Permalänk
Medlem

ASUS P5W DH Delux

Jaha ja...

Ser klart och tydlig att kortet stödjer ATI crossfire. MEN! De ska väll inte betyda att jag inte kan köra ett INVIDIA kort i Pci X-press platsen???
Dvs klarar inte moderkortet av att läsa NVIDIA kort??? Hittar inget på ASUS hemsida om att den inte stödjer INVIDIA utan att den stödjer ATI Crossfire...

Det som händer är att jag inte får signal till skärmen... "Check signal cabel" blinkar runt på skärmen. Grafik kortet fungerade fin fint i min andra dator men kortet från den datorn fungerar inte i den nya jag håller på att bygga...

Någon som har mer koll än jag?

Visa signatur

Intel Core™ 2 Quad Q9650 ,Asus P5Q Deluxe, ,Corsair Dominator TWIN2X PC8500C5D 8GB DDR2,Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5,Tagan 1000W

Permalänk
Medlem

Du kan vara lugn, det fungerar hur fint som helst. Crossfiremärkningen menar bara att om du vill ha två kort så fungerar inte SLi utan bara Crossfire. Men med single-kort kan du ha vilket som helt.

Har du testa att köra en reset av CMOS?

Edit: Jag bara antar att det är en C2D som du uppgraderat till? Om så är fallet så kanske det är så att du fått ett kort med äldre bios. Även om jag tycker att de borde vara sålda vid det här laget. För de första P5W hade inte stöd i bios för C2D-prollar. Det du får göra då är att kontakta ASUS så skickar de nytt bios till dig. Ska ta en snabb titt på hemsidan och leta upp något om det här.

Edit2:

Citat:

Question

Why does the system failed to boot with Intel Core 2 processor? Is there anything I can do to resolve the problem?

Answer

As this motherboard was launched before Intel Core 2 processors was released, the corresponding microcodes were forced to be updated after the release of these CPUs. Though most P5W DH Deluxe motherboards come with up-to-date BIOS with new CPU microcodes capable of supporting Intel Core 2 processors, there may still be a small quantity of motherboards out on the market without this update.

This problem can be resolved by updating BIOS to 0604 or later.

Please use a non-Core 2 processor to boot and perform this BIOS update

The latest BIOS can be found at http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-u...
If your BIOS happened to be earlier than 0604, and have no non-Core 2 processor in hand, please contact your reseller (place of purchase) for BIOS
exchange service.

Moreover, if your reseller is no longer in business or having difficulty in doing so, please contact your nearest ASUS office directly.

* To contact your nearest ASUS office, please refer to http://support.asus.com/contact/contact.aspx?SLanguage=en-us
* To download latest BIOS, please go to http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-u...
* For detail CPU support list, please refer to our website at: http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx&model=P5W%...

Från FAQ'en om P5W.

Så om du har tillgång till en annan 775-cpu så är det bara att köra med den och uppdatera bios. Annars får du be dom skicka nytt till till. Lycka till!

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Crossfire betyder att det HAR stöd för 2 ATI-kort, inte att man måste ha det däremot funkar inte SLI på ett Croddfire moderkort.
Du kan absolut köra ett Nvidia-kort på ett moderkort som har stöd för crossfire lika mycke som att köra ATI-kort på SLI-moderkort.

Angående problemet, Testa att sätta grafikkortet i andra PCI-Express porten.

Edit: Alltid någon före...

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MazterX
Crossfire betyder att det HAR stöd för 2 ATI-kort, inte att man måste ha det däremot funkar inte SLI på ett Croddfire moderkort.
Du kan absolut köra ett Nvidia-kort på ett moderkort som har stöd för crossfire lika mycke som att köra ATI-kort på SLI-moderkort.

Angående problemet, Testa att sätta grafikkortet i andra PCI-Express porten.

Edit: Alltid någon före...

man kan visst köra sli på ett crossfire mobo

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem

Re: ...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palme_570
man kan visst köra sli på ett crossfire mobo

Kan man? Shiiit, jag måste börja hänga här mer...

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

Dock inte officiellt men det funkar skitbra.
(points to sig)

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

DVS! Får ingen signal från datorn till skärmen... Troligen är moderkortet boven i dramat. Uppadtera BIOS... De skulle vara nått om man såg vad fan man gjorde... Som sagt, "check signal cabel" på skärmen... Skärmen fungerar på min andra dator så den är OK samt Grafik kortet lika så. Förslag på yterligare felsökning som INTE inefattar att jag ska använda mig av skärmen... Nått jag missat koppla in efter 8st öl?

Visa signatur

Intel Core™ 2 Quad Q9650 ,Asus P5Q Deluxe, ,Corsair Dominator TWIN2X PC8500C5D 8GB DDR2,Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5,Tagan 1000W

Permalänk
Medlem

Hej, jag har grova problem att få igång mitt Core2Duo E6600 system och det var precis samma som ditt typ. Inget hände förutom att fläktarna gick igång osv, sen fortsatte dom bara men ingen bild.

Så jag rekommenderar följande:

Se till att inte moderkortet kortsluter mot nån distans på baksidan.
Går det fortfarande inte, börja om från början.

a) Ta loss allt, skruva ut moderkortet, placera det utanför lådan på ett säkert ställe.
b) Koppla bara in det nödvändigaste; graffe, minnen, cpu.
c) Prova starta igen.
d) Går inte det, gör om från steg b fast montera först isär cpu/flänsen, ta bort pastan, applicera om och se till att du får dit flänsen riktigt och att den klickar i alla fyra lägen (Väldigt noga detta, jag i princip hoppade ner min).
(Gäller om du har en Core2Duo iaf)

Går det fortfarande inte då, antingen felsök steg för steg om du har nån vän med liknande system, om inte prova det som Q'aman sa om BIOS och i sista fall, skicka tillbaka grejorna dit du köpte dom och betala en väldigt dyr men kanske givande felsökning.

M v h,
Fidde

Permalänk
Medlem

Okej... Nu ligger allt på köksbordet istället för inne i burken... Ser jävligt proffisgt ut... Nja...

Ingen lycka där heller... Vägrar få fram nån signal till skärmen... Vete fan vad det kan vara för nått... Jag hade gärna pillat runt i BIOS lite om jag kunde se vad jag gjorde... Men som sagt utan skärm bild så blir det aningen svårt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

klent nätagg?

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

Nej nej kompis, 900W Tagan så de finns lite buffert tom...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är nästan helt säker på att det är ett för gammalt bios. Så jag tycker du ska ta och kontakta ASUS så fort som möjligt så du får ett nytt. Om du inte har tillgång till en annan 775-cpu så klart.

Du får ingen felkod eller så när du startar upp den? I vilken butik köpte du kortet? För om du har lite tur så kan du gå tillbaka med det och förklara ditt problem. Det är inte helt omöjligt att dom kanske kan göra det på plats. Jag vet att vissa butiker har möjlighet och är villiga att göra det.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Minnena kan också vara en felkälla...
Testa att flytta runt 1 minne (Endast ETT minne i burken då) i de olika slotsen.

Visa signatur

Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

Först och främst så tack för alla svar och ider...

Köpte prylarna från komplett så själva retur grejjen brukar inte vara några problem hos dom... Alltid bra service... Blir dock tvunen att skicka iväg kortet för att få ett nytt... Enda jag kan göra för nu har jag prövat det mesta... Ingenting fungerar... Kan hända att det är fel BIOS men det hjälper ju inte mig eftersom jag inte kommer åt att uppdatera utan skärm...

Visa signatur

Permalänk

Hur gick det med detta? Har samma problem nu men med andra komponenter och jag testat allt utom att koppla isär allt osv. Men hur gick det för dig?

Mvh Jack

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.