Min nya hårddisk syns inte under Den Här Datorn

Permalänk

Min nya hårddisk syns inte under Den Här Datorn

Hejsan.
Jag har ett problem som inte borde vara ett problem. Jag kopplade nämligen nyligen in en ny hårddisk (med slave-kontakten, och hårddisken är inställd på "cable select"), men jag ser den inte under Den Här Datorn.
Jag ser den i BIOS och under Device Manager, "Add Hardware" säger att "This device is working properly", och jag har inte för mig att man behöver göra mer än att koppla in en ny hårddisk för att kunna börja använda den i windows, så varför funkar det inte?

Tacksam för svar!
/Andreas

Permalänk
Medlem

Partitionerat och formatterat?

Om inte så skulle jag försöka med det till att börja med.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk

Hur formaterar man den?
Det vet jag bara hur man ska göra om man ska installera windows på den. Gör man på nåt liknande sätt när den inte ska ha windows?

Permalänk
Medlem

hur ser det ut i diskhanteraren?

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Hedersmedlem

Partitionerat först, innan dess ser du inte disken. Efter det kan du formatera den.

LÄS FAQn, den finns för eran skull. Hur man installerar en hårddisk finns behandlad där.
Skulle det fortfarande inte hjälpa, kan du självklart komma hit igen.

Permalänk

Ok, läste FAQen nu, jaså man vad tvungen att initiera den, det har jag inte gjort förut.

Tack för svaren!