Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Sony är den enda konsollen som inte är regions kådad nu.... dock så får man ju inte importera spelen.. så vad för nytta var det...

Dock är PS1 och PS2 spel inte regionsfria på PS3 vad jag hört.

Håller helt och hållet med gällande regionskodning, speciellt på VC. Förhoppningsvis kommer det ut Freeloader eller modchip till Wii relativt snabbt. Synd att man ska behöva modifiera en konsoll för möjligheten att kunna spela alla spel som släpps till den.

Snyft: Varför skulle det följa med en 230V strömadapter till amerikanska konsoller? Det blir bara en onödig omkostnad som folk inte har nytta av.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
Dock är PS1 och PS2 spel inte regionsfria på PS3 vad jag hört.

Håller helt och hållet med gällande regionskodning, speciellt på VC. Förhoppningsvis kommer det ut Freeloader eller modchip till Wii relativt snabbt. Synd att man ska behöva modifiera en konsoll för möjligheten att kunna spela alla spel som släpps till den.

Snyft: Varför skulle det följa med en 230V strömadapter till amerikanska konsoller? Det blir bara en onödig omkostnad som folk inte har nytta av.

Ja jag vet inte. Har för mig man fick till det på någon konsol. Hur fixar man det då? Går det att köpa någon billig sak?

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snyft
Ja jag vet inte. Har för mig man fick till det på någon konsol. Hur fixar man det då? Går det att köpa någon billig sak?

Det var när man beställde från Lik-Sang som man fick med adapter med konsolerna. Synd att Sony kursade Lik-Sang... :/

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk

Lite sne är jag att det är regionskodning på VC spelen. Man vill ju liksom utforska alla skumma spel som inte släpptes här i väst

Permalänk
Medlem

Finns det någon som vet hur mycket W en Wii drar än?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jag tror att jag hellre vill spela genom Zelda TP på en GC än på Wii. Känner på nåt sätt att jag vill återuppliva Ocarina of Time-känslan så det verkar alldeles för "nytt" att spela det med en wiimote.

Tycker Zelda borde vara oldskool liksom. Nån som förstår vad jag menar eller kanske tom. håller med?

"Twilight Princess may have started as a GameCube title, but it finished a Wii one. There remains this faction of gamers that refuses to accept the possibility. You know who you are. You continue to argue that because the controls were originally designed for the GameCube pad there is no hope for the Wii build. You say that your arms will get tired using the Wii remote. You speak of mirrored worlds and right-handed Link. And you know what? It's all crap. If you have the means to buy Twilight Princess for Wii and you still get it for GameCube, you are a fool." -Matt på IGN

jag repeterar

"YOU ARE A FOOL"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hej980
Finns det någon som vet hur mycket W en Wii drar än?

Nope, men lite är det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hej980
Finns det någon som vet hur mycket W en Wii drar än?

må inte vara mycket

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nae jag tror inte heller den kan dra så mycket, tror ni det räcker med 100w?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
"Twilight Princess may have started as a GameCube title, but it finished a Wii one. There remains this faction of gamers that refuses to accept the possibility. You know who you are. You continue to argue that because the controls were originally designed for the GameCube pad there is no hope for the Wii build. You say that your arms will get tired using the Wii remote. You speak of mirrored worlds and right-handed Link. And you know what? It's all crap. If you have the means to buy Twilight Princess for Wii and you still get it for GameCube, you are a fool." -Matt på IGN

jag repeterar

"YOU ARE A FOOL"

Jag tror att Wii versionen blir säkert skitbra. antagligen bättre. Men blir det samma sak? Jag väntar nog och provar båda, sen får vi väl se vad jag köper.. Jag är själv väldigt skeptisk med wiimoten..

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jag tror att Wii versionen blir säkert skitbra. antagligen bättre. Men blir det samma sak? Jag väntar nog och provar båda, sen får vi väl se vad jag köper.. Jag är själv väldigt skeptisk med wiimoten..

Samma sak? Förhoppningsvis bättre...

Sluta vara sån fruktansvärd nostalgiker nu, eller så får du dra fram din NES istället, tah original!

Permalänk
Medlem

Jag har fullt sjå med att hitta en butik där möjligheterna är stora att få hem ett alldeles eget exemplar av Wii den 8:e December. Tycks ju onekligen vara så att jag kanske är lite sent ute. Webhallen har dock inte startat sin förbokningskampanj än såg jag, men hur som helst.. Är det någon som sitter på lite mer info kring butiker (webb, gärna) som man kan få ta del av? Antingen här eller via PM vore jäkligt uppskattat, börjar få ångestvibbar i huvudet nu. Regionskodning har jag verkligen noll koll på, så därför tänkte jag passa på att fråga om det är lugnt att beställa ett Wii via UK? Tack på förhand.

EDIT: Slog till direkt efter svar från komplett. Kanske lite dyrare än andra ställen men jag känner att jag inte har några större problem med en hundring hit eller dit, nu är man i princip garanterad en Wii i första vågen så det tyckte jag det var värt. Sinnesro.

Om infon för andra förvirrade själar (som en själv), kan vara av intresse:

"Hejsan

Vi har fått en hel del bokningar, men har gott om enheter kvar vid leverans.

Troligen går dom iväg den 8e, lite beroende på när vi har dom i lager och hurpass snabbt vi får skicka dom." /komplett.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w

Håller helt och hållet med gällande regionskodning, speciellt på VC. Förhoppningsvis kommer det ut Freeloader eller modchip till Wii relativt snabbt. Synd att man ska behöva modifiera en konsoll för möjligheten att kunna spela alla spel som släpps till den.

Snyft: Varför skulle det följa med en 230V strömadapter till amerikanska konsoller? Det blir bara en onödig omkostnad som folk inte har nytta av.

blir nog ingen freeloader igen, men med lite tur så kanske den funkar på GC-spelen iaf..

för att det kan vara billigare eller enklare att tillverka exakt samma pryl överallt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jag tror att Wii versionen blir säkert skitbra. antagligen bättre. Men blir det samma sak? Jag väntar nog och provar båda, sen får vi väl se vad jag köper.. Jag är själv väldigt skeptisk med wiimoten..

samma här, sålänge Zelda är det enda som känns lockande så motiverar det inte ett Wiiköp för mig, även om säkert kontrollen tillför nått.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hej980
Nae jag tror inte heller den kan dra så mycket, tror ni det räcker med 100w?

jag sätter en gissning på 70w.

(placera era bud nu så får vi se vem som kommer närmast snart..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
jag sätter en gissning på 70w.

(placera era bud nu så får vi se vem som kommer närmast snart..

Då gissar jag på under 50w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jag tror att Wii versionen blir säkert skitbra. antagligen bättre. Men blir det samma sak? Jag väntar nog och provar båda, sen får vi väl se vad jag köper.. Jag är själv väldigt skeptisk med wiimoten..

Kommer man inte att kunna spela den med den "vanliga" klassiska Wii kontrollen som också finns?

Eller kommer man bara kunna använda nunchuken? Nu talar jag om Wii versionen ändast.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om jag inte minns helt fel, var inte Gamecube något runt bara futtiga 20-30W ? kan ha helt fel men aja

Edit: 39 W var det

Så tippar på att Wii kanske drar 50-60W ?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Ni som importerar, vilken sida beställer ni ifrån?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hej980
Ni som importerar, vilken sida beställer ni ifrån?

jag kör från https://www.dvdboxoffice.com/
det är kanadensiska dollar så bli inte skrämd över priset
2800:- för zelda + wii

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem

Om nån kan svara på dessa frågor så blir jag glad ;

På Wii montage videon på gametrailers.com den senaste alltså, så finns det 1 spel där man simmar i hav o så med fiskar o koraller etc vad heter det spelet? skulle vilja se mer utav det och sen också ett boxnings spel som påminner mig om victorious boxer till ps2, vad heter den? skulle gärna vilja se lite om den me tack

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snyft
jag kör från https://www.dvdboxoffice.com/
det är kanadensiska dollar så bli inte skrämd över priset
2800:- för zelda + wii

Räknar du med tull då eller ?

För

Call of Duty 3
$80.95cad ea.

Legend of Zelda: Twilight Princess
$63.95cad ea.

Nintendo Wii
$279.95cad ea.

Red Steel
$68.95cad ea.

$493.80cad

493.80 Canadian dollars = 3 138.2794 Swedish kronor ^^ + frakten för wii´t då resten va gratis frakt på.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Räknar du med tull då eller ?

För

Call of Duty 3
$80.95cad ea.

Legend of Zelda: Twilight Princess
$63.95cad ea.

Nintendo Wii
$279.95cad ea.

Red Steel
$68.95cad ea.

$493.80cad

493.80 Canadian dollars = 3 138.2794 Swedish kronor ^^ + frakten för wii´t då resten va gratis frakt på.

Nej jag räknade inte in frakt där men vi kan ju säga 25% på 1800 är 2250:- och sen blir inte spelen tullade för de kostar mindre än 500:-

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snyft
Nej jag räknade inte in frakt där men vi kan ju säga 25% på 1800 är 2250:- och sen blir inte spelen tullade för de kostar mindre än 500:-

Köper du i ett paket så tullar du för hela paketet, oavsett vad de olika delarna är värda i sig själva.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nukloch
Om nån kan svara på dessa frågor så blir jag glad ;

På Wii montage videon på gametrailers.com den senaste alltså, så finns det 1 spel där man simmar i hav o så med fiskar o koraller etc vad heter det spelet? skulle vilja se mer utav det och sen också ett boxnings spel som påminner mig om victorious boxer till ps2, vad heter den? skulle gärna vilja se lite om den me tack

Deep Blue tror jag dykarspelet hette och Hajime no Ippo The Fighting Revolution heter boxningsspelet.

Jag tror jag läste nånstans för ett tag sen att den ska dra runt 50w, men det var för ett tag sen jag läste det.

Permalänk
Medlem

Får nog bli att beställa från DVDBoxOffice då, separata beställningar såklart då..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Deep Blue tror jag dykarspelet hette och Hajime no Ippo The Fighting Revolution heter boxningsspelet.

Jag tror jag läste nånstans för ett tag sen att den ska dra runt 50w, men det var för ett tag sen jag läste det.

tack ^^, men när man skaffar Wii så behöver man inte vara värst orolig över sin ekonomi ^^ jag menar man tänker ju "herregud jag måste köpa ett till spel" nästan hela tiden, men om man skaffar Zelda TP så är d från de källor jag läst ett väldigt väldigt stort spel och att det kommer att hålla en upptagen en väldigt lång tid så det blir man glad över ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Senaste SouthPark äger när Cartman Väntar på Wii Kanske borde göra som honom.

Frysa sig tills det kommer ut så går tiden fortare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Senaste SouthPark äger när Cartman Väntar på Wii Kanske borde göra som honom.

Frysa sig tills det kommer ut så går tiden fortare

Haha ja det var faktist väldigt roligt.

Fast vi bör någ gnälla mer än Cartman, vi får den 18 dagar efter jänkarna för 70$ mer som minst!

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Varför ska ni importera? Wii är väll inte regionsfri och det är inte många veckor som man måste vänta endå?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Varför ska ni importera? Wii är väll inte regionsfri och det är inte många veckor som man måste vänta endå?

De skäl som nämnts i tråden är väl t.ex. billigare konsol och spel, tillgång till spel som inte släpps i europa och eventuellt att få dvd-spelare om jag minns rätt

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
De skäl som nämnts i tråden är väl t.ex. billigare konsol och spel, tillgång till spel som inte släpps i europa och eventuellt att få dvd-spelare om jag minns rätt

Dvd-spelaren verkar bara dyka upp i japan.

Permalänk
Medlem

2318:- kostar Wii från DVDboxoffice.com med frakt, + tull då... så ungefär 2900:- kostar Wii från den sidan! Alltså lika dyrt som i Sverige (om inte dyrare)