Permalänk
Medlem

Razern börjar ge upp ?

Tja!

Min razermus (diamondback) som är 1,5 år gammal har börjat glappa tror jag... ni vet säkert hur det låter när man för in något i usb-porten, ett litet ljud från högtalarna iaf. Till problemet: När jag sitter framför datorn så kommer detta ljud ibland - musen stannar till i en sekund och sedan är den normal igen. Vad beror detta på ? :S

Permalänk
Medlem

Glappkontakt? Du kan antagligen fixa det själv om du är lite händig. Antagligen är det vid kontakten eller där sladden går in i musen som det glappar isådanafall.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Glappkontakt? Du kan antagligen fixa det själv om du är lite händig. Antagligen är det vid kontakten eller där sladden går in i musen som det glappar isådanafall.

Tror också att det glappar. Kan man fixa detta själv ? hur isofall ?

Permalänk

90% av alla razer dbs glappar eller kommer glappa bara att reklamera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlySprytan
90% av alla razer dbs glappar eller kommer glappa bara att reklamera

Ja, jag tror också att väldigt många kommer att glappa nån gång. Alla prylar går ju sönder förr eller senare. Jag misstänker att det inte är så lätt att reklamera en mus som är 1,5 år gammal heller, eftersom man då måste bevisa att felet fanns där ifrån början. Man kan ju alltid försöka förståss, dom kanske är schyssta.

Ifrån konsumentverket: "Under de första sex månaderna efter köpet är det säljarens sak att bevisa att felet inte fanns från början. Annars räknas felet som ursprungligt. När det har gått mer än sex månader efter köpet är det du som köpare som måste kunna bevisa att felet fanns från början."

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CesiuM2
Tror också att det glappar. Kan man fixa detta själv ? hur isofall ?

Tja, du kan ju känna på sladden och se om du kan hitta stället som det glappar på först. Så dra lite försiktigt i sladden där den sitter fast i USB-kontakten, om det inte händer nåt så testa där den går in i musen. Om musen förlorar strömmen när du drar i sladden har du hittat glappet.

Du kan behöva skruva upp musen och löda eller kanske löda fast en ny kontakt. Känner du någon med lite sådan kunskap kan dom säkert fixa det åt dig.

Jag hittade ingen guide för hur man öppnar en Diamonback nu, men jag vet att det finns. Här finns en guide för hur man öppnar en Copperhead, tror man öpnnar en Diamonback på liknande sätt. http://www.razerblueprints.net/index.php?option=com_content&t...

Det kanske finns någon annan som har lite erfarenhet av att laga glappkontakt på möss som kan ge lite mer råd. Jag har inte gjort det själv så det vore ju bra om någon mer kunde ge lite tips. Annars får du söka lite.
Lycka till!

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Tackar väldigt mycket för svaret [Z]!

De är väll ganska sant att det flesta möss börjar glappa. Felet fanns ju inte från början utan det har uppstått utav slitage.

Får väll ta och köpa en ny mus tror jag, måste bara testa öppna på den, kanske bara något som sitter löst