Darren

Visa signatur

Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darrenj
Jag hoppa fortförande att det är ju nåt fel med postsystemet. Det var ju inte pengar som gäller verkligen, det var ju irattion. Jag ville har ett svar, ett respons , ett reaktion bara!
Jag kommer att fortförande köpa minnet, men kanske från en butik.

Darren

Sånt här är alltid jobbigt, därför brukar jag använda tradera eller blockets betalgarantier för att verkligen vara säker på att säljaren inte kommer få pengarna om jag inte får produkten.
Om det är såpass dyra saker som över 500-1000kr så rekommenderar jag att alltid säga till att du vill ha sakerna med paket eller rekommenderat med kollinummer.

Hoppas att det löser sig iallafall, han kanske bara gått på semester kan man hoppas...

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Jo kanske han är på semester bara, men inga kontakt alls!
Usch...
Jag har redan skickat relevanta info till forums moderatorn (xphase)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag har sålt en del saker på sweclockers och jag brukar ge köparen 3 alternativ ang. frakt.. Paket, REK-brev el. vanligt brev, det sist nämnda är utan kollin och utan garanti men också väldigt blligt så hur dom vill göra är upp till köparen då han får stå för frakten oftast och jag avsäger mig all rätt om det skulle komma bort. Lika bra att upplysa köparen om detta. Sedan om köparen litar på mig är en annan sak.. jag brukar hänvisa dom till mitt eBay namn då jag har samma där med 100% feedback i både kölp och sälj.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

lite moment 22 där, man vill inte sätta in pengar i förskott, och säljaren vill inte skicka utan att ha fått pengar.

REK eller Postförskott är väl det enda som funkar, men fortfarande kan manb li blåst, från båda håll.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oobum
lite moment 22 där, man vill inte sätta in pengar i förskott, och säljaren vill inte skicka utan att ha fått pengar.

REK eller Postförskott är väl det enda som funkar, men fortfarande kan manb li blåst, från båda håll.

Finns ju även en tjänst som heter internetgirot.se som funkar ganska bra.

Permalänk
Medlem

Jag kanske gör som xphase säger. Det bli polisanmälning efter en månads tid, antar jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skulle du kunna pma mig med hans info, så man har möjlighet att varna andra för idioten om man ser han någon annanstans. Och ja det är helt ok eftersom du inte sprider det till alla utan till vissa bara.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tror det är bäst att låsa tråden och låta darrenj polisanmäla saken. Han får gärna skapa en ny tråd sen och berätta hur det gick.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)