Nätagg till Geforece 8800GTX 768MB

Permalänk
Medlem

Nätagg till Geforece 8800GTX 768MB

Hej,

Jag ställde denna fråga i fel forumdel tidigare och hoppas på bättre lycka här.

Jag sitter och tittar på Kompletts Gamer i30 system (http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10158) , men hade tänkt att uppgradera grafikkortet till Geforce 8800GTX 768MB.

Min fråga är, vilket Nätagg bör jag välja till detta kort? Har hört att det ska krävas en hel del av detta grafikkort så vill vara på den säkra sidan.

Defaultagget är:
NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W, 120mm fläkt, 12-17dBA, 4xSATA, SLI, 20/24pin

Bör man gå upp och välja ett starkare såsom:
Hiper Nätaggregat 670W Svart, 80mm fläkt, ATX/EPS, 4xSATA, 4xPCI-E, 24pin

eller:
Hiper Nätaggregat 730W Svart, 80mm fläkt, ATX/EPS, 4xSATA, 4xPCI-E, 24pin

Vad tror ni? Jag är novis inom området så vore tacksam för hjälp och kommenterer. Någon som har erfarenhet av detta system sedan tidigare?

Tack!

Permalänk
Medlem

Jag hämtade ut mitt Silverstone Zeus 750 W från komplett idag, återstår att se om det är bra eller ej. Dock enligt en polare ska det vara stabilt och bra och klara upp till två 8800 GTX. Men jag tvivlar på att du BEHÖVER mer än 500 W eller 450 W.

Visa signatur

Min Rigg: Intel C2D E6600, 2xCorsair Value S. PC5300 DDR2 1028MB, Raptor 150GB SATA 16MB 10000RPM, 2x250 GB SATA + 120 GB Extern, Leadtek Winfast 8800 GTX, Asus P5B-E PLUS, Antec Nine Hundred + XBOX 360 + Nintendo Wii

Permalänk
Medlem

kolla denna tråden
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

kanske kan ge dig lite tips om vad som krävs!

Visa signatur

Beställt system >> Conroe 6600<>Asus P5B Deluxe<>Corsair XMS2 6400 2Gb<>BFG Geforce 7600GT OC<>HD 320Gb SATA2<>Antec P180b<>Corsair HX620w

Permalänk
Medlem

Tackar!

Men eftersom prisskillnaden mellan 500w och 670 -> 730w är relativt liten, är det inte bättre att kräma på med det kraftfullare direkt?

Menar, det blir väl inte sämre för att man väljer ett fetare agg?

Permalänk
Medlem

Det är dina pengar så känner du så är det väl inga tveksamheter

Jag är ingen expert men att det skulle visa sig att ett nätagg med högre wattantal skulle prestera sämre än ett med lägre känns orimligt.
Sen kanske man i och för sig bör ta hänsyn till vilken kvalite nätdelen håller och det kan jag inte svara på.

Kolla runt i forumet å kolla trådarna, många bra tips på bra komponenter som själv hjälpt mig eftersom jag haft problem med att bestämma mig för just nätdelen.

Visa signatur

Beställt system >> Conroe 6600<>Asus P5B Deluxe<>Corsair XMS2 6400 2Gb<>BFG Geforce 7600GT OC<>HD 320Gb SATA2<>Antec P180b<>Corsair HX620w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nadde
Det är dina pengar så känner du så är det väl inga tveksamheter

Jag är ingen expert men att det skulle visa sig att ett nätagg med högre wattantal skulle prestera sämre än ett med lägre känns orimligt.
Sen kanske man i och för sig bör ta hänsyn till vilken kvalite nätdelen håller och det kan jag inte svara på.

Kolla runt i forumet å kolla trådarna, många bra tips på bra komponenter som själv hjälpt mig eftersom jag haft problem med att bestämma mig för just nätdelen.

Kvaliten på nätagg har inget alls att göra med vilken effekt som tillverkaren uppger att de klarar, så det gäller att inte vara dumsnål.

Tänk realistiskt hur mycket ditt system drar, och hur mycket pengar du vill lägga ned. Det är bättre att köpa ett nätagg av god kvalitet, än ett av dåligt kvalitet som säger sig klara av mer. Ett system som det du tänkt beställa drar i krokarna 200W.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.