SweClockers Top50 2006 - Sammanställd

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Roligt att Chrono Trigger kom med, var inte hemma när röstningen genomfördes men själv tycker jag att Chrono Trigger lätt är det bästa RPG-spel till SNES, lång bättre än FF3.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XCan
Roligt att Chrono Trigger kom med, var inte hemma när röstningen genomfördes men själv tycker jag att Chrono Trigger lätt är det bästa RPG-spel till SNES, lång bättre än FF3.

YES! Håller fullständigt med Chrono Trigger är tjyven mitt favoritspel, det första spel jag varvat tror jag (eller så var det Super Metroid). Men FF3 är också ruggigt bra.

Visa signatur

Nöken - A Pet Dragon for Bold Princesses

Permalänk
Medlem

Tycker man borde vänta med listan tills PS3 och Wii kommit ut.

Permalänk
Medlem

Skulle ha velat se Ultima Online på den listan...

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk

Den enda spontana kommentaren till listan är. Antingen är medelåldern väldigt låg eller har verkligen folk så kort minne?

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte vad Äckel final fantasy gör på top 10 men men...

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem

Ja listan visar snarare att medelåldern här på sweclockers är folköl och moppemustage än wiskey och helskägg än vilka spel som är bäst.

Självklart skall Quake1 inneha platsen som världens bästa spel genom alla tider!

SKÄMS PÅ ER!

Permalänk
Medlem

tycker starcraft är bra mycket bättre än många av dem som är över dess position.. synd bara att dem inte vågar släppa en starcraft 2

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Att Grim Fandango kommer först på 37 plats är ett hån mot hela spelindustrin. Och för faan.. vart är Monkey Island och det über fantastiska Outcast?!

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Sweeeet...tycker dock att Max Payne 2 kunde kommit lite längre upp på listan

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Det syns att det inte är många äldre stofilersom mig, som är medlemmar Sweclockers. Då alla spel på 1-10 är relativt nya. Medan klassiker från tex. Lucasarts, som Grim Fandango ligger ganska långt ned.

Om medelåldern hade varit högre bland medlemmarna hade listan sett mycket annorlunda ut.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Man ser tydligt att vissa företag lyckas bättre än andra. Blizzard och Valve dominerar ju topp10

Blizzard är enligt mig den bästa spelutvecklaren Gör en aldrig besviken.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

känns som man kanske borde spela final fantasy VII?
snittpoängen av de 32 som röstat är ju 10p

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk

Är det ingen här som lirat DeusEx? Ett utav de bästa spel som någonsin gjorts. Definitvt topp tre. Thief ser jag inte heller skymten av på denna lista. Det är överhudtaget brist på spel med djup och handling. Och att RA 2 överhuvudtaget är med går över mitt förstånd. Ettan är en odödlig klassiker medan tvåan är ett hån mot hela RTS genren. Enda ljuset i mörkret är väl att The Sims inte kom med så än kanske det finns hopp för dagens ungdom.

"För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Ja listan visar snarare att medelåldern här på sweclockers är folköl och moppemustage än wiskey och helskägg än vilka spel som är bäst.

Självklart skall Quake1 inneha platsen som världens bästa spel genom alla tider!

SKÄMS PÅ ER!

Kunde inte sagt det mycket bättre själv, håller med dig till fullo, vilket borde vara befogat!

Quake (QW) är kult.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

vafan ere för fel på folk?

Var är RTS jätten (och mästerverket) Dawn Of War samt DooM3!???

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Mafia!!! Lätt ett av dom bästa enligt mej:)

Men va gör maria så långt ner?:(

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem

Till 2007 tycker jag att man bör ha flera omröstningar för olika kategorier (Äventyr, Strategi etc..)

När denna är avslutad kan borde man senare få rösta på de spel som kom i topp 10 för varje kategori för att kora vinnaren.

Planescape torment är inte med på listan, DeusEX som någon sa förr... finns många titlar som de flesta jag känner lätt skulle smälla upp högre. Vore väldigt roligt att titta på åldersgrupper och hur dessa har röstat.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

haha super mario, vafan kommer den ifrån

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
värdens bästa spel hamnar på en blygsam 9e plats.

Att Hl kommer först tycker jag inte är konstigt, däremot att HL2 hamnar tvåa, det ÄR konstigt. Det var ju inte ens kul

Hmm, har kört igenom HL2 4 ggr tror jag, ska köra igenom episode 1 nu för andra gången. Notera att jag inte är nått half-life-fan eller så i övrigt, jag tycker helt enkelt storyn och inlevelsen är hur himla bra som helst. Tiden bara springer iväg när man kör HL2.

Permalänk
Medlem

om listan skulle göras om säg 2 år så skulle många av de lite modernare spelen inte vara med, typ FEAR, Battlefield 2 osv. Medan Diablo2 Baldurs gate, warcraft C&C, ect skulle finnas med. Dvs de riktiga klassikerna.
Men detta skildrar väl vad folk tycker exakt nu, men de flesta är nog lite påverkade av vad de spelar just nu...

Permalänk
Medlem

Grim fandango är absolut det bästa spel jag spelat !
Detta spel har "ALLT".Ett mästervärk!(Lucas Art)
http://www.lucasarts.com/products/grim/

Finns även ett äldre spel som jag rekommenderar och det är "FULLTHROTTLE".Och vad jag anser är även detta spel ett mästervärk.(Lucas Art)
http://www.lucasarts.com/games/fullthrottle/

PROVA DESSA SPEL!SÅ JAG LOVAR 100% SPELUPPLEVELSE!

Märkligt att inte "OutCast " finns med på listan!
http://www.outcast-thegame.com/

Permalänk

lite konstigt att inte MOHAA finns med där.

Visa signatur

AMD Phenom II X2 550 upplåst till X4 @3,6Ghz. ASUS M5A78L, 12Gb Kingston DDR3, 250GB SSD KIngston, 500GB Seagate, ASUS GTX 670, ACER K242HL, WIN7 x64

Permalänk
Avstängd

Syns tydligt vad det är för människor på swec. Röstas betydligt mer på moderna spel. För mycket CS- och wow-fjortisar. Oblivion är ju t.ex. inte alls lika bra som sina föregångare för sin tid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Syns tydligt vad det är för människor på swec. Röstas betydligt mer på moderna spel. För mycket CS- och wow-fjortisar. Oblivion är ju t.ex. inte alls lika bra som sina föregångare för sin tid.

Min topp 10 lista över bästa spel:

1. Quake1
2. Final Fantasy VII
3. DOOM2
4. DOOM
5. StarCraft
6. Warcraft 2
7. Starcraft
8. Monkey Island
9. System Chock
10. Stunts 3D !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! )

Permalänk
Medlem

Märkligt att Americas Army inte ens är med på listan

Tar det hela med en lastbil salt

Permalänk
Medlem

Vart är Total Annihilation, måste vara ett av de bästa rts:en jag spelat.
Jag saknär även det otroligt charmiga No one lives forever samt det Tjeckiska mästerverket Mafia, och varför ligger Grim Fandango så långt ned?

Så många unga förtappade skälar som missar riktiga klassiker till förmån för de senaste "blockbuster" spelen :/

Edit: efter en noggrannare koll (ctrl+f) så uppsäckte jag att Mafia fanns med på listan...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Counter-Strike i topp, ovanligt? Har spelat det i snart 7 år, har precis tatt mej ur "träsket" tack och lov!

Visa signatur

Det du inte vet, lider du inte av.

Permalänk
Medlem

Ojdå, vissa skandaler på listan. Ex:
Halo 2 saknas. Förmodligen för att det inte finns till PC, iofs.
Inte ett enda Monkey Island är med.
Inte ens System Shock 2.
Ett av de sämsta någonsin är med: Fahrenheit (aka Indigo Prophecy).

I det stora hela för lite äldre klassiker, men det ger också en fingervisning om medelåldern på de som röstade.

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz