Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk
Medlem

Min dator är högljudd, tror nog jag föredrar PS3. Särskilt då man kan använda den till att se Blu-ray out-of-the-box.

HDMI 1.3, Wi-fi och Bluetooth saknar min dator också.

Den är riktigt last-gen.

Manhattan PS3 preview event:

Lista med program som medföljer YDL 5.0 för PS3:
http://www.terrasoftsolutions.com/products/ydl/included/

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

på tal om Blueray. inte helt nytt, men intressant:

begun the format wars has.. och här vart Blueray först.

och störst.. Sony har förberett sig på HD-övergången de senaste 15 åren. vilket också lär märkas i släpplistorna.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Inaktiv

Hehe härliga tider! Bara o kasta in pengarna på ett bakkonto så man har dom när det gäller!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Med 256 MB ram så är utbudet av PC-spel tämligen begränsat.

Det har ingenting att göra med det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
det är väl bara att surfa på TVn det med datorn.
hur enkelt som helst att koppla datorn till TVn.

jo, enkelt är det. om man har en videoutgång. de flesta kör s-video eller komposit till en crt och då gör man det bara en gång för resultatet är helt enkelt för dåligt.

nu har det väl kommit schyssta grejer till pc med men jag antar att de flesta uppskattar enkelheten som ps3:an medför om man skall surfa via tv:n.

själv kommer jag inte att göra det eftersom jag alltid har en laptop i knät i soffan med nån skön såpa igång på tv:n

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akira
Det har ingenting att göra med det.

Ingenting?

Ett spel kräver inte helt plötsligt mindre minne bara för att man emulerar Windows (och X86) i Linux.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
på tal om Blueray. inte helt nytt, men intressant:

begun the format wars has.. och här vart Blueray först.

och störst.. Sony har förberett sig på HD-övergången de senaste 15 åren. vilket också lär märkas i släpplistorna.

Man kanske inte bara ska posta positiva saker om Blu-Ray... Mycket bekymmer än så länge för det formatet. Jag hoppas att det reder upp sig. Ser mer möjligheter för framtiden med Blu-ray än med HDdvd.

http://www.highdefdigest.com/news/show/Pioneer/Hardware/Pione...
http://www.highdefdigest.com/news/show/LG/Hardware/Blu-ray_MI...

"Sony has come under fire for its adoption of the Blu-ray format for the PS3, which critics have argued is an attempt to force adoption of the next-gen DVD format for movies. Blu-ray is also blamed for the high cost of the system, and for causing production delays resulting in fewer shipments at launch to the U.S. and Japan, and a delayed launch in other territories."

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Ingenting?

Ett spel kräver inte helt plötsligt mindre minne bara för att man emulerar Windows (och X86) i Linux.

Men sen när har PS3an bara 256minne? om ni inte menar att OS+Emu skulle ta upp 256 då...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Men sen när har PS3an bara 256minne? om ni inte menar att OS+Emu skulle ta upp 256 då...

Dom senaste åren iaf.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Dom senaste åren iaf.

VA! Så oväntat med tanke på att sony själv säger 256+256 som kan användas hur som helst, men fan... Jag antar att du har rätt.
Min miniräknare måste vara sönder... =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
VA! Så oväntat med tanke på att sony själv säger 256+256 som kan användas hur som helst, men fan... Jag antar att du har rätt.
Min miniräknare måste vara sönder... =/

Inte hur som helst vad jag har hört. Bandbredden mellan Cell och XDR är visst väldigt låg och det finns trots allt bara 256MB videominne. Behöver CPU eller GPU mer än 256MB minne kan det nog bli en flaskhals då bandbredden måste gå antingen från systemminnet till RSX genom Cells minneskontroller eller från XDR till Cell genom RSX eftersom bandbredden mellan Cell och XDR i sig är så låg.

Det är så jag har uppfattat uppbyggnaden i alla fall, men om det inte stämmer så länka gärna till korrekt information.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
PS3 är framtiden av dessa 3 konsoler: Varför?
-Blue Ray, formatet som gör att spelutvecklare kan göra stora spel med bra grafik.
-Spelbiblioteket, PS1, PS2 och PS3 spel, utbudet = enormt.
-Online funktionerna, surfa på datorn? Varför inte surfa på TVn i stället, det kan man göra med PS3.
-Installera alternativ OS: Snart kommer man säkert kunna köra PC spel på PS3n också!
-Features, mycket features.
-Interface, snyggt och enkelnavigerat interface.

Den är inte framtiden utan den är bara vidare utvecklad?

ta Blue Ray som exempel? HD-DVD filmer har inte ens nått Europa och dom har funnits ett BRA tag i USA,CHINA osv så när fan ska Blue Ray komma? år 2010? Då finns det redan Xbox 720^x2 och PSübermega 75. Men det är jättebra att det finns stöd men tyvärr det är lite för tidigt för det hela, onödiga pengar.

Online funktionerna? haha en konsol ska det spelas på inte surfa på nätet för fan! ska du surfa så köp dig en laptop/stationär dator .. hur mobbat är det inte att surfa med konsol (och jo, jag har ägt PSP och testat dess browser och jag tycker det är heelt stört).Att dömma så verkar inte PS3's browser inte skillja sig eftersom de har tagit samma interface som PSP anväder, men bara utvecklat det För dom gillar ju bara o vidareutveckla saker o ting. Skapa något nytt vet jag? glömde att man kunde använda tangentbord o mus. Konsoll med tangenter o möss är ingen konsoll.

Annat OS? det hela kommer sluta med att du kan köra linux på den , och det kan du med Nintendo DS. WAUW säger jag (framtiden??) och DS har inte 256 MB minne.

-Features? vaddå för features? Kontrollen? (som dom snodde konceptet från Wii?)

Interface? va har interface med framtiden o göra? det interfacet som dom använde kom till PSP och det är ett tag sen.

Så framtidenskonsoll kallar jag det nog inte. Vidareutveckling av saker som redan finns

Sony har haft så många år på sig inom spelbranchen (stavning) men ändå så är det inte något revolutinerande? MS däremot har kunnat åstakomma mkt mer tidsmässigt än va Sony gjort.

Xbox 360 har allt du behöver idag och ett bra tag frammåt? PS3 verkar bli en schysst konsoll visst ingen tvekan om det men i mina ögon är den inte framtiden. So dont talk about the future!

PS ser att linuxet som ska komma till ps3 kommer ha GUI, vaddå wannabe dator. rolig o mekka linux på en konsoll.

framtiden är då man har en konsoll som är en pc och gör allt på TV och kollar på tv i datorn (ironisk)

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
VA! Så oväntat med tanke på att sony själv säger 256+256 som kan användas hur som helst, men fan... Jag antar att du har rätt.
Min miniräknare måste vara sönder... =/

Jag har för mig det är så att RSX kan använda allt, för att den ska kunna dela ut lite renderingsuppfiter till cell. Men ram-minnet är ju bara 256mb, alltså inte alltför upphettsande som dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
PS3 är framtiden av dessa 3 konsoler: Varför?
-Blue Ray, formatet som gör att spelutvecklare kan göra stora spel med bra grafik.
-Spelbiblioteket, PS1, PS2 och PS3 spel, utbudet = enormt.
-Online funktionerna, surfa på datorn? Varför inte surfa på TVn i stället, det kan man göra med PS3.
-Installera alternativ OS: Snart kommer man säkert kunna köra PC spel på PS3n också!
-Features, mycket features.
-Interface, snyggt och enkelnavigerat interface.

Tycker det låter som en dator.

edit: nån hade visst redan nämt det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
det är väl bara att surfa på TVn det med datorn.
hur enkelt som helst att koppla datorn till TVn.

hehh sant skulle nämna det...

Måste säga att blir riktig sugen på playstation 3 inte bara för att man har goa p2 spel liggandes hemma utan det kommer en del mäktiga titlar. Men kommer avakta typ 1 år eller så innan jag köper den, anser att den är alltför dyr (detta trors all goa prestanda)

ser efram emot wii nu 8 des.
sen har jag alltid pc och xbox360 att spela på också

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

Tycker att om man skall betala en 20k för en 1080p TV och sedan ytterligare 6k + spel = 7k, totalt 27 000kr på en Konsoll (eller syftet är ju nästan bara för en konsoll) så tycker jag att man är lite knas i skallen.

För det är ju det som det kosta ungefärligt, och om jag säger "KÖP EN PC ISTÄLLET" så säger folk nog "NEJ, PC har inte ps3 spel", men herregud är det värt alla de pengarna för att spela ps3 spel (typ metal gear o sånt menar jag) och så kommer folk att säga "men man kan göra så mycket annat med den", men skaffa en PC då............

Men folk gör som de vill och kan också beroende på sin budget ^^.

Personligen ska jag nog skaffa en bärbar dator som mediastation och skolarbete och sen en hyffsad TV med bra ljud, fin design och som stödjer minst 480p och en Wii ^^ priset kommer inte ens i närheten av vad det PS3 paketet jag nyss skrev om skulle kostat

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nukloch
Tycker att om man skall betala en 20k för en 1080p TV och sedan ytterligare 6k + spel = 7k, totalt 27 000kr på en Konsoll (eller syftet är ju nästan bara för en konsoll) så tycker jag att man är lite knas i skallen.

För det är ju det som det kosta ungefärligt, och om jag säger "KÖP EN PC ISTÄLLET" så säger folk nog "NEJ, PC har inte ps3 spel", men herregud är det värt alla de pengarna för att spela ps3 spel (typ metal gear o sånt menar jag) och så kommer folk att säga "men man kan göra så mycket annat med den", men skaffa en PC då............

japp,vi är knasiga i skallen,men lika glada är vi för det när vi väl sitter där och spelar medans dom bittra människorna som ej har råd och är avundsjuka,mummlar lite surt på sidan om...bara att höja volymen och sjunka in i spelvärlden så slipper man lyssna på dessa lipsillar.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Man behöver inte 1080p för att kunna njuta av PS3. Skillnaden till 720p är nog inte så ofantligt stor så en relativt billig LCD/plasma/bakproj/projektor räcker långt.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
Man behöver inte 1080p för att kunna njuta av PS3. Skillnaden till 720p är nog inte så ofantligt stor så en relativt billig LCD/plasma/bakproj/projektor räcker långt.

självklart inte.
jag kan tex använda min funai tv för 7000 och spela PS3 på den,inga problem alls,men vill man få ut allt utav PS3:an,så krävs det en TV som klarar 1080p samt hdmi 1.3.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Saken är att de LCD som finns i 1080p är för små. Hellre köper jag en projektor och spelar PS3 i 720p med 80-100 tums bild än att spela i 1080p på en 37 tums LCD.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
Saken är att de LCD som finns i 1080p är för små. Hellre köper jag en projektor och spelar PS3 i 720p med 80-100 tums bild än att spela i 1080p på en 37 tums LCD.

nja,det finns ju uppåt 42-46" med 1080p och det är ju rätt så "normalt" för 1080p.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Fortfarande i minsta laget för 1080p, man måste fortfarande sitta så nära TVn. Det går dock åt rätt håll.
Bakprojektion är bäst hittils med sina 60+ tum i 1080p, men projektor är ändå maffigare med uppemot 100 tums bild.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Har sittavstånd på 2.3 m så en 52" duger gått när man väl köper.

Iaf om man tittar på denna.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Inaktiv

För jävla härliga kommentarer "man måste köpa tv för 20 000". Sen när måste man det om jag får fråga? En jävla pc klarar ju enorma upplösningar. Blir dyrt att få max ur den. Ska du sen ha lika stor bild på den eftersom man måste det så kommer det hamna på runt en mille för tvn. För Tv's på nästa generations upplösning är nämligen i utvecklingsstadiet, sen vill du ju ha bästa grejerna i PCn så bara den går nog fan på 27 000. Tänk lite innan ni skriver tack, alla som spelar pc spel här inne sitter väl inte med en skärm som klarar maxa grafikkortets upplösning? Och om man nu vill ha en LCD tv för 20 000+ då verkar det på er som att man BARA kommer använda den till sin PS3. För vem vill se film på HDTV när det finns SDTV?

Det verkar på folk som att "Xbox 360 e MYCKET BÄTTRE! Den klarar inte 1080p(vilket den visserligen ska uppgraderas till)". Är väl fan bara bra o ha en konsoll som klarar utnyttja framtidens tv. Eller ni vill sitta med en Wii sen och ha köpt en LCD tv och inse att fan. De här spelen ser skit ut på min nya tv?

Ju mer framtidssäker konsollen ä destu bättre är det. Punkt jävla slut!

Permalänk
Medlem

1080p är bara början. Redan nästa år kommer det LCD med 1440p.

http://www.engadgethd.com/2006/10/17/cmo-to-ship-47-inch-quad...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

W|ckerMan: Lugna ner dig och läs första inlägget. Vi vill inte få tråden låst ännu en gång på grund av personangrepp eller provokationer.

Skillnaden är att Sony har marknadsfört PS3 med att den klarar av 1080p så därför kan det nog uppfattas nästan som ett krav för många.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Man kanske inte bara ska posta positiva saker om Blu-Ray... Mycket bekymmer än så länge för det formatet. Jag hoppas att det reder upp sig. Ser mer möjligheter för framtiden med Blu-ray än med HDdvd.

http://www.highdefdigest.com/news/show/Pioneer/Hardware/Pione...
http://www.highdefdigest.com/news/show/LG/Hardware/Blu-ray_MI...

"Sony has come under fire for its adoption of the Blu-ray format for the PS3, which critics have argued is an attempt to force adoption of the next-gen DVD format for movies. Blu-ray is also blamed for the high cost of the system, and for causing production delays resulting in fewer shipments at launch to the U.S. and Japan, and a delayed launch in other territories."

visst, men det verkar spela (hoho) mindre roll. folk verkar helt enkelt inte så lockade att satsa när den ena hästen fortfarande står och flåsar i båset. (men den låter stor, och snabb)

http://www.minhembio.com/nyheter/780

oh, och sedan några dagar finns nu Samsungs spelare även i Sverige.

http://www.minhembio.com/nyheter/784

billigaste vägen till högsta definitionen av HD tills PS3 släpps kanske.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Bajs. Jag har suttit och sparat pengar till en ps3 och en 720p tv ett bra tag nu. ( skillnaden mellan 720p och 1280p är enligt testare minimal på ps3 ) Men efter att sony mördat lik-sang känner jag att jag måste köpa gatsten för pengarna och trasha sony´s kontor i sverige istället. Är det moralist riktigt att köpa ps3 för att sedan slå sönder alla sony´s kontor i landet? Alla balla guitarhero och wierdo spel är ju till playstation. röven också.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

En pojke på 5 år testar RR7 med Sixaxis:
http://www.youtube.com/watch?v=RQDWNFJ7IhY

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

lol. tror grabben hade vidare maxutslag på armarna än kontrollen klarar med runt 360%

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyarlathotep
Bajs. Jag har suttit och sparat pengar till en ps3 och en 720p tv ett bra tag nu. ( skillnaden mellan 720p och 1280p är enligt testare minimal på ps3 ) Men efter att sony mördat lik-sang känner jag att jag måste köpa gatsten för pengarna och trasha sony´s kontor i sverige istället. Är det moralist riktigt att köpa ps3 för att sedan slå sönder alla sony´s kontor i landet? Alla balla guitarhero och wierdo spel är ju till playstation. röven också.

det är inte så konstigt eftersom det måste vara samma format. vertikal scan vore iof nytt, men det där otäcka "P" sätter stopp för såna spekulationer eftersom det då är helt meningslöst att prata om vilket håll den nu sammanflätade bilden kom ifrån först och får mig istället att undra om de hade TVn ställd på rätt kant när de testade.

i vilket fall tycker jag absolut du ska köpa en PS3 och slå sönder den med en Gutiarherogitarr som en äkta rocker. (men glöm inte fota och posta bilder här sen bara) wanna zee the beastis guts!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint