Ny mobil innan skolstarten

Permalänk
Medlem

Ny mobil innan skolstarten

Har tänkt att köpa en ny mobil. Jag funderar på RAZR v3i, SE k750 samt SE w300i.

Funktionerna/kraven jag har/vill ha är:
-Liten
-Billig
-Bra möjligheter att installera program(Java?)
-FM-radio
-Gärna hyfsad mängd minne som följer med
-Mp3
-Acceptabel batteritid

På grund av radion försvinner nog RAZR, så berätta gärna för- och nackdelar med k750 och w300i. Hur är kameran på k750(jag vill inte veta att den har två megapixel, jag vill veta om den är användbar som helhet, inte upplösning)? Skillnad i ljud? etc

Tacksam för hjälp, skulle gärna skaffa ny mobil hyfsat snart!

Permalänk
Medlem

http://www.mobile-review.com/index-en.shtml och www.mobique.com brukar ha bra tester med film och bilder från telefonerna.
Kameran på k750i är riktigt bra, speciellt på macrobilder.

Permalänk
Medlem

Tack!

Lutar åt k750 nu, riktigt bra att det stod i recensionen att man får med handsfree

Permalänk
Medlem

K610 hade jag kollat på.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk

du får med ett riktigt walkman-headset till alla walkmanlurar inkl. w300i!

Permalänk
Medlem

K750 är väl en utgående modell nu?, men jag skulle satsat på den om jag vore i din situation.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Jag hade definitift köpt en k610 :D. 2 megapixel (dock inte autofokus), men den har däremot A2DP som inte k750i har, sen vet jag inte vilken minnesmängd som medföljer men snart finns 2GB kort ute på marknaden.

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Varför k610 framför k750i?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kavaj
Varför k610 framför k750i?

För mej är det främst A2DP som lockar sen är det en "ny" mobil k750 är inte..

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

En 2 megapixel-kamera utan AF låter ju inte som en höjdare?

Permalänk
Medlem

W900 är en ruggigt bra musikmobil. 470 Mb inbyggt minne, 2 Megapixel kamera. Enda nackdelen är att den är så djävulskt stor. Om du köper den begagnad på tex tradera kan du få den för under 3000 kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarzan
En 2 megapixel-kamera utan AF låter ju inte som en höjdare?

Ja asså det är vad jag skulle välja iaf. behöver inte betyda att den är bäst för det.

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Ett krav är att den ska finnas billigt med 12 månaders Tele2-abbonemang för högst 100/månad (inkl. avbetalning på telefonen).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hulten90
Ett krav är att den ska finnas billigt med 12 månaders Tele2-abbonemang för högst 100/månad (inkl. avbetalning på telefonen).

Det där kanske du skulle sagt från början Lättast är ju att köpa mobilen rakt av. De mobiler du tittade på kostar inte så mycet. Hittar du nåt abonemang lär de nästan vara gratis, med förhöjd månadsavgift såklart.

K610 är en grym mobil, den skulle jag satsa på.

Har en K800i själv vilket det finns en enorm tråd om här, dock verkar det vara utanför din budget.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Lycka till med köpet!

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

K610 saknar radio. Om det är ett krav, så köp inte den. Dessutom får man med väldigt lite minne till mp3-spelaren och minneskorten den ska ha är väldigt dyra.

Det är en mycket fin telefon men den kanske inte är rätt för dina behov.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jerka^
Dessutom får man med väldigt lite minne till mp3-spelaren och minneskorten den ska ha är väldigt dyra.

Va? Man får ju en m2 512mb för 250-300 kr.. 1gb för 450kr.

Till topic, har efter 2 veckors användande bara goda erfarenheter av k610. Älskar den och den är den bästa telefon jag haft. Bytte från samsungs D600.

Sedan smiskar styrplattan 750ins joystick.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klarho
Va? Man får ju en m2 512mb för 250-300 kr.. 1gb för 450kr.

Till topic, har efter 2 veckors användande bara goda erfarenheter av k610. Älskar den och den är den bästa telefon jag haft. Bytte från samsungs D600.

Sedan smiskar styrplattan 750ins joystick.

1024mb M2 för 500 kr, ja...

4048mb pro duo (k750i, w800o/w810i bla) kostar 1200kr.

Priset/priserna lär sänkas när 2gb kommer osv.

Permalänk
Medlem

Jag har en K750i och tycker den är jättebra. Angående kamerna så tar den skitbra bilder för att vara en mobiltelefon. Man kan ju inte jämföra med en digitalkamera, för då får telefonen självklart pisk

En sak som du ska vara medveten om: Du kanske sett reklamen på tv för SonyEricssons telefoner, med blixtsnabbt tagna bilder o.s.v... Man kan verkligen inte ta blixtsnabba bilder. När du fokuserar så tar det en liten stund, sedan måste allt i bild vara still när du tar bilden.. För om någon rör sig under tiden bilden tas, så blir bilden inte särskilt bra.
Exempel: Man tar ett kort på en människa som vänder bort huvudet. Först när du tagit bilden och den visas på displayen så syns allt jättebra, sedan står det "Sparar.." i displayen, d.v.s. bilden sparas i minnet, och när den är sparad visas den sparade bilden och då är det inte alls säkert att bilden ser likadan ut, t.ex. om människan har vänt bort huvudet exempelvis.
Det är väl det enda negativa jag kan komma på om telefonen=)

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Jaha, där ser man.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Jag har en K750i och tycker den är jättebra. Angående kamerna så tar den skitbra bilder för att vara en mobiltelefon. Man kan ju inte jämföra med en digitalkamera, för då får telefonen självklart pisk

En sak som du ska vara medveten om: Du kanske sett reklamen på tv för SonyEricssons telefoner, med blixtsnabbt tagna bilder o.s.v... Man kan verkligen inte ta blixtsnabba bilder. När du fokuserar så tar det en liten stund, sedan måste allt i bild vara still när du tar bilden.. För om någon rör sig under tiden bilden tas, så blir bilden inte särskilt bra.
Exempel: Man tar ett kort på en människa som vänder bort huvudet. Först när du tagit bilden och den visas på displayen så syns allt jättebra, sedan står det "Sparar.." i displayen, d.v.s. bilden sparas i minnet, och när den är sparad visas den sparade bilden och då är det inte alls säkert att bilden ser likadan ut, t.ex. om människan har vänt bort huvudet exempelvis.
Det är väl det enda negativa jag kan komma på om telefonen=)

Det har förbättrats på senare firmwares. Testade just och fotade en klocka, den bilden som sparas är en sekund senare än den som syns på displayen direkt efter du fotat.

Permalänk
Medlem

förresten, lånar trden lite.
tar w800i 4gb minneskort? isf vilka?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
förresten, lånar trden lite.
tar w800i 4gb minneskort? isf vilka?

Ja, enligt vissa som har testat att trycka in 4gb här på forumet säger att det fungerar. Korten är Memorystick Pro Duo-kort.