Permalänk
Medlem

Nån som vet när den svarta Wii'n skulle släppas?
Läste nånstans förut att det bara var den vita som skulle släppas till en början...
Vill ha svart, det matchar bättre till mina andra grejer! och så är den ju så gorgeous!

Visa signatur

Asus M2N-E 570 Ultra • AMD Athlon64 X2 Dual-Core 6000+ • Corsair XMS2 2048 4-4-4-4-12 6400C4 800mhz DDR2 • Gainward 8800GT 512mb • Samsung Spinpoint 250gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iDEOT
usch vilken sanslöst jobbig snubbe, direkt när han visar wiimoten så får han ett sånt äckligt smil så man bara fattar att han måste älska att få uppmärksamhet. brrrrr... jag är inte den som slåss, men direkt när jag såg honom ville jag bara skada fanskapet.

tolka nu inte det här som att jag är avundsjuk för att han har wiin . kommer ändå inte att köpa den förrän jag flyttat och fixat en större tv (spela wii på 20" är slöseri imho)

haha xD

Btw. Jag har bara en gammal 19-20" CRT-type-TV

Jag har dock en Dell 2007WFP (20,1" widescreen) som datorskärm. Vad har Wii för anslutningar och skulle det gå koppla in det till min skärm? Blir det bättre så tror ni?

2007WFP:

Citat:

Port(s) Total ( Free ) / Connector Type : 15-pin D-Sub / DVI-D / S-Video /Composite Connectors

Edit: Jag vill hälst ha en Silver eller Svart Wii, någon som vet när de släpps?
Har ju inte någon release-plats så kanske lika väl kan vänta tills andra färger har release?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
haha xD

Btw. Jag har bara en gammal 19-20" CRT-type-TV

Jag har dock en Dell 2007WFP (20,1" widescreen) som datorskärm. Vad har Wii för anslutningar och skulle det gå koppla in det till min skärm? Blir det bättre så tror ni?

Edit: Jag vill hälst ha en Silver eller Svart Wii, någon som vet när de släpps?
Har ju inte någon release-plats så kanske lika väl kan vänta tills andra färger har release?

Din skärm har vad jag vet composite in. SÅ det funkar. Men när jag testa med boxen blev bilden en anningen cp.

Permalänk
Medlem

Då har man garanterat sig ett ex på releasedagen... Alltid bra med schyssta kontakter
Upptäckte också att jobbar 11-15 den fredagen istället för 15-24 som jag vanligtvis gör. Detta måste vara ett tecken!

Visa signatur

peace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
det är inga regioner på spelen längre eller?

och ström-adaptern, klarar den 230v / 50hz?

Vad jag forstatt sa ar dom flesta spel regionskodade men det ar upp till utvecklarna att ha regionskodning eller inte. Stromadapter daremot ar bara 110v, sa det maste man kopa en ny alternativt konvertera.
ocksa tank pa att ha en tv som klarar NTSC om ni tanker kora med AV kablar, eftersom den inte ar PAL kompatibel.

Visa signatur

1. MacBook Pro | Dual 2.53 Ghz | 250 GB | 4 GB ram |
2. Asus Eee PC | 0.9 Ghz | 4 GB | 1 GB ram |

Permalänk
Medlem

Blir nog en Wii för mig med. Dock mot slutet av dec

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jali
Vad jag forstatt sa ar dom flesta spel regionskodade men det ar upp till utvecklarna att ha regionskodning eller inte. Stromadapter daremot ar bara 110v, sa det maste man kopa en ny alternativt konvertera.
ocksa tank pa att ha en tv som klarar NTSC om ni tanker kora med AV kablar, eftersom den inte ar PAL kompatibel.

Tja eftersom du har en, kan du kolla upp på konsollen vilken effect förbrukning den har? Kan hända att det står på PSU'n.

Samt tips för alla andra, skaffa en RGB kabel här i euroap så lär ni få färg om ni annars har problem.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Tja eftersom du har en, kan du kolla upp på konsollen vilken effect förbrukning den har? Kan hända att det står på PSU'n.

Samt tips för alla andra, skaffa en RGB kabel här i euroap så lär ni få färg om ni annars har problem.

120 V, 53 W, 60 HZ ar sjalva strom adaptern.

Visa signatur

1. MacBook Pro | Dual 2.53 Ghz | 250 GB | 4 GB ram |
2. Asus Eee PC | 0.9 Ghz | 4 GB | 1 GB ram |

Permalänk

Skulle det inte finnas en svart Nintendo Wii också? När kommer den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jali
Vad jag forstatt sa ar dom flesta spel regionskodade men det ar upp till utvecklarna att ha regionskodning eller inte. Stromadapter daremot ar bara 110v, sa det maste man kopa en ny alternativt konvertera.
ocksa tank pa att ha en tv som klarar NTSC om ni tanker kora med AV kablar, eftersom den inte ar PAL kompatibel.

okay tack för hjälpen!
en sån här borde alltså kunna funka?
http://www.kjell.com/?item=44096&path=

sedan angående sladdar, har väl inte kollat runt så värst men vad är det som följer med? på många ställen står det bara "av-cables".

Permalänk

Kommer Wii att vara 'lätttillgänglig' efter första "vågen" eller kommer det vara svår tillgänglighet ett bra tag?
Alltså, kommer jag kunna gå till vilken butik som helst och köpa ett ex när andra leveransen kommit, eller kommer det vara svårt att få tag på ett ex då med?

När släpps Silver och Svart version av Wii?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Får hoppas att min TV stödjer ntsc, fast den är ny så det borde den väl..
Undrar med om http://www.kjell.com/?item=44096&path= funkar :).

Permalänk

Kommer att testa Wii i USA i december, får se om jag plockar med mig en tillbaka eller inte

Visa signatur

||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hej980
Får hoppas att min TV stödjer ntsc, fast den är ny så det borde den väl..
Undrar med om http://www.kjell.com/?item=44096&path= funkar :).

Wiis strömgrunka ska visst klara sig med hälften, så den funkar nog fint.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Antar att det är på tok for sent för att förboka någonstans nu? Hade bokat på discshop för dryga två månader sedan och tänkte att jag hade mitt på det gröna eftersom dom inte meddelat mig att jag inte skulle få min maskin på release, men jag slängde iväg ett mail och jag var tydligen rätt långt ner på kölistan och skulle inte få någon maskin på releasedagen. Antar att ingen kan ta fler förbokningar såhär sent, så är det någon som har någon information om när andra vågen konsoller kommer till Sverige?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
okay tack för hjälpen!
en sån här borde alltså kunna funka?
http://www.kjell.com/?item=44096&path=

Ja den borde fungera, men jag vet inte om jag skulle vilja chansa pa en san, hellre om man hittar en europeisk nat adapter istallet.

Citat:

sedan angående sladdar, har väl inte kollat runt så värst men vad är det som följer med? på många ställen står det bara "av-cables".

Det ar bara AV kablar som foljer med. Compositkablar finns som tillbehor, fast just nu finns dom knappt.

Visa signatur

1. MacBook Pro | Dual 2.53 Ghz | 250 GB | 4 GB ram |
2. Asus Eee PC | 0.9 Ghz | 4 GB | 1 GB ram |

Permalänk

någon som vet ifall Elgiganten,Onoff kommer sälja wii på realesedagen?

Visa signatur

[TH·Beliavski]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beliavski
någon som vet ifall Elgiganten,Onoff kommer sälja wii på realesedagen?

ja det kommer dom antagligen att göra, skulle vara ett stort skämt annars

Visa signatur

Fractal Design Define R4 || Asrock Z77 Extreme4 || Corsair HW 650W || Antec Kuhler H2O 620 || Intel i5-2500K @4GHz || 8GB Corsair Vengeance PC3-12800 || Sapphire HD7950 Vapor-X @ 1000/1400Mhz

Permalänk

Jobbade på elgiganten under lanseringen av XBOX360. Vi fick in cirka 7 konsoller och dom tog slut rätt fort, var ett par som köade utanför ;P

elgiganten kör väl hela tiden med först till kvarn så det är bara o åka o köa

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jali
Ja den borde fungera, men jag vet inte om jag skulle vilja chansa pa en san, hellre om man hittar en europeisk nat adapter istallet.

Länka gärna en :).

Permalänk
Citat:

Vet någon om man kan importera wiimotes för att användas med en svenskköpt Wii? De är ju ganska mycket billigare utomlands.

Citerar mig själv och lyfter upp min fråga.
Någon som tror att man inte kan köra med en importerad wiimote? Känns som att det inte borde vara något hinder alls. Skulle väl bara kosta massor för Nintendo att producera olika wiimotes istället för att alla är likadana.

PS.
http://www.namninsamling.com/nintendo

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prizephitah
Citerar mig själv och lyfter upp min fråga.
Någon som tror att man inte kan köra med en importerad wiimote? Känns som att det inte borde vara något hinder alls. Skulle väl bara kosta massor för Nintendo att producera olika wiimotes istället för att alla är likadana.

PS.
http://www.namninsamling.com/nintendo

Den där namninsamlingen är fortfarande bristfällig. Hur mycket av priset är 100-200 :- t.ex.?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prizephitah
Citerar mig själv och lyfter upp min fråga.
Någon som tror att man inte kan köra med en importerad wiimote? Känns som att det inte borde vara något hinder alls. Skulle väl bara kosta massor för Nintendo att producera olika wiimotes istället för att alla är likadana.

PS.
http://www.namninsamling.com/nintendo

Vad jag forstar kan det val inte va nan skillnad. Klurigt att prova dock. Men bada kontrollerna kostar ju cirka 400 kr har tillsammans. Vet inte om man sparar sa mycket att det ar vart dock.

Visa signatur

1. MacBook Pro | Dual 2.53 Ghz | 250 GB | 4 GB ram |
2. Asus Eee PC | 0.9 Ghz | 4 GB | 1 GB ram |

Permalänk
Medlem

tjena är fråga
blev lite orolig när webhallen skev "Nu är det dags att plocka fram det riktigt varma vintertältet, den 8:e december kl. 00:01 slår Webhallens citybutik nämligen upp portarna och bjuder in er att uppleva årets nattöppna event!"

Eftersom jag har bokat min wii på Game och hade hoppas att man kan hämta sin wii den 8dec när de öppnar!!!
någon som vet?

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
tjena är fråga
blev lite orolig när webhallen skev "Nu är det dags att plocka fram det riktigt varma vintertältet, den 8:e december kl. 00:01 slår Webhallens citybutik nämligen upp portarna och bjuder in er att uppleva årets nattöppna event!"

Eftersom jag har bokat min wii på Game och hade hoppas att man kan hämta sin wii den 8dec när de öppnar!!!
någon som vet?

Har du bokat din Wii och lagt handpenning så är det nog ingen fara. Jag vet dock att min lokala GAME butik skall ha nattöppet, vilket är en upplevelse i sig.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

http://www.gametrailers.com/player.php?type=mov&id=15192

Haha, han är typ lika hängiven som Cartman.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jali
Vad jag forstar kan det val inte va nan skillnad. Klurigt att prova dock. Men bada kontrollerna kostar ju cirka 400 kr har tillsammans. Vet inte om man sparar sa mycket att det ar vart dock.

Jorå! Tjänar gör man.

Wiimote: 479 SEK / 345 SEK
Nunchuck: 279 SEK / 218 SEK
Summa: 758 SEK / 563 SEK
[Sverige / Andra sidan pölen]
Ungefärliga priser dock

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prizephitah
Jorå! Tjänar gör man.

Wiimote: 479 SEK / 345 SEK
Nunchuck: 279 SEK / 218 SEK
Summa: 758 SEK / 563 SEK
[Sverige / Andra sidan pölen]
Ungefärliga priser dock

Är dessa priser inklusive moms/tull och eventuellt frakt?

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Jali: har du testat några extrema moves i bowling än?

Förresten, går det att välja 50 eller 60Hz som på GC?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Det finns i Windwaker. Men det är inget du tänker på när du spelar.
Det är alltså menat att det ska finnas ^^.

Som ni vet släpptes Wii i NA idag vid midnatt.
136k sålda enheter och det är inte ens morgon där än :P.
http://www.nexgenwars.com/

Som väntat har The Legend of Zelda: Twilight Princess det högsta medel betyget av alla spel till denna generationens konsoler.

Twilight Princess = 96,6%
Gears of War = 94,9%
(Game Rankings, medel betyg)

? från vilken hemsida? på gamespot.com, ign och gametrailers har Gears of War fått mer, Zelda fick tex 8.8 i gamespot o ungefär samma på ign, vilket jag personligen inte tycker lever upp till Zelda namnet eller mina förväntningar iaf. Zelda har fått lite "mixade" resultat över hemsidor, Gears Of War har nästan alltid fåt 9+/10 alltså 9 eller mer.

Visa signatur