Problem med Halflife 2 och GTA3

Permalänk
Medlem

Problem med Halflife 2 och GTA3

Jag har problem med att köra Halflife 2 och GTA3, och troligtvis även andra spel som jag ännu inte prövat. Jag får ryck.
Problemet består i att spelen hackar sig fram. Det är väldigt korta hack, men både ljud och bild står stilla en väldigt kort stund, för att sedan börja rulla igen som om inget hade hänt. Det är oerhört irriterande, och det skulle vara hallon om någon vänligt själ hjälpte mig.

Min dator:
Pentium 4 2,8 GHZ
1024 MB RAM
ATI Radeon 9600 128 MB
Realtek AC'97 Audio

Jag har provat att dra ner video-inställningarna till minimum, men utan förbättring.
Anyone?

Permalänk
Medlem

Brukar bli så för mig ibörjan av spel när datorn laddar texturer och så. Blir det slumpmässigt eller när du går runt hörn/ skjuter med ett vapen mm.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Det händer konstant, med några sekunders mellanrum.
Jag prövade att installera om drivrutinerna, och efter det fungerade Halflife tillfredsställande, jag förstår inte varför, men spelupplevelsen höjdes.

Mitt grafikkort är säkerligen inget monster, men ett spel som GTA3 borde det väl klara av att visa utan att hacka, åtminstone med 800x600 och lägst detaljnivå.

Permalänk
Medlem

Du installerade om drivrutinerna, prova uppdatera drivrutinerna för hela din dator? Det vill säga, moderkort, grafikkort, ljud och så vidare.

Ofta med nya uppdaterade drivrutiner så löses många problem med spel.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

hack i ljudet kan uppstå när du har inbyggt ljudkort och processorn får arbeta lite (antar att ditt realtek är inbyggt)

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

har du prövat med diskdefragmentering och felkontroll?

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem

Jag skall pröva att diskfragmentera. Jag skall också pröva att använda mitt externa ljudkort, M-Audio FastTrack.

Tack för all hjälp!

Permalänk

Stäng av virtuellt minne.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB