Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Think about what that blue laser diode has to do. It has to read audio CDs, standard DVDs, Blu-ray DVDs, PlayStation 1 games, PlayStation 2 games, and PlayStation 3 games. Six completely different formats that have nothing to do with each other and you’re going to have one device that’s going to read all those.

That’s a tremendous concept. But when you turn to the engineers and say ‘go build that for me,’ they ask ‘are you crazy?’ But they’ve managed to pull it off. We’ve got the blue laser diode’s yield now.

“Bad news sells. All the success that we’ve had is not a sexy story, but any missteps that we’ve had is a story. Sony has gone from number four to number one in high definition television sets this year but people don’t want to write about that. They want to write about a battery recall. Sony is number one at the [cinema] box office, but people just want to write about the costs of the PlayStation 3 production delay.”

“We’ve had three very successful platform launches. We’ve dominated for well over a decade. It’s a fair question to ask ‘can Sony do it again?’ but I’d love to get a little bit more benefit of the doubt,” he says.

Läs hela här:
http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=vie...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Är det nån mer än jag som kan tänka sig ge upp PC-spelandet till förmån för att bara köra PS3 (och Mac)?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Cylon (lol) jag tänkte detsamma för 360'n, och även fast jag fullkomligt älskar den konsolen så tro mig, PC-spelandet har alltid en unik plats. Vart annars ska du spela strategispel, Rts, "sanna" rollspel osv??
Pc har så många olika spel så det finns ALLTID nåt att spela
(exempel, medieval 2 snart, nwn2 nu)

Fredag Det där är ju bara löjligt. Playstation 1 och 2, audio cd och standard dvds kan allihop läsas av ALLA dvdspelare som finns på marknaden, det som de menar är ju att man kan lira ps1 och ps2 spel på ps3, men alla dvdspelare kan LÄSA skivorna, det är inte nårra myskoformat ps1 eller ps2 använde
Samt att dom räknar ps3 och blueray som 2 separata format. Lol. För det första tror jag att de flesta ps3 spel bara kommer ligga på vanliga dvd, kanske duallayer. Men hursomhelst är det ett löjligt sätt att lista upp format.

Sanningen är, PS3 kan läsa CD, DVD och Blueray. Thats it.
Man kan inte lista "audio CD, video CD, super-video CD, game CD, playstation 1 CD, movie DVD, game DVD, duallayer DVD" osv som separata format, det har bara med mjukvaran som ska läsa av det att göra, inte den fysiska tekniken!! Blir tokig på sånt!
Jo visst har det lite med hårdvaran att göra för att läsa duallayer dvds, men för guds skull jag tror inte ens det tillverkas dvdspelare som inte kan läsa det längre!

ALLA icke-antika dvdspelare, till dator eller tv, kan läsa alla former av CD och DVD rent tekniskt sett.
Det enda PS3 har "extra" är blueray, det är inget som får engineers att "go crazy". Det har funnits sådana spelare i Evigheter, det enda de lyckats med är att få spelaren att läsa blueray OCKSÅ.

Jag vill bara att de (sony och alla "anhängare") ska sluta löjla sig så mycket, kan de inte bara ge konkret fakta?
Måste dom hålla på och "låtsas" hela tiden och hitta på fakta??
Kan dom inte bara ge klart besked, här är faktan. PS3 kan spela upp CD, DVD och Blueray. Punkt slut.
Måste dom ha så jävla dåligt självförtroende så dom alltid ska förvränga allt i små löjliga detaljer de hittat på för att få sin konsol att se bättre ut.
360 kommer att kunna spela CD, DVD, och HD-DVD om man först köper till en hd-dvd, så ps3 har ju redan "slagit" 360'n på den punkten, om man bortser från priset.
Så varför ha så dåligt självförtroende som är uppenbart i alla pressgrejer dom har o göra med??

PS3 kommer säkert bli en bra konsol. Så varför fjolla sig så med påhittade detaljer??

"Hej, min superballa 360 kan spela upp cds med album på, och cds med film på, dvd med musik på, duallayer dvd med musik på, dvd med film på, duallayer dvd med film på, xbox 1 spel, xbox 1 duallayer spel, 360 spel, 360 duallayer spel, cd med bilder på, dvd med bilder på, duallayer dvd med bilder på, demo-dvds, demo-duallayer-dvds, dvdrw, dvd+rw, dvd-rw, dvd+-rw. Ja, min 360 är verkligen fantastisk."

*sarkasm*

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk

PS3 hoppas jag släpps snart. Men det blir väl så småningom Julen 2007.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Cylon (lol) jag tänkte detsamma för 360'n, och även fast jag fullkomligt älskar den konsolen så tro mig, PC-spelandet har alltid en unik plats. Vart annars ska du spela strategispel, Rts, "sanna" rollspel osv??
Pc har så många olika spel så det finns ALLTID nåt att spela
(exempel, medieval 2 snart, nwn2 nu)

Fredag Det där är ju bara löjligt. Playstation 1 och 2, audio cd och standard dvds kan allihop läsas av ALLA dvdspelare som finns på marknaden, det som de menar är ju att man kan lira ps1 och ps2 spel på ps3, men alla dvdspelare kan LÄSA skivorna, det är inte nårra myskoformat ps1 eller ps2 använde
Samt att dom räknar ps3 och blueray som 2 separata format. Lol. För det första tror jag att de flesta ps3 spel bara kommer ligga på vanliga dvd, kanske duallayer. Men hursomhelst är det ett löjligt sätt att lista upp format.

Sanningen är, PS3 kan läsa CD, DVD och Blueray. Thats it.
Man kan inte lista "audio CD, video CD, super-video CD, game CD, playstation 1 CD, movie DVD, game DVD, duallayer DVD" osv som separata format, det har bara med mjukvaran som ska läsa av det att göra, inte den fysiska tekniken!! Blir tokig på sånt!
Jo visst har det lite med hårdvaran att göra för att läsa duallayer dvds, men för guds skull jag tror inte ens det tillverkas dvdspelare som inte kan läsa det längre!

ALLA icke-antika dvdspelare, till dator eller tv, kan läsa alla former av CD och DVD rent tekniskt sett.
Det enda PS3 har "extra" är blueray, det är inget som får engineers att "go crazy". Det har funnits sådana spelare i Evigheter, det enda de lyckats med är att få spelaren att läsa blueray OCKSÅ.

Jag vill bara att de (sony och alla "anhängare") ska sluta löjla sig så mycket, kan de inte bara ge konkret fakta?
Måste dom hålla på och "låtsas" hela tiden och hitta på fakta??
Kan dom inte bara ge klart besked, här är faktan. PS3 kan spela upp CD, DVD och Blueray. Punkt slut.
Måste dom ha så jävla dåligt självförtroende så dom alltid ska förvränga allt i små löjliga detaljer de hittat på för att få sin konsol att se bättre ut.
360 kommer att kunna spela CD, DVD, och HD-DVD om man först köper till en hd-dvd, så ps3 har ju redan "slagit" 360'n på den punkten, om man bortser från priset.
Så varför ha så dåligt självförtroende som är uppenbart i alla pressgrejer dom har o göra med??

PS3 kommer säkert bli en bra konsol. Så varför fjolla sig så med påhittade detaljer??

"Hej, min superballa 360 kan spela upp cds med album på, och cds med film på, dvd med musik på, duallayer dvd med musik på, dvd med film på, duallayer dvd med film på, xbox 1 spel, xbox 1 duallayer spel, 360 spel, 360 duallayer spel, cd med bilder på, dvd med bilder på, duallayer dvd med bilder på, demo-dvds, demo-duallayer-dvds, dvdrw, dvd+rw, dvd-rw, dvd+-rw. Ja, min 360 är verkligen fantastisk."

*sarkasm*

Bra skrivet!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cylon
Är det nån mer än jag som kan tänka sig ge upp PC-spelandet till förmån för att bara köra PS3 (och Mac)?

Ja, då jag har införskaffat mig en HDTV kan jag tänka mig att göra det. Sedan min skärm som backup ifall tvn vill användas utav andra i familjen. Jag kommer dock fortfarande att ha kvar en PC för video och bildredigering. Resten av åbäkena kan säljas bort.

Det kommer många spel till PS3 så på den punkten duger PS3 gott och väl för mig.

Innan konsollen släpps i Europa så borde man också ha fått ett bra hum om hur bra online-delen och Linux-delen fungerar.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Jag spelar inget på PC längre, känns som den tiden är förbi.

Visserligen kör jag xbox 360 nu endast på live när jag har ett sug på MP. Snabbt och enkelt, inget krångel med drivrutiner mm.

Så mycket skönare att bara kunna trycka på en knap så poff så kör man.

(Kommer vara samma sak på ps3)

Som jag ser det kommer pc-spelandet börja avta, eller är det bara jag som inte är med i gamet längre för det finns verkligen inga spel som lockar på PC'n längre förutom neverwinter nights 2. Det är också det enda pcspelet jag har köpt under de 2 sista åren typ..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cylon
Är det nån mer än jag som kan tänka sig ge upp PC-spelandet till förmån för att bara köra PS3 (och Mac)?

Kanske jag. Fast några spel på datorn lär det ju bli ändå.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cylon
Är det nån mer än jag som kan tänka sig ge upp PC-spelandet till förmån för att bara köra PS3 (och Mac)?

PCn la man ner för läääänge sedan.
tok för omöjligt och tok för dyrt att hänga med i "svängarna".
när man väl har köpt delar som sägs ska vara bra och klara av det mesta,så kommer det innom kort ett par spel som kräver ännu värre,en ond cirkel är det bara.
så jag tycker det är väldigt bra att det kommer konsoller som PS3,360 osv,kompakta maskiner med rejäla komponenter som håller och som gör att man kan lira spel utan att man behöver uppgradera osv.

använder PCn till att spela lite äldre spel såsom rome total war,hoi2 osv,samt surfa/se på film.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Haha Fredags quote på hur tekniskt svårt det är för PS3s läsare got shot down!

Jag har gjort tvärt om mot er, jag har börjat sälja av mina konsoller och spelar mycket mer pc idag än förut. Just för att spelen till pc är mer flexibla och online för mig är 100 ggr bättre på pc. (MSN/Vent byta spel utan att trixa med skivor. Snabbare laddtider, bättre kontroll, mer inställningar)

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Cylon (lol) jag tänkte detsamma för 360'n, och även fast jag fullkomligt älskar den konsolen så tro mig, PC-spelandet har alltid en unik plats. Vart annars ska du spela strategispel, Rts, "sanna" rollspel osv??
Pc har så många olika spel så det finns ALLTID nåt att spela
(exempel, medieval 2 snart, nwn2 nu)

Sanna rollspel har man aldrig kunnat spela på någon konsoll eller PC.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
PCn la man ner för läääänge sedan.
tok för omöjligt och tok för dyrt att hänga med i "svängarna".
när man väl har köpt delar som sägs ska vara bra och klara av det mesta,så kommer det innom kort ett par spel som kräver ännu värre,en ond cirkel är det bara.
så jag tycker det är väldigt bra att det kommer konsoller som PS3,360 osv,kompakta maskiner med rejäla komponenter som håller och som gör att man kan lira spel utan att man behöver uppgradera osv.

använder PCn till att spela lite äldre spel såsom rome total war,hoi2 osv,samt surfa/se på film.

Jag gillar med konsoler, det enda jag saknar (och det egentliga som skiljer konsoler mot datorer) är att kunna byta ut komponenter:). Anledningen till detta är att tillverkaren ibland koncentrerar sig mer på grafik än hur spelet flyter på. Ta till exempell Killzone som verkar ha mycket bra grafik men vad spelar det för roll när spelet "laggar" som tusan. Sen så har vi Black, även här bra grafik men tydligen mer spelbart än vad Killzone är. Inte nåt spel på ps2 har gått att spela utan en del "hostningar" och detta beror på att Ps2´s cpu inte klarar av att köra spelen optimalt eller att spelen inte blivit optimerade för konsolen. Hade jag däremot kunnat byta ut cpun så är jag rätt så säker på att ps2 skulle kunna ståta med grafik som Xbox och även flyta på lika bra som den (grafiskt så är ps2 och Xbox likvärdiga).

Ps3 kommer ge mig möjligheten att spela allla ps2 spel så som dom ska spelas, men ju längre tiden går och ju mer grafik utvecklarna försöker klämma in kommer också innebära att även denna konsol kommer att få samma problem som ps2 har idag. Med min pc räcker det att jag bara byter ut en cpu eller skaffar mer minne för att spelen åter igen ska flyta på, med konsoler går inte detta utan en ny måste införskaffas.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn

Ps3 kommer ge mig möjligheten att spela allla ps2 spel så som dom ska spelas, men ju längre tiden går och ju mer grafik utvecklarna försöker klämma in kommer också innebära att även denna konsol kommer att få samma problem som ps2 har idag. Med min pc räcker det att jag bara byter ut en cpu eller skaffar mer minne för att spelen åter igen ska flyta på, med konsoler går inte detta utan en ny måste införskaffas.

men då får man också tänka lite längre samt summera allt man har laggt ut genom åren på dator delar.
PS3 kostar ju 6000 och 6000 är små pengar om man jämför med vad man har laggt ut på dator delar.
PS3 priset kommer ju som ett fast pris medans dator delar priserna hela tiden tickar på...hoppas du förstår hur jag menar.

när nästa next gen konsoller kommer så har man förmodligen laggt ut uppåt 10000(minst) på nya dator delar,men priset på nästa gens konsoller kommer vara flera tusen lappar billigare än det priset(förmodligen).

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Vad håller Sega på med egentligen? SIXAXIS i Virtua Tennis 3 lär bli extremt omständigt:

Att SIXAXIS inte är lika avancerad som Wii är ganska uppenbart men att försöka utmana Wii Tennis med det där är bara patetiskt. En av nackdelarna med motion sensing för tvåhandskontroller kommer nog att visa sig i sportspel, man är låst till mindre rörelser och har inte lika mycket frihet att svinga och ha sig.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Lol. För det första tror jag att de flesta ps3 spel bara kommer ligga på vanliga dvd, kanske duallayer.

Vad jag hört så ska ALLA PS3 spel ligga på Blue-Ray skivor...

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
Vad jag hört så ska ALLA PS3 spel ligga på Blue-Ray skivor...

Mjo och redan nu är det spel som kräver det... Resistance ligger ju på stadiga 15GB... men om folk vill tro att blu-ray är helt värdelöst så får de väl tro det?

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

nu har de ju kommit fram med 1440p ^^ man blir verkligen frestad, undra vilket fantasipris de kommer lägga på en sån

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Det jag hoppas på när det kommer till Blue Ray är att det inte ska resultera i snyggare spel etc. Utan spel där olika nivåer blir mer varierade innehålsmässigt eftersom man får plats med mer grejer på skivorna. Hur kan man vända denna möjligheten till något negativt?

För de här små gubbarna som trollar vår tråd och försöker förarga oss har såhär långt dessa argument:

PS3 är dålig för den är framtidssäker(HDMI 1.3 1080P etc)
PS3 suger för den har blueray
PS3 e skit för den är som en dator, man kan ju HA OS!!!

Det enda ni har sagt som verkar vettigt är väl "den är dyr". Men det är den inte, den kostar mer än 360 men i förhållande till vad man får är den faktiskt billigare. Att säga något annat är ju helt enkelt att prata mot enkel fakta!

Så ser jag på saken, tycker man inte att de extra funktionerna den ger är intressanta så förstår jag det. Och respekterar det! Men särskilt dyr är den ju faktiskt inte.

PS.

Vart är sprucetwig? Han hade ju vettiga saker o säga!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
men då får man också tänka lite längre samt summera allt man har laggt ut genom åren på dator delar.
PS3 kostar ju 6000 och 6000 är små pengar om man jämför med vad man har laggt ut på dator delar.
PS3 priset kommer ju som ett fast pris medans dator delar priserna hela tiden tickar på...hoppas du förstår hur jag menar.

när nästa next gen konsoller kommer så har man förmodligen laggt ut uppåt 10000(minst) på nya dator delar,men priset på nästa gens konsoller kommer vara flera tusen lappar billigare än det priset(förmodligen).

Jo det stämmer visserligen, men man kan även se det så här, ett byte av en cpu eller minne innebär i princip en ny dator (okej inte riktigt men nästan iaf).
Den stora anledningen till att utvecklare föredrar att göra konsolspel är att det bara finns en variant av den konsolen, till pc kan det finnas otroligt många varianter. Sen märker man även att ju mer tid en utvecklare har haft med en konsol destu mer kan dom få ut av den.
Med tanke på att Ps2 har några år på nacken så är det ändå imponerande att se spel som inte bara blir snyggare utan även inte "hackar" lika mycket som de tidigare spelen gjorde.
Med Sly 2 lyckades Sucker Punch att inte bara göra spelet större och snyggare än det första utan även att reducera "laggandet".
6000 kr är inte så dyrt med tanke på vad man får när man köper en ps3. Köpte själv en Amiga för nästan samma pris som en Ps3 kommer att kosta.
Av den nya generationens konsoler så är det nog ps3 som imponerar mest för att följas av Wii, inte för att Xbox 360 verkar dålig på nåt sätt utan mer för att jag med en pc kan spela flertalet av titlarna med bättre flyt eller snyggare grafik. Och när jag spelar spel vill jag att det ska flyta på, hellre det än snygg grafik och ett ospelbart spel.

Ja en konsol är billigare än en dator men en dator ger en till skillnad från en konsol möjligheten att uppgradera en komponent som till slut blir en flaskhals. Detta är vad jag tycker och jag har inte för avsikt att försöka få andra att tycka som jag gör. Varje konsol har helt klart sina för och nackdelar, det gäller bara att hitta en konsol som man tycker har fler för än nackdelar. Och i mitt fall så lägger jag nog hellre mer pengar på min dator än att i dagsläget köper en Xbox 360, iaf tills det kommer ett spel till den som man bara måste ha. Wii verkar också väldigt intressant och det ska bli kul att få testa en eller läsa folks recensioner av den senare i år. Men Ps3 är än så länge mest intressant av dessa, kommer helt klart lusläsa alla reviews på nätet när den väl kommer:)

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Haha Fredags quote på hur tekniskt svårt det är för PS3s läsare got shot down!

Nej, det jag ville få fram står i fetstil. Förövrigt har ni ju inte läst intervjun, då hade ni ju sett hur fel Baleur har...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w

Att SIXAXIS inte är lika avancerad som Wii är ganska uppenbart men att försöka utmana Wii Tennis med det där är bara patetiskt.

Du jämför ett lågupplöst leksaks-spel mot en komplett simulator med officiella spelare?

Kommentarer överflödiga...

Har nån ens läst första inlägget i tråden?
Bidra till, eller diskutera PS3 på ett trevligt sätt eller håll er till 360-tråden eller Wii-tråden eller whatever...
Barnsliga inlägg som "haha" eller *håller med* eller "jag har en PC" bidrar ju knappast till ämnet och är inte vidare kul för nån att läsa.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Nej, det jag ville få fram står i fetstil. Förövrigt har ni ju inte läst intervjun, då hade ni ju sett hur fel Baleur har...

Du jämför ett lågupplöst leksaks-spel mot en komplett simulator med officiella spelare?

http://images.p-nintendo.com/jeux/wii/wiisports/images/e3-03....
http://www.ps3informer.com/playstation-3/images/virtua-tennis...
Kommentarer överflödiga...

Har nån ens läst första inlägget i tråden?
Bidra till, eller diskutera PS3 på ett trevligt sätt eller håll er till 360-tråden eller Wii-tråden eller whatever...
Barnsliga inlägg som "haha" eller *håller med* eller "jag har en PC" bidrar ju knappast till ämnet och är inte vidare kul för nån att läsa.

Du gör mycket för tråden Fredag, postar artiklar och nyheter helatiden. Gör det kul att läsa i tråden, tänkte fråga en sak som jag frågat förr men inte minns om jag fick svar på. Kommer PS3 spel stödja Dolby Digital 5.1 ljud via optisk ut? Till min receiver till exempel!

Och gör ps2 det med? Hittade en optisk utgång där o kopplade, men FF12 hade i alla fall inte det! Dock är det årets bästa spel enligt mig!

I alla fall, tänkte bidra lite jag med:

En Q&A artikel på IGN:

http://ps3.ign.com/articles/744/744115p1.html

Samt en launchguide på samma sida:

http://ps3.ign.com/launchguide/

EDIT: Vart helt fel där i början jue!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Jo det stämmer visserligen, men man kan även se det så här, ett byte av en cpu eller minne innebär i princip en ny dator (okej inte riktigt men nästan iaf).
Den stora anledningen till att utvecklare föredrar att göra konsolspel är att det bara finns en variant av den konsolen, till pc kan det finnas otroligt många varianter. Sen märker man även att ju mer tid en utvecklare har haft med en konsol destu mer kan dom få ut av den.
Med tanke på att Ps2 har några år på nacken så är det ändå imponerande att se spel som inte bara blir snyggare utan även inte "hackar" lika mycket som de tidigare spelen gjorde.
Med Sly 2 lyckades Sucker Punch att inte bara göra spelet större och snyggare än det första utan även att reducera "laggandet".
6000 kr är inte så dyrt med tanke på vad man får när man köper en ps3. Köpte själv en Amiga för nästan samma pris som en Ps3 kommer att kosta.
Av den nya generationens konsoler så är det nog ps3 som imponerar mest för att följas av Wii, inte för att Xbox 360 verkar dålig på nåt sätt utan mer för att jag med en pc kan spela flertalet av titlarna med bättre flyt eller snyggare grafik. Och när jag spelar spel vill jag att det ska flyta på, hellre det än snygg grafik och ett ospelbart spel.

Ja en konsol är billigare än en dator men en dator ger en till skillnad från en konsol möjligheten att uppgradera en komponent som till slut blir en flaskhals. Detta är vad jag tycker och jag har inte för avsikt att försöka få andra att tycka som jag gör. Varje konsol har helt klart sina för och nackdelar, det gäller bara att hitta en konsol som man tycker har fler för än nackdelar. Och i mitt fall så lägger jag nog hellre mer pengar på min dator än att i dagsläget köper en Xbox 360, iaf tills det kommer ett spel till den som man bara måste ha. Wii verkar också väldigt intressant och det ska bli kul att få testa en eller läsa folks recensioner av den senare i år. Men Ps3 är än så länge mest intressant av dessa, kommer helt klart lusläsa alla reviews på nätet när den väl kommer:)

jo,i och för sej.
du har ju en poäng i att konsoller både har för och nackdelar.
självklart,åsikter ska ju respekteras och inte försöka manipuleras;)

haha,är du också en utav dom som la ut så mycket för en amiga:p...those were the days:p

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
jo,i och för sej.
du har ju en poäng i att konsoller både har för och nackdelar.
självklart,åsikter ska ju respekteras och inte försöka manipuleras;)

haha,är du också en utav dom som la ut så mycket för en amiga:p...those were the days:p

Japp har lagt ut en hel del på både konsoler och datorer:).
Tycker som sagt var inte att 6.000 kr är så farligt för en Ps3 med tanke på vad man får för pengarna. Men det är nog det dyraste en konsol nånsin har kostat om man bortser från vad Xbox kostade ett litet tag när den kom. Det verkar mer och mer som konsoltillverkarna vänder sig till vuxna och inte bara till barn som dom gjorde en gång i tiden. Men oavsett om Ps3 är dyr eller ej så är jag helt klart säker på att den kommer att vara värd varje krona. Det som återstår nu är bara att vänta tills den äntligen kommer till vårt avlånga land och man kan testa den i handeln:)

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

ps 3 är dyr, så är det med det, det kostar ligga på topp..
själv vill jag ha roliga spel inte bara snygga spel så det blev en Wii denna gång, prexis som det blev en gamecube förra gången,, , innan det hade jag det som var bäst då en PS One
och den kosta väl runt 4lök när jag köpte den säkert?

PS3 e ju old... in my next gen... Wii är här!!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Japp har lagt ut en hel del på både konsoler och datorer:).
Tycker som sagt var inte att 6.000 kr är så farligt för en Ps3 med tanke på vad man får för pengarna. Men det är nog det dyraste en konsol nånsin har kostat om man bortser från vad Xbox kostade ett litet tag när den kom. Det verkar mer och mer som konsoltillverkarna vänder sig till vuxna och inte bara till barn som dom gjorde en gång i tiden. Men oavsett om Ps3 är dyr eller ej så är jag helt klart säker på att den kommer att vara värd varje krona. Det som återstår nu är bara att vänta tills den äntligen kommer till vårt avlånga land och man kan testa den i handeln:)

Nja, jag tror faktiskt att Neo-Geo var dyrare när den släpptes i början av 90-talet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Du jämför ett lågupplöst leksaks-spel mot en komplett simulator med officiella spelare?

http://images.p-nintendo.com/jeux/wii/wiisports/images/e3-03....
http://www.ps3informer.com/playstation-3/images/virtua-tennis...
Kommentarer överflödiga...

Jag gör en jämförelse av motion sensing på två olika konsoller i samma typ av spel och du avfärdar det med bilder på hur spelen ser ut!?

Du verkar ju helt missa min poäng, det var inte grafiken eller hur många spelare som är licenserade jag var intresserad av. Det handlade om SIXAXIS och Wiimote i samma typ av spel, och av det man sett från t.ex. E3 är kontrollen mycket mer intuitiv i Wii Tennis. SIXAXIS i utförandet Sega har valt att implementera det kommer förmodligen bara att testas en gång innan man går tillbaka till vanliga kontrollschemat.

Så jag ser inga som helst problem att jämföra "ett lågupplöst leksaks-spel mot en komplett simulator med officiella spelare" då dessa kvaliteter inte har någonting med min jämförelse att göra.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Nej, det jag ville få fram står i fetstil. Förövrigt har ni ju inte läst intervjun, då hade ni ju sett hur fel Baleur har...

Du jämför ett lågupplöst leksaks-spel mot en komplett simulator med officiella spelare?

Att företaget tycker att det är viktigare att lägga pengarna på att kunna skriva "Rafael Nadal" istället för att göra ett bra spel tycker jag säger allt.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Dålig kvalitet, inget ljud, och han som håller i kameran är uppenbart full. Men Motorstorm är alltid värt att kolla på:
http://www.youtube.com/watch?v=C_uojhelbFo&mode=related&searc...
http://www.youtube.com/watch?v=ozVmlog2Kvk&mode=related&searc...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Dålig kvalitet, inget ljud, och han som håller i kameran är uppenbart full. Men Motorstorm är alltid värt att kolla på:
http://www.youtube.com/watch?v=C_uojhelbFo&mode=related&searc...
http://www.youtube.com/watch?v=ozVmlog2Kvk&mode=related&searc...

Nintendos tennis-spel? kom ihåg nu att det inte är en "fulländad" titel, mer som ett slarvigt minigame som sagt så är "pointen" i Wii kontrollen inte grafiken. Tror vi är kapabel till väldigt fina spel, speciellt till tennis-spel eftersom miljörna är väldigt begränsade, en boll och lite kroppsmotions inträffar på skärmen där med tror jag grafiken kan biffas upp som fan till Wiis framtida tennis-spel också, och det tillsammans med en perfekt anpassad Wiikontroll till det spelet kommer att ta d där PS3 tennis-spelet tror jag.

Sorry om jag postar här men du va taskig mot honom o snacka skit om Wii, så jag var bara tvungen ^^ håller dock med att PS3 är en riktigt riktigt riktigt bra maskin, skulle vilja ha den, men är man mig vill man ha en 1440p tv som sony kommer lägga som standard för ps3 senare och alla sonys spel + ps3an självt, hemmabiosystem och sånt så man får full känsla i allt, orkar inte ha halvt-system eller så, vill ha ALLT, och jag har bara int råd med det så det blir en Wii för mig, bättre att ha "naturligt" roligt i livet än att vara hyperuberfixerad på grafiken bara nästan...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sixaxis har fått god kritik från folk som har testat den, likaså Wiimoten.

Själv så väntar jag att avfärda kontrollerna som gimmicks innan jag har testat personligen.

Jag tror dock mer på nästa generations eyetoy. Ska bli spännande att se när den kommer ut vad den kan göra för spelen.

The Eye of Judgment: Conquerors of 9 Fields är ett riktigt stort steg i rätt riktning IMO.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /