Permalänk
Medlem

nätverks problem

hello

Jag har två datorer i ett nätverk med bredband såklart, allt funkar bra jag hittar båda datorer och så, men jag kan int surfa på ena och spela på andra datorn för de trögar så satans på den jag sufar på då. De jag undrar är om man kan få båda datorer att gå lika snabbt som om man bara hade en dator ikopplad i bredbands boxen???
Hoppas nån fattar vad jag skriver

Permalänk

Om du menar att du spelar onlinespel genom en dator så är det med all sannolikhet en stor mängd datatrafik som generas som tar upp större delen av din bandbredd, vilket slöar ner din andra dator. Du delar bandbredden med alla datorer som är inkopplade och beroende på vad den ena datorn gör så får den andra nöja sig med resten kan man säga. Inte mycket du kan göra om du det inte finns någon bandbreddsbegränsningsprogram som du kan köra i din router så din speldator inte tar all bandbredd (men då kommer spelen gå slöare med all sannolikhet) men det kommer aldrig bli lika snabbt som om du bara hade en dator.

Visa signatur

The wheel of time turns, and Ages come and pass. What was, what will be, and what is, may yet fall under the Shadow.