Jag behöver ljuddämpningstips till Lian Li PC373 Modular cube case.

Permalänk

Jag behöver ljuddämpningstips till Lian Li PC373 Modular cube case.

Hej!

Jag älskar mitt Lian Li-chassi, men det låter lite om fläktarna trots att de sitter i gummibussningar. Det låter nog inte så mycket inne i chassit, men finns det något man kan göra för att ljuddämpa det?

Jag är mycket rädd om chassit, men kom med ideér förutsättningslöst, dock inget skärande eller borrande.

Tacksam för svar.
MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk

Kommer själv inom en snar framtid att köpa mej ett sådant chassie.
Ena halvan kommer innehålla vattenkylning och den andra dom vanliga komponenterna.

Ljuddämpning av något slag kommer jag köra med
har sett att det finns isoleringmatta som är som Fleezetyg, vet dock inte hur bra det funkar.
Alvaltsmatta finns för at ta bort mycket vibrationer och resonanser, finns att köpa på tex mekonomen om inte andra ställen.

Vi annvänder sånt själva på jobbet och funkar mycket bra till att få bort lite oljud i stora tankar med en el-motor och en skruvoljepump (jobbar i hissbranchen)

Jag kommer troligen själv köra med asvaltsmatta och Flezze, tror det kan se snyggt ut och samtidigt ta bort mycket oljud

Ta en titt här http://www.kylning.com/index.php/cPath/137_138
Där finns lite olika sorters ljudisolering..

Föresten...vad tycker du om ditt chassie annars, kvalitet och så menar jag ??

// Peter

Permalänk

Redbullen:
Tack för tips. Jag ska kolla där. Helst köper jag dock saker från Biltema, Jula och liknande ställen där jag kan köpa mer lätt.

Det finns en gummimatta på Jula som är 10 meter lång och kostar 1000 kr. Den skulle kanske kunna vara något.

Jag älskar chassit, dock så sitter sidplåtarna och toppplattan lite löst så det orsakar vibrationer, men genom att sätta lite vulktejp över skruvhålet och sen sticka hål för skruven så fick jag bort lite oljud på topplattan.

Chassit låter betydligt mindre än mitt Chieftec Dragon. Jag är helt klart nöjd med det. Dock hade jag önskat att det varit lite djupare.

Jag tar gärna bilder åt dig om du kan vänta tills på söndag eller så. Jag måste ha lite mer energi och ork. Sen kan jag ta bilder hur det ser ut.

Tänk dock på att det är stort som två chassin i bredd. Vattenkylningen får du garanterat plats med på sidan vid nätaggregatet.

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

jag har också ett PC373.
Jag har tejpat längs hela kanten under båda sidoplåtarna. Gjorde sidorna jäkligt mkt stabilare (de vibrerade lite innan). Ska klä toppen, sidorna och bakom moderkortet med lnån matta.

Visa signatur

Sugen på en tråkig ordvits?
Fråga mig!

Permalänk

Jag har också märkt det att sidorna vibrerar. Jag märkte det på topplåten där jag har två fläktar. Den skakade en del och jag satte vulktejp på pluttarn, stack hål och skruvade fast. Det tog bort en del, men sidplåtarna sitter lite löst.

Jag ska tejpa med vulktejp där, men jag har inte orkat.

Chassit är så snyggt så jag vill inte göra massa saker som gör det fullt. Chassit är bra mycket tystare än mitt Chieftec Dragon Bigtower. PC373 är ett genialt chassi. Det enda negativ är att det är lite bökigt att köra in 4-in-3, men med lite våld går det bra.

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.