Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
bra fråga,inte riktigt säker.
men vadå,du hade alltså tänkt att köpa nån HDMI adapter som du sen sätter på VGA porten på TVn din?
har inte TVn din nån HDMI port?

Nepp, det har den inte. Den har en upplösning på 1366x768 men ingen HDMI-ingång.

Edt är en sån här jag har: http://www.pixmania.com/se/se/150676/art/t...6-cm-26-l.html#

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Om det mot förmodan gör det så kommer japanerna få det först, men tanke på att de bara får 80 000 enheter vid release Förhoppningsvis så är det över när vi får konsolen hit.

100k enligt japanska tidningar den här veckan. Det kommer dock bli blodigt hur som helst misstänker jag.

Några rescensioner från ett stort japanskt magasin:

Citat:

*DENGEKI-PS

-Ridge Racer 7 (PS3, Bandai Namco): 100 / 95 / 90 / 100
-Mobile Suit Gundam: Target in Sight (PS3, Bandai Namco): 90 / 90 / 85 / 80
-Sega Golfclub Featuring Miyazato Family (PS3, Sega): 70 / 75 / 80 / 80
-Genji: Kamui Souran (PS3, Sony): 75 / 60 / 70 / 80
-Resistance: Jinrui Botsuraku no Hi (PS3, Sony): 90 / 90 / 100 / 100
-Mahjong Kakutou Club (PS3, Konami): 80 / 80 / 85 / 75
-Sengoku Musou 2 Empires (PS2, Koei): 95 / 95 / 80 / 80
-J-League Winning Eleven 10 + Europa League 06-07 (PS2, Konami): 90 / 85 / 75 / 90
-Tales of Destiny (PS2, Bandai Namco): 80 / 90 / 75 / 85
-Jeanne D'Arc (PSP, Konami): 90 / 90 / 85 / 75
-Riviera: Yakusoku no Chi (PSP, Sting): 75 / 75 / 80 / 60

RR7, Resistance och Gundam lär sälja stort där borta.

Stackars Genji, blir först sågat av IGN för att det inte gör något utmärkande för "next-gen" och får så här låga betyg även i Japan.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
100k enligt japanska tidningar den här veckan. Det kommer dock bli blodigt hur som helst misstänker jag.

Har Sony ändrat sig igen? Det var ju liksom 2 veckor eller nåt sånt som de sa att de inte skulle klara 100k i Japan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nor_adde
Nepp, det har den inte. Den har en upplösning på 1366x768 men ingen HDMI-ingång.

Edt är en sån här jag har: http://www.pixmania.com/se/se/150676/art/t...6-cm-26-l.html#

hmm,står ej nått om att den har HD,så då måste man ju tyvär anta att det ej är high definition på den,dvs du kan ej få HD upplösning=/.
rätta mej gärna om jag har fel,men jag går bara efter det som jag såg på sidan som du länkade till.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Om det mot förmodan gör det så kommer japanerna få det först, men tanke på att de bara får 80 000 enheter vid release Förhoppningsvis så är det över när vi får konsolen hit.

Ja, Sony lär ju fylla på tills Amerikanska och Japanska marknaden är någotsånär mättad och sen får vi det som blir över

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Har Sony ändrat sig igen? Det var ju liksom 2 veckor eller nåt sånt som de sa att de inte skulle klara 100k i Japan.

Ja, det är då vad Famitsu säger. 80k var inte det bara ett rykte?

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
hmm,står ej nått om att den har HD,så då måste man ju tyvär anta att det ej är high definition på den,dvs du kan ej få HD upplösning=/.
rätta mej gärna om jag har fel,men jag går bara efter det som jag såg på sidan som du länkade till.

Vad snackar du om? Står klart och tydligt att upplösningen är 1366 x 768 och att den har komponent och VGA-ingångar, ska alltså inte vara några problem att köpa komponent eller VGA-kabeln till PS3 och ansluta och köra 720p, om inte Thomson är helt galna och tillverkat en TV som inte klarar det. HD-ready är bara en marknadsföringsploj som egentligen inte är värt ett ruttet lingon.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Vad snackar du om? Står klart och tydligt att upplösningen är 1366 x 768 och att den har komponent och VGA-ingångar, ska alltså inte vara några problem att köpa komponent eller VGA-kabeln till PS3 och ansluta och köra 720p, om inte Thomson är helt galna och tillverkat en TV som inte klarar det. HD-ready är bara en marknadsföringsploj som egentligen inte är värt ett ruttet lingon.

Ja hd ready är bara en klisterlapp för att de inte så insatta individerna ska få se att den klarar minst 720p. HDTV är ju egentligen bara tv med högre upplösning, HDready klistermärket funkar nog bättre att locka Svenssons än ett "1366*768" klistermärke.

Angående ingångar och grejer, kolla vilken ingång din LCD tv pixelmappar via och kör det. Samsung tv gör i regel detta via VGA, LG via både VGA och HDMI osv!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Ja hd ready är bara en klisterlapp för att de inte så insatta individerna ska få se att den klarar minst 720p. HDTV är ju egentligen bara tv med högre upplösning, HDready klistermärket funkar nog bättre att locka Svenssons än ett "1366*768" klistermärke.

Angående ingångar och grejer, kolla vilken ingång din LCD tv pixelmappar via och kör det. Samsung tv gör i regel detta via VGA, LG via både VGA och HDMI osv!

Problemet är ju att öven apparater som inte kan visa 720p får märkningen, t.ex. alla dess plasmor med 1024x768. Om dom hade sätt till att endast riktiga HDTV-apparater fick märkningen hade det ju vart skitsmidigt, nu är det massa folk som blir lurade.

Permalänk
Medlem

Är det inte så att det enda som krävs för en HDReady-lapp är att TVn accepterar minst en 720p signal? Men det är inget som säger att den måste kunna visa 720p heller?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
hmm,står ej nått om att den har HD,så då måste man ju tyvär anta att det ej är high definition på den,dvs du kan ej få HD upplösning=/.
rätta mej gärna om jag har fel,men jag går bara efter det som jag såg på sidan som du länkade till.

Jag kan visst få HD-upplösning på den.
Jag har använder den som datorskärm ibland och det blir alldeles utmärkt bild på HD-filmer i 720p.

Edit: Det där med pixelmappar har jag aldrig hört talas om, om jag ska vara ärlig. Jag kan mest datorer, inte så mycket TV.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dek
http://sv.wikipedia.org/wiki/HD-Ready

Jag vet faktiskt vad HD är förnått. Det var mest vad pixelmappar var förnågot.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Är det inte så att det enda som krävs för en HDReady-lapp är att TVn accepterar minst en 720p signal? Men det är inget som säger att den måste kunna visa 720p heller?

den måste oxå kunna visa 720 linjer horisontelt, ingen krav på hur många pixlar vertikalt dock som måste visas, annars hade inte bl.a. pioneer varit glada att deras 1024x768 (icke-kvadratiska pixlar) inte bli godkända som HD-ready

teoretiskt så är en skärm med 1x720 i upplösning HD-ready om den kan ta emot HDCP-signal via DVI eller HDMI

Permalänk
Medlem

En ny Motorstom film. Ser fantastiskt ut IMO.

http://media.ps3.ign.com/media/748/748488/vids_1.html

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
En ny Motorstom film. Ser fantastiskt ut IMO.

http://media.ps3.ign.com/media/748/748488/vids_1.html

Finns den i HD på någon annat ställe där man inte behöver betala för att se den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nor_adde
Finns den i HD på någon annat ställe där man inte behöver betala för att se den?

Den kommer säkert upp på något annat ställe snart i 720p men just nu tror jag inte det finns.

Första PS3-camparna har skymtats:

9 dagar kvar till USA launchen. Snacka om hardcore gamers.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nor_adde
Finns den i HD på någon annat ställe där man inte behöver betala för att se den?

Den går att se i HD på ign utan att vara medlem. Klicka bara på High Res under Watch it now! Bästa trailerna jag sett.. Helt fantastisk.

Permalänk
Medlem

hur pass analoga är de R2 och L2 triggers som sixaxis har? jämfört med xbox kontrollen? kommer det att gå att ha dem som gas/broms i bilspel med känsla?

Permalänk
Medlem

Motorstorm verkar mer oc mer som ett säkert köp det e ju grymt snyggt..

off topic: Pingvinen måste ju har rest långt för att köpa sin PS3, men den har ju iallefall plats längst fram i kön

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
den måste oxå kunna visa 720 linjer horisontelt, ingen krav på hur många pixlar vertikalt dock som måste visas, annars hade inte bl.a. pioneer varit glada att deras 1024x768 (icke-kvadratiska pixlar) inte bli godkända som HD-ready

Vertikalt är på höjden, alltså 720 linjer vertikalt, inte horisontellt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harrborg
hur pass analoga är de R2 och L2 triggers som sixaxis har? jämfört med xbox kontrollen? kommer det att gå att ha dem som gas/broms i bilspel med känsla?

på 6AXIS är de är analoga på riktigt denna gång ja. DS2 hade tryckkänsliga knappar utan nått större spel i.

och inte nog med det, vet inte om nån uppmärksammat det innan men.. kontrollen kommer även att ha 2 knappar till utöver den nya menyknappen. R1 & L2 kommer nu tydligen att ha den dubbelfunktion som Gamecubens kontroll har. (dessa får funktionen R4 och L4) så 3 nya knappar totalt alltså.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Är det sant?
Källa?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Sony är ju såååå lama. Nintendo kläckte iden om motion control först, men sony var inte sen och kopiera.

Allt är som vanligt med andra ord.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Är det sant?
Källa?

knapparana? ja det får jag hoppas annars blir det skamstocken. jag kanske bara drömde en det..

det kan ju vara nån missuppfattning också. (ska se om jag hittar det)

/ japp, drömde så hårt att det tog sig ut via fibrerna:

Citat:

Sony låter nu meddela att Playstation 3-kontrollen Sixaxis ska få två nya funktioner, som de själva väljer att kalla L4 och R4. Som namnen skvallrar om kommer du åt L4 och R4 genom L och R-knapparna, mer specifikt genom att trycka ner dessa så långt det går tills det klickar till. Du kanske känner till att Dual Shock-kontrollen har en L3 och R3 som du kommer åt genom att trycka de analoga styrspakarna nedåt tills det klickar till, och nu tillkommer alltså ytterligare en sådan funktion. I dagsläget stöder inte något av spelen till Playstation 3 denna funktion, något som förhoppningsvis ändras inom kort. En kontroll som sedan tidigare haft denna funktionalitet är GameCube-kontrollen, även om funktionen där inte utnyttjades i särskilt många spel.

http://www.level7.nu/pages/SixaxisFarFlerFunktioner

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SectionX2
Sony är ju såååå lama. Nintendo kläckte iden om motion control först, men sony var inte sen och kopiera.

Allt är som vanligt med andra ord.

öh, nej för umptionde gången. det var SEGA som först tryckt in nått sånt i en TV-spelkontroll.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
knapparana? ja det får jag hoppas annars blir det skamstocken. jag kanske bara drömde en det..

det kan ju vara nån missuppfattning också. (ska se om jag hittar det)

/ japp, drömde så hårt att det tog sig ut via fibrerna:

http://www.level7.nu/pages/SixaxisFarFlerFunktioner

öh, nej för umptionde gången. det var SEGA som först tryckt in nått sånt i en TV-spelkontroll.

Överhuvudtaget inte. http://en.wikipedia.org/wiki/Power_Glove

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Överhuvudtaget inte. http://en.wikipedia.org/wiki/Power_Glove

1977 släpptes en joystick "Le stick" still Atari 2600 som använde sig utav tilt.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Överhuvudtaget inte. http://en.wikipedia.org/wiki/Power_Glove

för det första kallar jag inte det där spektaklet en kontroll, för det andra har inte Nintendo utvecklat den ändå. (så har Nintendo snott nu iaf då?)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Tack för källan!

Hade helt missat detta. Hoppas MGS4 använder L4 eller R4 för att knäcka nacken på folk. Skulle ge det rätta knycket...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
för det första kallar jag inte det där spektaklet en kontroll, för det andra har inte Nintendo utvecklat den ändå. (så har Nintendo snott nu iaf då?)

Javisst kan vi alla definiera om saker så att vi får rätt, det är inte en särskillt meningsfull teknik.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.