En mycket skum dag :S

Permalänk
Medlem

En mycket skum dag :S

tjena har ganska stora och exremt jobbiga problem som helt plötsligt dök upp från ingenstans idag.
Som en helt vanlig dag så skulle jag göra mina rutiner. Logga in på Wow kolla runt där. logga in på Guild forumet etc.
Först loggar jag in på wow. så får jag ett meddelande att det är nåt fel med versionen, jag fixa det så man äntligen kunde logga in. medans jag hade spelet uppe så alt tabba jag och skulle logga in på bla Swec och guild forumet. men? Internet går något så ENORMT segt.körde ett TPTEST och den visa på att min bandbredd ligger på 64 KBIT/S!? jag har normalt 2mbit/s av telia.
testade med att starta om modemet routern och datorn, och sedan logga in på Swec etc. YES 2.09 mbit/s i TPTest. det funkar tänkte jag. Men så fort jag startar Wow så blir allt slött igen jahaa. så jag tänkte det kanske är virus i Wow mappen då. Gjorde en scan med panda antivirus activescan på deras hemsida. yepp jag hade rätt 22 virus i World of warcraft mappen. startade om datorn. logga in på wow och gjorde ett tptest nepp nere på 64KBIT/s igen. VA I HELVETE tänkte jag högt i mitt huvud. tankade ner en gratisversion av AGV Antivirus och körde det. Programet går slött som fan med, och kan inte ens scanna med den, testade med att starta om datorn. DÅ jag inte ens kan logga in på mitt winxp Konto. då jag loggas ut direkt när jag når skrivbordet. startar om IGEN och går in i felsäkert läge och avinstallerar AGV antivirus. och testar igen. yepp då funkar det. Då tänkte jag att jag skulle se om det fanns några ovanliga bakrundsprogram som ligger och stör, Kör en CTRL alt Delete trycker på aktivitetshanteraren, men Inget händer absolut inget. Neehee testar starta det manuellt då, genom C:/WINDOWS/ men filen finns inte där. och nu märker jag att inte MSCONFIG fungerar heller. inte heller Hjälpfunktionerna.
jag har också testat andra spel om det går lika slött då, Jajamen! 64kbit/s där med

finns det någon som vet vad jag kan göra för att bli av med mitt problem?

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk

Du får testa nåt annat AV program. Du verkar ha något elakt virus. Men ifall det har tagit bort viktiga windows filer så kanske det är lika bra att formatera om? Då försvinner iaf viruset garanterat också.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Mjo, det där låter inte bra alls! Om viruste har tagit bort windowsmappar så kanske enda alternativet är formatering. =/

Permalänk
Medlem

Du kan ju iochförsig testa "tasklist" i Kommandotolken om du har WinXP Pro först.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem

jag har bara Winxp home
Om jag nu måste formatera. går det att tex sätta i en hårddisk i en annan dator. och sedan lägga över viktiga filer. Som tex en jävla massa film och musik. utan att den datorn också får flipp och blir smittad?

EDIT: Juste glömde fråga. om det går att komma åt återställningspunkt funktionen på ett annat sätt en ifrån Hjälp och support?

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk

Prova Kaspersky's AV rätt bra faktiskt.. (kaspersky.com) tror det ska finnas en trial att ladda ner.

Visa signatur

Go for the eyes, Boo, GO FOR THE EYES! RAAAAAAAAAAAURGH!!!

Permalänk
Medlem

ok, efter testat kasperskys AV så hittar den ett virus kallat Tenga.a. Detta virus har spridit sig Genom nästan hela hårddisken. Den har tagit bort En massa .Exe filer t.ex Taskman,PAINT!?,Hjälpfunktionen,Msconfig och en jävla massa annat.
Enda sättet att bli av med den nu värkar att vara att formatera Eller om det går att komma åt en återställningspungt nån som vet hur man gör? utan att använda Hjälpfunktionerna?
jag vill också veta om det går att spara undan viktiga filer som jag gärna vill ha kvar till en annan dator utan att den blir smittad?

Citat från Viruslist:
tenga infects PE exe files. The virus can also act as a Network-Worm on machines with an unpatched DCOM RPC vulnerability. Microsoft Security Bulletin MX03-026 details the vulnerability. After launch, Tenga checks if the domain vx9.users.freebsd is available and attempts to dowload Trojan-Downloader.Win32.Small.bdc from http://**nt*.lycos.it/v**/dl.exe Tenga is a classic appending virus that increases the size of infected files by 3 KB.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern