Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Jag blev verkligen inte imponerad av Wii:s grafik, min gamla psone skulle klara av grafiken i vissa spel.

Hur mycket kommer ett spel till Wii kosta?

Helsike också! Jag som tänkte köpa Wii för grafikens skull, nåväl...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Jag blev verkligen inte imponerad av Wii:s grafik, min gamla psone skulle klara av grafiken i vissa spel.

Hur mycket kommer ett spel till Wii kosta?

Nåväl. Retarderat må ditt inlägg vara, och ignorerat, men jag kan inte hålla mig. Din gamla psone kan inte visa något wii-spel. Fula spel finns till alla konsoller. Wii är en kraftfullare spelkub, den lever inte på grafiken, och ändå är nya Zelda fantastiskt vackert.

Permalänk

Kommer Wii få många multi plattform spel precis som Gamecuben fick? Tänker på EA som spottar ut allt till alla maskiner tänkas kan. Ifall grafiken nu kommer skilja sig markant på Wii mot tex PS3 bör det knappast vara rimligt att göra detta på samma sätt längre. Alla konsoler har sina exclusiva titlar men majoriteten (känns det som iaf) brukar ju släppas till samtliga konsoler.

PS2, XBOX och Gamecube känns mer jämnstarka grafiskt/tekniskt än den nya generationen.

Sitter och funderar lite över Wii´s kommande spelbibliotek...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealDaBratt
Kommer Wii få många multi plattform spel precis som Gamecuben fick? Tänker på EA som spottar ut allt till alla maskiner tänkas kan. Ifall grafiken nu kommer skilja sig markant på Wii mot tex PS3 bör det knappast vara rimligt att göra detta på samma sätt längre. Alla konsoler har sina exclusiva titlar men majoriteten (känns det som iaf) brukar ju släppas till samtliga konsoler.

PS2, XBOX och Gamecube känns mer jämnstarka grafiskt/tekniskt än den nya generationen.

Sitter och funderar lite över Wii´s kommande spelbibliotek...

att tex filmlicensspel inte skulle komma för att Wiis kapacitet är så långt under de andra tror jag inte, det har helt enkelt att göra med hur mycket spel man kan tänkas sälja till de maskiner som det konverteras till. jag menar, inte kan GBA-versionen dra särskillt mycket nytta av att det finns en XBox-verion av Finding nemo tex.

nu vore det ju nästan av godo om det var så iof, det finns så mycket skräplitteratur i biblioteken trots allt..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
att tex filmlicensspel inte skulle komma för att Wiis kapacitet är så långt under de andra tror jag inte, det har helt enkelt att göra med hur mycket spel man kan tänkas sälja till de maskiner som det konverteras till. jag menar, inte kan GBA-versionen dra särskillt mycket nytta av att det finns en XBox-verion av Finding nemo tex.

nu vore det ju nästan av godo om det var så iof, det finns så mycket skräplitteratur i biblioteken trots allt..

Ja det brukar ändå vara mycket skit som kommer i form av multi plattforms versioner. Det är ändå de exclusiva titlarna man köper konsolen för, i varje fall gör jag det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Jag blev verkligen inte imponerad av Wii:s grafik, min gamla psone skulle klara av grafiken i vissa spel.

Hur mycket kommer ett spel till Wii kosta?

Jag utmanar dig att hitta en bild från något PSone-spel som är snyggare än något Wii-spel som visats ännu. Om du lyckas med detta så kan jag sätta i min signatur att du föralltid satt mig på plats.
Och nu måste dock spel som är rent tvådimensionella bortses (då de är svåra att avgöra estetisk vackerhet i) samt pusselspel.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Jag utmanar dig att hitta en bild från något PSone-spel som är snyggare än något Wii-spel som visats ännu. Om du lyckas med detta så kan jag sätta i min signatur att du föralltid satt mig på plats.
Och nu måste dock spel som är rent tvådimensionella bortses (då de är svåra att avgöra estetisk vackerhet i) samt pusselspel.

oavsett tanke på virtua console eller ej kanske du får anledning att byta signatur om den nu inte redan är träffande..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Wii är ganska liten! holy shit

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SectionX2
Wii är ganska liten! holy shit

http://gonintendo.com/wp-content/photos/061113130024.jpg

varför försöker Microsofts produkt att fösa över Nintendot på Sony?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
varför försöker Microsofts produkt att fösa över Nintendot på Sony?

kanske för att wii60 alliansen håller på att spricka :S

The two sides were forced to put their diffrences aside, however, after the Playstionian army invaded both, thus the Wii60 alliance was formed.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Jag har en liten fråga. Finns det någon film på spel från wii som de cappat direkt från konsollen? Skulle väldigt gärna vilja ha en högupplöst film som verkligen visar detaljer och så.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Jag utmanar dig att hitta en bild från något PSone-spel som är snyggare än något Wii-spel som visats ännu. Om du lyckas med detta så kan jag sätta i min signatur att du föralltid satt mig på plats.
Och nu måste dock spel som är rent tvådimensionella bortses (då de är svåra att avgöra estetisk vackerhet i) samt pusselspel.

vs

Nog tycker jag mig se fler polygoner på PS, men då får man ju ta hänsyn till att wii sports ska fungera i split screen också! ;D

Nej, men allvarligt talat så är det klart Wii ser bättre ut än PS1, men förväntar man sig att det ska se betydligt bättre ut än gamecube, så tror iallfall jag att man blir besviken.

PS-bilden är från xenosaga btw, och det finns betydligt snyggare scener där, men jag hittade inte annat. Och så letade jag aktivt efter den fulaste möjliga bilden från wii.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
http://www.wiiboards.com/images/wii-sports-face.gifvshttp://image.com.com/gamespot/images/screenshots/5/199365/xen...
Nog tycker jag mig se fler polygoner på PS, men då får man ju ta hänsyn till att wii sports ska fungera i split screen också! ;D

Nej, men allvarligt talat så är det klart Wii ser bättre ut än PS1, men förväntar man sig att det ska se betydligt bättre ut än gamecube, så tror iallfall jag att man blir besviken.

PS-bilden är från xenosaga btw, och det finns betydligt snyggare scener där, men jag hittade inte annat. Och så letade jag aktivt efter den fulaste möjliga bilden från wii.

Nevva: http://www.youtube.com/watch?v=54Ky2Pg4w-Y

Hmm, youtube har inte speciellt högupplösta videor. :/

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem

Nä, insåg det nu när jag använde hjärnan ^^;

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Nä, insåg det nu när jag använde hjärnan ^^;

Trodde det skulle vara en diss gentemot wii att det är native. Får hoppas att det inte är SÅÅ illa iaf.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk

Disney Studio to Develop Video Games for Nintendo Consoles

Citat:

Nov. 7 (Bloomberg) -- Walt Disney Co., the world's second- largest media company, is creating a video-game studio to make titles exclusively for Nintendo Co., targeting audiences for its animated characters.

The studio, called Fall Line, will be based in Salt Lake City and run by Scott Novis, who led the team that created the game based on the Pixar film ``Cars.'' Novis's designers will build games for the Nintendo ``Wii'' console to be released this month and the ``DS'' and ``Game Boy'' handheld players.

Spelet Kororinpa, trailers här. Ser ut som bra tidsfördriv

Permalänk
Medlem

någon som vet om Wii kommer ha Bio reklam? Jag kommer ihåg att gamecube hade en massa trailers när ja gick på bio.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

mailade innan, ich de sa man var garanterad få den den 8:e , men som sagt fick mail om ändrad order till 15:e , och nu står det på deras sida att alla till den 8:e e sålda... och det kanske får in nya 15december..

asså hela anledingen att betala 300kr mer av komplett.se va rju för man ville ha den release dagen..
GrrrrrRr!

Visa signatur

(Antec Plusview 1000 AMG) (Antec Truepower 550W) (Abit IC7-MAX3) (P4 2.8GHz Northwood) (2*512MB PC3200 Twinmos) (Samsung 120GB IDE + 3*250GB Hitachi S-ATA) (Powercolor 9600XT 128MB) (SB-Live) (ND-3500A) (LG L1915S 19" TFT 12ms)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jullan
mailade innan, ich de sa man var garanterad få den den 8:e , men som sagt fick mail om ändrad order till 15:e , och nu står det på deras sida att alla till den 8:e e sålda... och det kanske får in nya 15december..

asså hela anledingen att betala 300kr mer av komplett.se va rju för man ville ha den release dagen..
GrrrrrRr!

Kan du inte avbeställa ordern eller ?

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Bara jag som blir lite sugen?

http://www.gametrailers.com/gthd.php?plattyfilt=rev&letter=L

Kolla på den första

Visa signatur

xbox 360

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Kan du inte avbeställa ordern eller ?

Igen ide om man inte har någe annat ställe man får den den 8:e , annars kan man ju lika gärna köa på komplett.se till den 15:e , innan jul annars avbeställning för min del.. men surt de säger man skulle få en lixom..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Finns ju Webbhallen. De har inte öppnat än (undra varför).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Finns ju Webbhallen. De har inte öppnat än (undra varför).

ja just, men går ju ej boka där..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Var in på den lokala "spel"butiken i vår lilla stad, guess what? butiken skulle få in 4st wii, och varav två var bokade. Perfekt! Nu ska jag bara ändra ordern hos komplett så.

Permalänk
Medlem

Nu börjar det likna nånting!

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

den råder tydligen wii shortages i europa för efterfrågan är mycket större är tillgängligheten.

Jag är glad att jag importade.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

ha... tror inte västervik får ett enda ex av nintendo wii på releasen, så måste ju boka via nätet..
varken El giganeten eller On Off visste vad Nintendo DS lite var.. när jag kom release dagen och ville köpa..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Det låter skumt? Jag hörde med Elgiganten i Birsta/Sundsvall för en vecka sen ungefär, de skulle dock köra på "först till kvarn" försäljning den 8 Dec.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
ja just, men går ju ej boka där..

Bara för det ska man inte räkna bort dem helt.