Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk

Får se när det blir en PS3a för mig, kanske vid releasen kanske inte. För just nu är det bara MGS4 jag vill ha, och att lägga ut 6600 för att spela ett spel känns inte så rimligt.

Tyvärr hatar jag att skakfunktionen ersatts av ett tråkigt gyro, jag vill att det skall kännas lite när man spelar, känna slagen i ett fightingspel/äventryspel, känna vilket underlag man kör på i ett bilspel (tänkt er Motorstorm, men ni känner inte alls några vibrationer från kontrollen, hur skoj är det?)

Att styra spel med gyro gjorde jag redan med PS1 (Airpad kontrollen från Joytech) och det var inget som tilltalar mig.

Jag tycker även att Sony borde designat om sin kontroll. Efter att ha använt Xbox Small sammt Xbox 360 dosan vill man inte gå tillbaka till denna svarta lilla sak som knappt väger något och som dessutom har de analoga spakarna helt på fel ställe. Det blir inte samma precision som i xboxens kontroll, tyvärr.

Annars hoppas jag på Playstation 3, jag vill att det skall gå bra så den får lite roliga spel så man kan tänkas köpa den.

Sen tror jag att PS3an kommer att vara en bra maskin för singelplayer spel, medans xboxen är bättre för multiplayer, bara en kännsla jag har.

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Du gör mycket för tråden Fredag, postar artiklar och nyheter helatiden. Gör det kul att läsa i tråden, tänkte fråga en sak som jag frågat förr men inte minns om jag fick svar på. Kommer PS3 spel stödja Dolby Digital 5.1 ljud via optisk ut? Till min receiver till exempel!

Och gör ps2 det med? Hittade en optisk utgång där o kopplade, men FF12 hade i alla fall inte det! Dock är det årets bästa spel enligt mig!

I alla fall, tänkte bidra lite jag med:

En Q&A artikel på IGN:

http://ps3.ign.com/articles/744/744115p1.html

Samt en launchguide på samma sida:

http://ps3.ign.com/launchguide/

EDIT: Vart helt fel där i början jue!

PS2 hade multikanalsljud i introt till GT4 och MGS bla. vad jag vet finns det inte i några spelmoment. men med PS3 finns ju lite mer resurser att få till det med så..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer_AB

Tyvärr hatar jag att skakfunktionen ersatts av ett tråkigt gyro, jag vill att det skall kännas lite när man spelar, känna slagen i ett fightingspel/äventryspel, känna vilket underlag man kör på i ett bilspel (tänkt er Motorstorm, men ni känner inte alls några vibrationer från kontrollen, hur skoj är det?)

ersättning för tråkig rumble har funnits länge. http://hometheatertalk.com/DIY_Projects/Bass_Shakers/bass_sha... sätt dig på den i motorstorm.

njurbälte i Paris Dakar, njurbälte i spelfåtöljen för några % realism till..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
PS2 hade multikanalsljud i introt till GT4 och MGS bla. vad jag vet finns det inte i några spelmoment. men med PS3 finns ju lite mer resurser att få till det med så..

Jorå. Vice City, San Andreas, Silent Hill spelen och några andra som jag inte kommer på just nu hade 5.1 genom optisk under själva spelandet. Men som sagt, det var ingen standard som det kommer vara med PS3.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Resistance: Fall of Man
First Impressions by Tom Bramwell:
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=69650

Kul att nån som i stort sett dissat PS3 säger något possitivt. Eurogamer överlag har spytt en del galla över Sony, men nu när det kommer till det viktiga, hur spelen är, så låter det lite bättre...

Läsvärt.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Ingen som är imponerad av interfacet? Själv tycker jag det verkar hur nice som helst! Sen också att kunna installera alternativ OS som Linux är ju härligt.

Tycker den ser ut som en billig kopia av 360. Skulle gärna vilja se nått nytt som man har användnig för.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Tycker den ser ut som en billig kopia av 360. Skulle gärna vilja se nått nytt som man har användnig för.

Jag hoppas verkligen att du skojar. Det är knappast en kopia av 360 interfacet. Dessutom används samma XMB till PSP som kom före xbox 360.

Permalänk
Medlem

dvärgar e alltid kul
Speciellt på film

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Tycker den ser ut som en billig kopia av 360. Skulle gärna vilja se nått nytt som man har användnig för.

Haha Alltid lika go du

Inte för att det finns en likhet eller så... men sure ^^

Permalänk
Medlem

så vad kommer spelen ligga på för pris med tanke på Blueray^^

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

typ 7 - 800korånas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag skulle då vara mera realist och chansa på 5-650kr...

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

Samma nivå som spelen till Xbox 360!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
nej,det krävs inte HDMI för att kunna köra HD med PS3.
men däremot om du vill få ut allt utav din PS3 så krävs det HDMI samt 1080p upplösning.
släng på 14-16 tusen till på det där priset och du har då en Tv som kommer "klara av" PS3 till 100%.

Jag måste bara fråga en sak angående det.

Kan man få HD-upplösning med Scart? Om inte, kan man köpa en Scart eller HDMI to VGA adapter? Och få HD-upplösning då med såklart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
Jag skulle då vara mera realist och chansa på 5-650kr...

Optimist menar du väl?

Realist är ca 800:-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Optimist menar du väl?

Realist är ca 800:-

True hehe

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nor_adde
Jag måste bara fråga en sak angående det.

Kan man få HD-upplösning med Scart? Om inte, kan man köpa en Scart eller HDMI to VGA adapter? Och få HD-upplösning då med såklart.

bra fråga,inte riktigt säker.
men vadå,du hade alltså tänkt att köpa nån HDMI adapter som du sen sätter på VGA porten på TVn din?
har inte TVn din nån HDMI port?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur

Fredag Det där är ju bara löjligt. Playstation 1 och 2, audio cd och standard dvds kan allihop läsas av ALLA dvdspelare som finns på marknaden, det som de menar är ju att man kan lira ps1 och ps2 spel på ps3, men alla dvdspelare kan LÄSA skivorna, det är inte nårra myskoformat ps1 eller ps2 använde
Samt att dom räknar ps3 och blueray som 2 separata format. Lol. För det första tror jag att de flesta ps3 spel bara kommer ligga på vanliga dvd, kanske duallayer. Men hursomhelst är det ett löjligt sätt att lista upp format.

Sanningen är, PS3 kan läsa CD, DVD och Blueray. Thats it.
Man kan inte lista "audio CD, video CD, super-video CD, game CD, playstation 1 CD, movie DVD, game DVD, duallayer DVD" osv som separata format, det har bara med mjukvaran som ska läsa av det att göra, inte den fysiska tekniken!! Blir tokig på sånt!
Jo visst har det lite med hårdvaran att göra för att läsa duallayer dvds, men för guds skull jag tror inte ens det tillverkas dvdspelare som inte kan läsa det längre!

ALLA icke-antika dvdspelare, till dator eller tv, kan läsa alla former av CD och DVD rent tekniskt sett.
Det enda PS3 har "extra" är blueray, det är inget som får engineers att "go crazy". Det har funnits sådana spelare i Evigheter, det enda de lyckats med är att få spelaren att läsa blueray OCKSÅ.

Jag vill bara att de (sony och alla "anhängare") ska sluta löjla sig så mycket, kan de inte bara ge konkret fakta?
Måste dom hålla på och "låtsas" hela tiden och hitta på fakta??
Kan dom inte bara ge klart besked, här är faktan. PS3 kan spela upp CD, DVD och Blueray. Punkt slut.
Måste dom ha så jävla dåligt självförtroende så dom alltid ska förvränga allt i små löjliga detaljer de hittat på för att få sin konsol att se bättre ut.
360 kommer att kunna spela CD, DVD, och HD-DVD om man först köper till en hd-dvd, så ps3 har ju redan "slagit" 360'n på den punkten, om man bortser från priset.
Så varför ha så dåligt självförtroende som är uppenbart i alla pressgrejer dom har o göra med??

PS3 kommer säkert bli en bra konsol. Så varför fjolla sig så med påhittade detaljer??

"Hej, min superballa 360 kan spela upp cds med album på, och cds med film på, dvd med musik på, duallayer dvd med musik på, dvd med film på, duallayer dvd med film på, xbox 1 spel, xbox 1 duallayer spel, 360 spel, 360 duallayer spel, cd med bilder på, dvd med bilder på, duallayer dvd med bilder på, demo-dvds, demo-duallayer-dvds, dvdrw, dvd+rw, dvd-rw, dvd+-rw. Ja, min 360 är verkligen fantastisk."

*sarkasm*

De flesta normala DVD-spelare har två laser. En för CD och en för DVD.
Sony var en av de första som kombinerade CD och DVD-läsning i en laser på PS2.
Att nu kombinera CD, DVD och Bluray i en laser är något av en bedrift ifall det stämmer.

Det skulle vara bra om du tog och lärde dig om tekniken innan du kritiserar de som pratar om den.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Sötast

Helt allmänt till Projjar, en jag tittar på har ju inte scart...... Finns det någon Scart -> "X" kabel? eller vänta... blir inte det komponent...?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
Jag skulle då vara mera realist och chansa på 5-650kr...

In your dreams...Jag gissar att det bara är att glömma priser under 700. Speciellt med tanke på Sonys prispolicy i Europa.

Edit: missade ditt svar tandapa.

Permalänk
Medlem

Spel har släppts idag i USA med en prislapp som ligger på $59.95.

Tony Hawk bland annat.

Edit: Borde väl betyda under 700 kr i Sverige?

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Spel har släppts idag i USA med en prislapp som ligger på $59.95.

Tony Hawk bland annat.

Edit: Borde väl betyda under 700 kr i Sverige?

Priserna brukar ligga ungefär såhär:
1 USD = 1 Euro = 10 SEK

Så brukar jag tänka och det brukar stämma..

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Priserna brukar ligga ungefär såhär:
1 USD = 1 Euro = 10 SEK

Så brukar jag tänka och det brukar stämma..

Med andra ord, 750kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Med andra ord, 750kr.

Enligt Sony's officiella uttalanden så kommer deras spel (first-party) att kosta $59.99. Har för mig att Activisons spel också kommer kosta så mycket.

http://ps3.ign.com/articles/740/740460p1.html

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Ps3 spelen kostar 50£ på play. Ifall priset håller sig fram till release och det är samma i sverige är det ca 685kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jorå. Vice City, San Andreas, Silent Hill spelen och några andra som jag inte kommer på just nu hade 5.1 genom optisk under själva spelandet. Men som sagt, det var ingen standard som det kommer vara med PS3.

hmm..

SA har det inte iaf, SH-spelen är ju ett gäng, det första kan vi ju räkna bort av uppenbara skäl, trean har inget DD-ljud.

om det blir standard på PS3 återstår ju att se. men visst, det finns ju anledning att anta det nu.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Ps3 spelen kostar 50£ på play. Ifall priset håller sig fram till release och det är samma i sverige är det ca 685kr

Man får inte glömma momsen (jag räknade 25% på amerikanska priset eftersom de inte skriver momsen på deras pris), men jag är fortfarande tveksam att de kommer upp i 750kr. Det vore ju självmord om något. Blir nog mer som 360 spelen här i Sverige.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer_AB
Får se när det blir en PS3a för mig, kanske vid releasen kanske inte. För just nu är det bara MGS4 jag vill ha, och att lägga ut 6600 för att spela ett spel känns inte så rimligt.

Tyvärr hatar jag att skakfunktionen ersatts av ett tråkigt gyro, jag vill att det skall kännas lite när man spelar, känna slagen i ett fightingspel/äventryspel, känna vilket underlag man kör på i ett bilspel (tänkt er Motorstorm, men ni känner inte alls några vibrationer från kontrollen, hur skoj är det?)

Att styra spel med gyro gjorde jag redan med PS1 (Airpad kontrollen från Joytech) och det var inget som tilltalar mig.

Jag tycker även att Sony borde designat om sin kontroll. Efter att ha använt Xbox Small sammt Xbox 360 dosan vill man inte gå tillbaka till denna svarta lilla sak som knappt väger något och som dessutom har de analoga spakarna helt på fel ställe. Det blir inte samma precision som i xboxens kontroll, tyvärr.

Annars hoppas jag på Playstation 3, jag vill att det skall gå bra så den får lite roliga spel så man kan tänkas köpa den.

Sen tror jag att PS3an kommer att vara en bra maskin för singelplayer spel, medans xboxen är bättre för multiplayer, bara en kännsla jag har.

kanske har Motorstorm stöd för ff via usb och en enkel pc-ratt

Permalänk
Medlem

Finns det nått som talar för 7-800 kr för ett spel? 600 är nog en väldigt rimlig och trolig prisnivå...

Permalänk
Medlem

Hur som helst en bit ifrån Neo Geospelens 2000 kr när det begav sig

Har iallafall förbokat ett ex på Sony Center i Stockholm. Plats 8 eller 9 där så det tycker man borde ge ett ex på releasedagen.
Nu är det bara att hoppas på att Sony lyckas producera konsoller över förväntan så att de kan ge oss stackars europeer den iallafall under första kvartalet 2007.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keen
Hur som helst en bit ifrån Neo Geospelens 2000 kr när det begav sig

Har iallafall förbokat ett ex på Sony Center i Stockholm. Plats 8 eller 9 där så det tycker man borde ge ett ex på releasedagen.
Nu är det bara att hoppas på att Sony lyckas producera konsoller över förväntan så att de kan ge oss stackars europeer den iallafall under första kvartalet 2007.

Om det mot förmodan gör det så kommer japanerna få det först, men tanke på att de bara får 80 000 enheter vid release Förhoppningsvis så är det över när vi får konsolen hit.