Permalänk
Medlem

SectionX2 jag tycker du kan be din amerikanska vän köpa en Wii åt mig också om inte min polare som är där får tag i en :).

Permalänk
Medlem

jag är ingen mästerfotograf precis + en kass kamera i mobilen, men här är ännu en bild.

Jag har spelat lite Wii-Tennis nu, och det är faktiskt roligt! Allting verkar funkar bra med min sensor bar.

Största plusset är dock wii-interfacet som är jävligt slick. Mycket enkelt att navigera plus att det är snyggt. Jag kör allting i 480P och det ser bra ut. Testade även ett gamecube spel med wavebird, och det är bara fint fint.

Här är min friend code för den som vill lägga till

5380 9402 6088 8418

Jag tänker nog inte koppla Wii online tills Nintendo löser alla problem med korrupt firmware osv.

Jag har inte fått Zelda än, men det kommer imorrn eller på måndag. Imorrn ska ja prova Red Steel

Hitills är jag mycket nöjd.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

inte alls avundsjuk...

Undrar när man själv kan få tag i ett, har ju inte förbokat...

Permalänk
Medlem

SectionX2: När du träffar bollen i Tennis, låter bolljudet i wiimoten när karaktären i spelet träffar den, eller när du svingar? För jag antar att det är en liten fördröjning mellan att du slår och gubben gör det.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
SectionX2: När du träffar bollen i Tennis, låter bolljudet i wiimoten när karaktären i spelet träffar den, eller när du svingar? För jag antar att det är en liten fördröjning mellan att du slår och gubben gör det.

Det låter när man träffar bollen. Själva svingen är det inte direkt någon fördröjning på. Jag är inte säker föressten, ska gå tillbaka och kolla det senare.

Inget som störde iaf tycker jag.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Satan va snygg den är när den står där <3

Visa signatur

*-'

Permalänk

vaddå avundsjuk?

Visa signatur

xbox 360

Permalänk
Medlem

Finns det några bilder cappade direkt från konsolen? Alltså i native upplösning och allt vad det heter. Sugen hur det ser ut "på riktigt".

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

Najsu-desu, fick reda på att jag kommer få mitt Wii på öppningsdagen, låg nummer 10 på listan och dom skulle få in 19 st

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Att grafiken är bra då eller?...

sämre, det vi har sett hitills suger ju totalt, Mario Galaxy verkar bli nåt iaf

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lite kul fakta
http://n-central.com/modules/news/article.php?storyid=1457

Förresten, vad har hänt med wiimätaren på nextgenwars? Den har backat från 700.000 till 400.000...?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

"· You can place the sensor bar upside down and it doesn’t reverse the directions of your movements…"
Någon som tröttnade fort?

Och någon nämde att sensorn inte skickar något till Wii? Alltså borde det gå att koppla lös den och köra den på en extern strömkälla? Eller är jag ute och cyklar? Är jag det inte så bör det kanske finnas en möjlighet att köpa custom-bars i framtiden? Mindre synliga etc.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

Wii konsollen är jävligt snygg iaf. Klart snyggaste konsollen.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enk
"· You can place the sensor bar upside down and it doesn’t reverse the directions of your movements…"
Någon som tröttnade fort?

Och någon nämde att sensorn inte skickar något till Wii? Alltså borde det gå att koppla lös den och köra den på en extern strömkälla? Eller är jag ute och cyklar? Är jag det inte så bör det kanske finnas en möjlighet att köpa custom-bars i framtiden? Mindre synliga etc.

Varför köpa när du kan bygga?
http://spel.feber.se/feber/art/2109/trdls_sensor_bar_fr_wii/

Permalänk
Medlem

För att jag inte är speciellt händig när det gäller elektroniska ting. Och att det troligast blir snyggast med en köpt.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sodnik
Det verkar som det förbjudet att sälja importerade Wii på Tradera.Jag har ett par Wii-konsoller som samlar damm som jag la ut till försäljning där.

Men i morse( fem timmar senare) tog de bort auktionen med motiveringen "otillåten auktion",får inte säljas före svenska releasen enligt Bergsala. Såg att de även har tagit bort PS3-auktionerna.

Storebror ser dig!

Snart kommer väl SuperMario och knackar på dörren och vrider näsan av mig med rörtången. Det är som att importera blöjor men att bli tvingad att använda dem själv.
Jag hade ingen aning om att det var så.

lol ägd

Permalänk

bara man inte säljer före den 8 dec så får man tydligen sälja Wii på tradera

Visa signatur

Fractal Design Define R4 || Asrock Z77 Extreme4 || Corsair HW 650W || Antec Kuhler H2O 620 || Intel i5-2500K @4GHz || 8GB Corsair Vengeance PC3-12800 || Sapphire HD7950 Vapor-X @ 1000/1400Mhz

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrille_22
bara man inte säljer före den 8 dec så får man tydligen sälja Wii på tradera

Jo, men det känns som att Bergsala jävlas en massa bara för att de kan, samt för att försöka tjäna så mycket pengar som möjligt. Vad rör det dem i ryggen om 100 enheter säljs innan release? Inte direkt så att det kommer påverka den totala försäljningen så värst mycket.

Permalänk

Borde inte bergsala bryta mot någon lag(typ konkurrenslagen) genom att de har monopol på nintendo importen?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 || Asrock Z77 Extreme4 || Corsair HW 650W || Antec Kuhler H2O 620 || Intel i5-2500K @4GHz || 8GB Corsair Vengeance PC3-12800 || Sapphire HD7950 Vapor-X @ 1000/1400Mhz

Permalänk
Medlem

Bergsala är bergsala och kommer köra sitt race för alltid.. Kollade nyss på kartongerna till gamla snes-spel. Priserna på vissa spel var ju rätt sjuka. Ett par kostade 749:- och ett 899:-, det är sinnesjukt.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enk
"· You can place the sensor bar upside down and it doesn’t reverse the directions of your movements…"
Någon som tröttnade fort?

Och någon nämde att sensorn inte skickar något till Wii? Alltså borde det gå att koppla lös den och köra den på en extern strömkälla? Eller är jag ute och cyklar? Är jag det inte så bör det kanske finnas en möjlighet att köpa custom-bars i framtiden? Mindre synliga etc.

Tja du kan ju använda 2 jävla fjärrkontroller istället om du vill, inget avancerat.

http://spel.feber.se/feber/art/1940/wii_sensor_bar_behvs_inte...

http://spel.feber.se/feber/art/2109/trdls_sensor_bar_fr_wii/

i wiikontrollen finns en kamera som fotar irdioderna antar jag

Permalänk
Medlem

Vaknat på fel sida? Men jo antagligen funkar det också, bara det att någon måste stå och hålla in en knapp hela tiden...

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enk
Vaknat på fel sida? Men jo antagligen funkar det också, bara det att någon måste stå och hålla in en knapp hela tiden...

Det finns en fantastiskt liten uppfinning som heter tejp annars.

Själv tar jag nog och bygger mig en egen Sensorbar under helgen, då jag har tänkt att lira skiten ur Wi Sports med en par polare på Projektorn.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enk
Vaknat på fel sida? Men jo antagligen funkar det också, bara det att någon måste stå och hålla in en knapp hela tiden...

Nej inte direkt jag bara svär i normala meningar

http://www.kotaku.com/gaming/nintendo+64/zomg-the-nintendo-wi...

den var ganska kul om man sett orginalet

Edit: Ökar det effekten på något sätt att använda flera stycken ir dioder på din hembyggda sensorbar eller är två bara det minsta man kan ha och det blir billigast så :P?

Permalänk
Medlem

Perfekt, då slänger jag ihop en sensorbar på Elektroniken i skolan ^^

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk

Citat från http://wii.nintendo.com/

"Using Bluetooth technology, the wireless Wii Remote sends your actions to the Wii console from as far as 30 feet away. As a pointing device, the controller can send a signal from as far as 15 feet away. Up to four Wii Remotes can be connected at once, making for some great multiplayer fun!"

Intressant att nintendo själva påstår att kontrollen skickar signaler till sensorbaren

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shino_san
Nej inte direkt jag bara svär i normala meningar

http://www.kotaku.com/gaming/nintendo+64/zomg-the-nintendo-wi...

den var ganska kul om man sett orginalet

Edit: Ökar det effekten på något sätt att använda flera stycken ir dioder på din hembyggda sensorbar eller är två bara det minsta man kan ha och det blir billigast så :P?

Ah I see. Blir svårt att uppfatta sådant utan smileys.

Tror inte det ska öka effekten, bara som en buffert liksom. Som jag har fattat det så plockar kameran upp ir-ljuset och beräknar sin position med hjälp av det. Är väl i fall en av dom hamnar "out of sight" så att säga som det kan vara bra med fler.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shino_san
Citat från http://wii.nintendo.com/

"Using Bluetooth technology, the wireless Wii Remote sends your actions to the Wii console from as far as 30 feet away. As a pointing device, the controller can send a signal from as far as 15 feet away. Up to four Wii Remotes can be connected at once, making for some great multiplayer fun!"

Intressant att nintendo själva påstår att kontrollen skickar signaler till sensorbaren

Inte till sensorbaren utan till wii via bluetooth

Visa signatur

Fractal Design Define R4 || Asrock Z77 Extreme4 || Corsair HW 650W || Antec Kuhler H2O 620 || Intel i5-2500K @4GHz || 8GB Corsair Vengeance PC3-12800 || Sapphire HD7950 Vapor-X @ 1000/1400Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shino_san
Citat från http://wii.nintendo.com/

"Using Bluetooth technology, the wireless Wii Remote sends your actions to the Wii console from as far as 30 feet away. As a pointing device, the controller can send a signal from as far as 15 feet away. Up to four Wii Remotes can be connected at once, making for some great multiplayer fun!"

Intressant att nintendo själva påstår att kontrollen skickar signaler till sensorbaren

Kan hända att det är PR-folket som har fått det hela om bakfoten, för jag tror Nintendos tekniker är snäppet skarpare än så

edit: Såg just att dom inte nämnde sensorbaren, den skickar ju faktiskt bluetooth mellan konsolen och kontrollen. Så helt fel har dom inte

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enk
Ah I see. Blir svårt att uppfatta sådant utan smileys.

Tror inte det ska öka effekten, bara som en buffert liksom. Som jag har fattat det så plockar kameran upp ir-ljuset och beräknar sin position med hjälp av det. Är väl i fall en av dom hamnar "out of sight" så att säga som det kan vara bra med fler.

Sant, funkar det med två fjärrkontroller måste det funka med två enkla ir dioder,
Kan lika bra bygga in skiten i tv:n sen när jag köpt wii

Chrille_22: "the controller can send a signal from as far as 15 feet away."
Vi kom nyss fram till att det är en kamera som fottar hela tiden, ungefär som en optisk mus

Doodle: Det de syftar på är att kontrollen skickar bluetooth när du vickar på kontrollen. När gyrot i kontrollen känner någon rörelse som tex ett svärdslag så siktar man ju inte på tv:n så då måste det lösas på något annat sätt än med ir:n , så jag antar att det är detta de syftar på när de säger bluetooth.

Edit: Tur att man har kvar gc kontrollen eftersom wii:s wiimote och nunchucken inte funkar med SNES och N64 spel, får väl köra med gc kontrollen (eftersom den klarar alla förutom vissa genesis och Turbogrfx-16 spel) tills jag har lust att pröjsa en wii classic kontroller