Ägare av LG L204WT och dess lillebror, se hit, tack

Permalänk
Medlem

någon som har 203an, eller vet ifall man märker några stora skillnader på 204an och 203an? För jag funderar på 203an eftersom designen på den är mycket snyggare och stilrenare...

Visa signatur

Ka me ha me ha VS Rasengan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grombein
..så jag funderar på en http://www.dustinhome.se/Dacsaportal/?ProdID=5010088524&csref... som datorskärm..

vad tycker ni?

helt allvarligt skulle jag råda dig att slänga ett öga på Mirai DTL-532W100 eller dess efterföljare.
för ungefär samma pengar får du 32" istället för 26" och på pappret bättre prestanda och ingångar :]

men du kanske är ute efter FM-funktionen?

Permalänk
Medlem

Wosh den va ju grymmt nice... men jag har redan bestämmt mig för en L204WT lr 203an får la se...
Men vilken skärm använder du tum osv? för eftersom det är så låg upplösning på 26tummarn och 32 så tar jag hellre 204an... och så kan det bli jobbigt med så stor skärm när det gäller lan osv... eller vad tycker du?

Visa signatur

Ka me ha me ha VS Rasengan!

Permalänk
Medlem

haha, damn.. jag missade helt att du skulle ha den som datorskärm. jag måste vart trött
men du har helt rätt, upplösningen är inte den bästa om du ska använda den till datorn.

själv har jag en två veckor gammal LG L204WT som jag tycker fungerar helt underbart.
det är rätt ovant i början att gå från 1280X1024 i 4:3-format till 1680x1050 widescreen,
speciellt när man ska spela (läs: BF2142 och NFS:C) men man vänjer sig efter en liten stund :]

vad det gäller 203an så har jag egentligen inget att säga eftersom jag aldrig använt den,
men om du ska välja mellan den och 204an så rekomenderar jag den sistnämnda direkt

Permalänk
Medlem

okay okay... men då blir det 204an :)... men på skrivbordet kmr ju ikonerna bli små som jag vet inte vad men kan ju använda program för att öka storleken så det löser sig :)... vart beställde du din?

Visa signatur

Ka me ha me ha VS Rasengan!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Litecore
det är rätt ovant i början att gå från 1280X1024 i 4:3-format till 1680x1050 widescreen,

1280X1024 är 5:4 format.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
1280X1024 är 5:4 format.

1280x960 är 4:3

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=3R4$3R=-
1280x960 är 4:3

Har någon påståt någonting annat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
1280X1024 är 5:4 format.

okej, my bad :]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
Har någon påståt någonting annat?

Nej?

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk

-=3R4$3R=-: Vad menar du då med ditt inlägg eftersom du citerade mitt?

Permalänk
Medlem

Nu har jag äntligen min 204a hemma... Men när jag trycker på en av sidoknapparna så står det "digitar video input - no access" vad beror det på?...
Och digitar video input står väl för DVI... jag har kopplat in skärmen i DVI uttaget men varför står det no access... E hyffsat lost snälla förklara nån...

Visa signatur

Ka me ha me ha VS Rasengan!

Permalänk

Du kopplade in den i rätt DVI utgång då så du inte tog den sekundära som inte är aktiverad?

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian

Permalänk
Medlem

haha w00t nightflash... haha :P... ja jag kopplade in i rätt... den stora lr hur jag ska förklara jag och får bild... men som sagt det står endå digtal video input no access och det...
fast jag kanske inte ska ha access lr nått ingen aning faktiskt

Visa signatur

Ka me ha me ha VS Rasengan!

Permalänk
Medlem

Lite of topic. Hur mycket brukar en skärm som kostar 3200yuan kosta i sverige. Blir ~4000:- när man bara kör och valutaväxlar men jag tänkte om nån visste hur stort skillnad det brukar vara?

Permalänk
Medlem

Köpte en 204WT idag men får inte dvi:n att funka. Om jag ställer in 1680x1050 så blir bilden för stor, vilket gör att bilden scrollas, eftersom den inte får plats. Trots det så står det i osd menyn 1280x1024 i 75hz.

Ska testa å köra vga istället...men det duger ju inte

När jag kör D-suben så funkar det, men jag får det inte att funka med dvi!!! Någon som vet varför???

Dessutom fick jag en död pixel på köpet...dooh

Den hängda pixeln verkar ha vaknat till liv efter lite massage...Men fortfarande sjukt att dvi:n inte funkar, skärmen går dessutom inte igång förrän windows startar när jag kör dvi.

Visa signatur

Intel i5 750 - Schyte Mugen 2 rev B, Gigabyte P55A-UD3 - Corsair XMS 4x2 GB 1600Mhz - Fractal design Newton R2 650w - Silverstone fortress F02 - ASUS GeForce GTX 580 1536MB - Samsung 256GB 830-Series + 6 TB lagring - Dell U2311H

MacBook pro retina 13" - i7 - 16GB RAM - 512 GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xp2002
..Den hängda pixeln verkar ha vaknat till liv efter lite massage...

mm, pixelmassage.. du får gärna berätta mer om hur du ordnade till det.
jag har själv en eller två döda rackare på min 204a som jag inte gillar så värst :]

Permalänk
Medlem

Det går att väcka pixlar som hängt sig med pixelmassage. Döda pixlar (svarta) är det nog dessvärre kört med. Jag hade en som blinkade rött mot svart bakgrund. Gnugga lite försiktigt med en duk över området med den hängda pixeln, kan lösa ditt problem. Kan väl iofs säkert återkomma, men än så länge funkar min...

Visa signatur

Intel i5 750 - Schyte Mugen 2 rev B, Gigabyte P55A-UD3 - Corsair XMS 4x2 GB 1600Mhz - Fractal design Newton R2 650w - Silverstone fortress F02 - ASUS GeForce GTX 580 1536MB - Samsung 256GB 830-Series + 6 TB lagring - Dell U2311H

MacBook pro retina 13" - i7 - 16GB RAM - 512 GB SSD

Permalänk
Medlem

Hej
Köpte en 204 på siba igår i kungbsbacka (de har glömt att höja priset i butiken till det de har på hemsidan ) men jag får enbart skärmen att visa något i det analoga läget, om jag kopplar in dvi så går den bara i till strömspararläget även när jag kommit in i windows.

Har ett sapphire x800xtpe och när skärmen är på och datorn av så står det Digital på skärmen när jag kopplar i dvi kabeln.

Tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perzzan
Hej
Köpte en 204 på siba igår i kungbsbacka (de har glömt att höja priset i butiken till det de har på hemsidan ) men jag får enbart skärmen att visa något i det analoga läget, om jag kopplar in dvi så går den bara i till strömspararläget även när jag kommit in i windows.

Har ett sapphire x800xtpe och när skärmen är på och datorn av så står det Digital på skärmen när jag kopplar i dvi kabeln.

Tacksam för hjälp

ska man inte strta med skärmen i för att den ska fatta vad man vill?

Permalänk
Medlem

Funkar fortfarande inte med att köra dvi för mig... Ska ringa LG:s support imorgon, dom har tydligen bara telefontid till 18.

Visa signatur

Intel i5 750 - Schyte Mugen 2 rev B, Gigabyte P55A-UD3 - Corsair XMS 4x2 GB 1600Mhz - Fractal design Newton R2 650w - Silverstone fortress F02 - ASUS GeForce GTX 580 1536MB - Samsung 256GB 830-Series + 6 TB lagring - Dell U2311H

MacBook pro retina 13" - i7 - 16GB RAM - 512 GB SSD

Permalänk
Medlem

min DVI funkar men när jag trycker på sidan av skärmen står det "digital videoingång inte tillgänglig"... sen när jag spelar spel som q3 lr cs och andra spel och kmr till mörkare områden så blir skärmen oxå mörkare... men inga döda pixlar och jag älskar skärmen... men det e bara inställningarna som jag måste fixa med...

Visa signatur

Ka me ha me ha VS Rasengan!

Permalänk
Medlem

köpte en 204 igår på siba för 2590kr och är riktigt nöjd med inköpet. inga dödar pixlar, finfin bild och inga problem med DVI. (dom har för tillfället en kampanj på skärmen och därför satt ner priset från 2990, så internet priset stämmer inte)

Permalänk
Medlem

Själv är jag inte nöjd alls. Visst nu kör jag på analog och windows och sånt ser helt utmärkt ut men när jag kollar på filmklipp från datorn ser det rent ut sagt förjävligt ut halvpixligt som om man kollade på ett lågupplöst klipp på nätet.

Sen är det knappt ett spel som vill starta men det har jag inte hunnit undersöka om det går att lösa...

DVI funkar fortfarande inte men jag ska nog också ringa supporten idag

Permalänk
Medlem

Fick min idag. Efter tre jävla veckors väntande. SIBA kände väl på sig att de bedrivit hor så de skickade även med en ask choklad. Choklad hjälper dock inte så mycket när man sitter här med 1 röd jävla pixel som skrattar en i ansiktet. Ljust och intensivt lyser fanskapet när bakgrunden är mörk, så filmtittandet blir ju förstört (kan förvisso göra det med min 32" LCD men det är ju principen). Vid vanligt surfande mot ljusare bakgrunder är den dock som bortblåst. Får man välja är väl det att föredra egentligen.

Förresten, man har ju hört talas om program som väcker pixlar eller kickar igång dem, minns att den polare körde ett på sin PSP en gång i tiden. Finns det något sådant för vanliga skärmar? Jag har då aldrig sett något.

Permalänk
Medlem

Dom tar 2790kr nu online. På Siba alltså.

Permalänk
Medlem

jag hade oxå en röd pixel...efter att ha gnuggat lite med en trasa på den så funkar den nu...

Visa signatur

Intel i5 750 - Schyte Mugen 2 rev B, Gigabyte P55A-UD3 - Corsair XMS 4x2 GB 1600Mhz - Fractal design Newton R2 650w - Silverstone fortress F02 - ASUS GeForce GTX 580 1536MB - Samsung 256GB 830-Series + 6 TB lagring - Dell U2311H

MacBook pro retina 13" - i7 - 16GB RAM - 512 GB SSD

Permalänk
Medlem

204an e ju hur bra skärm som helst funkar perfa för mig bortsett från att jag inte kommit underfull me inställningarna så den blir mörk och ljus i spel beroende på miljö... men annars är skärmen helt klockren imo...

Så nu har jag ändrat rätt alla inställningar och allt... yay... skärmen funkar hur grymmt som helst och ingen ghosting... bland de bästa investeringarna jag har gjort och kan inte hitta nått som e negativt :D... UNDERBAR SKÄRM IMO!

Visa signatur

Ka me ha me ha VS Rasengan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perzzan
Själv är jag inte nöjd alls. Visst nu kör jag på analog och windows och sånt ser helt utmärkt ut men när jag kollar på filmklipp från datorn ser det rent ut sagt förjävligt ut halvpixligt som om man kollade på ett lågupplöst klipp på nätet.

Sen är det knappt ett spel som vill starta men det har jag inte hunnit undersöka om det går att lösa...

DVI funkar fortfarande inte men jag ska nog också ringa supporten idag

Att det ser jävligt ut när du kör filmklipp från datorn kan ju vara att du har enorm upplösning på skärmen? ladda ner ett klipp i HD format o se om det ser ut som skit :).

tror jag ska köpa mig en 204wt, en polare har en och han är nöjd som fasen

Visa signatur

WS: ASUS TUF X470-PG | Ryzen 3700X | 64GB DDR4 | MSI RTX 3070Ti | 2x 960 EVO 250GB | Fractal Design 750W | Define R7 Compact | Noctua NH-D15
LT: MacBook Pro 14" 16/512
Min fotosida

Permalänk
Medlem

det gör du rätt i 204an är min bästa investering någonsinn...

Visa signatur

Ka me ha me ha VS Rasengan!