Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
YEEEEES det är bekräftat!! årets bästa spelnyhet

http://www.shacknews.com/ja.zz?comments=44415

Bekräftat är det ju knappast. Blizzard har inte sagt något ännu. Däremot har vi fått några luddiga uttalanden som antyder att spelet kan vara under utveckling. Men det verkar ju ganska rimligt att det stämmer, med tanke på hur gammalt D2 är. Och visar sig ryktena stämma så håller jag definitvt med om att detta är årets absolut bästa spelnyhet.

Permalänk
Medlem

Hoppas ryktena är sanna för då vet jag vad jag har att göra i MÅNGA timmar

Permalänk

Hopps kan man iallafall.
Vore rätt kul att banka igenom ett tredje diablo spel.

Visa signatur

Intel Core i7 Quad 930 | ASUS P6T Deluxe V2 | 12gb Corsair Dominator GT DDR3 @ 2000MHz | Gigabyte GeForce RTX 3060 Eagle OC V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Bekräftat är det ju knappast. Blizzard har inte sagt något ännu. Däremot har vi fått några luddiga uttalanden som antyder att spelet kan vara under utveckling. Men det verkar ju ganska rimligt att det stämmer, med tanke på hur gammalt D2 är. Och visar sig ryktena stämma så håller jag definitvt med om att detta är årets absolut bästa spelnyhet.

eller så läser man noga: "Shacknews can confirm these implications, based on information from multiple reliable industry sources close to Blizzard. Diablo III is indeed in the works."

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
eller så läser man noga: "Shacknews can confirm these implications, based on information from multiple reliable industry sources close to Blizzard. Diablo III is indeed in the works."

Jag forskade inte vidare, utan läste vad fz skrev; "Det rör sig om en chatt med Richard A. Knaak, inblandad i spelets story, som i kryptiska ordalag antyder att Diablo III faktiskt är under utveckling."

Men om Blizzard nu har BEKRÄFTAT att man arbetar på Diablo 3 så blir ingen gladare än jag. Men det är inte vad jag läser i ditt citat. Vad syftar "these implications" på? Alltså VAD är det egentligen Shacknews kan bekräfta?

Permalänk
Medlem

Att D3 är under utveckling? det står ju i MatzoNs inlägg.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DasCunt
Ditto. Ser helst INTE att de övergår till 3d :\

absolut! får inte vara annat, snygg 3D i all ära men Diablo ska vara i 2D

Visa signatur

"There's no such thing as gravity, the earth sucks!.
"we all know George Bush is an imbecill. He loves dick but he hates homosexuals.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
Att D3 är under utveckling? det står ju i MatzoNs inlägg.

Bara Blizzard kan bekräfta att Blizzard arbetar på D3. Och jag har åtminstone inte hört något officiellt uttalande från dem. Vad vi har är rykten från flera källor som pekar på Blizzard arbetar på en uppföljare. Men att påstå att det är bekräftat är fel.

Permalänk
Medlem

Klart det kommer vara i 3D, inga spel av denna mäktighet görs i 2D längre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 240man
Hoppas ryktena är sanna för då vet jag vad jag har att göra i MÅNGA timmar

Många år skulle jag vilja säga

Permalänk
Medlem

3D < 2D i detta fallet bigtime imo

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morannon
Klart det kommer vara i 3D, inga spel av denna mäktighet görs i 2D längre.

Problemet är bara att 3d skulle förstöra denna underbara spelserie. Så enligt mig vore det korkat av dom att göra Diablo III i 3d.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk

Bättre om det är i 3D tror jag, men då ska det vara i samma perspektiv som dom två föregående spelen. Det är perspektivet som är det viktiga för den här serien tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stenfors
Många år skulle jag vilja säga

Ja det stämmer nog bättre

Permalänk
Medlem

d3 inte 3d!

värsta kampanjslagordet!

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Det förstår väl alla att de inte kommer att göra en eventuell 3a i 2d... Det vore ju vansinne med dagens teknik.

Permalänk

personligen hoppas jag de gör det i 3d. Sen om det spelas i isometrisk vinkel (som d1 o d2) spelar mig ingen roll så länge det inte gör spelupplevelsen sämre bara. Eftersom det är blizzard som utvecklar det så är jag inte det minsta rädd för att det blir annat än jättebra. Det var ju faktiskt dem som skrotade starcraft:ghost när det i princip va färdigt eftersom det inte höll deras standard (bland annat iallafall).

Permalänk
Medlem

hursomhelst blir man nog inte besviken. har svårt å tro det! OM det nu kommer

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

nån som inser de att man skulle bli prupp besviken ifall de blev en flopp. man verkligen springer från affären hem som om man hade en sur gris i röven och gör ett skutt från dörren till datorn. Installerar fort samtidigt som man blir påmind ytterligare en gång om att datorn är seg. och sedan efter 15min inser man att spelet va bajs.

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
Att D3 är under utveckling? det står ju i MatzoNs inlägg.

står det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billman
nån som inser de att man skulle bli prupp besviken ifall de blev en flopp. man verkligen springer från affären hem som om man hade en sur gris i röven och gör ett skutt från dörren till datorn. Installerar fort samtidigt som man blir påmind ytterligare en gång om att datorn är seg. och sedan efter 15min inser man att spelet va bajs.

Det är blizzard vi snackar om, inte EA

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billman
nån som inser de att man skulle bli prupp besviken ifall de blev en flopp. man verkligen springer från affären hem som om man hade en sur gris i röven och gör ett skutt från dörren till datorn. Installerar fort samtidigt som man blir påmind ytterligare en gång om att datorn är seg. och sedan efter 15min inser man att spelet va bajs.

Bra tecken på att du borde uppgradera datorn om du blir påmind om hur seg den är när du instalerar spel

Neh, D3 kommer nog bli riktigt najs.

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BattleAngel
Bra tecken på att du borde uppgradera datorn om du blir påmind om hur seg den är när du instalerar spel

Om du tänker dig själv, du har väntat på detta spelet sedan kristus födelse och förhoppningar och entusiasmen har stigit för varje dag, du kommer hem med spelet oöppnat i handen och är helt fokuserad för att du inte ska falla i koma för att du är så uppspelt. Du stoppar i skivan och börjar installera, det tar låt oss säga 5-10min att installera och nog fan mig kommer du svära över att det går sakta. där har vi de jag menade med att man kommer bli påmind om att datorn är seg

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
Det är blizzard vi snackar om, inte EA

Men visst skulle du få krupp ifall du insåg att det inte var så bra?

EDIT: Jag hoppas om nått att dom lyckas förgylla spelet med diverse sekvenser så man blir lycklig när man har klarar något. nått som Titan Quest inte har :/

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

aja Blizztard kommer säkert släppa Diablo 3 före dom ens börjar på en mycket viktigare uppföljare dvs Starcraft 2!!

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk

Uff, varför försöka simulera 3d i 2d? Varför ha sprites med med 2 vinklar istället för fullt roterbara modeller? Varför inte kunna få perfekt perspektiv och kunna välja vinkeln helt själv? Bara det blir detaljerat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tror att dom kommer göra det i 3D fast med två olika kameravinklar, den första som man kan snurra runt kameran och se ur olika perspektiv(såsom Neverwinter nights, Dungeon siege m.m.) Den andra kameravinkeln kommer att vara låst i isometrisk synvinkel, så som Titan Quest. På så sätt kan de flesta bli nöjda (förutom de som fortfarande lever i 2D).

Jag tror att 3D kommer att bli så mycket bättre visuellt talat, och blir det inte det ska inte Blizzard släppa diablo 3 förran grafikkorten är mogna för spelet.

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

Hoppas att de använder UE3 istället för en egen motor, fast det lär ju inte hända då Blizzard är kända för att göra spel som passar så många datorer som möjligt. En upphottad WoW-motor med en helt annan design på karaktärer och miljöer kanske vore nåt? Det lär iaf bli 3D denna gång, no doubt about it.

Visa signatur

.

Permalänk

om de lyckas med samma harmoni som D1 gav så är det ett givet köpt

2an funkar fint fint.. men det är inte redigt i min ska.. sen så tycker jag nästan att man ska kunna gå till vilken lvl man vill då men men...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

skulle va trevligt om det gick att spela både som 2D och 3D

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

För er som är Diablo sugna men lite trötta på 1an och 2an så finns ju spelet Titan Quest som är i princip likadant fast man är kring medelhavet och krigar och slåss ... det är updaterad grafik också ... känns som en 3.a av Diablo, tycker jag iaf

Permalänk
Medlem

Diablo 3D! näe förutom att namnet är aningen obehagligt så har jag inget emot ett diablo i 3d. Skulle med blizzards händer kunna bli allt de titans quest inte var, samt mycket mycket mer.

Visa signatur

Ehhh!