Permalänk
Medlem

Enkelt hemsido problem!

Hej jag har ett ganska enkelt problem för er som kan, kan jag tänka mig!
Jag har en sida ( http://www.p1ngwin.com ) men om ni klickar tex på en länk i sidan där och sen kollar ni i adress fältet så står det http:/www.p1ngwin.com/motor.html tex hur får jag bort det extra tillägget .com/motor.html ?

Permalänk

bygg den med frames så är problemet till ända.

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Medlem

Jag ser inget fel med att det står vilken sida man är på i adressfältet. Så fungerar de flesta sidor på nätet, men om du nu absolut vill att det står http://p1ngwin.com där alltid oberoende vilken del av din sida man tittar på så kan du använda en frame som innehåller din sida.

Och .com kan du inte ta bort.

Visa signatur

Stolt användare av en ibook 300 MHz (dasslocket)

Permalänk

Fan vad jag hatar sidor som har så. Det är otroligt meningslöst och jag blir alltid grinig, läs: berserk. När dyrbar tid går åt på att måste leta en länk som leder mig till dokumentet jag söker.

IT DOESEN'T MAKE SENSE

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk

Klart att det ska stå aktuell plats i adressfältet! Det är den största nackdelen med gratis-ISP:er som bara visar huvudadressen (läs ".tk").

Om någon besöker din sida, hittar något intressant och bestämmer sig för att han/hon vill länka det till någon så är det en klar fördel att ha hela adressen i adressfältet.

Sen är det möjligt att lösa allt utom ".com" med frames, men det är ingen metod jag personligen skulle rekomendera.

Varför vill du har adressen utan sidtillägg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Fan vad jag hatar sidor som har så. Det är otroligt meningslöst och jag blir alltid grinig, läs: berserk. När dyrbar tid går åt på att måste leta en länk som leder mig till dokumentet jag söker.

IT DOESEN'T MAKE SENSE

Jag älskar såna här inlägg... vem fan bryr sig om du blir grinig... skriv varför du inte gillar det å inget annat...

Visa signatur

Jorden är rund, det är jag säker på.
Kolla min blogg vettja. http://eboberg.blogspot.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobitt
Jag älskar såna här inlägg... vem fan bryr sig om du blir grinig... skriv varför du inte gillar det å inget annat...

Ja jag menar det. För vad spelar det för roll om vad de människor som besöker hemsidorna, tycker om dem? Förövrigt så sa jag vad jag tycker är störande med det.

Ditt inlägg har ju fan inte ens något med tråden att göra, utan är ett klagomål, medans mitt förmedlade en åsikt om varför jag tycker som jag gör angående att ha "statiska adressfält".

Visa signatur

Permalänk
Medlem

han förstår nog vad du tycker utan all extra bajskastning (dvs om du håller dig till att berätta varför du inte gillar det).

Mitt inlägg är av relevans då jag agerar emotionellt stöd till killen som gjort tråden =). Sen kan jag ju iofs tillägga att jag av samma anledning som "Hallon-Terror" inte gillar maskerade url:er. Men något jag ogillar ännu mer är fjortisar som spelar allan för att de har mer datorvana än andra.

Visa signatur

Jorden är rund, det är jag säker på.
Kolla min blogg vettja. http://eboberg.blogspot.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobitt
han förstår nog vad du tycker utan all extra bajskastning (dvs om du håller dig till att berätta varför du inte gillar det).

Mitt inlägg är av relevans då jag agerar emotionellt stöd till killen som gjort tråden =). Sen kan jag ju iofs tillägga att jag av samma anledning som "Hallon-Terror" inte gillar maskerade url:er. Men något jag ogillar ännu mer är fjortisar som spelar allan för att de har mer datorvana än andra.

Jag har inte sagt ett enda ord som är negativt till personen som skapade om tråden eller någon annan här, det enda jag sade vad jag tyckte om att ha statiska adressfält, det är först du som börjat kalla mig fjortis och dylikt, och inte omvänt. Ser fan inte var bajskastningen kommer in, förutom din då...

"Mitt inlägg är av relevans då jag agerar emotionellt stöd till killen som gjort tråden =)."

Öhhh, ja, för det är ju relevant, snubben blev ju påhoppad, och han tycker själv det är hemskt... Eller nej, just ja, det var bara i ditt huvud.

Bobitt - defender of honour and justice...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är väl som sagt frames som är den bästa lösningen om du verkligen måste ha det så - men du ska veta att du vill göra något som kommer att störa de allra flesta. Jag förstår verkligen inte varför man skulle vilja göra så, jag skulle aldrig göra så frivilligt.

Jag drar alltid lite överdrivna paralleller till saker, men det är som att du är bildesigner och väljer att ta bort dörrhantagen bara för att de är fula (man kan väl klättra genom rutan).

Adressen finns där för att man vill ha den där, både för att tydligt kunna se var man befinner sig, samt för att kunna kopiera den och t.ex. skicka den till en kompis (det behovet kanske inte är så stort, men det finns).

Permalänk
Medlem

beror ju lite på sidan också. för en mindre sida och/eller där innehåll rent av försvinner eller byter namn ofta är det ju snarast en nackdel om det är lätt att direktbokmärka den.

för att parafrasera SwedishPshyco, then the links make no sense.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
beror ju lite på sidan också. för en mindre sida och/eller där innehåll rent av försvinner eller byter namn ofta är det ju snarast en nackdel om det är lätt att direktbokmärka den.

för att parafrasera SwedishPshyco, then the links make no sense.

Varför? Det är väl bara att skriva att denna del av sidan inte finns längre eller helt enkelt köra en redirect till huvudsidan.

Permalänk
Medlem

Hör med stället du köpte din domän på. Det brukar gå att fixa det där ibland... annars har du ju som övriga talare sagt möjlighet att använda ramar, men det är någonting jag personligen aldrig skulle använda.

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jucce
Varför? Det är väl bara att skriva att denna del av sidan inte finns längre eller helt enkelt köra en redirect till huvudsidan.

visst, men då har man ju bara åstadkommit samma sak i princip, med ytterligare ett störmoment som en 404 dessutom. sen är det många som faktiskt har uppdateringinformation på första sidan, händer nått kul är det då ändå där man ska kolla snabbast efter nyheter på sidan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
visst, men då har man ju bara åstadkommit samma sak i princip, med ytterligare ett störmoment som en 404 dessutom. sen är det många som faktiskt har uppdateringinformation på första sidan, händer nått kul är det då ändå där man ska kolla snabbast efter nyheter på sidan.

Man kan väl vidarebefodra folk från sidor som inte finns längre till förstasidan. Jag tycker bara det stör ens användande av sidan att hålla på med sådant där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jucce
Man kan väl vidarebefodra folk från sidor som inte finns längre till förstasidan. Jag tycker bara det stör ens användande av sidan att hålla på med sådant där.

iof, så gör jag själv. men alla leverantörer tillåter inte såna funktioner.

på andra vis har frågan varit uppe tex, så jag tycker inte man ska avfärda önskemålet som onödigt ändå.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Visa signatur