PlayStation 3 - THE tråd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosnos
Och varför drar folk upp multiplattformsspel som ett bevis på att två konsoler är lika bra? Det är de exklusiva spelen som visar skillnaderna då de utvecklats med bara en konsol i åtanke och då kan man utnyttja den till fullo... Tycker det är rätt logiskt, men uppenbarligen är det inte det... Min gamla 286 klarar av Pac-man som en dans och det finns ju till Xbox 360, alltså är en 286a lika bra som en 360?

Tycker tvärtom, hur skall man jämföra Ninja Gaiden med Gran Turismo? Halo med Metal Gear?

Det går utmärkt att jämföra samma spel till olika konsoller, GTA: San Andreas har jag både till XBOX och PS2 och det ser betydligt bättre ut till Boxen, Samma med fotbollsspel som t.ex FIFA 2005.
Resident Evil 4 ser bättre ut till Gamecube än vad det gör på PS2:an osv...

Ser inte problemet med att jämföra multiplattformsspel alls? Samma spel, olika konsoller: På vilken konsoll ser det bäst ut?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

spel under utveckling begränsas alltid av den svagaste länken (konsollen) även om ett multispel kan se bättre ut på en av dem med optimeringar medges inte topprestanda efter den kraftigastes standard ekonomiskt.

sen att felaktiga antaganden om möjligheter visat sig praktiskt ibland är en annan sak, dessutom kräver det enormt jobb som kansle bara i sällsynta fall lönar sig. (Resident Evil, Resident Evil 4)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furir
Ännu roligare att Codemaster vägrade använda motorn om de ej fick använda den till samtliga spel (crossplattform -> 360:n) ännu roligare är att detta då betyder att 360n klarar enkelt av att prestera samma grafiknivå som Ps3.

Ops där försvann argumentet att PS3:an har bättre grafik.

Hur som helst, supernice motor, kommer nog sitta och dregla över den ett tag nu. Måste börja spara till en Ps3 mer, hujeda mig.

Jag tycker det är lite lustigt med en spelmotor som är kompatibel med både ps3 och 360, men att man sedan kan tolka det som att "360n klarar enkelt av att prestera samma grafiknivå som Ps3" är ju helt befängt. Bara för spelmotorn går att köra på olika maskiner, betyder ju inte att man kan mata maskinerna med samma saker, texturer, modeller, effekter och så vidare. De är vitt skillda maskiner med helt olika förutsättningarna.

För mig låter detta som sony's svar på microsofts XNA (om man får spekulera vilt?).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Tycker tvärtom, hur skall man jämföra Ninja Gaiden med Gran Turismo? Halo med Metal Gear?

Det går utmärkt att jämföra samma spel till olika konsoller, GTA: San Andreas har jag både till XBOX och PS2 och det ser betydligt bättre ut till Boxen, Samma med fotbollsspel som t.ex FIFA 2005.
Resident Evil 4 ser bättre ut till Gamecube än vad det gör på PS2:an osv...

Ser inte problemet med att jämföra multiplattformsspel alls? Samma spel, olika konsoller: På vilken konsoll ser det bäst ut?

Om ett spel utvecklas till flera plattformer så kommer de aldrig att utnyttja maximalt av någon av konsolerna... skillnaden mellan Xbox 360 och PS3 är så stora att om de skulle utnyttja dem till max så skulle de vara tvugna att koda två olika motorer... Är ju precis därför som de exklusiva spelen till Xbox i de flesta fall ser betydligt bättre ut än de som släpptes till flera format (Ninja Gaiden, Forza Motorsport, etc).

Sen är det rätt dumt att jämföra mellan konsolerna nu också, om 2-3 år vet vi vilken maskin som kommer kunna prestera den snyggaste grafiken. Först då som utvecklarna har lärt sig att utnyttja potentialen i dem.

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk

Och sen om 2-3 år så flyger PC:n förbi i ren grafik så då behöver man inte bry sig om det längre

Permalänk
Medlem

exakt

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Och sen om 2-3 år så flyger PC:n förbi i ren grafik så då behöver man inte bry sig om det längre

har man dom fruktansvärda höga summorna som krävs för inköpet utav alla dator delarna om 2-3 år,så ja,då behöver man nog inte bry sej om det längre;)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

2-3 år?

Vad sägs om release?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

tufft, kommer det bra spel på PC också om 2-3 år alltså?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
tufft, kommer det bra spel på PC också om 2-3 år alltså?

menar det! jag köper ju ps3 för dess spel!

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

fredag, att du pallar lägga ner så mkt tid på att photoshopa, det verkar nästan vara din huvud sysselsättning förutom att hänga här då. Förresten, spelen blir inte bättre för det (möjligtvis bilderna)

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

Den där tog bara 1 timme drygt...
Men det är väldigt kul!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Vem är det på bilden? Det ser ut som en blandning mellan en spice girl och Xena:)

EDIT: Eller är det hon från Heavenly sword kanske?

EDIT igen: såg nu att det var en personinna från något lir som hette Genji 2.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

I spent all day yesterday in Activision's Santa Monica offices playing Wii, PS3, 360, DS, and PSP games and had a great time. While everything is embargoed until tomorrow for the earliest stuff, I can say that the Wii is dang fun. I was able to pick it up, poke around with it, and check out everything about it. I can't believe how tidy it and sleek it is.

As for the games, stuff running in 1080p on the PS3 look incredible. Wii games look ok, but I don't think the best graphics are going to come out of Activision published games, but they are committed to 480p and 16:9 on their games. Everything on the 360 looked and played well, but it seems that the PS3 has the edge graphically across the board already (shader effects especially).

About 30 members of the media were there. IGN sent Matt Cassamasamasmsisnisna, Mark Bozon, and about 2 or 3 others. 1up had Matt Leone, but I think he was flying solo. There were guys from Joystiq, PGC, Gamespot, and a few other outlets as well.

Wiiiiiiiiiiiiiii!!!!

Känns bra att det börjar slinka in en massa positiva hands-on reviews gällande PS3 nu.

Jag undrar vilka titlar Activision kommer ha i native 1080p. COD3, Tony hawk, marvel spelet eller något annat?

Han nämner också att vi kommer få veta mer om Activision's spel med början imorrn och utspritt fram till och med 25e oktober..

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Heavenly sword är det ju inte så likt stilmässigt, möjligen en blonderad Xianghua.

http://soulcalibur3.namco.com

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Vem är det på bilden? Det ser ut som en blandning mellan en spice girl och Xena:)

EDIT: Eller är det hon från Heavenly sword kanske?

EDIT igen: såg nu att det var en personinna från något lir som hette Genji 2.

Kanske skulle nämnt att hon är från Genji 2. Orginalet är på 2900*3000 pixlar.

Här är en liten film från TGS

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
2-3 år?

Vad sägs om release?

Fin friläggning. Men på tal om det foruminlägget på gamespot så ville jag bara påpeka att det bland den sämsta sörja jag läst någonsin. Efter första stycket har han gjort ganska klart att man inte kan ta två ord i hans text på allvar. Även om man åsidosätter den konstanta strömmen av felskrivningar, så var han ju fullständigt rabiat.

Sen var det ganska lustigt med alla efterföljande inlägg av folk med 360-ikoner som fått sina poster borttagna av nån moderator.

Men allvarligt talat, jag har sett dig utala dig om vad folk tycker generellt och vad folk på forum tycker; Om det är sådana inlägg du går efter så måste du ju tänka om. Man blir ju avskräckt från att köpa PS3 när man läser sånt skräp.

Jag fortsätter att ivrigt vänta efter seriösa recensioner. :] Det anti1oop postade kändes betydligt mycket mer betryggande.

Permalänk

http://www.kotaku.com/gaming/sony/sony-vp-european-gamers-don...

Fler skumma kommentarer från high-ups på Sony.

Klart som fan att folk inte tycker om att de försenar konsolen, men de kommer förmodligen köpa den för det. Lite tråkig attityd från Sony igen. Har de sagt något om att vi får den billigare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
http://www.kotaku.com/gaming/sony/sony-vp-european-gamers-don...

Fler skumma kommentarer från high-ups på Sony.

Klart som fan att folk inte tycker om att de försenar konsolen, men de kommer förmodligen köpa den för det. Lite tråkig attityd från Sony igen. Har de sagt något om att vi får den billigare?

Alltså kollar man på historien så har han ju rätt... jag menar vi i Europa har ju alltid fått nöja oss med att få saker efter Japan och USA och visst har vi gnällt, men i slutändan har de ju ändå sålt bra här... Om jag jobbade på Sony och var tvungen att försena PS3 på en marknad med några månader så skulle det lätt bli Europa. Reaktionerna i Japan och USA skulle nog bli betydligt kraftfullare än det vi ser här...

Känns som om att det Jamie MacDonald bara säger det som alla andra bara tänker.

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
http://www.kotaku.com/gaming/sony/sony-vp-european-gamers-don...

Fler skumma kommentarer från high-ups på Sony.

Klart som fan att folk inte tycker om att de försenar konsolen, men de kommer förmodligen köpa den för det. Lite tråkig attityd från Sony igen. Har de sagt något om att vi får den billigare?

väntar man på nått gott så väntar man aldrig för länge...men skjuter dom upp datumet igen,DÅ har man väntat för länge:p.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Klart Europa köper fler konsoler än USA och Japan, vi är ju lite fler länder än ett

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

Dom har inte tänkt på att konsollen kan sälja ännu bättre om den inte försenas?

Lite less är jag allt på att Europa alltid får vänta till sist då det gäller Sonys konsoller.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Klarade Sony av en världslansering så skulle de givetvis göra det, men saken är att de inte klarat av att tillverka den mängd konsoller som de förutsagt vilket givetvis betyder att en marknad får stryka på foten. Det skulle också se rätt fjaskigt ut att lansera en ny produkt med så pass få enheter om de skulle täcka alla marknader globalt.

Marknaden är vid det här laget också om inte less så iallafall förmodligen tveksam på om Sony klarar av att levera den hype som de byggt upp vilket bla visade sig i att Sony's aktie med 2.75% sjönk när det rapporterades att de demo-enheter Sony hade tagit till Tokyo game show hade problem med överhettning. Så Sony behöver alltså en ordentlig lansering på de marknader som de anser vara mest känsliga för förseningar vilket de slutaktligen anser att vi i Europa inte är.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
Klart Europa köper fler konsoler än USA och Japan, vi är ju lite fler länder än ett

USA innehåller 50 stater med omfattande självstyre. Jämfört med EU så är det en piss i havet
Iofs så har vi större befolkning men en stor del av Europas befolkning har inte ens råd med en bil och en spelkonsoll för 6000 är inte att tala om.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Det är sant, men varenda kotte i USA har inte heller råd med en konsol (för vad nu en PS3 kostar i USA)

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

nej men de har råd med bigmac

Permalänk

151 dagar kvar nu:up:weee

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
151 dagar kvar nu:up:weee

Är det inte 127 dagar kvar?

http://www.ps3preorder.net/sweden/

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

About 151 days, 2 hours, 5 minutes, 8 seconds to go...

Läste jag på sidan...

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

About 126 days, 23 hours, 35 minutes, 14 seconds to go...

Kopierade jag från sidan....vad fan baserar den de olika datumen på?!
strange

edit--> Mitt datum i systemklockan var ställt till den 31 oktober kan förklara saken grabbar

jävla osis jag som var så glad

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser