[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Lustigt då att de flesta i mitt gille som kör med andra unitframes än blizzards inte har några problem med att de försvinner.

Discord har inte officiellt uppdaterats för 2.0 och framåt, däremot finns det uppdateringar av "fans" som ligger uppe. Finns några länkade från discordmods.com och DAB finns i en ny betaversion på curse-gaming.

Tyvärr kommer inte dub vara redo till BC releasen

Attans, hade varit så skönt att få tillbaka duf/dab

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Banyan
någon som hade någon lösning på att targetframen försvinner? Jag har samma problem, använder CTmods unit frames. Har även prövat utan med samma resultat.

Använd dig av andra unitframes än blizzards (ctmod räknas inte, det är blizz unitframes med några extra värden.) som t.ex. perl. Perl är lättanvänt och rätt snyggt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elde
Använd dig av andra unitframes än blizzards (ctmod räknas inte, det är blizz unitframes med några extra värden.) som t.ex. perl. Perl är lättanvänt och rätt snyggt.

Jag älskar utseendet på ag_UnitFrames!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Jag älskar utseendet på ag_UnitFrames!

Det håller jag med om, därför använder jag dom Men perl är lättare, så vill man slippa tjafs me inställningar tänkte jag att det var ett simplare val.

Permalänk
Medlem

Nån som kan tipsa om nått bra UI för warriors?

andvänder just nu Photek vilket är snyggt iofs men vill testa nått annat

Permalänk
Medlem

Tackar, problemet löste sig med perl unit frames. Mycket snyggare blev det också faktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Attans, hade varit så skönt att få tillbaka duf/dab

Duf fungerar som det ska med de betaversioner som finns ute. Det är bara dab som inte funkar särskilt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Duf fungerar som det ska med de betaversioner som finns ute. Det är bara dab som inte funkar särskilt bra.

På så vis, vi får hoppas på framsteg då

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vad heter moden som gör att man ser vart man har minat tex?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Vad heter moden som gör att man ser vart man har minat tex?

Gatherer.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Gatherer.

Tackar.

Nån som vet om den fungerade i Crusade betan?

*Edit*
Jag har för mig att det finns en annan mod som gör likandant men under att annat namn?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Tackar.

Nån som vet om den fungerade i Crusade betan?

*Edit*
Jag har för mig att det finns en annan mod som gör likandant men under att annat namn?

Addonet Cartagropher är en kartmod som gör om kartan. Den har inbyggda funktioner liknande gatherers.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att resetta chat-rutorna utan att ta bort WTF-mappen osv?

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man kan stänga av cooldown-räknaren i CT_BarMod? Jag lyckas då fan inte! :<

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Max
Någon som vet om det går att resetta chat-rutorna utan att ta bort WTF-mappen osv?

I wow's inställningar (interface? i huvudmenyn) finns det nån ruta med "enable simple chat" eller liknande, bocka i den, klicka ok, sen tillbaka in och bocka ur och ok, så ska de vara resettade.

Permalänk
Medlem

Finns det nån addon som gör så att man kan se kordinater?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det inte kordinater inbyggt nu för tiden?

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem
Citat:

Finns det nån addon som gör så att man kan se kordinater?

MetaMap har ju stöd för både kordinater i mapen och minimapen
Kanske det kan vara något?

Finns på curse

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
Finns det inte kordinater inbyggt nu för tiden?

Nej det finns det inte.

Ladda ner Titan Panel så får du koordinationer (stavning)

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Ok då sitter man här med Burning Crusade och försöker få sitt UI att funka vettigt.
Jag har grunderna av de saker jag måste ha installerat , dvs Titanbar , CT_Mods , Auctioneer och Gatherer.
Förut körde jag med Discord Actionbars då de var enkla att sätta upp och funkade fint att använda då jag kör präst.
Nu är ju det kört med detta i BC , så min fråga är:

Ge mig tips på enkel mod/ui som fungerar tillsammans med CT_mods samt ger mig funktionaliteten att kunna lägga några knappar där jag vill på skärmen samt kunna sätta upp knappar vid party-frames för att kunna heala mitt party utan krångligheter.

Bör nämnas att jag har ett G15 tangentbord och har mekat in lite snabbknappar på detta också för att avlasta

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Jag har en liten funderare här.

http://www.rakaka.se/?news_id=621

Vad är detta för UI? är det Nurfed UI? och isåfall, hur i helskotta gör man för att få det så snyggt som han har gjort? ;D

någon som kan hjälpa mig?

tackar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sk1tz
Tjenare!

Jag har en liten funderare här.

http://www.rakaka.se/?news_id=621

Vad är detta för UI? är det Nurfed UI? och isåfall, hur i helskotta gör man för att få det så snyggt som han har gjort? ;D

någon som kan hjälpa mig?

tackar

Kanske är ute och cyklar men ser väll ut att vara ag_unitframes det där.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

God Eftermiddag!

Har råkat ut för lite problem med mitt UI igen. Kör addonen "MokeyQuest" som underlättar en hel del när man questar osv. Nu till problemet...Jag får upp Blizz egna "questjox" när jag klarar ett objective..t.ex dödar en mob osv. Hur gör jag för att stänga av den? Rätt drygt att t.ex [xxxmob 9/27] lägger sig över "MonkeyQuest" redan inbyggda funktion.

Tacksam för hjälp!

/Max

Visa signatur

Permalänk

Interface Options , kryssa bort auto track quests typ

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Max
God Eftermiddag!

Har råkat ut för lite problem med mitt UI igen. Kör addonen "MokeyQuest" som underlättar en hel del när man questar osv. Nu till problemet...Jag får upp Blizz egna "questjox" när jag klarar ett objective..t.ex dödar en mob osv. Hur gör jag för att stänga av den? Rätt drygt att t.ex [xxxmob 9/27] lägger sig över "MonkeyQuest" redan inbyggda funktion.

Tacksam för hjälp!

/Max

Bocka av Auto-track Quests i Interface Options, minns inte om det ligger under Basic- eller Advanced-fliken.

Edit: Skarm makes a rude gesture at Marshmallow.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Bocka av Auto-track Quests i Interface Options, minns inte om det ligger under Basic- eller Advanced-fliken.

Tack! Ibland är man bra blind

Visa signatur

Permalänk

hmm jag har ett litet problem
jag använder mig av ctmod och perl unit frames för att modda mitt wow lite men jag kan inte flytta min casting bar :S

någon som vet en mod eller en lösning så jag kan flytta den ?

Visa signatur

Enduro for life :)

Permalänk

Marshmallow cries over Skarms shoulder.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Hjälp! "/who"-funktionen har slutat att fungera för mig , kan inte heller köra "shift+klick" i chatten för "/who". Någon som vet hur faen jag ska fixa detta?

/Max

Visa signatur