Permalänk
Medlem

Förminska mp3 filer?

Jag har ett litet problem, jag kommer inte på vad programmet hette men det jag vill är att göra mina mp3 filer mindre i samma format som det är t ex ändra typ från 128kbs till 64kbs typ någon som vet något program?

Permalänk
Hedersmedlem

Då måste du koda om dem. lame och razorlame är väldigt smidigt för det.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

får man fråga värför?

För kvalitén försämras väl rätt rrejält om man sänker bitraten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
får man fråga värför?

För kvalitén försämras väl rätt rrejält om man sänker bitraten?

Kvalitén på Mp3 är kass ändå...
Kör med .flac istället, det är trevligare.

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk
Medlem

mp3 ska ha lägst 128. Allt under hörs tydlig skillnad. Själv hör jag inte skillnad över 160 (om jag inte spelar på polarens DJ anläggning för då hörs det skillnad)

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoZzE
Kvalitén på Mp3 är kass ändå...
Kör med .flac istället, det är trevligare.

Även om kvalitén är kass är det ingen anledning att göra den _ännu_ sämre...

Själv kör jag med mp3 på typ 160 och det funkar fint för mina öron.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Även om kvalitén är kass är det ingen anledning att göra den _ännu_ sämre...

Själv kör jag med mp3 på typ 160 och det funkar fint för mina öron.

Han kanske vill ha den som ringsignal eller nått sånt? Då spelar väl inte kvallan så stor roll!!

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Jag frågade inte vilken kvalitet ni spelar upp era i för det skiter ju jag vicket i det är så att jag ska ha dom i mobilen och där spelar det ingen roll kom gärna med vettiga svar istället för skriv att det blir sämre kvalitet så jävla dum är jag ju inte så jag inte förstår det. Frågan är vad för program elr vad det heter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PingWin
Jag frågade inte vilken kvalitet ni spelar upp era i för det skiter ju jag vicket i det är så att jag ska ha dom i mobilen och där spelar det ingen roll kom gärna med vettiga svar istället för skriv att det blir sämre kvalitet så jävla dum är jag ju inte så jag inte förstår det. Frågan är vad för program elr vad det heter.

Men om du inte vill ha en massa missförstånd etc så kunde du ju ha skrivit att du ska ha dem i mobilen I ditt första inlägg, detta är Sweclockers där alla bryr sig om "Kvalitet" på ljud, bild etc klart folk kommer påpeka det.

När jag läste ditt sista inlägg så fick jag direkt ingen som helst lust att hjälpa dig...

Permalänk

Finns en drös med program på http://www.download.com som kan "förminska" mp3 filer. Om det inte skadar så kan du ändra till andra format som, wav, wma, ogg osv...

Förr körde jag med "Power MP3 WMA Converter", var rätt nöjd, tills jag använde Cubase SX 3 istället.