mest optimala 2048:ramet till core 2 duo E6600?

Permalänk
Medlem

mest optimala 2048:ramet till core 2 duo E6600?

tänkte välja ett http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=312023 först. men hörde att både pc4200 & pc6400 är mer prisvärt och bättre. mer klockvänliga också. vill gärna ha fler tips (och länkar till dessa på komplett.se) om varför och så.

ramet ska iaf vara "2048" och gå bra ihop med "c2d 6600" & "Gigabyte GA-965P-DS3" moderkortet.

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk

tjena ta dessa istället fast det är ju inte på komplett men det bästa man kan hitta i sverige just nu för dom pengarna skulle jag tro http://www.overclockers.se/ItemInfo?itemId=70909969&itemName=...

Visa signatur

Asus p5q pro, q6600, radeon 4870, Twinx pc6400 4gig, 2st seagate 500gig, FSC Amilo 26" wide

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamma^ray
tjena ta dessa istället fast det är ju inte på komplett men det bästa man kan hitta i sverige just nu för dom pengarna skulle jag tro http://www.overclockers.se/ItemInfo?itemId=70909969&itemName=...

JA! men dom är billigare här.

http://www.memory-configurator.com/products/type/Computer_Mem...

Det tog bara 2 dagar att få hem dom. Beställde på en söndag och fick dom på tisdagen.

Permalänk
Avstängd

Troell om något minne skulle vara sönder/gå sönder då?
3-4 veckors rma lr mer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Troell om något minne skulle vara sönder/gå sönder då?
3-4 veckors rma lr mer?

Jag har tydligen haft tur! De senaste 15 åren har jag inte råkat ut för minnesfel. I slutet av -80 och början av 90- talet, var det mer vanligt med fel på minnena

Permalänk
Medlem

fan fattar inte varför mina ursprungligt valda

http://www.komplett.se/k/search.asp?q=Corsair+TWIN2X+5400+DDR...

kostar MER än ett par http://www.overclockers.se/ItemInfo?itemId=70909969&itemName=... som har 800 Mhz liksom... orkaaa! vill ju ha allt ihopsatt... ska jag ta dessa då eller ? http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=312054

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk

inte in stock på xtreem minnet och 291€ + frakt är inte många kronor billigare en overclockers.se

Visa signatur

Asus p5q pro, q6600, radeon 4870, Twinx pc6400 4gig, 2st seagate 500gig, FSC Amilo 26" wide

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ori
fan fattar inte varför mina ursprungligt valda

http://www.komplett.se/k/search.asp?q=Corsair+TWIN2X+5400+DDR...

kostar MER än ett par http://www.overclockers.se/ItemInfo?itemId=70909969&itemName=... som har 800 Mhz liksom... orkaaa! vill ju ha allt ihopsatt... ska jag ta dessa då eller ? http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=312054

men vafan, minnena kan du väl peta dit själv? det är ju inte raketforskning direkt...

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

nejnej! men jag beställer ett paket från komplett, vill helst bara få hem allt och koppla in, inte öppna och shit eller beställa vid sidan av, men vi får se... försvinner garantin om man öppnar och så själv på komplett's datorer? en grej som jag förlorar på vill jag poängtera är att man får ju med ett 512mb ram i sitt paket, så jag förlorar pengarna på det eftersom det inte går att välja bort ramet helt och hållet på "komplett pc byggare", jag lägger till typ 2000 för att få just "Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048 mb"

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk

Tack för tipset om xtreem-minnena, har ingen lust att köpa corsair-minnen hos komplett för 3095:- när de kostade 2095:- förra veckan. Har ni någon recension på dem?

Första lönen denna månaden kommer in på Fredag, så jag beställer dem nog då (om de fortfarande finns i lager då dvs)

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Tack för tipset om xtreem-minnena, har ingen lust att köpa corsair-minnen hos komplett för 3095:- när de kostade 2095:- förra veckan. Har ni någon recension på dem?

Första lönen denna månaden kommer in på Fredag, så jag beställer dem nog då (om de fortfarande finns i lager då dvs)

kan ju beställa dom redan nu medans dom finns kvar...
och sen hämta ut dom när du fått pengarna...
dom ligger ju kvar på posten ett par veckor...
xtreem minnena har microns grymma D9 kretsar så du lär inte bli onöjd...
dom klockar nog grymt fint dessutom till det priset...
skulle aldrig köpa corsairs minne för 3k när xtreem minnet finns billigare och är klart bättre...

men själv hade jag turen att få corsair minnet för 2095:- så det vart dom... hade jag inte fått dom för 2095:- så hade det blivit xtreem för hela slanten... hade inte tvekat en sekund...
nästan så man funderar på att sälja corsair stickorna och köpa xtreem

Visa signatur

Asus p5q pro, q6600, radeon 4870, Twinx pc6400 4gig, 2st seagate 500gig, FSC Amilo 26" wide

Permalänk

Xtreem Team minnena finns INTE i lager, jag kollade i början av förra veckan. Håller själv på att fila på en konfiguration och minnena vållar mig mången problem eftersom jag vill komma undan så billigt som möjligt för så bra minnen som möjligt... (Vem vill inte det iofs?

Jag har kört in till Overclockers i Luleå (ca 6 mil enkel för mig) när dessa bekräftat i telefon att de haft produkter hemma - bara för att dessa förvånar sig själva med att INTE ha sakerna hemma.
Detta har hänt tre gånger, senaste gången var just minnen som stod på inköpslistan.
Köpte då minnen som dessa rekommenderade skulle vara precis lika bra - ... jo jo, funkade inte ens till datorn jag handlat av DEM. Och på nätet visade det sig att folk uppnåt urusla resultat med dessa som var typ de sämsta bh-5 minnen någon snubblat över *eller trampat på*
Här på sweclockers skulle inte ens folk vilja bli sedda peta tänderna med så usla stickor!
Byggde btw en burk åt polaren dagarna före, förskottsbetalade bh-5 minnen som ALDRIG dök upp, till slut fick jag LÄGGA EMELLAN pengar för att få ut andra minnen som bara var en KOMPROMISSLÖSNING.
Nä jag skiter i Overclockers.se, har dom inte Xtreem Team i handen tänker jag inte låta dem lalla på och drabbas av instabila väntetider!

Istället kan jag dela med mig av mina slutsatser från att försöka lösa minnesproblemen på annat sätt och hoppas att det är till någon hjälp för dig kompis,

Överst på önskelistan låg länge
OCZ PC2-6400 Platinum Rev2 2GB kit Med specen CL 4-4-4-15 (CAS-TRCD-TRP-TRAS)
I tester överklockar fanskapen 1100MHz @ 5-5-5-15
Färskt (13/08/2006) och jusste test finns på driversheaven här:
http://www.driverheaven.net/reviews/PC2-6400%207-way%20memory...

MEN naturligtvis står dom (precis som alla andra intressanta minnen) INTE att finna i sverige trots manuell sökning, pricerunner och uberlägsna buggy:
http://www.buggy.nu/

Så kom plötsligt nästa revelation...G.Skill !!! (Tre utropstecken)
Folk har bevisligen nått sanslösa resultat med en särskild serie av G.Skill,
surfa själv man måste vara blind för att missa G.Skill.
Naturligtvis totalt otillgänglig i sunk-Sverige... =((

Det här är helt oaccetabelt, så nu började jag snegla på import i värsta Marty Feldman-stuk.
Ebug, Csv, Compunet Factory var plötsligt högintressanta företag.
Men lite blygsam surfning visade att jag lika gärna kunde sätta in pengarna på röda korset och vänta vid brevlådan på minnena... =( (

Tyskland har rätt kurs på minnen, det var dock en sak som var solklart!
Tänkte att det måste finnas någon jämrans form av PÅLITLIG firma i tyskland, kanske ngn entusiastisk överklockarfirma, tja kanske rentav overclockers fanns där?
Bingo!
Overclockers.de
MEN var det en pålitlig firma???

OCH nu uppstod plötsligt feta problem med mitt G.Skill val,
tyska overclockers sålde nya minnen gjorda i tyskland med tysk kvalite, framtagna av Twinmos teamet & överklockare,
till på råga på moset har minnena världsrekord i överklockning!!!
och priset... herregud dom går att köpa!!!

Miraklen är döpta till "Cellshock",

http://cellshock.flagbit.com/de/home.html

339 Euro... vad tusan, 3300 spänn?

Frågan är... är overclockers.de kosher att beställa ifrån?
En annan intressant tysk firma är no2noise... men samma fråga, kosher?

Har någon erfarenhet av dessa, eller vet av någon konsument rapport/dealer-vendor review på dem?

Hjälp und Help and Hilfe!

Jo ett litet tillägg... om det inte drog iväg så jääämrans illa så hade jag tveklöst shoppat dessa (Eller helst snäppet över) men det är inte så långt över budget så man kan ju alltid dregla
http://www.memory-configurator.com/products/description/2Gb_G...

Har ni någon erfarenhet av memoryc?
dvs
http://www.memory-configurator.com

Svårt att hitta recensioner, skulle definitivt handla om dom hade fina kundrecensioner, snälla säg om ni vet ngt om dem!

/Silverbullit *SOS*

Visa signatur

47" LG 1920x1080 2ms, i7 920 2,66 @ 4,418 HT Enabled (Not lapped, Arctic Silver 5), Asus Rampage II Extreme (Bios 2101), 12GB 1600 8-8-8-24 OCZ GOLDEN SHOWER, Corsair HX1000W, SLI 2 x MSI 760 Gaming OC, Samsung EVO 500gb, Cyborg R.A.T. 9, and Logitech G7 Backup, 1 x Thermochill PA120.4, 1 x Laing DDC 18w with Leaking XSPC Reservoir Top, 1 x Watercool Heatkiller Rev 3, Copper CPU Block, 1 x 1366 Backplate, 16 x Yate Loon D12SH-12

Permalänk

jag har själv beställt från overclockers.de flera gånger och dom är seriösa och har grymt bra suport...
svarar alltid på mail osv...
och dom handplockade tillomed ut en opteron 146 med rätt stepping till mej free of charge fast dom sålde dom som pretested och dyrare igentligen...

och dom där cellshock minnena har jag vart sugen på oxo några veckor nu
man kanske ska sälja sina nyköpte oöppnade corsair twinx2 2048mb cl5
och prova cellchock minnena

Visa signatur

Asus p5q pro, q6600, radeon 4870, Twinx pc6400 4gig, 2st seagate 500gig, FSC Amilo 26" wide

Permalänk

Åhå du har oxå spanat in Cellshock,
men har du nån koll på återförsäljarna?

Vem tänkte du shoppa Cellshock av - har du sett några recensioner av återförsäljarna?

Jovisst är det sant att Overclockers är seriösa,
tack vare sortiment och närhet har jag med blygsamma amatörkunskaper plockat ihop en 7-8 burkar med deras grejer.
Däremot är dom tveklöst INTE strulfria, åtminstone inte av mina erfarenheter.
(Klart handlar man mycket grejer händer det alltid saker, och värsta är när man betalar prylarna och får sitta och vänta på något som aldrig dyker upp med sin kompis hängande över ryggen 24h/dygn som vill ha sin rigg typ igår och tiden passerar i slowmo)

Tillbaka till Cellshock,
har du erfarenhet eller recensioner av den handlare du kollat in,
och VEM tänker du beställa dem från?

Och som sagt... har någon kundrecensioner av memoryc så snääälla länka ut dem åt mig eller maila till mig på helturflippad@gmail.com
jag dreglar fortfarande efter G.Skill med nasa timings...

/Silverbullit

Visa signatur

47" LG 1920x1080 2ms, i7 920 2,66 @ 4,418 HT Enabled (Not lapped, Arctic Silver 5), Asus Rampage II Extreme (Bios 2101), 12GB 1600 8-8-8-24 OCZ GOLDEN SHOWER, Corsair HX1000W, SLI 2 x MSI 760 Gaming OC, Samsung EVO 500gb, Cyborg R.A.T. 9, and Logitech G7 Backup, 1 x Thermochill PA120.4, 1 x Laing DDC 18w with Leaking XSPC Reservoir Top, 1 x Watercool Heatkiller Rev 3, Copper CPU Block, 1 x 1366 Backplate, 16 x Yate Loon D12SH-12

Permalänk
Medlem

Har köpt från http://www.memory-configurator.com ett pat gånger och det har fungerat jätte bra, låga frakt priser oxo och snabba leveranser så jag köper där nästa gång jag ska ha minne....nu hadde jag valg G.Skill HZ

Visa signatur

i73770K@4500MHz 24/7- Asus P8Z77-V Pro- 4x4096MB Corsair - EVGA 760 GTX - 3xSamsung 2 TB - Samsung 240gb SSD – Corsair 650w - Antec P180

Permalänk

Åhå det låter ypperligt!
Tack Abis47

Skickar dom mot PF?

/Silverbullit

Visa signatur

47" LG 1920x1080 2ms, i7 920 2,66 @ 4,418 HT Enabled (Not lapped, Arctic Silver 5), Asus Rampage II Extreme (Bios 2101), 12GB 1600 8-8-8-24 OCZ GOLDEN SHOWER, Corsair HX1000W, SLI 2 x MSI 760 Gaming OC, Samsung EVO 500gb, Cyborg R.A.T. 9, and Logitech G7 Backup, 1 x Thermochill PA120.4, 1 x Laing DDC 18w with Leaking XSPC Reservoir Top, 1 x Watercool Heatkiller Rev 3, Copper CPU Block, 1 x 1366 Backplate, 16 x Yate Loon D12SH-12

Permalänk
Medlem

Vet inte, har alltid kört med kort...beställer ju bara sådant som finns i lager.

Visa signatur

i73770K@4500MHz 24/7- Asus P8Z77-V Pro- 4x4096MB Corsair - EVGA 760 GTX - 3xSamsung 2 TB - Samsung 240gb SSD – Corsair 650w - Antec P180

Permalänk
Avstängd

Vill veta hur Memory-configurator är med RMA, det jag helst vill veta innan jag beställer där ifrån ;>.
Visst, chansen att man får ett trasigt minne är väll inte så stor, men det kan hända. Och vad händer då ex från en firma som dom. Vänta flera månader på ett nytt är ju ingen höjdare direkt ;>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverbullit
Åhå du har oxå spanat in Cellshock,
men har du nån koll på återförsäljarna?

Vem tänkte du shoppa Cellshock av - har du sett några recensioner av återförsäljarna?

Jovisst är det sant att Overclockers är seriösa,
tack vare sortiment och närhet har jag med blygsamma amatörkunskaper plockat ihop en 7-8 burkar med deras grejer.
Däremot är dom tveklöst INTE strulfria, åtminstone inte av mina erfarenheter.
(Klart handlar man mycket grejer händer det alltid saker, och värsta är när man betalar prylarna och får sitta och vänta på något som aldrig dyker upp med sin kompis hängande över ryggen 24h/dygn som vill ha sin rigg typ igår och tiden passerar i slowmo)

Tillbaka till Cellshock,
har du erfarenhet eller recensioner av den handlare du kollat in,
och VEM tänker du beställa dem från?

Och som sagt... har någon kundrecensioner av memoryc så snääälla länka ut dem åt mig eller maila till mig på helturflippad@gmail.com
jag dreglar fortfarande efter G.Skill med nasa timings...

/Silverbullit

tjena det va overclockers.de = tyskland jag menade i inlägget ovan där jag skrev att jag köpt flera gånger...
där jag funderar på att beställa cellshock minnet

overclockers.se har jag aldrig handlat från så dom vet jag inte alls hur dom är

Visa signatur

Asus p5q pro, q6600, radeon 4870, Twinx pc6400 4gig, 2st seagate 500gig, FSC Amilo 26" wide

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft trasiga minnen så vet inte hur det fungerar, men är ju lika bra och skicka till tillverkaren enligt mig....är ju oftast livstids garanti på minnen.... så visst skulle det gå sönder de först året så är det ju bättre att ha köpt dem i sverige för då slipper du ju stå för frakten om de skulle vara sönder.

Visa signatur

i73770K@4500MHz 24/7- Asus P8Z77-V Pro- 4x4096MB Corsair - EVGA 760 GTX - 3xSamsung 2 TB - Samsung 240gb SSD – Corsair 650w - Antec P180

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverbullit
Xtreem Team minnena finns INTE i lager, jag kollade i början av förra veckan. Håller själv på att fila på en konfiguration och minnena vållar mig mången problem eftersom jag vill komma undan så billigt som möjligt för så bra minnen som möjligt... (Vem vill inte det iofs?

Jag har kört in till Overclockers i Luleå (ca 6 mil enkel för mig) när dessa bekräftat i telefon att de haft produkter hemma - bara för att dessa förvånar sig själva med att INTE ha sakerna hemma.
Detta har hänt tre gånger, senaste gången var just minnen som stod på inköpslistan.

Hmm, konstigt. Jag fick hem minna Xtreem från Overclockers.se igår, beställde minnena i torsdags eller fredags i förra veckan

Skall testa dem så fort jag får hem moderkortet ...

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Själv hade jag tagit dessa ist för de andra Team Group minnena..

http://www.memory-configurator.com/products/description/2Gb_T...
För 10kr mer får du 3-3-3-8 timmings garranterade ist för 4-4-4-10.

Själv väntar jag på ett par av dessa minnena.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk

Lite försent nu bara ..

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk

Tja turbonallen då kanske dom skämtade aprillo med mig?

Citat:

<order@overclockers.se> to Silverbullit
Overclockers Order
<order@overclockers.se> to me
More options Sep 21 (5 days ago)

Hej.

Vi kommer att måsta höja priset till nästa leverans, beror helt enkelt på att minnespriserna har börjat gå upp kraftigt. Vi har ännu inget datum när vi får nästa leverans.

Med vänliga hälsningar

Markus

MEN turbonallen, jag hade nog valt samma minnen som dig. För vi pratar ju om pc5300 minnen mot pc6400 trots allt?
Är nog inte så tokig gissning att om endera minnena fixar tightare timings än spec så är det inte de med minimala timings, men kanske kan man ha tur med minnena som redan har större bandbredd, eller? De som kan hävdar ju att timings inte är lika viktigt som bandbredden där den stora skillnanden ligger i de nya duo core...
Är det månne du core du tänker smida?

Yo Tancoll,
har du beställt från memoryc?
Jag vill få reda på om dom är pålitliga...?

(Kan jag beställa samma minnen 1000 spänn billigare
så behöver man ju inte fundera särskilt länge om bara
memoryc är pålitliga...
Själv är jag kåuot som fae..n på de häringa
http://www.memory-configurator.com/products/description/2Gb_G...
Men de ligger över budget o kräver en jämrans spänning,
vet inte hur högt vdimm går att justera på abit p5w dh???
(Kan det röra sig om runt 2,4v?)
Månne man måste ha moderkexet abit släppte i veckan för att få ut nåt av dem...?
(Snackar ABIT AW9D-MAX nu...abit brukar ha rätt fett med kräm om man nu bortser från deras s.k. legendariska IC7 Max3 kex där krämen fluktade om man fes i rummet.)
(Jo det står "Legendary" på deras hemsida, som Clintan säger i Dirty Harry - "yes, youre a legend in your own mind." Det tillämpas ganska nice här.)

Nån som kan svara på mina huvudbryn,
Erfarenheter av memoryc?
vdimm på Asus p5w dh vs. Abit aw9d-max?
Tax-am för all hjälp ni vill ge,

/Silverbullit

Visa signatur

47" LG 1920x1080 2ms, i7 920 2,66 @ 4,418 HT Enabled (Not lapped, Arctic Silver 5), Asus Rampage II Extreme (Bios 2101), 12GB 1600 8-8-8-24 OCZ GOLDEN SHOWER, Corsair HX1000W, SLI 2 x MSI 760 Gaming OC, Samsung EVO 500gb, Cyborg R.A.T. 9, and Logitech G7 Backup, 1 x Thermochill PA120.4, 1 x Laing DDC 18w with Leaking XSPC Reservoir Top, 1 x Watercool Heatkiller Rev 3, Copper CPU Block, 1 x 1366 Backplate, 16 x Yate Loon D12SH-12

Permalänk
Medlem

Eftersom folk har kört 6400 minnet i 3-3-3-8 i 375MHz,
istället för garanterade 3-3-3-8 i 333MHz skulle jag ta pc6400 minnet.

Vilket jag också kommer göra om några dagar.

Att det är €2 billigare gör ju inget.

Visa signatur

Star Citizen referral: STAR-5K66-JDZB

CM NR200P, ASUS ROG STRIX B660-I GAMING WIFI, Fury Beast DDR5 4800MHz 2x16GB, i5-12600K + Scythe Fuma 2, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL OC, WD Black SN850 PCIe 4.0 NVMe M.2 - 2TB+1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverbullit
Tja turbonallen då kanske dom skämtade aprillo med mig?

MEN turbonallen, jag hade nog valt samma minnen som dig. För vi pratar ju om pc5300 minnen mot pc6400 trots allt?
Är nog inte så tokig gissning att om endera minnena fixar tightare timings än spec så är det inte de med minimala timings, men kanske kan man ha tur med minnena som redan har större bandbredd, eller? De som kan hävdar ju att timings inte är lika viktigt som bandbredden där den stora skillnanden ligger i de nya duo core...
Är det månne du core du tänker smida?

Jag kollade upp det noggrannare nu och såg att det var i Onsdags jag hade lagt beställningen. När jag beställde stod det på hemsidan att de hade 6 paket i lager. Missade också att det var pc5300 som Tancoll hade länkat till.

Det är en Core 2 Duo på ingång, ja!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Avstängd

Kan bekräfta att TEam extreme minnena inte finns för det priset som var innan.

Beställde 19:e september när dom inte fanns i lager.
Hej.

Vi kan inte leverera detta minne till detta pris mer, minnespriserna har gått upp. Vi återkommer med pris på hemsidan när vi fått det nya priset.

Med vänliga hälsningar
Markus Larsson

http://www.overclockers.se

Telefon: 0920-77582

Fax: 0920-228001

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Kan bekräfta att TEam extreme minnena inte finns för det priset som var innan.

Beställde 19:e september när dom inte fanns i lager.
Hej.

Vi kan inte leverera detta minne till detta pris mer, minnespriserna har gått upp. Vi återkommer med pris på hemsidan när vi fått det nya priset.

Med vänliga hälsningar
Markus Larsson

http://www.overclockers.se

Telefon: 0920-77582

Fax: 0920-228001

Värdelöst... har man laggt en beställning ska ju priserna gälla.

Tur att iaf komplett har en sådan policy

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tancoll
Själv hade jag tagit dessa ist för de andra Team Group minnena..

http://www.memory-configurator.com/products/description/2Gb_T...
För 10kr mer får du 3-3-3-8 timmings garranterade ist för 4-4-4-10.

Själv väntar jag på ett par av dessa minnena.

dom minnena du har länkat till är ju bara PC5300... dom som du ifrågasatte var ju PC6400!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverbullit

Yo Tancoll,
har du beställt från memoryc?
Jag vill få reda på om dom är pålitliga...?

(Kan jag beställa samma minnen 1000 spänn billigare
så behöver man ju inte fundera särskilt länge om bara
memoryc är pålitliga...
Själv är jag kåuot som fae..n på de häringa
http://www.memory-configurator.com/products/description/2Gb_G...
Men de ligger över budget o kräver en jämrans spänning,
vet inte hur högt vdimm går att justera på abit p5w dh???
(Kan det röra sig om runt 2,4v?)
Månne man måste ha moderkexet abit släppte i veckan för att få ut nåt av dem...?
(Snackar ABIT AW9D-MAX nu...abit brukar ha rätt fett med kräm om man nu bortser från deras s.k. legendariska IC7 Max3 kex där krämen fluktade om man fes i rummet.)
(Jo det står "Legendary" på deras hemsida, som Clintan säger i Dirty Harry - "yes, youre a legend in your own mind." Det tillämpas ganska nice här.)

Nån som kan svara på mina huvudbryn,
Erfarenheter av memoryc?
vdimm på Asus p5w dh vs. Abit aw9d-max?
Tax-am för all hjälp ni vill ge,

/Silverbullit

Flertalet gånger. Dom är pålitliga.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scottet
dom minnena du har länkat till är ju bara PC5300... dom som du ifrågasatte var ju PC6400!

Humm, dom har lanserat ett par 3-3-3-8 för 5300 ganska nyligen isf..
http://www.teamgroup.com.tw/xtreem/overclocking/team-xtreem-d...
Dessa har jag själv beställt. Kommer i veckan hoppas jag.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989