Ds lite-tråden, samt vanliga Ds. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Broyyen
Nu har jag läst igenom säkert halva den här tråden och börjar bli mer och mer övertygad om att ett G3 Lite + Passcard 3 skulle ge min snart 1år gamla nintendo DS ett helt nytt liv. Dock så är jag lite fundersam fortfarande..

Tex så har jag läst att G3 Lite är speciellt gjord för DS lite.. betyder de att jag inte kan använda det i min stora klumpiga ds?

Och sedan undrar jag lite om flashning.. som jag förstått det behöver jag ett passcard för att kunna flasha min ds (om så är fallet är ju köpet av ett passcard ett måste)

Har också läst att G3 stödjer snes spel.. så frågan där blir ju självklart om spelens spel Chrono Trigger fungerar bra?

Lite modellerna är just för DS lite, de passar inte i den vanliga DS:en. För att flasha krävs det ett passcard ifall du har en senare version utav din DS. Har du en tidigare, så är det möjligt att du kan flasha den via WLAN. Googla efter Wifi:me för mer info.

G3 använder en redan befiintlig emulator, så kompabiliteten är rätt värdelös. Super Mario World är det enda spel som fungerar hyffsat, Chrono Trigger, FF3 etc kan du lika gärna glömma direkt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

G3 Lite == G6 Lite eller M3 Lite? Eller har jag missat något? Till G6 Lite följer det väl med ett skal man kan byta till så den går att använda i vanliga DS / GBA osv.

Permalänk
Medlem

Oj... såg det nu och ändrade till M3.

Har suttit nu ikväll och kollat vidare och kommit fram till att ett supercard mini-sd kanske duger gott för mig. Jag lär väl ändå inte lira så mycke GBA på min ds.

Finns det någon sida som det är lätt att beställa från och som inte kostar skjortan?
Har kollat på sidorna: winsunx.com , shop.01media.com och bamboogaming.com

shop.01media.com verkar stödja vanlig kortbetalning med visakort men är då istället dyrare än de andra två.. och de i sin tur är aldeles för omständiga då man måste använda paypal.

Visa signatur

Ehhh!

Permalänk
Medlem

Jag har handlat från winsunx.com och hopebuy.com, och kan rekommendera båda två.

Permalänk
Medlem

Jag köpte min M3 Lite och mitt PASSCARD3 från winsunx, helt smärtfritt och jävligt bra bemötande från dom.

Permalänk
Medlem

Paypal är väl knappast omständigt, man behöver inte ha något konto eller nåt för att använda det. Bara att man skriver in sina uppgifter på paypal-sidan istället för på affärens sida...
Jag och fyra irl-kompisar med DS har handlat supercards från bamboogaming. Under en vecka i leveranstid för alla, grymt billig frakt och ingen tull för någon av oss.
Hade jag köpt samma sak från shop.01media.com hade det kostat mer än dubbla... fuck that.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

DS-Xtreme review: http://gbatemp.net/index.php?showtopic=38174

Helt klart värd väntan. Bäst kompatibilitet hittills. Ett par problem men de kommer fixas via en firmware update. GBA-kompatibilitet kan komma i framtiden, också via en firmware update.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

verkar mycket bra! gillar utseendet och usb 2.0!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Behöver lite hjälp. Tänkte köpa ett Micro SD kort till min blivande DS. Men jag har ingen kortläsare och jag undrar om den här är rätt?

Här är då läsaren:
http://shop.01media.com/info.asp?ProductID=16535

Sen Micro SD kortet:
http://shop.01media.com/info.asp?ProductID=16644

...om inte den läsaren funkar, gör då den här det?
http://shop.01media.com/info.asp?ProductID=16136

Tacksam för svar Mvh//David

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV || MSI Z170A KRAIT GAMING 3X || Intel Core i5 6600K || Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 2666MHz CL16 || EVGA GeForce GTX 1080 SC 8GB || SSD 128GB Samsung 830-Series + 447GB TOSHIBA-TR150 || Corsair RM750X 750W

Permalänk
Medlem

Vilken SD-läsare som helst funkar, man får med en adapter från microSD-kortet så.

Men varför varför varför köpa själva minneskortet från 01media? 200 kronor i sjön ju.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

håller med finns billigare alternativ, inget illa mot dom, leverera det kan dom verkligen!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Testpilot

Köpte själv det här när jag skaffade SuperCard SD
SD-kort: http://www.kjell.com/?item=31263&path=3340000,4780000,4830000
Läsare: http://www.kjell.com/?item=68171&path=3340000,4780000,4875000... (väldigt liten och funkar skitbra)

Lite dåligt med spelsnack i tråden tycker jag, ingen som har tips på nått spännade spel som kommer snart?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Tony Hawk's Downhill Jam kommer ju om fyra dagar Sen även FF3 om ett tag, diddy kong racing i december, pro evolution socceri början av 2007, sen zelda

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

42 All Game Classics spelar jag mest just nu

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

vad är det för något NAD?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
vad är det för något NAD?

Verkar vara en samling med massor av småspel som dart, shack och bowling.
http://www.nintendo-europe.com/NOE/en/GB/games/gamepage.do?El...
Kanske kan vara roligt

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Det är rätt kul, men visst finns det saker man stör sig på, t.ex att man får vänta för länge på att datorn ska göra sitt drag, i en del grejer såsom bowling är det dock inget problem.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Testpilot

Finns det förresten några bra bilspel? har kört både Need For Speed: Most Wanted och Burnout Legends men dom har ju väldigt dålig körkänsla. Tipsa inte om Mario Kart bara, det är inget riktigt bilspel tycker jag.

Testade Colin McRae Rally 2.0 till GBA för länge sen när min brorsa hade det och minns inte att det var kasst, borde väl finnas något bra till DS?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Vilken SD-läsare som helst funkar, man får med en adapter från microSD-kortet så.

Men varför varför varför köpa själva minneskortet från 01media? 200 kronor i sjön ju.

Tack skauru ha :)!
Visst finns det billigare men jag ska endå köpa M3 Lite + Passcard där, ska jag köpa minneskort någon annanstans så blir det frakt på det och inte så fasansfullt mycket billigare i slutendan.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV || MSI Z170A KRAIT GAMING 3X || Intel Core i5 6600K || Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 2666MHz CL16 || EVGA GeForce GTX 1080 SC 8GB || SSD 128GB Samsung 830-Series + 447GB TOSHIBA-TR150 || Corsair RM750X 750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunray
DS-Xtreme review: http://gbatemp.net/index.php?showtopic=38174

Helt klart värd väntan. Bäst kompatibilitet hittills. Ett par problem men de kommer fixas via en firmware update. GBA-kompatibilitet kan komma i framtiden, också via en firmware update.

Fin! När släpps den och vad kommer den att kosta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pergula
Fin! När släpps den och vad kommer den att kosta?

Dem fick in nya idag på på Console men tyvärr verkar det som dem tog slut lika snabbt som dem kom in.
http://www.console.se/ndslite/m3g6pc/ds-xtreme4gb.html

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV || MSI Z170A KRAIT GAMING 3X || Intel Core i5 6600K || Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 2666MHz CL16 || EVGA GeForce GTX 1080 SC 8GB || SSD 128GB Samsung 830-Series + 447GB TOSHIBA-TR150 || Corsair RM750X 750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Finns det förresten några bra bilspel? har kört både Need For Speed: Most Wanted och Burnout Legends men dom har ju väldigt dålig körkänsla. Tipsa inte om Mario Kart bara, det är inget riktigt bilspel tycker jag.

Testade Colin McRae Rally 2.0 till GBA för länge sen när min brorsa hade det och minns inte att det var kasst, borde väl finnas något bra till DS?

Dåligt med riktiga bilspel till DS, vilket nog är ganska bra. DS och 3D-racing funkar inte så bra (undantag Mario Kart). Ridge Racer DS finns, något bättre än Need for Speed (imo), men egentligen ingen höjdare. Annars har du V-Rally 3 till GBA som ska vara helt ok har jag hört.

Permalänk
Medlem

Asphalt Urban GT finns ju också, dock är det väl inte speciellt bra det heller...

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Läste precis på 1UP.com att i förbokningar av Castlevania: Portrait of Ruin medföljer en hel drös med go'a saker:

"Preordering the game from certain retailers will net fans an impressive bonus package that includes a CD packed with music from the entirety of the series' lifespan, a 48-page art book with dust jacket and a DS game card case." En stylus också.

...men kommer vi européer också få denna gudomliga gåva av Capcom? Någon som vet?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pergula
Fin! När släpps den och vad kommer den att kosta?

Min är påväg, skickades igår. Köpte från www.mod-chip.com för ca 950 kr med frakt.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

Asphalt Urban GT kostar 99:- på Game i solna centrum, för det priset så är det ju ganska bra....

Permalänk
Medlem

Har det kommit någon ny info om Zelda: PH eller FF3? Ryktena har ju sagt Q4 så dessa borde ju dyka upp snart. Är riktigt sugen på en DS Lite men om det snart kommer bundles med DS Lite + PH/FF3 så väntar jag hellre lite till.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför bilspel inte funkar på ds. Det kan ju knappast vara prestandan det är fel på, t ex borde ju gran turismo (ett, ps originalet) gå att porta utan problem, och det vore ju skitgrymt.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X220, Core i7, intel 310 80GB msata SSD, 320GB HDD
----
HP nx8220 1.6 GHz Pentium M, 2048MB DDR2, 60GB, x600 64mb/64mb
----
IBM Thinkpad X40 1.4GHz Pentium M

Permalänk
Medlem

Går det att spela online med backuper av spel?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

shad0w Zelda kommer först i vår, FF3 kommer ganska snart.

blandad hur menar du "funkar"? Det är väl helt enkelt så att ingen utvecklare orkat slänga ihop ett riktigt bra bilspel än. Men det finns ju rätt många ändå, så funkar gör det nog

NAD: Ja, det går utmärkt i 100% av fallen

Visa signatur

hmm