Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM
Nu har man testat Wii inne på nordstan i gbg och det var tyvärr som man fruktade. Första gången jag hörde talas om att spelkontrollen skulle vara trådlös så var den första tanken: hur illa kommer fördröjningen att bli? Svaret är ganska illa, det är väldigt tydligt märkbart hur siktet släpar efter när man siktar med pilbågen på nya Zelda, tanken på att spela ett fps med den kontrollen är inte det minsta frestande. Sen var det iaf på Zeldademot väldigt ofta att det hackade till så fort mycket hände på skärmen samtidigt. Resultatet blir att jag är ganska tveksam till att skaffa en Wii. Det verkar som om hårdvaran verkligen inte räcker till och den trådlösa kontrollen som är innovativ saknar tyvärr tillräckligt bra respons för att man inte ska bli irriterad på det i längden.

För det första vet jag inte hur bra inställd Wii'n var och hur ljuset etc låg till men jag ser ingen märkbar eftersläpning. För det andra har dom senaste Zelda spelen alltid stannat till när du slåss för att du lättare ska få in kombos.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
För det första vet jag inte hur bra inställd Wii'n var och hur ljuset etc låg till men jag ser ingen märkbar eftersläpning. För det andra har dom senaste Zelda spelen alltid stannat till när du slåss för att du lättare ska få in kombos.

Det var en rätt lagom ljusnivå, vare sig mörkt eller väldigt ljust och man stod typ 2-3 meter från den där diodremsan. Det var konstant eftersläpning i både zelda och sportspelet som kommer med wii:n. Sen stannade iaf inte demot av zelda förrän det verkligen blixtrade till vid en hård träff varje gång.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM
Nu har man testat Wii inne på nordstan i gbg och det var tyvärr som man fruktade. Första gången jag hörde talas om att spelkontrollen skulle vara trådlös så var den första tanken: hur illa kommer fördröjningen att bli? Svaret är ganska illa, det är väldigt tydligt märkbart hur siktet släpar efter när man siktar med pilbågen på nya Zelda, tanken på att spela ett fps med den kontrollen är inte det minsta frestande. Sen var det iaf på Zeldademot väldigt ofta att det hackade till så fort mycket hände på skärmen samtidigt. Resultatet blir att jag är ganska tveksam till att skaffa en Wii. Det verkar som om hårdvaran verkligen inte räcker till och den trådlösa kontrollen som är innovativ saknar tyvärr tillräckligt bra respons för att man inte ska bli irriterad på det i längden.

Låter väldigt konstigt att alla spel recesioner som "vetiga Game sjournalister" har skrivit missat den delen!!!!!
förutom detta så har vi en här på sweclockers som har fått sitt wii o anger att kontorllen är felfri.......
konstigtt?????????????

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
Låter väldigt konstigt att alla spel recesioner som "vetiga Game sjournalister" har skrivit missat den delen!!!!!
förutom detta så har vi en här på sweclockers som har fått sitt wii o anger att kontorllen är felfri.......
konstigtt?????????????

Jag säger bara vad jag upplevt och det är precis det jag skrivit. Jag tjänar absolut inget på att försöka smutskasta Wii om det är det du tror. Om det bara är positiva erfarenheter som ska nämnas på den här tråden så är det mer än vad jag visste om.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM
Jag säger bara vad jag upplevt och det är precis det jag skrivit. Jag tjänar absolut inget på att försöka smutskasta Wii om det är det du tror. Om det bara är positiva erfarenheter som ska nämnas på den här tråden så är det mer än vad jag visste om.

Menar inte så, ville bara framföra att så ser situationen ut. Sen antyder jag absolut inte att du skulle bara ange det för att du är wii hatare(anser inte att du är det o bry mig inte ifall så var fallet). Utan ville mer ange att det måste finnas en orsak att kontrollen till wii var kass i nordstan, eftersom det finns ingen annan som har angett det du angav om kontrollen innan...

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

Verkar som bara folk upplever att kontrollen släpar efter i olika spelevangeman såsom mässor osv. ? Vad det är som stör kan diskuteras.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
Menar inte så, ville bara framföra att så ser situationen ut. Sen antyder jag absolut inte att du skulle bara ange det för att du är wii hatare(anser inte att du är det o bry mig inte ifall så var fallet). Utan ville mer ange att det måste finnas en orsak att kontrollen till wii var kass i nordstan, eftersom det finns ingen annan som har angett det du angav om kontrollen innan.

Jag antar att de skickar ut folk från bergsala som kan få det enda de säljer, nintendoprodukter, att fungera. Sen beror det som vanligt på vad man är van vid. Att spela nåt fps på min dator och sen gå till Wii-kontrollen verkar i alla fall vara en stor skillnad.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Att ha en massa trådlös teknik samlat på en plats är ju bara att skrika efter problem

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RadioNova
Verkar som bara folk upplever att kontrollen släpar efter i olika spelevangeman såsom mässor osv. ? Vad det är som stör kan diskuteras.

Tror mer på detta som RadioNova har angett i så fall. Eftersom dessa klagomål som förekommit har endast kommit till talls vid sådana här stora spelevangeman. Sedan har vi alla nöjda spel sjournalister som höjer wii och dess funktioalitet till skyarna. Vissa anger att de inte kan tex tänka sig spela zelda utan wii:s goa kontroll. Sedan har vi nöjda gamers som anger sina efarenheter rörande wii till den tråd, som också anser att kontrollen fungerar bra.

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk

Någon som vet vad man får för tillbehör med i Wii pakatet såsom kablar med mera? Ja har beställt Wii´n samt att jag har en LG 50PC1R Plasma tv därav frågan om tillbehören.

Mvh ThunderHawk

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
Att ha en massa trådlös teknik samlat på en plats är ju bara att skrika efter problem

Jag har tänkt på det, men då hade jag snarare förväntat mig att det stannar och hoppar till om det blir störningar. Inte att det bara släpar efter.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Tillbehören är ytterst få. Det enda som kan räknas som tillbehör är väl Nunchuken och stället

Att köpa en komponentkabel rekommenderas

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
Tror mer på detta som RadioNova har angett i så fall. Eftersom dessa klagomål som förekommit har endast kommit till talls vid sådana här stora spelevangeman. Sedan har vi alla nöjda spel sjournalister som höjer wii och dess funktioalitet till skyarna. Vissa anger att de inte kan tex tänka sig spela zelda utan wii:s goa kontroll. Sedan har vi nöjda gamers som anger sina efarenheter rörande wii till den tråd, som också anser att kontrollen fungerar bra.

Att läsa om andras erfarenhet är trots allt inte lika värdefullt som vad man själv fått uppleva. Jag kan gärna testa igen i mitt hem om nån vill skicka sin Wii till mig Men annars skulle jag i dagsläget inte köpa en Wii och hoppas att det var nåt som var fel på demoplatsen.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Du har som några andra testat maskinen på mässa/i butik, det verkar strula då. Har svårt att tro att det är hårdvaran som segar när ingen jag pratat med som köpt en Wii haft några problem och recensenter inte klagat på det.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM
Att läsa om andras erfarenhet är trots allt inte lika värdefullt som vad man själv fått uppleva. Jag kan gärna testa igen i mitt hem om nån vill skicka sin Wii till mig Men annars skulle jag i dagsläget inte köpa en Wii och hoppas att det var nåt som var fel på demoplatsen.

hehheheheheheheh
nopp kommer inte skicka mitt wii hehehehe men kommer nog att skriva in i tråden om mina efarenheter om wii när väl jag fått den (8 dec)
men som sagt ander att utifrån alla fakta man skrapat ihop så kan det inte finnas nåt annat svar än att det måste var n¨åt fel med demoplatsen.

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att lana på Wii sports?

(Gjorde dom inte det på E3? )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
Tillbehören är ytterst få. Det enda som kan räknas som tillbehör är väl Nunchuken och stället

Att köpa en komponentkabel rekommenderas

Ok..

Vilken slags komponentkabel ska jag köpa?

Inte så hajj på kablar

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThunderHawk82
Ok..

Vilken slags komponentkabel ska jag köpa?

Inte så hajj på kablar

komponentkabel brukar ju fälja med alla consoller man köper?????
fick med mig när jag köpte 360 o anser att det borde följa med nu till wii också

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

Wiis officiella kabel, det är den enda som passar..

http://www.webhallen.com/prod.php?id=66169

edit: Det följer inte med en komponentkabel till Wii, utan en helt vanlig AV-kabel á la komposit

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Du har som några andra testat maskinen på mässa/i butik, det verkar strula då. Har svårt att tro att det är hårdvaran som segar när ingen jag pratat med som köpt en Wii haft några problem och recensenter inte klagat på det.

Just att det hackar till i Zelda kan ju inte ha med kontrollen att göra, det är vad själva maskinen klarar av. Det kan vara just demot som är dåligt gjort, men nu när jag trots allt fått se det så är det såklart jag undrar om det kan vara själv maskinen. Det påminde mig om hur det kunde vara på Snes ibland med korta hack när det blir för mycket samtidigt på skärmen.

Citat:

hehheheheheheheh
nopp kommer inte skicka mitt wii hehehehe men kommer nog att skriva in i tråden om mina efarenheter om wii när väl jag fått den (8 dec)
men som sagt ander att utifrån alla fakta man skrapat ihop så kan det inte finnas nåt annat svar än att det måste var n¨åt fel med demoplatsen.

Snarare fel på massa mässor där man haft demo på wii i så fall. Eller som sagt vad man har för slags förväntningar, som t.ex. i vilken min framerate ett spel "flyter" i.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Har inte läst nått om det i dom recensioner jag sett hittills iafall. Kan vara demo buggar då.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
Wiis officiella kabel, det är den enda som passar..

http://www.webhallen.com/prod.php?id=66169

edit: Det följer inte med en komponentkabel till Wii, utan en helt vanlig AV-kabel á la komposit

mm låter rimligt tänkte nog på vanlig AV kabel...

du som har koll på kablar, såg att det finns en slags box där det finns möjlighet att ha flera komponentkabe/AV-kablar samtidigt.......vet du nåt om detta???

tex. så att man kan ha sin x360 o wii inkopplat samtidigt utan att behöva koppla om ....

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

det jag har märkt från filmer är att verkar frysa till en väldigt kort stund vid vissa svärd attacker typ. kanske är det TM snackar om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maekh
det jag har märkt från filmer är att verkar frysa till en väldigt kort stund vid vissa svärd attacker typ. kanske är det TM snackar om

Det stannade till just när man får in en hård attack med en massa effekter, vilket påminde om hur min gamla Snes brukade hacka till vid för hög belastning.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
mm låter rimligt tänkte nog på vanlig AV kabel...

du som har koll på kablar, såg att det finns en slags box där det finns möjlighet att ha flera komponentkabe/AV-kablar samtidigt.......vet du nåt om detta???

tex. så att man kan ha sin x360 o wii inkopplat samtidigt utan att behöva koppla om ....

Kan du länka till den här produkten så kan jag kolla lite på den?

Försökte hitta en komponentsplitter men jag hittade bara Scartsplitter(vilket skulle fungera med RGB-sladdar som både Wii och 360 stödjer)

http://www.webhallen.com/prod.php?id=66168 - Kablage

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010043892 - Splitter, tyvärr vet jag inte hur pass bra den här fungerar.

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showforum=74 Kan rekommendera det här forumet, det finns många kunniga där angående kvallitéförlust och allt vad det innebär med splittning.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM
Det stannade till just när man får in en hård attack med en massa effekter, vilket påminde om hur min gamla Snes brukade hacka till vid för hög belastning.

är precis likadant i windwaker, kanske t.om n64 liren. kan va för att man ska hinna få in kombos eller något. har inte kört zelda sen a link to the past , så vet inte riktigt

Permalänk
Medlem

Min teori är att det faktiskt är fördröjning, men att de flesta inte bryr sig om det.
Har svårt att tro att en accelerometer skulle reagera helt utan fördröjning faktiskt. IR-kameran funkar nog utan större fördröjning dock.

Verkar som att alla här tror att det är fel på alla konsoller där man får prova dom, men så är det troligen inte.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
Kan du länka till den här produkten så kan jag kolla lite p
Försökte hitta en komponentsplitter men jag hittade bara Scartsplitter(vilket skulle fungera med RGB-sladdar som både Wii och 360 stödjer)

http://www.webhallen.com/prod.php?id=66168 - Kablage
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010043892 - Splitter, tyvärr vet jag inte hur pass bra den här fungerar.
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showforum=74 Kan rekommendera det här forumet, det finns många kunniga där angående kvallitéförlust och allt vad det innebär med splittning.

Tack så mycket skall leta så visar jag upp sen om jag hittar nåt..

http://www.digitaltvexperten.se/produkt.php?p=744
denna verkar vetig men kanske lite dyr , men ok

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
Tack så mycket skall leta så visar jag upp sen om jag hittar nåt..

http://www.digitaltvexperten.se/produkt.php?p=744
denna verkar vetig men kanske lite dyr , men ok

Om du bara behöver en switch till 360 och Wii så kan du köpa 1-2 splitter som kostar 1250, då blir det ju en femhundring billigare

edit: omformulering

edit2: upptäckte i manualen att de bara nämnde split till olika monitorer. Du skulle kunna maila in till butiken och fråga om det fungerar med två enheter till en monitor.. Eftersom det bara finns en input.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk

Hittade den här:
http://212.247.84.180/sverige/viewtopic.php?id=13309
Ska nog ta och pula lite själv med kablarna sen.

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.