Permalänk
Medlem

Moderkortet piper konstant :(

Hej!

Har ett Asus P5B Delux moderkort och så fort jag trycker igång datorn så börjar det pipa, skärmen svarar inte men mus och tangentbord börjar leva, och det är ingen "beep kod" utan det är bara ett konstat pip.

Vad kan det vara?

Har nog testat allt men inget verkar funka, någon som kanske vet nå?

Mina komponenter

Moderkortet
8800GTS
Corsair 2gb
C2D E6600

Ska pilla vidare och se om jag kommer på nå, men det är bara att komma med förslag!

:::::::::EDIT::::::::

DOH!

Glömde extra strömsladden till Graffet (slår huvet mot bordet ^^) jävlar vad noobig man känner sig nu

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Hihi, så kan det gå. Bra att det löste sig.

Visa signatur

okim

Permalänk
Medlem

hahha skön du e! vilket GTS kort köpte du, tänkte förstköpa GTX men vet inte om d e värt o lägga på en 1000 lapp extra för d. vill spela CSS Source och BF2 samt WOW för det mesta så, kanske köpa ett till GTS kort och köra på SLI, men tänkte köra på exakt samma komponenter som dig ialf.

ASUS P5b Deluxe, Asus 8800GTS, Corsair PC6400 2*1gb stickorna på 800mhz

men kul o höra att du löste problemet!

Visa signatur

Antec P180B | Asus P5B Deluxe | Core 2 Duo E6600 | Zalman 9500LED | ASUS 8800GTS | WD SATA II 250gb | WD SATA II 320gb | Samsung SATA II 500gb | 4x1gb DDR2 PC6400 Corsair Extreme 800mhz | Zalman 600w Nätagg | Windows Vista Ultimate 32bit

Permalänk
Medlem

Hmm. Nu löste det sig. Men i farsans gamla burk med en P4 1,7GHz... så hände det samma sak fast när datorn gått ett tag. Han kunde sitta och spela DoD när moderkortet började pipa med en mycket hög frekvens. Den hängde sig så man fick starta om. Sen gick den ett tag igen, skumt

Permalänk
Medlem

hmm, konstigt. men vad menade du med extrakabeln :S? några bilder på burken?

Visa signatur

Antec P180B | Asus P5B Deluxe | Core 2 Duo E6600 | Zalman 9500LED | ASUS 8800GTS | WD SATA II 250gb | WD SATA II 320gb | Samsung SATA II 500gb | 4x1gb DDR2 PC6400 Corsair Extreme 800mhz | Zalman 600w Nätagg | Windows Vista Ultimate 32bit