Permalänk

Skaffa pengar i WoW

Jag har sökt runt lite på olika sidor men har inte hittat så mycket om hur man tjänar mycket pengar fort. Jag tänkte att ni kunde dela med er om olika bra sätt att farma pengar. Jag har ett litet tips, åk till "tyrs hand" i Eastern PlagueLands" och döda alla, om du har tur droppas böcker som kan bli sålda från 10-100g. + Att varje gubbe du dödar bär på ca 20s.

Så nu kan väl ni wow "g33ks" dela med er av era tips

Visa signatur

över och ut

Permalänk
Medlem

Ganska bra tips om det är tidigt på morgonen eller direkt efter server restart, för Tyr's hand brukar vara proppfull stor del av dagen

Jag var inte direkt en rik person, men om du har ett gäng rogues och någon druid så kan man stealthrunna LBRS, kommer inte ihåg bossen eftersom det var ett tag jag lirade, men hur som helst hade han stor dropchans på Shadowcraft Gloves, min polare sålde dom för 70g styck.

edit: oj.. är det inte bättre att använda den officiella wow-tråden?

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk

Detta gäller om man är lvl 60 lr? Själv är jag lvl 36 och påväg till 40, behöver ju 100G till mounten, just nu har jag 30G!
Vilket är det snabbaste sättet att tjäna pengar?

Permalänk
Medlem

håll koll på auction house. Köp grejer billigt och lägg in det på AH några guld dyrare. Rune cloth t.ex. köp allt under 2g och sälj för 2.50 eller nåt

Visa signatur

Näää...

Permalänk
Medlem

Går ju att hitta rätt många sidor med guider till att grinda guld snabbt. Men jag som lvl 45 kan ju inte dra till alla områden då de kan ha för svåra mobs. Har dock märkt att saker som behövs för div professions kan säljas till någorlunda högt pris, som tex 10 koppar barer för 1g (på servern Bladefist). Så att blanda mining me skinning/ herbalism kan kanske va nått. Sen är det ju bara att byta ut ett av samlar yrkena till ett tillverkaryrke då man fått mounten.

Man ska dessutom ha bra koll på vad saker har för värde. Drops som Fused Wiring som en ovetande kanske inte ens ids ta upp kan säljas för 2siffrigt på AH

Visa signatur

"Bullfest, bullfest hela dan"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XperienZe
Detta gäller om man är lvl 60 lr? Själv är jag lvl 36 och påväg till 40, behöver ju 100G till mounten, just nu har jag 30G!
Vilket är det snabbaste sättet att tjäna pengar?

SM! Bara SM! tjänar mycket pengar på det

Permalänk
Medlem

Hitta ett bra guild och varje gång du ska sälja fråga dom om dom vet vad det brukar säljas för och skaffa addonet Auctioneer (ovärderligt)

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem

Ebay.com ! lättast att farma guld där

Visa signatur
Permalänk

grinda SM för greater shadow prot pots om nåra guilder på servern börjat naxxa

Permalänk
Medlem

Farma krokodiler/tigrar i zg om du är mage.
Farma maraudon om du är warlock.

Permalänk
Medlem

#1: Skippa alla crafting yrken som blacksmith och sånt och skaffa istället 2st sammlar yrken (typ herbs/skining eller nått).

#2: Köp inget, vill du ha gear så kör instancer tills du hittar det du vill ha, plus att man tjänar bra på att gör intstancer.

#3: Grinda humanoider, dom dropar alltid tyg som brukar gå bra på AH (igen, sälj skiten till andra och använd det inte till bandage och sånt, mat är billigare om du vill läka dig, och bandage i strid är endå bara för fegisar och noobs )
Och som vanlig när man grindar så välj mobs som dör lätt, alltås lita armor om du är meele och lite resist om man är caster.

#4: Underskatta inte sec. skillsen (förutom first aid då ), du viste väll att man kan fiska upp bra grejer man kan sälja utöver all fisk, plus cooking är inte att underskatta. Buff mat smakar gott.

#5: Ninja grejer och lura folk på matrial (säg att du kan göra grejer och bara sno deras matrial när dom ger dig det).

Allt funkar mer eller mindre från lvl1-60.

OK, skippa punkt #5 kanske...

Permalänk
Medlem

På 60 sen är det smidigt att ha enchanting/blacksmithing.
Sen kan du med visst kapital dra upp en (eller flera) level 35 alt(s) (hunter eller rogue, nnågot snabbt) göra denne till en alchemist/tailor och powerlevla deras crafting grejer. Sen har du mooncloth var fjärde dag och även en transmute om dagen. Har du sen även 3 av dessa charactärer (en i guilden som har) och hög levlad enchanting med fina recipes plus BS med Lionheart och annat smått och gott... Ja, då kan du inte göra av med pengarna innan du får in nya.

Visa signatur

|bjrrn|
Nachmanun, Nachlol @ Dunemaul

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kothoga
Hitta ett bra guild och varje gång du ska sälja fråga dom om dom vet vad det brukar säljas för och skaffa addonet Auctioneer (ovärderligt)

Auctioneer funkar bra, om inte alla satte upp allt för 99g BO..
Finns inte ett item som inte är uppe för 99g. Runecloth, silk, arcanite etc.
Så autioneer sätter högre pris som standard. Så alla tror att det är normalpris, och försöker sälja för det priset. Så priserna höjs hela tiden.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

99 guld buyout är ett kinesfarmarotyg från början, en scam om någon råkar trycka fel. En variant på att COD:a skitprylar dyrt.

Det enklaste sättet att skaffa guld i WoW är att köpa det av ovan nämnda farmare, fungerar men är ju såklart inte bra för spelekonomin eller moralen om man nu kan tala om sådan i ett datorspel.

Grinda humanoider är som någon nämnde tidigare ett bra tips - ta gärna de som är några levlar under dig så dör dom fort och utan att du behöver ta någon paus för att dricka upp. Dessutom droppar ju humanoider både pengar, world drops och oftast tyg.

Köpa och sälja i AH - mycket bra tips. Jag använde tidigare Auctioneer, kör numera på känsla och kollar några gånger om dagen när jag kan - har tjänat många hundra guld på detta.

Mining i Darkwhisper Gorge i Winterspring, hunter är bästa klassen här, gärna med fullt tier 2, även om det går utmärkt med vanliga blåa items. På vissa servers hårt campat av både spelare och kinesfarmare, men välj rätt tidpunkt och det är finfint. Brukar gå där några varv, sammanlagt kanske 20 minuter och ofta har jag en Arcane Crystal = 20 - 25 guld, en stack thorium och dense stone. Ibland mer, ibland mindre. Har man gott om tid kan man göra massor med pengar här.

På de servers där Naxx och AQ40 spelas mycket (alltså de äldre realmerna i regel) kan en herbalist/alchemist göra fina pengar. Greater Nature/Fire Resist Potions säljer som smör i AH, likaså Elemental Earth. Har en polare som inte raidar längre, spelar några timmar i veckan och gör för tillfället ungefär 150 guld per vecka på dessa potions utan att sitta och grinda i timtals.

Sådär, nu har jag delat med mig tillräckligt!

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Är du Herbalist och lvl60 (eller iaf däromkring) med 300/300 beger du dig till Winterspring mitt i natten och letar Icecaps. Med lite tur kan du enkelt dra in 80-100g på ett par timmar. Oftast stöter du även på Mountain Silversage, vilket också säljer ganska bra, så i och med det kan du få ännu mer guld. Det är inte särskillt underhållande, men behöver man guld så behöver man guld :P.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag brukar roa mig med att farma SM Cathedral, upp till 30g/timmen med lite tur. Man kan se på tv samtidigt

Visst Tyrs Hand och Hearthglen är bättre pengar (och Thorium/Arcane Crystals) men det är alltid campat av både horde/allies.

edit: Flyttad till bättre plats.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Finns bara en sak att göra om man är på 60.
Är man inte warlock själv så skaffar man en polare som har en, och sen kör man sista bossarna i Mara om och om igen... Antingen solo eller med max 2 pers. Prylarna man får går till vendors för rätt bra pengar och ett run tar typ en 10-15 minuter... man håller lätt en jämn takt på en 50g i timmen

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Varför måste man vara lock för att farma Mara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Varför måste man vara lock för att farma Mara?

Bra fråga... vår MT farmar alla bossar själv där... Jag gör det inte... hunters tål bara en viss mängd stryk tyvärr.

Våra 'locks farmar DM east. Mycket bättre betalt där, goa pengar, sköna drops. Böcker bland annat som används till enchants.

Jag själv farmar deadwind pass (fullt av botar tyvärr), ibland Tyr's hand och Hearthglen, och plockar blommor. Däremot så raidar jag en massa, så de flesta herbs jag plockar, och tyg, går till pots och bandages.

Sen tjänar man helt ok i BWL. Ungefär 25g per run, och dessutom EPIXXX!!!

Zul'mashar var en ny variant, ska jag testa nästa gång.

Om du är lägre level och behöver pengar till mount: Rock elementals i Badlands. Sälj alla Elemental Earths på AH.

Permalänk

För 40 mounten kan man grinda rumbling exiles i arathi för elemental earth.

Under vissa perioder kan man även tjäna bra på att köpa ut saker i ah och dissa för att sen sälja.

Permalänk
Medlem

Hunters är ju mästare på att solo döda bossar, mara borde va enkelt som hunter...

http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=22881
Kolla hans andra filmer också...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Varför måste man vara lock för att farma Mara?

Nej man måste inte vara lock för att farma mara. Men det är ju så simpelt om man är det (eller hänger på en). Upp med Dots och sen bara springa runt och vänta

Givetvis går det göra med andra klasser också

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad man tjänar på skinning? Vilka mobs ska man skinna osv.? Är lvl 60 och har bara tillgång till upp till zg (inte mc, bwl osv.) Startade igår och har 230 så ska dra upp till 300 idag men hittils har jag inte skinnat något värdefullt.

Permalänk
Medlem

I UBRS finns det väl The Beast som kan droppa Pristine Hide of The Beast, men då behöver du typ 320 skinning tror jag. Fixa enchant med +skinning och droppen av The Beast med +15 skinning typ.

Visa signatur

På ingående:
C2D E6600 | X1950XTX | 2 GB RAM | Gigabyte DS4 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tauren
I UBRS finns det väl The Beast som kan droppa Pristine Hide of The Beast, men då behöver du typ 320 skinning tror jag. Fixa enchant med +skinning och droppen av The Beast med +15 skinning typ.

jo den vet jag, men som den paladin jag är så kan jag inte använda daggern som ger 10 mer i skinning Får satsa på denna istället http://thottbot.com/?i=51415. Finns det inget annat som är värt att skinna förutom han?

Det är 315 för att skinna honom. Ett vapen +enchant krävs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Varför måste man vara lock för att farma Mara?

Såvitt jag vet finns det ingen annan klass som kan döda bossarna lika fort.
Menar 3 bossar på 10 minuter, det är rätt härligt.

Permalänk
Medlem

En sak som kanske är underskattat är att göra klart quests på lvl60 eftersom man får guld istället för exp. Nu beror det visserligen på hur mycket quests man har att göra men jag dingade 60 med min alt.krigare för nån vecka sedan, anywho, jag var ganska effektiv med honom så jag hade mycket quests kvar. Typ allt i Strat/scholo/LBRS/UBRS/Winterspring/Silithus och nästan hela WPL och EPL. Hade runt 100g när jag dingade och har +450g nu mest tack vare alla quests.

Man kan givetvis grinda, men exempelvis saker som "libram of focus kan droppa" är så luddigt. Jag har migrerat några gånger och första servern kostade en libram of focus typ +100g medans på nästa server kostade den 500-600g. Same shit på andra grejjer, Devout belt kostar typ 80g på en server jag har en alt på medans den knappt går att få iväg för 20g på min nuvarande. Så det blir lite svårare att beräkna vilken förtjänst man gör samt att saken ska faktiskt droppa också. Du kan ju stå en hel dag i Tyr's Hand eller Hearthglen utan att få något annat än Commander's Spaulders of the Eagle. Man kan tjäna feta dollars men man kan också hamna på mobvärdet och inte mer.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Hunters är ju mästare på att solo döda bossar, mara borde va enkelt som hunter...

http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=22881
Kolla hans andra filmer också...

Synd bara att det där inte går att göra solo, eftersom att instanserna är clearade.

Visa signatur

..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smuck
Synd bara att det där inte går att göra solo, eftersom att instanserna är clearade.

???
va han gör ju allt solo...

"I didn't include trash pulls, Vectus or his buddy, and clipped most of the fights to keep it entertaining."
+
"I did go back and re-film the trash, I have a preview of the trash movie available here(här). The full version is on hold because it's so f-ing boring to edit. People have their own solo scholo vids up, please do not downvote because you think this is 'not possible to solo', ...it is the easiest instance to solo as a hunter, the scholo scenes in my trash vid preview I wear cloth gear to demonstrate this.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

För alla herbalists så kan jag tipsa om gromsblood i desolance. Säljer för runt 16g per stack på min server.