The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidd3n
jag har ett litet problem...
Var hittar man Texture mappen för att lägga till mods?
Hittar den inte i data-mappen eller nåt...
Helt förvirrad

Vad menar du? När jag tar ner en mod så packar jag upp den och kopierar in den i data-mappen. Jag har aldrig behövt lägga till något i någon texture-mapp.

P.s kan inte kolla vilken mapp du menar pga att jag inte har oblvion installerat på denna datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freelighter
Vad menar du? När jag tar ner en mod så packar jag upp den och kopierar in den i data-mappen. Jag har aldrig behövt lägga till något i någon texture-mapp.

P.s kan inte kolla vilken mapp du menar pga att jag inte har oblvion installerat på denna datorn.

Vissa moddar ändrar i texturerna. För att detta ska kunna göras så brukar modskaparen lägga till texturer som ska in i en mapp som heter textures.
Kan se ut såhär: [\Bethesda Softworks\Oblivion\Data\textures]. Utan klammer såklart.

Permalänk
Medlem

Lite Oblivion skämt, ganska kassa men ändå:

Vad heter Brumas enda fotbollslag? Brumapojkarna (Brommapojkarna)
Vad kallas ett samtal i Kvatch? Kvatchsamtal (Kvartssamtal)

Visa signatur

Intel E6600 | Gigabyte DS-4 | Sapphire Radeon HD 4870 | 4096 MB Corsair Value S. PC4200 | 2*320GB Barracuda Sata HDD i Raid0 | Aerocool ExtremeEngine 3T Chassi | BBB 100/10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Acer99
Lite Oblivion skämt, ganska kassa men ändå:

Vad heter Brumas enda fotbollslag? Brumapojkarna (Brommapojkarna)
Vad kallas ett samtal i Kvatch? Kvatchsamtal (Kvartssamtal)

sämst i år

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem

Acer99 är nog sveriges tråkigaste person.

Permalänk
Hedersmedlem

SJukt kul ju

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

BOOORING!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Acer99
Lite Oblivion skämt, ganska kassa men ändå:

Vad heter Brumas enda fotbollslag? Brumapojkarna (Brommapojkarna)
Vad kallas ett samtal i Kvatch? Kvatchsamtal (Kvartssamtal)

kek. Roligaste idag iallafall.

Permalänk
Medlem

tjena har ett stort problem.
vet inte vad jag skall göra. Problemet jag har är att ovavsett var jag sover (stad, hus lägnehet) så förvandlas jag i spelet till vampyr. detta har hänt en gång innan men då tog jag bara o laddade om den sparande filen, men nu spelar det ingen roll det är som att vid lv 21 så skall man vara vampyrrrr.

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
tjena har ett stort problem.
vet inte vad jag skall göra. Problemet jag har är att ovavsett var jag sover (stad, hus lägnehet) så förvandlas jag i spelet till vampyr. detta har hänt en gång innan men då tog jag bara o laddade om den sparande filen, men nu spelar det ingen roll det är som att vid lv 21 så skall man vara vampyrrrr.

Gå till ett tempel och be eller drick en "cure disease", du har fått sjukdomen "Porphyric Hemophilia".

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sun Tzu
Gå till ett tempel och be eller drick en "cure disease", du har fått sjukdomen "Porphyric Hemophilia".

Tackar skall testa det sen

en fråg rörande vampyrims
kännar man på att bli vampyr tex vad händer ifall jag låter det gå fyra dagar och får en vampyrs fulla kraft och sen ta botemedlet.
försvinner alla ens krafter som man fått genom vampyrims?

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
försvinner alla ens krafter som man fått genom vampyrims?

ja

Permalänk
Medlem

Men gud vad roligt spel. Jag har 34 oblivion gates kvar. Det kan knappast bli mer enformigt.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raQblad
Men gud vad roligt spel. Jag har 34 oblivion gates kvar. Det kan knappast bli mer enformigt.

öhhmmm... Du vet att du igentligen bara behöver stäng den stora gaten i bruma... Fast om man ska vara ordentligt så blir det 8 gates + den stora som kommer i bruma...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
öhhmmm... Du vet att du igentligen bara behöver stäng den stora gaten i bruma... Fast om man ska vara ordentligt så blir det 8 gates + den stora som kommer i bruma...

Really? I sådana fall har du räddat den här veckan från tristess. Jag var beredd att lägga spelet på hyllan..! Tackar.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raQblad
Really? I sådana fall har du räddat den här veckan från tristess. Jag var beredd att lägga spelet på hyllan..! Tackar.

ja det är verkligen så... om du skulle hålla på att stänga alla gates skulle du aldrig bli klar för enligt många personer på officiella elderscrolls-forumet kommer vissa portaler tillbaka...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
ja det är verkligen så... om du skulle hålla på att stänga alla gates skulle du aldrig bli klar för enligt många personer på officiella elderscrolls-forumet kommer vissa portaler tillbaka...

Du behöver inte ens stänga alla städers gates i "Aid for Bruma" heller.
- Huvudsaken är ju att Martin överlever.. tyvärr stryker dina polare
Baurus och Jauffre med ifall du har för lite hjälp från andra städer,
men de fyller ju krasst sett ingen funktion efter mainquesten...

Ser du det så räcker det med 2 gates, Kvatch och den stora utanför Bruma.

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sun Tzu
Gå till ett tempel och be eller drick en "cure disease", du har fått sjukdomen "Porphyric Hemophilia".

tjena har testat det och jag utförde en riktig kontroll av att jag inte hade någon sjuksdom i spelet. Men trots detta så ovavsett vart jag sover blir jag biten av en vampyr.

jobbigt!!
har du några ideer (eller någpn annan ) på vad som kan göras?
eller skall jag bara aceptera det och leta efter botemedlet?

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
tjena har testat det och jag utförde en riktig kontroll av att jag inte hade någon sjuksdom i spelet. Men trots detta så ovavsett vart jag sover blir jag biten av en vampyr.

jobbigt!!
har du några ideer (eller någpn annan ) på vad som kan göras?
eller skall jag bara aceptera det och leta efter botemedlet?

är du säker på att du drack en cure disease potion många har gjort misstaget att ha tagit en cure poison potion istället...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
tjena har testat det och jag utförde en riktig kontroll av att jag inte hade någon sjuksdom i spelet. Men trots detta så ovavsett vart jag sover blir jag biten av en vampyr.

jobbigt!!
har du några ideer (eller någpn annan ) på vad som kan göras?
eller skall jag bara aceptera det och leta efter botemedlet?

Det är en del av spelet. Ta det som en man och spela igenom cure for vampirism questet istället.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har problem,jag kan inte dra på både HDR och AA.Jag har ett HIS x1900xt då ska väl det gå.Dessutom kan jag inte hitt AF någonstans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Torvald
Jag har problem,jag kan inte dra på både HDR och AA.Jag har ett HIS x1900xt då ska väl det gå.Dessutom kan jag inte hitt AF någonstans.

Samma problem här

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Torvald
Jag har problem,jag kan inte dra på både HDR och AA.Jag har ett HIS x1900xt då ska väl det gå.Dessutom kan jag inte hitt AF någonstans.

http://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&tas...

*gäsp*

EDIT: satt på muggen nyss och läste den nyaste PC-gamer:n och läste bland den nya spelmusikensgiganter-delen. Då märkte jag att snubben som gjorde musiken till oblivion gjorde ett konstigt utalande om att det kanske kommer en expansion till slutet av sommaren. Aja någon annan här som läser PC-gamer kan läsa det själv och tolka om jag missförstådde det eller något. det är på sidan 52 längstner i högra hörnet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Det är en del av spelet. Ta det som en man och spela igenom cure for vampirism questet istället.

Tar nog och gör det , det verkar vara kul att vara en vampyr en stund + så blir karakteren så mycket starkare under tiden som vampyr.

det som har hindrat mig lite är att jag har hört att spelet buggar ibland när man skall lämmna ingridienserna till kvinnan.
hoppas att jag slipper detta

ps skall man ge varorna i någon speciell ordning för att slippa råka ut för denna bugg(spelar oblivion på xbox360)??

ha det

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
ps skall man ge varorna i någon speciell ordning för att slippa råka ut för denna bugg(spelar oblivion på xbox360)??

går det inte patcha på 360?

Permalänk
Medlem

Men hur gör man för att dra på AF,på tester i t.ex xbitlabs ser man ju att dom har AF på.Måste man sätta på det manuelt i control center eller?

Permalänk
Medlem

Boethia's shrine is waaay up in the Valus Mountains, on the eastern edge of Cyrodiil

någon som vet vart den ligger har letat runt i Valus Mountains jätte länge
några tips?

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
Boethia's shrine is waaay up in the Valus Mountains, on the eastern edge of Cyrodiil

någon som vet vart den ligger har letat runt i Valus Mountains jätte länge
några tips?

http://db.gamefaqs.com/computer/doswin/file/oblivion_cyrodiil...

Permalänk

Nice error link, farbrorchristian. Här är en fungerande:

http://www.uesp.net/wiki/Image:Daedric_shrine.jpg

Klicka för att förstora.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freelighter
Nice error link, farbrorchristian.

glömmer jämt bort att gamefaqs.com inte gillar att man länkar till deras dokument.