Tre skrämar vägra fungera.

Permalänk

Tre skrämar vägra fungera.

Har fått mig ett litet problem, har länge kört med två skärmar, men tänkte att jag skulle gå lös på tre. Köpte mig ett Nvidia 6200Le billigt just för detta.
Det resulterar i att i "Skärmegenskaper" vid klick på flicken inställningar kommer rutan "Felaktigt bildskärmsval". Där det står att systemet använder en standarddrivrutin för VGA och att den angivna grafikdrivruten skapats för en tidigare version av Windows och att den ej är kompatibel med denna versionen av Windows..

Det lustiga är att jag kör Xp Professional, och har de senaste drivarna för båda korten.

Någon som kan hjälpa mig tros?

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem

Du kan prova med att installera drivaren för Nvidia kortet genom "Device magern" klicka på Nvidakortet och uppdatera drivrutinen manuelt.

Permalänk

Har testat det du skrev, och det hjälper inte.. Avinstallerar jag båda driverutinerna, och bara installerar Nvidia drivarna, så återstår problemet iaf. Vilket verkar vara riktigt konstigt.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem

hmm ja verkar som att det blir konstigheter om man har både ATI och Nvidia kort samtidigt, själv har jag 2 Nvidia kort och det funkar bra så enda jag kan säga är att kolla på olika utländska forum där kan dom ha mer info och kanske även här http://www.realtimesoft.com/multimon/guide/

Permalänk
Medlem

Fick samma problem med ett x1950xt och ett 6600gt.
Lykades inte lösa det på nått sätt utan var tvungen att köra med ett äldre pci radeon 7000 kort.

Tidigare har dock 6600gt + radeon7000 fungerat för mig utan problem. Kanske kan vara värt att testa att sätta nvidia kortet som primärt och ati som sekundärt (om båda dina två kort är pcie)