Permalänk
Medlem

MX700 blinkar rött (jättefort)

Antar att det är nån felkod.

När jag sätter musen i laddaren för att ladda upp batterierna börjar lampan på musen blinka rött jättefort. Vad försöker den säga mig?

I vanliga fall ska den blinka grönt i ett lugnt tempo under laddning.

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk
Medlem

Jag tror något liknande har hänt mig med en MX900.
Kommer inte ihåg riktigt vad jag gjorde men du kan testa med att byta batterierna mot nya.

Permalänk

Jag hade en MX700 nyss och det var likadant för mig och som det verkade så var det för att inte musen satt i ordentligt i laddaren. För om jag bökade ett tag med den så att den fick ordentlig kontakt i laddaren så började den att ladda normalt.

Visa signatur

Mathias Saxin

Permalänk
Medlem

Det hände mig också, det visade sig att det hade bildats en hård lite småskrovlig yta på musens kontaktytor och ville därför inte ladda (gick att slippa bort). Efter ett tag så vägrade den ladda så då blev det en g5a istället, fast nu börjar jag tröttna på att ha sladd

Visa signatur

Antec P182 | Intel C2D E6850 | Gigabyte P35 DS4 rev2.0 | Corsair 2GB 800MHz | XFX 8600GT Zalman XT | Xtreme Gamer Low Profile | 3x Samsung Spinpoint

Permalänk
Medlem

Har samma fel jag å det stämmer den sitter fel i laddaren får fnula till det flera gånger innan jag får det å sitta rätt.

Visa signatur

Maczi

Permalänk
Medlem

Har fått samma fel.

Det handlar knappast om dålig kontakt i mitt fall, för kontaktytorna är rena och fina (och nyskrapade). Spontant antar jag att batterierna är slut.

Någon som vet om det är effekten av att batterierna inte kan ta med laddning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totoo
Har fått samma fel.

Det handlar knappast om dålig kontakt i mitt fall, för kontaktytorna är rena och fina (och nyskrapade). Spontant antar jag att batterierna är slut.

Någon som vet om det är effekten av att batterierna inte kan ta med laddning?

Jag hade problem med att batterierna inte varade så länge och fick då min chefs MX700 då hon inte var nöjd med den.
Jag kunde då ladda ur den ena helt och bara byta mus då batterierna tog slut.
Det är nu så att i den ena laddaren blinkar båda mössen rött medan de laddas utan problem i den andra. Det är alltså något fel i laddaren!
Jag har dock inte undersökt det noggrannare eftersom det jag kan ladda dem ändå.
Men kanske ett tips...