Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Mediamarkt, kanon eller kalkon?

Permalänk
Medlem

Mediamarkt är kanon, billiga priser och mycket att välja mellan, en bra konkurent mot elgiganten, siba, onoff!

Permalänk
Medlem

Adressen finns nämnd fåtal gånger i denna tråd, LÄS ordentligt igenom den så finner du all info.

Permalänk
Medlem

sådär ja där hittade jag den.

EDIT:deras sida är värdelös, kommer bara till typ månadens erbjudande, verkar inte kunna se hela produkt sortimentet?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

mediamarkt ska ju öppna imorgon bitti men de har ju inte skickat ut några reklamblad me erbjudanden bara lixom att de kommer ha bra öppningspriser imorgon, förväntar de sig att folk ska köa i regnet för grisen i säcken (inte för att jag menar att de kommer ha dåliga priser men man vill ju liksom planera lite, min plånbok tycker inte om impulsköp ^^).

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

lord_tito : de hade inga reklamblad när de öppnade i sthlm heller. vad jag minns iaf.

Var där idag för första gången, helvete va stor butik. Dock lite rörig tyckte jag, hela upplägge tpå butiken alltså. Men annars bra.

Verkar ha stort sortiment iaf på TV och vitvaror.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Det var ju inte sådär jättebra priser på deras lockvaror idag..

Permalänk
Medlem

Darin uppträder ju på MediaMarkt idag ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
mediamarkt ska ju öppna imorgon bitti men de har ju inte skickat ut några reklamblad me erbjudanden bara lixom att de kommer ha bra öppningspriser imorgon, förväntar de sig att folk ska köa i regnet för grisen i säcken (inte för att jag menar att de kommer ha dåliga priser men man vill ju liksom planera lite, min plånbok tycker inte om impulsköp ^^).

Du kan ju först ta och titta i reklambladet?
http://www.mediamarkt.se/flyer_goet_25_10/daten/S_MM_GO1_2510...

Fanns det inte igår kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Du kan ju först ta och titta i reklambladet?
http://www.mediamarkt.se/flyer_goet_25_10/daten/S_MM_GO1_2510...

Fanns det inte igår kanske?

Nä, jag var inne på hemsidan igår och då fanns bara det gamla.

Sjukt mycket folk är det iaf här i GBG. Både siba och elgiganten ligger ju i närheten och vad jag såg var det bilköer överallt.
Tar väl en titt när det lugnat ner sig om några veckor...pallar inte trängas och köa.

Permalänk
Medlem

Oj! Riktigt hett erbjudande i Göteborg.

19 tums widescreen skärm för 2100 kr, 2 ms responstid. Fujutsu Siemens.

300 GB extern hårddisk 899 kr (tror ni den inte bara är för XP?). Synd att det bara verkar gälla i Göteborg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Oj! Riktigt hett erbjudande i Göteborg.

19 tums widescreen skärm för 2100 kr, 2 ms responstid. Fujutsu Siemens.

300 GB extern hårddisk 899 kr (tror ni den inte bara är för XP?). Synd att det bara verkar gälla i Göteborg.

Köpte 3st externa hårddiskar idag

Personal från Elgiganten delade ut reklamblad och rabattkupponger på 100:- till alla i bilköerna fram till MediaMarkt

FujitsuSiemens skärmen är en modell som faktiskt är snyggare än i reklambladet - svart med rund fot

Permalänk
Medlem

Snacka om kaos, jag var just utanför det var ju jätte köer. Det blir till att besöka dem någon annan dag....

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Jag var där vid 2-tiden - då var det ganska lungt - väntade i kö i typ 5 minuter och fick en varmkorv

Bilköerna var dock inte att leka med och inne i varuhuset var det lite "halvkaos"

Läste att en kille väntat i kö sedan 17.00 igår... känns ju ganska onödigt då alla erbjudanden (som jag tittade på) fanns kvar när jag var där.

GT länk

Permalänk
Medlem

Vart uppriktigt förvånad över att det faktiskt fanns grejer kvar där, kom ju där runt 15 tiden. Vissa priser är ju inte supergrymma precis, 200-300 spänn billigare än konkurernterna, men vissa grejer vart det ju rätt bra priser på. Polaren köpte en 360 Premium paktet med Kameo för 3 lakan, jag köpte första säsongen utav Lost för 149 och en 22 tums WS skärm för 3500 och lite annat smått och gott. Gillade även att Elgiganten hade en buss som körde ner där lite då och då, samt att de delade ut reklamblad och bjössade på korv och godis. Vissa grejer vart ju även billigare där, om en omöjliga att få tag på.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Jag var där vid 2-tiden - då var det ganska lungt - väntade i kö i typ 5 minuter och fick en varmkorv

DAMN!
Jag som inte tyckte det var nån idé att gå dit. Skulle tagit cykeln så hade det inte varit några problem ju

Permalänk
Medlem

va där 17.30, va la rätt mycke folk, värst va ju när man skulle ut dock..

men lost kostade bara 99:- nu

Själv vet jag inte varför jag va där änns, fick ju köpa lte filmer å skit bara för man vart där så länge lixom. men stor affär va det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan184
men lost kostade bara 99:- nu

Gaah, dom skurkarna sänkte priset bara för att matcha El giganten. Bra att dom gjorde det efter att jag har köpt den.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Var också där i slutet av kvällen. Köpte en Lenovo 17tummare för 1190:- Fast börjar fundera om jag inte skulle slagit till till på en F&S WS 20 istället för 1000-lappen mer. Fast jag behöver nästan inte någon ny skärm alls. Köpte den mest för att tjejen skall kunna titta på tv när hon vill då jag kör på en 30tums tv idag.

Permalänk
Medlem

Jag undrar om de kommer att öppna en webbutik.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
sådär ja där hittade jag den.

EDIT:deras sida är värdelös, kommer bara till typ månadens erbjudande, verkar inte kunna se hela produkt sortimentet?

En enkel anledning. Det finns inte tid, resurser att lägga upp info och bilder och allt annat på 50 000 + varor.

Jag undrar om de kommer att öppna en webbutik.

Nej det kommer inte ske på ett tag om ens aldrig. Vi är ett varuhus, ingen webbshop. Vi har inget centrallager eller sådant så vi kan inte ha en webbshop. Det finns en tysk webbshop men den går lite halv så där. Kan kanske komma i framtiden men förmodligen inte.

Mvh//Andreas

Visa signatur

Asus A8N32-SLI Deluxe, AMD 3500+ "venice" Rev. E3, BFG Geforce 7900GT, Creative X-FI XtremeMusic, 2 GB twinmos, 300 GB Maxtor, 250 GB Western Digital, 80 GB Maxtor, Silverstone LC13

Permalänk
Medlem

Funderar på att inhandla ett XBOX360 Premium för strax under 3300:- Mycket billigare än i alla andra affärer.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Hedersmedlem

Faktum är att Elgiganten också har 360 Premium för 3300. Fast utan spel när jag tänker efter. Följde inte det med typ Kameo eller PGR3 med i MediaMarkt-paketet?

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedBear
Faktum är att Elgiganten också har 360 Premium för 3300. Fast utan spel när jag tänker efter. Följde inte det med typ Kameo eller PGR3 med i MediaMarkt-paketet?

Inte den blekaste faktiskt. Får kolla upp det där. Synd att Media Markt inte har någon hemsida där de har aktuella priser på sina produkter. Lite dåligt. Men hos Media Markt är 360'n bara en kampanjprodukt och när jag läste deras reklamblad så stod det att kampanjen endast pågår fram till 22/11 fast då stod inte 360'n med i reklambladet. Saken är den att pengarna inte trillar in på kontot förrens den 24:e Det är där skon klämmer. Så jag får hålla tummarna att 360'n kostar lika mycket nästa fredag som den gör nu.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scream112
Sa inget om någon yrkeshemlighet... Men med tanke på hur avtalen brukar vara utformade så bör man ändå fundera lite på vad man skriver. Nu kanske inte hans chefer surfar här ändå, och han har nog inte skrivit något direkt hemligt, men en del info vill ibland företag bara inte skylta med. Sedan om det ändå går att få reda på är en annan sak, men att själva gå ut med det... Bara min synvinkel.

Jag är iaf en av de som tror mediamarkt kommer medföra något gott för oss konsumenter...

Det jag har skrivit i tråden är inte någon hemlighet utan det sägs samma sak i butiken. Det är säkert att någon chef läser detta men knappast höjer ögonbrynen för det som jag sagt är som sagt inge hemligt.

Någon representant är jag inte dock utan mer en glad gammal swecare som av händelse jobbar på media markt.

Visa signatur

Asus A8N32-SLI Deluxe, AMD 3500+ "venice" Rev. E3, BFG Geforce 7900GT, Creative X-FI XtremeMusic, 2 GB twinmos, 300 GB Maxtor, 250 GB Western Digital, 80 GB Maxtor, Silverstone LC13

Permalänk

köpte en mobiltelefon på Mediamarkt som enligt prislappen i butiken skulle kosta 2490:-

fick en överaskning i kassan när kassörskan sa 2290:- :D:D
dit återvänder jag gärna