Sätta Högtalare med ordentligt ljud till 3,5mm?

Permalänk
Medlem

Sätta Högtalare med ordentligt ljud till 3,5mm?

hejsan har en högtalare med vanlig kabel sån där med 2 st som man fäster.. om ni förstår.. kan man koppla en sådan högtalare till datorn? så de låter ur den..

har en 3,5mm uttag som jag kan använda att koppla kablarna i..

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk

eftersom man bara brukar kunna använda hörlurar i 3,5mm uttagen tror jag inte det går att få ljud ur högtalarna. det kommer inte tillräckligt med effekt ur 3,5mm uttaget. det är därför "alla" högtalare man köper kommer med strömsladd. för att man behöver med effekt för att få ljud. Du kan ansluta en förstärkare till datorn och högtalarna till den.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

ok, tack för snabbt svar

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk

vad är det för kabel? ett slutsteg/försärkare behöver ju inte vara duyrt för att vara bra!

Högtalarna-(?)->slutsteg-(rca-3.5)->dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.c0pp3rh34d
vad är det för kabel? ett slutsteg/försärkare behöver ju inte vara duyrt för att vara bra!

Högtalarna-(?)->slutsteg-(rca-3.5)->dator

Letat efter billiga till bilen och så.. inget under 500 spänn:(

Edit: Ska väl tillägga att det va biltemas "billiga" standardslutsteg..

Edit2: Går ju alltid att hitta något gammalt slutsteg a la "oldschool", du vet ett sånt man kopplar till vägguttaget som man hade förr.. och även använder idag även fast det inte är så vanligt mer än bland folk med gamla anläggningar eller hi-fi nördar/audiofiler..

Men det är ju inte lika coolt som ett slutsteg till en bil..:D

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk

Jag sitter med ett bilslutsteg på mitt rum (GAS på 4x100w) det ger mycket bra ljud. sen köpte jag 4 st högtalare från mds och en 10" sub från GAS. Lådorna byggde jag själv. Eller pappa... det enda problemet är att jag har ett 12V bilbatteri på mitt rum+laddare för att driva slutsteget.
Det är i och för sig ganska bra när det är strömavbrott. Bärbar dator och stereo som går på batteri så kan man lyssna på musik i 1,5 timme utan ström.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk

jag har 3 st i ett garage som är asfina, får jag gratis av farsans kompis ^^

Permalänk
Medlem

Slutsteg under 500 spänn.
Då rekomenderar jag T- Amp okej, den kostar 599 men är enligt vad jag läst värd sitt pris många gånger om.

Anpassad för att drivas av mp3spelare, bärbara cdspelare eller datorer.
Klart för 3.5MM.

Här är en forumtråd på Minhembio.com

Mitt strå till stacken

//O

Visa signatur

Nuvarande setup: Antec P182, E8400, HD4850, EP35-DS4, HX-520, 4GB XMS2, SpinPoint F1 1TB, SpinPoint F1 250GB

Foto: D80+MB * 50/1,8 * 24/2,8 * 11-16/2,8 * 18-70/3,5-4,5 * 70-200/2,8

Permalänk
Medlem

ja kör ett gammal blaupunkt 4x30 watt ja köpte på tradera för 79 spänn. driver en JBL 12 tummare nästan utan problem:P

Permalänk
Medlem

man kan koppla små högtalare till 3.5mm på datorn, såna som är gjorda att drivas direkt utav spelaren/datorn.

om du skriver vad du har för högtalare så kan vi hjälpa dig med vad du behöver för att få det att fungera!

alla slutsteg med lågnivå ingång är det bara koppla till datorn!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Hedersmedlem

Varför detta tjat om slutsteg för bilar? Det känns lite som att simma över atlanten för att hämta vatten.

En helt vanlig stereoförstärkare gör jobbet minst lika bra och de går dessutom att hitta billigt begagnade (gratis om man har tur). Då slipper man dessutom allt fippel med slutsteg som ska ha 12v och andra fullösningar.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Håller med OSkar000 MEN det finns ju fördelar med ett litet bilslutsteg..
jag har själv haft en sk "raggareq" från biltema tror jag det var inbyggd i en dator..ett extra nätagg drev steget, monterade 2 rejäla högtalaranslutningar bak på lådan.. Jag tror den var på 2x25 w eller nåt sånt..himla bra när man ska iväg med datorn och ha sakerna i samma låda.

Visa signatur

8086,640k ram, dual 5.1/4 floppies cga and I can't run Quake 4? What's next? Some weird global computer network? yea right?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
det enda problemet är att jag har ett 12V bilbatteri på mitt rum+laddare för att driva slutsteget.

Införskaffa random 12 V trafo och koppla in? Kostar inte många kronor. Du slipper ett stort klumpigt batteri, men du kan inte spela musik under strömavbrott

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Nackdelen med att dra ett slutsteg på datorns nätagg eller en vanlig klen liten nättrafo är ju att slutsteget har ganska många watt att pumpa ut när man kommer upp i lite decibel.. krävs ju att man har något som kan pumpa in dom watten i själva slutsteget med..

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk

T-amp?

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Medlem

nätagget kan aldrig driva ett slutsteg avsedd för 12v/60ampere

Men är det så du ger dig fan på att du ska ha ett slutsteg där så kan jag rekomendera det här nätagget

http://www.kylning.com/product_info.php/cPath/100/products_id...

Permalänk

Inte billigare att använda ett bilbatteri + kraftig laddare?

Permalänk
Medlem

testa denna från www.clasohlson.se art.nr. 32-2648

Permalänk
Medlem

bygg en egen förstärkare som projektarbete i skolan = gratis (om man får bidrag vill säga)

Visa signatur