Permalänk
Robot

Julklapps gravyr.

Istället för att springa iväg och panikköpa någon julkklapp som kanske inte min syster vill ha så bestämde jag mig för att göra något mer personligt.
Jag stack iväg till glasmästaren och köpte en A4 stor spegel, sen var det bara att börja gravera.
Här är resultatet.
(Jag har också gjort några sen innan som är lite "simplare". Anledningen till att jag lägger till dom efterhand är att de som skulle få dem var på besök igår, så jag ville inte dra fram dem när de var här.)

Besök albumet: Julklapps gravyr. av Dark Defender

Permalänk
Avstängd

Nice gravyr:D

Visa signatur

Riggen: Gigabyte DQ6, E66 ES @ 3,8 , 2x1gb Ballistix pc8000 ,2900XT/8800gts?, Hiper Type-R 580w, 0,84TB.
Kylning: L30, BIX 3:a, Swiftech Apogee GT
Ljud: Pioneer A221, hemmabygda lådor med 2x10", diskanthorn och dubbla mellanregister i var låda

Permalänk

snyggt:)

Visa signatur
Permalänk

den får en 8:a för att jag inte fattar vad den har och göra med datorer

Visa signatur

varför krascha dyrt med SAS, när man kan krascha gratis med windows?

Permalänk
Medlem

Måste en gravyr ha nåt med datorer att göra eller? Nej en klar 10:a för en snygg gravyr och en kanonbra julklapp.

Permalänk
Medlem

graverade du på baksidan?
Isåfall hur djupt?
Annars var det jävligt snyggt, en klar tia ^^

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk

Kul att ni gillar den!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
graverade du på baksidan?
Isåfall hur djupt?
Annars var det jävligt snyggt, en klar tia ^^

Jag tog "diamant"-slipstift och skrapade bara bort färgen på baksidan. På det sätter försvinner "spegeln" och jag slipper försöka slipa i det hårda glaset.
Jag har gjort två till med andra motiv. Men jag vill inte ta fram och fota dem om det skulle hända att de som ska få dem går förbi.

Permalänk
Medlem

shit nice kör du på frihand eller?

Visa signatur

Athlon64 4200+ dualcore -2gb ram - hdd:850gb - 19" widescreen - creative I-Trigue 3330

Permalänk

Update: Nu har jag lagt till de som jag gjorde lite tidigare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sharpz
shit nice kör du på frihand eller?

Nej jag kalkerar bilderna. Men eftersom att de bilderna jag tog nu inte är svartvita så kan vissa saker vara lite svåra att "rita av" på ett snyggt sätt. Så ibland improviserar jag lite.

Permalänk
Medlem

riktigt fina speglar

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot