The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem

Hur hittar man rätt och lägger till texturer som saknas? Vissa springer omkring med jättestora halvtransparanta gula fyrkanter med utropstecken i. Tanto och någon klubba vet jag saknas.
Hur hög FPS är vanligt att ha?

Permalänk

har tyvärr inte orkat läsa igenom hela denna tråd (270 sidor e fan mkt att läsa )

och en sökning gav noll resultat...

jag kör nu oblivion på min nya burk och det finns en bugg som verkligen irriterar skiten ur mig...

jag blir medlem i arenan, tar emot den lätta "rustningen" (har testat den tunga med), och sen när jag säger att jag är redo för en match så påstår snubben att jag inte alls e redo för jag har inte på min arena rustning (vilket jag har)...

finns det nån som har en fix till buggen?
Tack

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thes
Hur hittar man rätt och lägger till texturer som saknas? Vissa springer omkring med jättestora halvtransparanta gula fyrkanter med utropstecken i. Tanto och någon klubba vet jag saknas.
Hur hög FPS är vanligt att ha?

Då brukar det vara en mesh som fattas. Har du installerat några moddar som ändrar vapnen dom bär så testa att installera om dom. Funkar det inte så ta bort dom.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Alltså är det någon bugg med OOO eller ska det vara så? Hela vägen från Imperial City till Bruma ligger det fullt med döda personer. Jag har ibland sett upp till 20 pers jaga en snubbe längs vägen. Jag har en crowded roads mod installerad också, kanske är något med den?

Jo, det är rätt kul att se. Crowded roads modden slänger ju in en massa nya NPCs som går längs vägarna. Detsamma gör OOO modden. Dessa NPCs börjar ibland bråka med varann, eller börjar slåss med tjuvar som finns längs vägarna. När ett bråk uppstår så springer dom ofta runt och lockar då med sig ännu fler NPCs som dom springer förbi, som i sin tur försöker skydda någon av dom som slåss. Tillslut så har vi en hel klunga snälla NPCs som jagar ett gäng tjuvar fram och tillbaka.

Det är kul att se, men blir lite irriterande om det förekommer allt för ofta. Hur som helst så blir det mycket gratis armors och vapen att plocka från alla lik därefter:p Jag skulle rekomender att avinstallera crowded roads annars.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
har tyvärr inte orkat läsa igenom hela denna tråd (270 sidor e fan mkt att läsa )

och en sökning gav noll resultat...

jag kör nu oblivion på min nya burk och det finns en bugg som verkligen irriterar skiten ur mig...

jag blir medlem i arenan, tar emot den lätta "rustningen" (har testat den tunga med), och sen när jag säger att jag är redo för en match så påstår snubben att jag inte alls e redo för jag har inte på min arena rustning (vilket jag har)...

finns det nån som har en fix till buggen?
Tack

Har du den på dig? Testa annars att installera den officiella patchen som finns, om du inte redan har gjort det.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

jag löste problemet, tankade ner Oblivion Mod Manager och testade konflikter...

det var tydligen så att min arena loot mod låg i knoflikt med keychain modden av nån skum anledning (och nej jag plockade inte på mig ÜBER-vapnen och skölden av motståndarna, bara "vanliga" eller lägre enchantade vapen och sköldar då det känns som om man skulle gjort så i verkligheten om möjligt... )

sen så avaktiverade jag bara arena loot och så funkade allt prima (blev sen grand champion på 45 min utan att dö en gång )

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

asså, jag har ett Radeon X1900XTX och en E6400 C2D-prolle, och allt på max givetvis, 1240x1024 upplösning.

Men det laggar till ibland :(!!!, ligger på 50-60 FPS utomhus runt vatten osv, inte i katakomber eller grottor då den är högre. Kan det vara att jag bara har 512 DDR2 minne, hade 1024 SDRam innan men det stöder inte nya moderkortet, så jag hade bara råd med 512 ddr2, kommer nog fler senare Men kan det vara det? Annars vad kan det vara?

Visa signatur

Jag skryter och är medveten om det, varför? Carpe Diem, Biatch ;)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guccisneakers
asså, jag har ett Radeon X1900XTX och en E6400 C2D-prolle, och allt på max givetvis, 1240x1024 upplösning.

Men det laggar till ibland :(!!!, ligger på 50-60 FPS utomhus runt vatten osv, inte i katakomber eller grottor då den är högre. Kan det vara att jag bara har 512 DDR2 minne, hade 1024 SDRam innan men det stöder inte nya moderkortet, så jag hade bara råd med 512 ddr2, kommer nog fler senare Men kan det vara det? Annars vad kan det vara?

512MB är alldeles för lite minne.

Permalänk

Så med andra ord är det det ? var orolig att processorn var för vek eller att det var nå krupp med graffet, aja det blir nog minnen i oktober så då löser det la sig

Visa signatur

Jag skryter och är medveten om det, varför? Carpe Diem, Biatch ;)

Permalänk
Medlem

tjenare jag blev klar med oblivion för några månader sen och blev sugen på att lira om det.
Tänkte bara höra om någon kör med "Oscuros Oblivion Overhaul 1.3 modden" fungerar den bra? förhöjer den spelupplevelsen, eller är den buggig?

ha det fint!

Visa signatur

[A64 3500+] [2048 ddr] [Gainward 6800 ultra@430\1160]

Permalänk

!!VARNING!!
---===!!!SPOILER!!!===---

När är man färdig med oblivions mainquest? Jag har spelat så långt så att Martin blivit till drake och skickat Mehrunes Dagon tillbaka till Oblivion och har nu fått ett uppdrag om en Dragon Armour. Är jag klar med mainquesten nu och det som återstår är bara att spela vidare med sin karaktär och göra lite vad man vill eller återstår det mer av spelets mainquest?

Om det återstår mer berätta isåfall inte vad!

MVH

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mensch
tjenare jag blev klar med oblivion för några månader sen och blev sugen på att lira om det.
Tänkte bara höra om någon kör med "Oscuros Oblivion Overhaul 1.3 modden" fungerar den bra? förhöjer den spelupplevelsen, eller är den buggig?

ha det fint!

Mitt har börjat krasha, dryygt jobbigt, väntar på Dark Mesisah med bävan istället ;P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectronicD
!!VARNING!!
---===!!!SPOILER!!!===---

När är man färdig med oblivions mainquest? Jag har spelat så långt så att Martin blivit till drake och skickat Mehrunes Dagon tillbaka till Oblivion och har nu fått ett uppdrag om en Dragon Armour. Är jag klar med mainquesten nu och det som återstår är bara att spela vidare med sin karaktär och göra lite vad man vill eller återstår det mer av spelets mainquest?

Om det återstår mer berätta isåfall inte vad!

MVH

Efter att du hämtat din Dragon Armour, så är du klar... Med Mainquesten i varje fall.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Angående djuraffärs modden.

Jag har installerat modden och hittat djuraffären men hur gör man när man ska köpa djuren?
Ska man ha kommit upp i en speciel level eller sitter modden i hop med ett uppdrag man måste göra?

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

Är det någon som vet varför det är enligt följande: Varje gång jag möter en vakt, spelar ingen roll vart, så skriker han att jag är en tjuv och tar fast mig. Finns det något sätt att ordna detta på?

Jag förstår inte varför de säger att jag är en tjuv? Jag har inte stulit någonting. Riktigt störande.

Visa signatur

Den som spar han har

Permalänk
Medlem

Hur spelar man Oblivion i 1366x768? När jag skulle spela Battlefield 2142 i 1280x1024 så skrev jag in: "+menu 1 +fullscreen 1 +szx 1280 +szy 1024" i genvägen men det funkar inte att skriva +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1366 +szy 768 i Oblivion. Det blir ändå bara 1280x1024 som jag har ändrat i inställningarna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BonBonzon
Är det någon som vet varför det är enligt följande: Varje gång jag möter en vakt, spelar ingen roll vart, så skriker han att jag är en tjuv och tar fast mig. Finns det något sätt att ordna detta på?

Jag förstår inte varför de säger att jag är en tjuv? Jag har inte stulit någonting. Riktigt störande.

Du kan ha snott något utan att lagt märke till det? Har hänt mig flera gånger.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BonBonzon
Är det någon som vet varför det är enligt följande: Varje gång jag möter en vakt, spelar ingen roll vart, så skriker han att jag är en tjuv och tar fast mig. Finns det något sätt att ordna detta på?

Jag förstår inte varför de säger att jag är en tjuv? Jag har inte stulit någonting. Riktigt störande.

Jag vidareutvecklar frågan här lite.
Går de inte att stjäla något alls utan att en jävla vakt kommer springandes från närmsta hörn och gnäller på en? spelar ju ingen roll vad man stjäl eller vart man stulit det...
Känns lite som om det förstör själva idèen med att man ska kunna vara tjuv....om ens att vara "lite" tjuv...

Visa signatur

Fuck It

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpira
Jag vidareutvecklar frågan här lite.
Går de inte att stjäla något alls utan att en jävla vakt kommer springandes från närmsta hörn och gnäller på en? spelar ju ingen roll vad man stjäl eller vart man stulit det...
Känns lite som om det förstör själva idèen med att man ska kunna vara tjuv....om ens att vara "lite" tjuv...

Systemet är helskumt, om du stjäl något och ingen ser det så är det lungt, men om du sedan talar med en stadsvakt och har kvar det stulna föremålet i din ägo så vet han om det automatiskt, du måste dumpa grejorna någonstans eller sälja dom till en hälare.

Det räcker även med att någon, vem som helst, spelar ingen roll om denne råkar vara på en annan våning, bakom en vägg osv, lägger märke till stölden så vet ALLA stadsvakter om att du är en tjuv, Även om du skulle fly och dumpa prylen så är du märkt för livet... Eller åtminstone tills du blir fast och betalar dina böter.

Det finns en mod som fixar så att stadsvakten inte längre är supertelepater som kan läsa tankar och teleportera sig. Det fanns en länk till den i Oblivion FAQ:n här på Sweclockers.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

vart får man tag på "grand soul gems"?
är så satans trött på att vara vampyr nu,dör direkt när det blir dag.
var nån gumma vid nån bäck som sa att om jag finner 5 grand soul gems så skulle hon bota mej.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Systemet är helskumt, om du stjäl något och ingen ser det så är det lungt, men om du sedan talar med en stadsvakt och har kvar det stulna föremålet i din ägo så vet han om det automatiskt, du måste dumpa grejorna någonstans eller sälja dom till en hälare.

Det räcker även med att någon, vem som helst, spelar ingen roll om denne råkar vara på en annan våning, bakom en vägg osv, lägger märke till stölden så vet ALLA stadsvakter om att du är en tjuv, Även om du skulle fly och dumpa prylen så är du märkt för livet... Eller åtminstone tills du blir fast och betalar dina böter.

Det finns en mod som fixar så att stadsvakten inte längre är supertelepater som kan läsa tankar och teleportera sig. Det fanns en länk till den i Oblivion FAQ:n här på Sweclockers.

ehm, måste säga att de drar ner spelet en aning...
Har det på xbox360 så patchen kommer nog inte hjälpa så mycket, men tack ändå
blir lite svårt och klara thiefs guild men aja det får gå iaf!

Visa signatur

Fuck It

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
vart får man tag på "grand soul gems"?
är så satans trött på att vara vampyr nu,dör direkt när det blir dag.
var nån gumma vid nån bäck som sa att om jag finner 5 grand soul gems så skulle hon bota mej.

Mage guild säljer då och då.

Har har du en bra FAQ: http://faqs.ign.com/articles/698/698793p1.html

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Mage guild säljer då och då.

Har har du en bra FAQ: http://faqs.ign.com/articles/698/698793p1.html

tack för länken:).men jag har bestämt mej för att börja om spelet(har ej kommit så långt in i det.

vet dock inte vad jag ska vara för något.
krigare eller barbar är för tråkigt,bara styrka och armour typ.
hur är det att vara magiker?finns det några roliga trollformler?vad för roligt får man uppleva som magiker?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
tack för länken:).men jag har bestämt mej för att börja om spelet(har ej kommit så långt in i det.

vet dock inte vad jag ska vara för något.
krigare eller barbar är för tråkigt,bara styrka och armour typ.
hur är det att vara magiker?finns det några roliga trollformler?vad för roligt får man uppleva som magiker?

Magiker är min klara favorit, Mage Guild questen är inte lika rolig som Dark Brotherhood eller Thief Guilds, men den ger trevliga belöningar (om man kör den på hyfsat hög level eftersom allt är levlat i Oblivion).

För en utmaning testa att som jag köra en "Pure Mage" dvs Ingen rustning, inga vapen förutom stavar, bara ren magi helt enkelt.

Destruction har några fräsiga attackmagier (Lightning är bara såå ballt).

Men det är Conjuration som gäller! Finns hur många coola varelser som helst som du kan dra fram för att slåss åt dig, och så slipper du ju smutsa ned händerna själv.

Illusion är bra för Osynlighet och chameleon magier, (du kan göra egna magier och kombinera t.ex en attackmagi med osynlighet så att du blir osynlig direkt efter att du lagt en magi... Fienden blir klart förvirrad.

Restoration är ett måste, att kunna hela sig själv och andra från skador, sjukdomar och gifter gör spelet mycket mera uthärdligt.

Du kan ävan gå runt i Tung rustning och Tvåhandssvärd om du vill, men magin blir försämrad om du bär rustning (mindre skada, drar mer magicka.)

Breton eller High Elf är det som gäller. Jag föredrar High Elf (mera Magicka), men det är en smaksak.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Själv föredrar jag fortförande en smidig snabb lönnmördare. Så fort man har kommit upp i level lite och fått lite smygar-skills så går spänningen inte att slå. Smyg runt i kläder eller lightarmor och använd mest en magisk dolk, pilbåge och paralyserande eller kraftiga magier.

Jag har nu blivit betatestare för "The Dark Brotherhood: Awakening"-modden. Och jag kan säga att det är riktigt fina grejer på väg till alla onda människor:D

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Själv föredrar jag fortförande en smidig snabb lönnmördare. Så fort man har kommit upp i level lite och fått lite smygar-skills så går spänningen inte att slå. Smyg runt i kläder eller lightarmor och använd mest en magisk dolk, pilbåge och paralyserande eller kraftiga magier.

Jag har nu blivit betatestare för "The Dark Brotherhood: Awakening"-modden. Och jag kan säga att det är riktigt fina grejer på väg till alla onda människor:D

Lönnmördaren är också min absoluta favorit, det är helt underbart att smyga upp bakom folk och sticka kniven i halsen på dom. Och dom på längre håll tar man med pilbågen.

Jag har aldrig förstått tjusningen med att komma inskrammlandes i ett rum med en fet yxa och en skrammlig och blytung rustning.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

haha,fränt det var med "bodyguarden" man kunde sumona som magiker:).
men hur gör man för att kunna summona andra varelser?det stog nått om att jag hade nått nån ny level där jag kan summona nya varelser,men ivrig som man var så tröck man bort den rutan innan man han att läsa=/.
ska man köpa nån formel eller?
i vilken stad ligger mages guild?

mr.bravo: jag var en assassin förut..gick med i the dark brotherhood...grymma jävlar det där=/...först ville dom att jag skulle ta kål på alla i the sanctuary,sen skulle man ta kål på en trevlig familj och sen var det nått mer med...kallblodiga och okänsliga..fick fan ångest känslor efter man hade tagit ihjäl en gammal gumma som var hur trevlig som helst=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Det finns en mages guild i varje stad.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Det finns en mages guild i varje stad.

hittade ingen i imperial city,mer än nått ställe där dom enbart sa att om man ville gå med i guilden så skulle man prata med dom i mages guild.

hur får man mer varelser att summona?krävs det nån speciell skill för detta?nån viss level?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
mr.bravo: jag var en assassin förut..gick med i the dark brotherhood...grymma jävlar det där=/...först ville dom att jag skulle ta kål på alla i the sanctuary,sen skulle man ta kål på en trevlig familj och sen var det nått mer med...kallblodiga och okänsliga..fick fan ångest känslor efter man hade tagit ihjäl en gammal gumma som var hur trevlig som helst=/

Precis. Där har du höjdpunkten i spelet när det gäller inlevelse:D Bättre än så blir det verkligen inte. Som warrior så lallar du ju bara runt och bankar ner folk som du sedan glömmer lika fort. Som magiker så gör du ju inget annat än att stå och titta i bakgrunden medans en massa varelser tar hand själva spelandet. Det bästa skulle ju vara om du lyckas kombinera det bästa med alla klasser till en egen unik karaktär.

Själv höll jag på lite med detta. Om dagarna så var jag en vanlig äventyrare som hjälpte folk på vägen och upptäckte skogar och berg. När mörkret började falla så gick jag hem till mitt hus och lämnade dagens byte och bytte om till mina mörka assassin kläder och redskap, och red sedan mot DB-nästet eller bröt mig in i något hus som jag spanat på under dagarna.

Jag kan även tillägga att spelandet blir så mycket bättre och intressantare om du verkligen lever dig in i rollen så här, helst utan att använda Fast-Travel eller Wait. Installera lite moddar som fixar ekonomin och leveling-systemet i spelet så det blir svårare att få pengar och bra saker, samt bättre fiender. Detta gör dock spelandet mycket mer tidskrävande och beroendeframkallande.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

mjo,inlevelse finns i spelet och alla handlingar man gör,kan jag lova.
just nu så är jag 100% god och hjälper den där markus med alla möjliga goda saker..man känner sej god måste jag säga,alla hälsar glatt på en,ler åt en när man pratar osv,till skillnad när man både var vampyr och assasin med en bounty på 8000 nått då alla spottade på en och slängde ur sej en massa elekheter osv samt att vakterna jagade en stup i ett.

men just nu så gör jag som du säger(tror jag),jag gör en karaktär som är en blandning av det mesta,krigare,tjuv,magiker,marksman osv,men själva inriktningen är magiker.
ska se om jag kan gå med i nån annan guild,lite halvond ska den vara...kan du tippsa om nån bra?nån guild som har contract där jag dödar folk men också hjälper folk?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Det finns ju tyvärr inte så många guilds. Men Fighters Guild är väl det närmaste du kan komma när det gäller att döda för godhet.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro