Daemon Tools problemet

Permalänk
Medlem

Daemon Tools problemet

Ja, som sagt. Har frågat runt på ett antal forum utan att någon har kunnat hjälpt mig. Testar här också.

Jag får upp det kända felet kernel debugger SPTD setup när jag ska installera Dameon Tools.

http://img86.imageshack.us/img86/9884/fel1bb2.jpg

Har sett att folk har fått hjälp genom att avinstallera en hotfix. Finns en tråd här om det. Dock har jag inte den hotfixen men har samma problem. Jag har testat att försöka installera en fil ifrån D-Tools hemsida som heter sptdinst_x86 utan framgång. Får då upp detta fel.

http://img86.imageshack.us/img86/3213/sptdkv6.jpg

Jag är kanske helt ute och cyklar men har försökt följa tips på diverse engelskspråkiga forum.

Vore evigt tacksam för hjälp.

Permalänk
Avstängd

jag anser bara det att man ska inte instalera den senaste eftersom den är mer stabil

jag har råkat ut församma men sen så har min dator blivit segare i upstarten
så aldrig mera 4an 3,46an den funkar

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Medlem

Ehm, tryck bara OK i första bilden så fortsätter installationen utan problem? Får upp samma själv, det är ju bara en varning att utifall du har någon "kernel debugger (SoftICE etc)" installerad så kan du få problem, har du inte det, tryck bara OK.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompi8
jag anser bara det att man ska inte instalera den senaste eftersom den är mer stabil

jag har råkat ut församma men sen så har min dator blivit segare i upstarten
så aldrig mera 4an 3,46an den funkar

Jag kan tyvärr inte installera de tidigare versionenerna heller. Blir samma fel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Ehm, tryck bara OK i första bilden så fortsätter installationen utan problem? Får upp samma själv, det är ju bara en varning att utifall du har någon "kernel debugger (SoftICE etc)" installerad så kan du få problem, har du inte det, tryck bara OK.

Jo, om det ändå vore så enkelt.

http://img228.imageshack.us/img228/6601/fel2tj3.jpg

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Yeah, fjräde forumet irad som hänvisar till den länken. Enkelt men dock inte fungerande.
Får söka vidare efter hjälp.

Permalänk
Medlem

Filnamnet på mappen?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratsy
Yeah, fjräde forumet irad som hänvisar till den länken. Enkelt men dock inte fungerande.
Får söka vidare efter hjälp.

Det är 8 sidor med förslag på vad du kan göra. Har du prövat allt?
De senaste inläggen är gjorda relativt nyligen (igår).

Vad hände när du:

------8<--------
Download CleanUp 4.5.2.
After, choose options in the soft, config the soft in a Standard Mod.
Run CleanUp.
Reboot your system.
Try to install DT 4.0.3.
------8<--------

eller:
------8<--------
download from resource kit the file SRVINSTW.EXE and run it. Select remove a service > NEXT > Local Machine > NEXT > Include Device Drivers... search for the service sptd and click to remove it.
------8<--------

eller den mest troliga:
------8<--------

to fix this problem after a repair install of xp remove the SPTD.SYS from your system32/drivers folder(or rename it) reboot and and then install dtools and it should work fine. even if SPTD isn't running the setup will not overwrite that file and give you "failed to oped config key" but in this case it means really to replace/overwrite "windows/system32/drivers/sptd.sys" file by default the installer asumes if the driver is there its doing an upgrade and wants to check the previous config settings in the registry only they don't exist anymore which gives this error
------8<--------

/G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurk
Det är 8 sidor med förslag på vad du kan göra. Har du prövat allt?
De senaste inläggen är gjorda relativt nyligen (igår).

Vad hände när du:

------8<--------
Download CleanUp 4.5.2.
After, choose options in the soft, config the soft in a Standard Mod.
Run CleanUp.
Reboot your system.
Try to install DT 4.0.3.
------8<--------

eller:
------8<--------
download from resource kit the file SRVINSTW.EXE and run it. Select remove a service > NEXT > Local Machine > NEXT > Include Device Drivers... search for the service sptd and click to remove it.
------8<--------

eller den mest troliga:
------8<--------

to fix this problem after a repair install of xp remove the SPTD.SYS from your system32/drivers folder(or rename it) reboot and and then install dtools and it should work fine. even if SPTD isn't running the setup will not overwrite that file and give you "failed to oped config key" but in this case it means really to replace/overwrite "windows/system32/drivers/sptd.sys" file by default the installer asumes if the driver is there its doing an upgrade and wants to check the previous config settings in the registry only they don't exist anymore which gives this error
------8<--------

/G

Ja dom två första gör ingen skillnad alls. Den sista fungerar en bit. Har flyttat SPTS.SYS till en annan mapp och även bytt namn på den för säkerhets skull. Startar sedan om datorn och påbörjar installen. Då kommer en ny ruta upp där det står att jag ska reboota igen för att forsätta installationen. Men när jag gjort det är jag tillbaka igen med smma gamla fel som första gången.

Sista meningarna som jag visar här under förstår jag inte riktigt. Möjligt att det är något där som strular.

give you "failed to oped config key" but in this case it means really to replace/overwrite "windows/system32/drivers/sptd.sys" file by default the installer asumes if the driver is there its doing an upgrade and wants to check the previous config settings in the registry only they don't exist anymore which gives this error

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratsy

Sista meningarna som jag visar här under förstår jag inte riktigt. Möjligt att det är något där som strular.

give you "failed to oped config key" but in this case it means really to replace/overwrite "windows/system32/drivers/sptd.sys" file by default the installer asumes if the driver is there its doing an upgrade and wants to check the previous config settings in the registry only they don't exist anymore which gives this error

Jag tolkar det som om att iom att du återställt registret (med repair) så ballar en check installationsprogrammet gör ur. Det finns inte en registernyckel som den ska ha och därmed ska den sätta den och skriva dit en fil, filen finns redan och det ballar ur (för det fallet har man inte tänkt på) - lösningen är att ta bort filen dessutom, för hand.
(Om jag själv har hängt med i tråden korrekt)

/G