Göra en ghost windows..

Permalänk
Medlem

Göra en ghost windows..

Hej jag tänkte bränna ut ett windows med alla program och så.. det är första gången jag gör det och använder True Image.

Men det jag inte fattar är att min nyformaterade windows C: är på nästan 7 gb använt utrymme men om jag går in på den så kan jag bara hitta ca 3.3 gb på den.

För nu får jag bara error när jag ska göra en bootable image och antar att det är på grund av att den är 7 gb stor..

..var ligger de andra filerna så ja kan ta bort dom? (har kollat dolda filer)

tacksam för hjälp!

Visa signatur

P4 3.2, GeForce 6600GT, 450GB, 2GB CORSAIR, ABIT AA8 DuraMAX

Permalänk
Medlem

Det kan inte vara så att den försöker få med växlingsfilen? Iofs så borde den inte vara 3gig men bara en tanke. Aldrig använt mig av True Image me den klarar väl av att göra Imagen direkt i Windows och då använder den ju sig av växlingsfilen.

Som sagt bara rena spekulationer så förmodligen inte rätt...

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Problem med partition..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av neurook
Hej jag tänkte bränna ut ett windows med alla program och så.. det är första gången jag gör det och använder True Image.

Men det jag inte fattar är att min nyformaterade windows C: är på nästan 7 gb använt utrymme men om jag går in på den så kan jag bara hitta ca 3.3 gb på den.

För nu får jag bara error när jag ska göra en bootable image och antar att det är på grund av att den är 7 gb stor..

..var ligger de andra filerna så ja kan ta bort dom? (har kollat dolda filer)

tacksam för hjälp!

Hur kontrollerar du använt utrymme? Högerklickar du på partitionen i Explorer och väljer egenskaper?
Du försöker bränna imagen direkt förstår jag det som. Gör inte på det sättet, utan skapa den först på en partition för att sen bränna ut.