[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem

Ser ut såhär efter någon timmas fixande:

http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=60048
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=60051

Har dock ett par frågor som jag hoppas klunna få svar på:

1. Den otroligt fula consumables/mounts/proffesion raden. Måste göras något åt. Ligger bara där o ser ful ut, men dock så nödvändig.

2. Nya unitframes. Gillar PERL men vill ha något annat. Kör med Blizz's sålänge.

3. ItemRack - Jag har lagt ihop ett PvP set, ett PvE och ett RP. Men när jag växlar mellan PvP o RP så "fastnar" mina shoulders och chest kvar. Dom vill inte läggas i backpacken. Någon som vet?

Det var nog allt tror jag. Jag kör med dessa addons:

http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=60052

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Itemrack suger, outfitter regerar!

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Itemrack suger, outfitter regerar!

Åh, vilket värt inlägg.

Själv kör jag med outfitter, men när jag kollar runt på itemrack verkar det enklare och bättre, blir till att prova det.

Permalänk
Medlem

Jag söker efter ett mod jag hade förut.. det gjorde så man fick en liten bar man kunde flytta runt, med t ex hearthstone, bandage, mana/health pots och mat/vatten.. någon som vet vilket mod jag menar?

Visa signatur

blah

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ni som kör priest finns det några ui mods ni rekommenderar?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Jag har helt glömmt bort vad den addonen heter som gör att man kan "kapa" av
undre och övre delen. Det trycks ihop mera, blir att se ut lite som widescreen
Hjälp tack!

EDIT:
Hittade det

"CT_viewport"

Permalänk
Medlem

Finns det något UI som inte tar bort XP baren då?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang

Jag tror att hela grejen med att ladda hem ett färdigt paket med många addons är att det ska se helt annorlunda ut mot default UI. Så vill du har kvar XP-baren kanske det vore en ide att snickra ihop nåt själv, om man har ork. Om du inte har ett gigantiskt behov av just den gamla vanliga XP-baren kan du ladda hem Fubar och FubarXP. Fubar är lik Titanpanel, en liten rad som visar information. FubarXP skapar en rand i kanten av Fubar som fungerar som XP-mätare. Svårt att förklara, märker att det blev lite luddigt. Finns en bild på sidan till FubarXP-länken hänvisar till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang

Addonet "HideArt" kan vara till hjälp, det kan ta bort drakarna på vanliga UI:t (dom på sidan av baren) samt lite annat. Då får du den vanliga XP-Baren, men också vanliga barsen, dock ser dom lite andorlunda ut utan drakar, testa dig fram.

Annars kan man göra som elde, bygga sitt eget.
Kan ta en stund i början med alla addons, men man lär sig.

Lycka till.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Ok, verkar bara vara FubarXP som löser det, alternativt HideArt, men det finns inget sätt att ingame få reda på hur mycket XP man har kvar, så kanske man inte behöver ha det på en bar?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Hmmm.... curse-gaming är helt nere eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Hmmm.... curse-gaming är helt nere eller?

Nepp

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Perfekt, precis vad jag letade efter... Tack

En till grej jag letar efter

Loot fönstret som kommer upp, när någon annan lootar och där man trycker på need/greed

Går det att ändra utseendet eller bara flytta alltihopa, för dom kommer rätt på mina unitframes

Kolla på Xloot så fort det uppdaterats just nu fungerar dom dock inge vidare tyvärr.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Nepp

Häpp.

Jag kommer i vilket fall som helst inte in på sidan. "Servern hittades inte".

Ha! Verkar funka om jag använder googles cachade version och söker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Ni som kör priest finns det några ui mods ni rekommenderar?

Tar en fråga i repris.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Yo! Jag har stött på ett problem, jätte irriterande faktiskt.

Jag laddade ner en ny actionbar-addon som jag är hel nöjd med (Trinitybars) , jag vet dock inte om det är trinitybars fel men jag antar det.
Iaf, mitt problem är att ibland så försvinner min targetframe även fast jag har target på någon, så jag ser inte hp:et på dom. Super irriterande, några tips på vad jag kan försöka göra?
Jag har vanliga blizzard framesen ifall det spelar någon roll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XiruN

Jag laddade ner en ny actionbar-addon som jag är hel nöjd med (Trinitybars) , jag vet dock inte om det är trinitybars fel men jag antar det.
Iaf, mitt problem är att ibland så försvinner min targetframe även fast jag har target på någon, så jag ser inte hp:et på dom. Super irriterande, några tips på vad jag kan försöka göra?

Det lilla jag hört så är det någon bugg i senaste patchen som orsakar detta. Törs inte svära på det dock. Själv har jag inte märkt något (än) utav det som tur är.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Det lilla jag hört så är det någon bugg i senaste patchen som orsakar detta. Törs inte svära på det dock. Själv har jag inte märkt något (än) utav det som tur är.

Hm okej,

Jag måste få det fixat iaf, för såhär går det inte att spela..

Permalänk
Medlem
Citat:

Säger som Feltherr, efter patchen så kunde jag längre inte använda Trinitybarsen, fick ett konstant felmeddelande av Cooldown (Trodde det var OmniCC först men icke), så fick köra tillbaks på Bongos medans detta ordnas.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

nån som vet om tradesbar finns uppdaterad för 2.0?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är faktiskt blizzards egna UI som orsakar det problemet. Om du använder en mod för att byta ut dina unitframes så får du inte det problemet. Iaf inte med duf, har hört att det funkar som det ska med andra mods också.

Angående cooldowns så verkar det som att blizzard har gjort någon ändring i hur man hämtar informationen om cooldowns, så de mods som inte har bytt ut det ger felmeddelanden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Det är faktiskt blizzards egna UI som orsakar det problemet. Om du använder en mod för att byta ut dina unitframes så får du inte det problemet. Iaf inte med duf, har hört att det funkar som det ska med andra mods också.

Angående cooldowns så verkar det som att blizzard har gjort någon ändring i hur man hämtar informationen om cooldowns, så de mods som inte har bytt ut det ger felmeddelanden.

Har knappast med Unitframesen att göra faktiskt, jag har prövat med både Perl, samt ag_unitframes, felet kommer ändå, med eller utan AddOns på.

Förövrigt, har Discord uppdateras sen 2.0?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Har ett litet udda problem. Det är så att jag har ett sorts osynligt "fält" mitt på skärmen som gör att det inte går klicka där, ytterst irriterande när man ska svänga t.ex men ens karaktär reagerar inte (använder mus för att svänga). Har testat att avaktivera tänkbara mods som skulle kunna skapa något sådant, så som unitframe- och actionbar-mods.

Några tips?

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Har ett litet udda problem. Det är så att jag har ett sorts osynligt "fält" mitt på skärmen som gör att det inte går klicka där, ytterst irriterande när man ska svänga t.ex men ens karaktär reagerar inte (använder mus för att svänga). Har testat att avaktivera tänkbara mods som skulle kunna skapa något sådant, så som unitframe- och actionbar-mods.

Några tips?

Enda jag kan tänka mig är att du har såna bars över huvudet på andra chars, annars har jag ingen aning.

ont:

Permalänk
Medlem
Citat:

Har knappast med Unitframesen att göra faktiskt, jag har prövat med både Perl, samt ag_unitframes, felet kommer ändå, med eller utan AddOns på.

jag läste på wow-europe forumet att det är just blizzards kod som det är fel på när det handlar om targetframe. Jag använder Perl Classic Unit Frames och har inga problem, hade inte igår när jag spelade iaf

Mitt UI när jag är på besök vid The Dark Portal:

EDIT: kan inte hitta posten där jag läste om att det var blizzards kodproblem med targetframes

EDIT 2: http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=110081033&si... <- post 3, fast det är inte den jag läste igår sen går det ju alltid att diskutera hur rätt han har

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem
Citat:

Lustigt då att de flesta i mitt gille som kör med andra unitframes än blizzards inte har några problem med att de försvinner.

Discord har inte officiellt uppdaterats för 2.0 och framåt, däremot finns det uppdateringar av "fans" som ligger uppe. Finns några länkade från discordmods.com och DAB finns i en ny betaversion på curse-gaming.

Tyvärr kommer inte dub vara redo till BC releasen

Permalänk
Medlem

Min PvP lock, använder bara ACE addons.

http://www.kega.se/screenshots/locken.jpg

Permalänk
Permalänk
Medlem

någon som hade någon lösning på att targetframen försvinner? Jag har samma problem, använder CTmods unit frames. Har även prövat utan med samma resultat.