Varför drar halebop 5 kr vid påfyllning?

Permalänk
Medlem

Varför drar halebop 5 kr vid påfyllning?

Varje gång jag fyller på med 100 kronor så drar halebop 5 kr.
Är det bara för att man inte ska kunna använda ett 100kr refill på 2mån ?

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk
Medlem

Maila dem och fråga.

Sen om det verkligen är så, kolla i kontraktet om det står med.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Re: Varför drar halebop 5 kr vid påfyllning?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pr0bz
Varje gång jag fyller på med 100 kronor så drar halebop 5 kr.
Är det bara för att man inte ska kunna använda ett 100kr refill på 2mån ?

Det är ju givet, annars hade de ju lika gärna kunnat ta 105 kr för ett refillkort. För på det här sättet tjänar de dubbelt så mkt varje månad, beräknat på att större delen av abonnenterna fyller på med hundrakronors-intervaller.

Visa signatur

Primary: Intel P4 3,0 GHz | 1 GB DDR(400) | ATi Radeon X800 Pro | 360 GB SATA | Samsung 173P+
Vardagsrum: Intel Core 2 Duo E6300 1,86 GHz | 1 GB DDR2(667) | ATi Radeon X300SE | 250 GB SATA | Samsung SyncMaster 710T (ruskigt tyst)
Laptop (Dell Inspiron 6400): Intel Core Duo T2050 1,60 GHz | 1 GB DDR2(533) | ATi Radeon X1300XT | 60 GB SATA 7200 rpm

Permalänk
Medlem

Du använder någon tjänst eller? Om du laddar via något annat än halebop tar halebop en administrativ avgift på 5kr.
Tankar du via deras hemsida får du 100kr.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk

Det är allmänt känt att <halebop är sämst. Har fått hjälpa mängder av tanter i butiken där jag jobbar pga att de BARA har mailsupport.

Visa signatur

-Ser du luffarn som går där på vägen
-Ser du luffarn Guds lille fyr

Permalänk
Medlem

De har bra priser och det räcker för mig. Tanterna kan och borde förhålla sig till Telia original som det är tänkt.

Permalänk
Medlem

Halebop är väl "fattigmans-Telia"?

Regel nr 1. Man får vad man betalar för.
Regel nr 2. Det finns inga gratisluncher.

Over and out.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Har under 3-4 år haft kanske två små problem som de löst via mail inom 12h. Tycker Halebop är sjukt bra
Tankat med 300kr nu och då kan jag messa alla i världen hur mycket jag vill gratis i en månad

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.halebop.se/halebop/refill?topmenu=4&level2menu=1

Citat:

Värdebevis
Köp ett värdebevis med en sifferkod och tanka kontantkortet. Värdebevisen köper du hos ATG-ombud, ICA, Audio Video, Telias butiker, 7-Eleven, Pressbyrån, OnOff, Power, Clas Ohlson; Statoil; OKQ8, i de flesta Expertbutiker samt i ett antal tobaksaffärer. Du kan ladda kontantkortet med 100, 200 och 500 kronor. Pengarna sätts in på kontantkortet inom en timme. OBS! En avgift med 5 kr/laddning (oavsett laddningsbelopp) utgår vid laddning med sifferkod.

Så då var den saken utredd. Om du direkt hade tittat på deras hemsida hade det nog gått fortare att få ett svar.

Sen så måste jag hålla med Fiero. De gånger man kontaktar deras kundtjänst så svarar de både snabbt, och dessutom med vettiga svar.

Permalänk
Medlem

Jag valde halebop för att dom var en av de första med "0kr/min till vänner" och eftersom jag hade telia refill sen innan så gick porteringen hur fort som helst samtidigt som jag fick behålla alla mina pengar på kortet. När mina kompisar med telenor/comviq står där och klagar över mottagningen så har jag alltid fullt, för mig är valet enkelt.

Permalänk
Medlem

Jag och de jag känner som har Halebop är riktigt nöjda. Bäst täckning och riktigt bra priser. Har inte strulat någon gång, än.

Visa signatur

!
!
!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BananJan
Jag och de jag känner som har Halebop är riktigt nöjda. Bäst täckning och riktigt bra priser. Har inte strulat någon gång, än.

Bästa? De lär väl ha samma som telia.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Bästa? De lär väl ha samma som telia.

Dom går ju under telias nät, så det borde ju vara samma.

Visa signatur

Vääärstingen :P
Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W Dh Deluxe | Kingston 2gb Pc6400 DDR2 | Sapphire X1950XTX | Antec P180 | Antec NeoPower 550W |

Permalänk

Hm. Oft... Jag har telia. 4kr/minuten. Ingen lust att betala det. Kan jag byta till halbop när min telefon antagligen är låst till telia?

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
Hm. Oft... Jag har telia. 4kr/minuten. Ingen lust att betala det. Kan jag byta till halbop när min telefon antagligen är låst till telia?

eller så ser du till å ringa för 0.69 öre på telia istället ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sempron
Dom går ju under telias nät, så det borde ju vara samma.

Skrev jag inte det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Bästa? De lär väl ha samma som telia.

Precis, och de har väl bäst täckning?

Visa signatur

!
!
!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
Hm. Oft... Jag har telia. 4kr/minuten. Ingen lust att betala det. Kan jag byta till halbop när min telefon antagligen är låst till telia?

Du får nästan skylla dig själv om du ligger kvar på ett abonnemang/kontantkort som är flera år gammalt. Att lägga om det kostar dig ingenting, bara 2 minuter i en teliabutik eller en stund i kundtjänst (rekomenderar dock telia butik då det går grymt mycket snabbare).

För övrigt så funkar ibland Halebop i telefoner som är operatörslåsta till Telia. Dock händer det även att det inte fungerar, och då får du låsa upp telefonen för en kostnad på 300 kr (förutsättning att telefonen är över 1 år gammal).

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
Du får nästan skylla dig själv om du ligger kvar på ett abonnemang/kontantkort som är flera år gammalt. Att lägga om det kostar dig ingenting, bara 2 minuter i en teliabutik eller en stund i kundtjänst (rekomenderar dock telia butik då det går grymt mycket snabbare).

För övrigt så funkar ibland Halebop i telefoner som är operatörslåsta till Telia. Dock händer det även att det inte fungerar, och då får du låsa upp telefonen för en kostnad på 300 kr (förutsättning att telefonen är över 1 år gammal).

Har bytt till ett billigare redan, behövde inte ringa dom. Dom ringde mig.
Varför jag ville ha halebop är för att ringa gratis till någon.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
De har bra priser och det räcker för mig. Tanterna kan och borde förhålla sig till Telia original som det är tänkt.

hahaha du är bäst^^ precis så är det.

Ont: Halebop är fakiskt enbart tänkt att användas av ungdommar. Jag själv är kanonnöjd med dom. visst dom har bara mejlsupport men heller det säger ja bara om man kan få lägre taxor pga av det. Sn är det så att om man köper värdebevis isället för att tanka på via nätet så tar dom 5 spänn i avgift. visst lite synd men thats the way it is.

Halebop som redan är bland dom biligaste har ju destom ett grymt bra erbjudande. Om man tankar på med 300 har jag för mej så får man skicka gratis sms i 30 dagar! detta erbjudande är ingen engångsförteelse gäller alltid!

Kan berätta också att jag är väldigt nöjd med deras support. min mobil blev stulen en gång. mejlade dom om detta. och det dröjde inte länge innan både mobilen och kontantkortet var spärrade. sen tog det väl en dag så fick jag ett nytt simkort med samma telnr som tidigare för en billig peng.

halebop FTW

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xplode

Halebop är fakiskt enbart tänkt att användas av ungdommar. Jag själv är kanonnöjd med dom.

Jo det trodde ju Telia när dem introducerade Halebop.
Telia har tappat många kontantkortskunder till Halebop men iofs är ju HB Telia

För dem som inte vet så var HB en internetportal som Telia köpte och sedan gjorde om till en "mobilportal" med billiga kontantkort till ungdomar.
Men Telia fick inte av konkurrensskäl inte driva HB utan dem gjorde om HB till ett fristående dotterbolag till Telia.

Rätt länge efter HBs separation från Telia kunde man finna spår på HBs hemsida efter Telia bla vart bilder o sådant hämtades från.

Med andra ord Halebop är Telia.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem

Bytte till halebop för lite över ett år sedan och det var det bästa byte jag gjort, aldrig vart så nöjd som med halebop

Sen är det ju givet att de drar en femma när man köper värdebevis, är ju mer jobb med det så varför inte.
Bara bra att de hjälper till att få upp ögonen på folk för internetbank, som de har nu tex att man får 20% extra om man använder FSBs internetbank

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem

Jag gör bara av med mer pengar sen jag bytte från comviq till halebop. Kanske beror på att jag har bättre nät med halebop ?

Visa signatur

...dä ä moderbordet som int liirar me simmarna...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
Hm. Oft... Jag har telia. 4kr/minuten. Ingen lust att betala det. Kan jag byta till halbop när min telefon antagligen är låst till telia?

Inga problem, min är också låst till Telia i 18mån men halebop fungerar utmärkt.

Permalänk
Medlem

Absolut bästa är ju att ta "Telia till Vänner"! Ringer gratis till alla inom telia, och där ingår ju som bekant även Halebop.

Permalänk
Medlem

Anzy. Säkert att det gäller ringa gratis till halebop också ? ..

Låter väldigt intressant isåfall

Visa signatur

...dä ä moderbordet som int liirar me simmarna...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johanjohnson
Anzy. Säkert att det gäller ringa gratis till halebop också ? ..

Låter väldigt intressant isåfall

Ehh ja, vad annars?

Permalänk
Medlem

Bästa med Halebop är att alla jävla abbonemangsförsäljare på diverse handelsplatser inte har några argument mot att "ringa gratis"

"Kan ni matcha att ringa gratis?"
"Njaa, men du får en telefon gratis nu, men som kommer kosta dig sextusen efter två år.."

Right..

Visa signatur

//Mattias

Permalänk

Halebop FTW! :D:D:D:D

Visa signatur

only god can judge me

Permalänk
Medlem

Är också toknöjd med Halebop. Bra täckning, bra priser. Enda som jag saknar är att jag skulle vilja ha faktura, men det löser jag med att alltid tanka på 300 (fria sms) och tankar på det när jag har 100 kvar. Aldrig någon risk att pengarna tar slut. Dessutom ringer jag gratis (eller 69 öre) till tjejen!