Folding@SweClockers.com - Bli medlem du också och gör något vettigt med din dator!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
EDIT: En fråga: Kan man stänga Folding programmet "mitt i" så att säga. Om den är på (77/500) eller liknande kommer det att sparas till nästa gång eller kommer den börja om?

Ja. Standardinställningen är att data sparas till disk var 15:e (30:e(?)) minut, mer än så förloras inte.

Permalänk
Medlem

ska väl försöka ha mitt lilla c2d monster igång för folding när jag har tid lust och ork. kommer dock bara rulla på ena kärnan.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

I'm on.
Bytte nyligen från en annan "välkänd" grupp

Visa signatur

weeeee

Permalänk
Medlem

Plats 216 nu.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA
Plats 216 nu.

Plats 214 nu...

Måste fråga samma som frågats tidigare. Vad sitter du på för burkar så lyckas med så mycket folding?

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem

snart är 2 units klara ... eller snart ... ca 50% kvar på båda ... men men ... tids nog

Visa signatur

weeeee

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt om detta diskuterats tidigare i tråden, kommer inte ihåg om det gjort det. Men är den grafiska versionen sämre på att vika? Alltaå drar den resurser till att "synas" istället för att vika? (helt onödigt med de molekylerna man ser...

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem

det är ingen större skillnad, men visst är konsolen "bättre"
Samt att det är enbart med konsollen du kan utnyttja två processorkärnor under windows.

Visa signatur

weeeee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mounte
det är ingen större skillnad, men visst är konsolen "bättre"
Samt att det är enbart med konsollen du kan utnyttja två processorkärnor under windows.

Ok, där ser man...

Får nog ta och se över mitt vikande någon dag...

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem

Är även jag med nu. Har laddat upp två WU:s.

Går under namnet Traeskmark.

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk
Medlem

Detta verkar ju spännande...

Återkommer om tre år o berättar hur det gick...

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk

skulle ställa upp ifall inte min käre _ prescott _ var så innihelvete varm på låga % antal användning och om inte min cpu kylare skulle låta som ett ...... va fan, Jet plan

Visa signatur

/ käbab

Intel Core2Quad Q6600, DFI BloodIron, Asus Extreme Radeon HD4850, Corsair XMS2 PC6400 4096MB, Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
Detta verkar ju spännande...
http://i12.tinypic.com/30bzcpw.gif
Återkommer om tre år o berättar hur det gick...

Tidsberäkningen är helt åt skogen innan du är klart med några frames så vänta och se vad den säger efter ett antal timmar.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

I am in!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
Detta verkar ju spännande...
http://i12.tinypic.com/30bzcpw.gif
Återkommer om tre år o berättar hur det gick...

Det tar inte lång tid innan det rättar sig, mina WU's tar nu ungefär 6-8 timmar / ~300 poäng per WU..

Visa signatur

GA-P35-DS3 / E6600 @ 3.44 GHz TRUE / 8800GT Accelero S1 / OCZ 4GB 6400 @ 860MHz / 1TB HD501LJ HDD / Asus MW221U

Permalänk

Ska börja folda DIREKT jag fått en ny kylare till min överklockade e6600. Men vill ju inte köra den på %100 cpu för jämnan utan tuniqen eller ninjan
Av ren intresse, vet ni om vilka faktorer som påverkar prestandan där mest ? Minneshastighet(mängd?), fsb, eller ren mhz ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

plats 39 har väl kört i ett drygt år nu ungefär. tänker nästan aldrig på att det ligger där i bakgrunden.

Permalänk
Hedersmedlem

Det verkar ändå som att många inte foldar speciellt länge (eller "hårt"), eftersom jag har klättrat ganska snabbt genom listan på relativt kort tid.
Jag har dock problem med att hitta en logg någonstans som talar om när jag först registrerade mig för F@H. Är det någon som vet om/var denna informationen finns?
Lokalt på disk har jag ändrat mappar och grejat, så datumen för skapande av mappar/filer kan jag inte lita på.

Permalänk
Medlem

Vi har klättrat till plats 211 såg jag nyss.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Det verkar ändå som att många inte foldar speciellt länge (eller "hårt"), eftersom jag har klättrat ganska snabbt genom listan på relativt kort tid.
Jag har dock problem med att hitta en logg någonstans som talar om när jag först registrerade mig för F@H. Är det någon som vet om/var denna informationen finns?
Lokalt på disk har jag ändrat mappar och grejat, så datumen för skapande av mappar/filer kan jag inte lita på.

Ser du inte det datumet högst upp till höger i din "user summary"?

Jag började 3.1.2006

Visa signatur

|Asus P5Q-E|Q9450|4 Gb F2-6400C4|GTX 460|Raptor 150|Corsair HX750W|P180B|
|MCP655|GTZ|2xPA120.2|

Permalänk
Medlem

..kan man heller inte lita på.
Började dec 05 men inte enligt:
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ebu
Ser du inte det datumet högst upp till höger i din "user summary"?

Jag började 3.1.2006

Jo, där står det ju, tackar. Jag har alltid tittat på Stanfordsidan, inte folding.extremeoverclocking.
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=...

Permalänk
Medlem

om man råkar öppna förstret så man ser när den riar molekyler... finns det ågot sätt att minimera det igen då? när jag klickar på krysset så får jag ett meddelande om att programmet inte svarar.

Permalänk
Medlem

Så!
Nu arbetar:
En x2 5200+
En FX-62:a
En Turion64 2000Mhz
Samt en Opteron x2 180:a

på det hela.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Geeks
SweClockers

Ska testa köra lite på grafikkortet, lär gå bättre än min X2?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

210

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk

Den har suttit fast på [13:47:51] Completed 0 out of 500000 steps (0%) i snart en timme, ska det vara så?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hejsan123
Den har suttit fast på [13:47:51] Completed 0 out of 500000 steps (0%) i snart en timme, ska det vara så?

Starta om klienten om inget verkar hända.

Permalänk
Medlem

Jävligt bra idé. Jag hjälper mer än gärna till.

Permalänk
Medlem

Hjälper gärna till.

Nu är den igång å kör