Permalänk

Den här datorn tillräckligt?

Tjena!

Jag konfigurerade följande dator åt min polare, min fråga är om den är tillräckligt bra för att kunna spela lite Crysis på när det släpps...

CPU C2D E6600

Moderkort Asus P5W DH Deluxe

Minne 2 x Samsung Standard DDR2 533mhz

Grafikkort BFG GeForce 7900GTX OC 512MB PCI-E (egentligen var det ett X1900XT men det finns tydligen inte o beställa mer så det blev detta tyvärr )

Chassi Antec P150 +Antec NeopowerHE 430W

Hårddisk(ar) 2x Seagate Barracuda 7200.10 Serial-ATA II

Sedan tillkommer det lite annan kylning och så, men det är inte nödvändigt att skriva här

En fråga om grafikkortet också, hade han vunnit mer prestanda om han hade skaffat ATi-kortet istället? Han ska ju ändå bara köra 1280*1024 på en TFTskärm, så hade det gjort så mycket skillnad?

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

Nej, jag har svårt att tro att man ens skulle märka av skillnaden. Möjligen i ett krävande spel med höga inställnings som typ Oblivion, där tror jag att ATI-kortet skulle vara aningen bättre.
Den stora fördelen med ATI-kortet är dock att det är mycket billigare...

Visa signatur

Livin' it up in the fast lane!

Permalänk

Jo jag sa det till polaren, men han hade inte så mycket val om han inte ville ha begagnat vilket han inte ville. Så det ska inte vara nåra problems med Crysis heller? Och i BF2 borde allt flyta som vatten?

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

I BF2 ska det nog inte lagga;) men varför skulle han behöva köpa ett begagnat ATi? :S verkar lite konstigt

EDIT: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=317150 länk till X1900XT

Permalänk
Medlem

Ett litet tips - Asusmobo och NeopowerHE kan bli ett problem såvida inte agget är senaste rev. Kolla upp detta.

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orinoco
I BF2 ska det nog inte lagga;) men varför skulle han behöva köpa ett begagnat ATi? :S verkar lite konstigt

EDIT: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=317150 länk till X1900XT

Jo polaren sa att de på butiken sa att det inte gick att beställa mer, jag antar att det betyder att det inte tillverkas mer kan de va så?

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vilda_arne
Jo polaren sa att de på butiken sa att det inte gick att beställa mer, jag antar att det betyder att det inte tillverkas mer kan de va så?

Jag har ett x1900xt nerpackat åt mig på komplett, och som du ser så tror de sig få något hundratal till inom en månad åtminstone.

OBS: När jag beställde mitt paket i söndags så stod det att de skulle få nya först den 14 september (kanske oktober... otydligt minne), men likväl så fick de in en bunt på tisdagen.

Dock så lär de inte tillverkas så mycket längre till, det stämmer nog.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vilda_arne
Jo jag sa det till polaren, men han hade inte så mycket val om han inte ville ha begagnat vilket han inte ville. Så det ska inte vara nåra problems med Crysis heller? Och i BF2 borde allt flyta som vatten?

Jag kör BF2 på min nuvarande dator... P4 på 1.8 Ghz och ett Radeon X700 och det går helt okej. Med grejerna du nämnde ska det inte vara några problem över huvud taget!

Komplett får in en ny ladding X1900XT i November tror jag det var, och jag ska ta mig faan ha ett! Dx10 kan ta sig i röven! ^^

Visa signatur

Livin' it up in the fast lane!