Half-Life 2 Episode One

Permalänk
Medlem

Jag och Alyx har precis åkt ett tåg som kört fast, varpå vi har kravlat oss ur och tagit oss genom ett antal rum, nu är vi i ett mörkt garage där man ska aktivera en powerbox för att få igång hissen, men efter jag staplat upp några lådor och klättrat in i rummet där den finns kan jag inte komma ut igen. Jag hör hur Alyx säger att allt funkar, men sen kommer monster och dödar henne, och jag kommer inte ut därifrån, hur tusan gör jag? :/

Permalänk
Avstängd

hjelp ja har sama problem som höken ;);)));)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Abbeb
hjelp ja har sama problem som höken ;);)));)

Inte långt ifrån dörren finns en lite el låda på väggen där drar ni på strömmen igen..

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Inte långt ifrån dörren finns en lite el låda på väggen där drar ni på strömmen igen..

el lådan är inget problem att hitta, det är att komma därifrån levande som är grejen.

Visa signatur

Signatur raderad, max tre rader och max två färger. Se reglerna. - Vicotnik

Permalänk
Medlem

Hur är det med vattnet i hl2 ep1 är det samma eller har dom gjort någon förbättring?

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trinitas
Hur är det med vattnet i hl2 ep1 är det samma eller har dom gjort någon förbättring?

Samma vatten som i HL2 (Tror jag iaf)
Gillar du inte det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cylotec
el lådan är inget problem att hitta, det är att komma därifrån levande som är grejen.

Jo tack, det vet jag redan, inte bara levande, utan att komma därifrån över huvud taget... Hur kommer man ut ur rummet med elskåpet? Enda utgången jag hittar är ett hål i taket som är för högt upp för att man ska kunna komma upp där. Att man skulle ha tänk på att kasta ner lådor att stapla innan man gick in där verkar aldeles för långsökt...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Jo tack, det vet jag redan, inte bara levande, utan att komma därifrån över huvud taget... Hur kommer man ut ur rummet med elskåpet? Enda utgången jag hittar är ett hål i taket som är för högt upp för att man ska kunna komma upp där. Att man skulle ha tänk på att kasta ner lådor att stapla innan man gick in där verkar aldeles för långsökt...

Hmm, konsulterade sonen igen..
Är du på det där stället där det är vatten på golvet?
Isf, ska du slå om en strömbrytare (Slå på strömmen) så öppnas en dörr till vänster bakom dej (Om du vänder dej om först) ;-)..
Sen får du hoppa över vattnet till nån järntrall för att ta dej fram till dörren p.g.a att vattnet blir strömförande..
(ursäkta om det blir svårförståeligt, har inte spelat det själv, sonen som försöker berätta).

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Hur pass höga inställningar kan jag ha med datorn i sign? dvs pezen. Funderar på att köpa spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
Hur pass höga inställningar kan jag ha med datorn i sign? dvs pezen. Funderar på att köpa spelet

Allt max, om jag kan ha allt på max, så kan du det...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Hmm, konsulterade sonen igen..
Är du på det där stället där det är vatten på golvet?
Isf, ska du slå om en strömbrytare (Slå på strömmen) så öppnas en dörr till vänster bakom dej (Om du vänder dej om först) ;-)..
Sen får du hoppa över vattnet till nån järntrall för att ta dej fram till dörren p.g.a att vattnet blir strömförande..
(ursäkta om det blir svårförståeligt, har inte spelat det själv, sonen som försöker berätta).

Nej, det är inte samma ställe du tänker på.

Permalänk
Medlem

WOOT! En snubbbe har hittat ett gömt vapen i Ep. 1. Vissa har fått problem med spelet efter att de använt fusket.

Skriv in "hopwire_vortex 1" och sedan "give weapon_hopwire" (utan "" runt) så får du tillgång till det vråltuffa vapnet.

The Blackhole Grenade
http://www.youtube.com/watch?v=jn1TjZzO9Yk

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

OOOH!

Ser riktigt tufft ut, antagligen ett av de nya vapnen om kommer till ep2

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

Ser ut som ett av striderns vapen.

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk
Inaktiv

Är episode 1 standalone? eller behövs Hl2?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Är episode 1 standalone? eller behövs Hl2?

Standalone

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Har inte spelat igenom hela spelet än men måste säga att jag är lite besviken ändå speciellt på spelkänslan som inte blivit förbättrad sen HL2..tänker då mest på att "gordon" upplevs som stel och inte alls känns som en levande person, samma med fienderna tex som combine-soldaterna som inte verkar ta skada av att bli skjutna utan bara flyger i backen efter ett visst antal skott.
Man ser inga ryck eller nåt om man ger en salva i benet tex.

Tycker verkligen att Gordon ska börja prata för som det är nu är tex scenerna med Alyx minst sagt stela och inte ett dugg verklighetstroget(i verkligeheten skulle det inte bli mycket konversation om den ena tiger som berget:D).
Sen borde dom hyra in lite bättre folk som kan få till lite mera känsla i karaktärernas röster.

Men ett stort plus ska dom ha valve för en att dom har en mycket bra optimerad grafikmotor som faktiskt ser hyfsad bra ut än idag, tex jag kan köra det spelet med 1280*1024, HDR, 8xAF och alla andra options på max utan att det hackar(i mina ögon iaf).

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Gargamel
Sen borde dom hyra in lite bättre folk som kan få till lite mera känsla i karaktärernas röster.

OMG!?

Just rösterna i HL2 dödar ju konkurrensen.

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk
Medlem

håller faktist med Jonathan här, rösterna är grymt bra i HL tycker jag

Permalänk

Smaken är ju som baken delad, personligen upplever jag det som att dom läser ur en bok bara.
Call of cthulhu dark corners of the earth tycker jag hade rätt bra folk som gjorde rösterna dock var dom lite enformiga ibland, tex när dom vrålade "outsider" lite väl ofta men det smälte det bra in tyckte jag:D
Men som sagt säger inte att HL2 episode suger eller nåt sånt, tycker det var värt pengarna iaf men som sagt lite smågrejer borde dom fixa till i kommande spel.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem
Citat:

Men ett stort plus ska dom ha valve för en att dom har en ganska bra optimerad grafikmotor som ser faktiskt hyfsad bra ut än idag, tex jag kan köra det spelet med 1280*1024, HDR, 8xAF och alla andra options på max utan att det hackar(i mina ögon iaf). [/B]

"1280*1024, HDR, 8xAF och alla andra options på max utan att det hackar(i mina ögon iaf"

Tjena, om man är helt jävla blind så flyter det.

Permalänk
Medlem

Nähe du Semjonov, det flyter på även på min skräpdator med samma inställningar som ovan förutom upplösningen, jag kör 1024x768

Visa signatur

SLUTA SÄR SKRIV! http://www.skrivihop.nu/exempel/roliga.php
|Core2Duo E6600 @2.4Ghz | Gigabyte GA-965P-DS3 | OCZ Gold XTC DDR2 PC6400 2048MB + Corsair XMS2 PC6400 4GB | Radeon 4870 512MB @stock | Hiper 580W | 2x250GB + 640GB WD SATA2|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
"1280*1024, HDR, 8xAF och alla andra options på max utan att det hackar(i mina ögon iaf"

Tjena, om man är helt jävla blind så flyter det.

Testade lite bara på skoj, 1152x864 med allt på max är inga problem på min burk.. Får en snitt-fps på 55-60..Inget som helst hackande.
Du bör nog se över dina drivrutiner.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Köpte precis episode one på Steam, festligt, 55% var redan nerladdat. Då vet man vert megabytsen tar vägen ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

I det mörka rummet med powerboxen ska man inte alls behöva hoppa upp på nå lådor för att komma in i ett rum. Det är bara att går bort och slå på powerboxen. Eventuellt är det ävl något lås som skall skjutas upp eller så. Kolla så att du inte missat något sådant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Köpte precis episode one på Steam, festligt, 55% var redan nerladdat. Då vet man vert megabytsen tar vägen ...

Antagligen för att du har något source-spel installerat redan, t.ex HL2.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
"1280*1024, HDR, 8xAF och alla andra options på max utan att det hackar(i mina ögon iaf"

Tjena, om man är helt jävla blind så flyter det.

Hehe väntade på en sån kommentar:D
Men det är olika en del kräver 100fps i sina spel för att det ska upplevas som flyt, ligger jag mellan 40-60fps är jag helt nöjd när det gäller fps spel.

Sen borde du inte alls ha några problem tycker jag att maxa HL2 ep1 annat vore konstigt då det inte kräver mycket alls.
Spel som f.e.a.r, oblivion, call of duty 2 etc kräver bra mycket mer.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk

Hur kommer Episode One funka på min dator?

AMD Athlon 3700+ 2.2Ghz
1GB Ram
Geforce 7300 GS 512 MB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Al Pacino
Hur kommer Episode One funka på min dator?

AMD Athlon 3700+ 2.2Ghz
1GB Ram
Geforce 7300 GS 512 MB

Ditt grafikkort drar ner extremt mycket. Tror nog att du får köra på låga inställningar.

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk