Datornördens förbannelse

Permalänk
Medlem

Visst så är jag väl inte så otrolig kunnig som vissa ute men jag får också min del av folk som vill ha hjälp. Känner igen mig hos krönikören och gillar själv att hålla på det så smått.
Jeeq, själv blir jag väldigt irriterad när personen inte förstår vad jag säger eller inte ens kan förklara problemet så jag kan hjälpa honom. Eller som Herman skrev, problem som inte kan lösas över telefon eller mail utan man behöver komma dit. Fast jag börjar oftast skratta - ibland blir jag sur, när folk med D-link routrar kommer och frågar om hjälp.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeeq
Förstår inte varför ni blir så jävla arga bara för att folk som är mindre kunniga inom datorer, men säkert betydligt bättre än er i verkliga världen frågar om datorhjälp. Känns bara som en obetydlighetslös dominoeffekt bland alla dessa nördar här inne.

De flesta ställer nog upp bara personen är schysst tillbaka.
Och det är ju det som vi försöker beskriva här, man skall ställa upp och laga datorer gratis oftast i flera timmar sedan ringer de upp igen efter någon månad med följdfel som skall åtgärdas.

Skulle vilja se den rörmokare som kan komma hem till mig klockan sju på en söndagkväll och rensa ur mina toaletter gratis.
Sedan skall jag ringa honom veckan efter säga att det måste blivit nått fel när han rensade ur avloppet för nu blir vattnet inte lika varmt i duchen längre och det MÅSTE hänga ihop på någotvis.

Visa signatur

Intel 486 DX-66 4 MB RAM , 0.5 MB VGA , 270 MB HD, 14" CRT, 2x CDROM - Så började mitt beroende!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mornn
Visst så är jag väl inte så otrolig kunnig som vissa ute men jag får också min del av folk som vill ha hjälp. Känner igen mig hos krönikören och gillar själv att hålla på det så smått.
Jeeq, själv blir jag väldigt irriterad när personen inte förstår vad jag säger eller inte ens kan förklara problemet så jag kan hjälpa honom. Eller som Herman skrev, problem som inte kan lösas över telefon eller mail utan man behöver komma dit. Fast jag börjar oftast skratta - ibland blir jag sur, när folk med D-link routrar kommer och frågar om hjälp.

Det är värre om det är tidiga Clas Ohlson routrar som är lika användbar som en sönderbränd brödrost.

Permalänk
Medlem

Det känns som att titta in i en text-representation av en spegel...
Jag har dock börjat säga ifrån jag med, gratis gör jag nästan ingentgin längre, eftersom alla känner alla häromkring så då blir det bara "men du hjälpte ju honom gratis" och bla bla bla...

Vill de ha någonting fixat får de komma hit med prylarna, och skulle jag behöva ta mig dit så är det minst gratis lunch och cola under arbetstiden som gäller. Tar det mer än 20 minuter så är det beroende på problem, men gratis är det inte längre. Är så sjukt trött på att få höra hur folk bara har "ett litet problem" och "det fixar ju du lätt" och sen hur de trappar upp det lite åt gången tills man till slut sitter i timmar i taget. Jag har roligare saker att göra med min tid.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Känner verkligen igen mig, men jag gör nog som de flesta. Jag hjälper bara de som jag vet ger mig något i betalning, någon jag i framtiden kan behöva hjälp av eller någon som helt enkelt är en riktigt bra kompis.

Dock har jag inte så stor kompiskrets, så jag har råkat ut för samma sak som Herman.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk

Efter att ha läst din krönika så ställer man nästan frågan till sig själv, är det mig han skriver om? kan väl inte säga annat än att jag känner igen mig totalt. Har själv suttit och hjälpt vänner i upp till 2 timmar per telefon.
Och att folk drar med en hem till dem för att de har problem är inte heller ovanligt.

Själv föredrar jag nästan att min pappas "jobbarkompisar" vill ha hjälp, då de brukar börja med något liknande "hur mycket ska du ha för att kolla lite på min laptop och se om du kan hitta något fel?". Det jämfört med mina egna vänner som jag inte riktigt kan ta emot pengar av.

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk
Medlem

Mjo visst känner man igen sig. Dock brukar jag ju försöka lära ut till min familj och vänner. Men när typ brorsan inte fattar så blir jag förbannad istället. Sen när morsans vänner ringer och säger att de har fått nåt virus på datorn och undrar om jag kan hjälpa dem över telefeon. nepp. Enbart ifall det är nån datorkunnig på andra sidan som man möjligtsvis kan ge lite tips:P

Ne familjen hjälper man ju klart. Men jag fattar inte varför folk är så rädda att prova lite själva först. När jag byggde min första dator så fick jag lite hjälp av farsan som hade jobbat med att serva bankomater och datorskit på (Ericsson, Nokia Data, ICL Service o.s.v. o allt det har hetat under åren han jobbade där. Så kunde ju han lite. Men att bygga ihop en dator är ju inte svårt. Sladdarna ser man ju hur de ska sitta om man kollar lite och även använder manualen.

Ne de jag hjälper försöker jag även lära. När min bror vill att jag ska hjälpa han med att formatera hans dator så får han fan va med:P

Samma med alla jag hjälper de får vara med och titta och försöka lärasig nåt själva:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

känner helt igen mig i det här, har något dock som jag gärna tillägger, vilket för mig är det jag irriterar mig mest över; Släkting,vän eller annan person lockar hem dig för att "installera en skrivare", väl på plats visar det sig att internet inte fungerar pga virusöverdos, dom vill ha hjälp att lära sig tanka piratkopior och så självklart ska dom ha en guidad tur i hur 3d studio max fungerar....

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

ta betallt! = problem löst

Visa signatur

E6600@3,36ghz (420x8)| Gigabyte GA-965P-DS4
2 x 1 GB OCZ Platinum 6400 HZ batch 1:1 5-6-6-17 | 256 MB Asus Eax 1600 pro | InWin 460W | Scythe Ninja revB + Arctic Silver 5 |

Permalänk
Medlem

Mycket underhållande tråd

Kan inte riktigt komma på vad jag kan tillägga.
Brukar dock säga detta ganska ofta "jag kan inte så mycket faktiskt, brukar bara titta i manualen."
Sen kan man ju ha valfria affixer till det ex "Har du provat det?" eller "Lustigt nog står där hur man får igång allt"

Permalänk
Medlem

Jag kan inte annat än sätta min signatur på krönikan. Håller med från början till slut.

Jag har dock begränsat mig till att bara hjälpa mina närmaste kompisar. De jag inte känner så bra märker man ganska snabbt att de bara är ute efter att få hjälp med datorn brukar jag säga att jag inte kan eller inte vet, även fast det ibland kan vara enkla fel. Det slutar alltid med att man får supporta över telefon eller åka dit och sätta sig.

Har också börjat ta betalt när en någons arbetskamrat eller liknande vill ha hjälp. Inte från mina vänner dock. Även om det är en liten summa får man ner antalet ganska drastiskt.

Permalänk
Medlem

Betalt?

Hur mycke brukar ni få för en instalation av win? Jag har fått allt från inget till 500:- En hundring är ok tycker ja, men 200 är perfekt

Visa signatur

Intel Corei7 3960X - 32gb DDR3 - 240gb OCZ Revodrive3 - ATI 7970

Permalänk
Medlem

Året var 2002 i oktober när jag fick min första dator (PC). det var en pentium 1 med 166 Mhz och 32mb ram en hd på 1.7 gb. det var grejer.
som ungdom hade jag en c64 men den ligger på vinden hemma i sverige sen många år tillbaka oanvänt.
på datorn hade jag installerat win98se. när jag var tvungen att ominstallera det visste jag inte ens att det krävdes en startdiskett. så jag försökte i flera dagar och få igång win98se skivan, och som man kan gissa på utan resultat
men jag försökte och det var bra.
för när min kompis kom på besök, sa han bara ja men du måste använda startdisketten för att kunna boota. så vi åkte hem till han och fixade en diskett till mig sen visade han hur man rensade hårddisken, formaterade den och kör igång win98se med den. det har jag skrivit upp på en liten lapp och den drog jag fram varje gång jag ville installera om igen. efter två tre gånger kunde man det utantill.
sen dess har inte jag behövt nån hjälp med datorn tror jag. ett år senare byggde jag redan min tredje dator själv och nu jobbar jag tom som admin och sköter ett nätverk på 35 datorer och två servrar allt windows xp miljö och server 2003. så man kan lära sig om man bara vill.
men samtidigt måste man ochså ser till att dom som får hjälp av en lär sig av det vi gör och inte håller på med nåt annat. för annars är man dömd till livstidssupport.
med xp numera slipper man ju krångliga dos kommandon och sånt så det har ju blivit mycket lättare nu. om att inte ens prata om vista där installationsmenyn nästan ser ut som win98 själva

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk

Re: Betalt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluns
Hur mycke brukar ni få för en instalation av win? Jag har fått allt från inget till 500:- En hundring är ok tycker ja, men 200 är perfekt

Nä, pengar har jag nog aldrig fått betalt med när man hjälper kompisar/släkt, men om jag skall dit och mecka så får de bjuda på middag. Det brukar vara en bra variant (förutom när det gäller farsan, för efter att man har fixat problemet man kom dit för så har han alltid något annat som han vill att man skall titta på)

När det gäller några lite mer teknikinkompetenta släktingar (brorsan var är du), så uppmuntrar jag dem faktiskt att kontakta mig när de får problem, för om de skall försöka fixa det själva så skiter det sig för det mesta rejält.

Som när farsan försöker lösa allt från virusinfektion till problem med routern genom att installera över befintligt windows med en nyinstallation, utan att först tagit backup och formaterat om (så att han tappar alla genvägar och inställningar, men programmen ligger kvar), eller när han "avinstallerar" program genom att ta bort katalogen i filhanteraren.
Vanligtvis ger dessa "problemlösningar" mer problem än det ursprungliga felet.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Avstängd

Lördagkväll 18.30, man sitter med en whiskey före en trevlig tacoafton hos en jobbarkompis med ett gäng folk..
Mobilen ringer:
- Tjena, kan du komma över och hjälpa mej med datorn, den vill inte fungera, den bara startar om sej hela tiden..
- Näe, är borbjuden, jag har varken tid eller lust just nu, sitter och sippar whiskey och ska strax till att äta. Hör av dej till veckan.
Men du kan ju iofs testa att gå in i felsäkert läge och avinstallera det senaste du lade in ifall det är nått sånt som spökar.
- Bla bla bla..ok.

Lördagkväll 20.00, mobilen ringer ånyo, samma snubbe.
- Du det funkar inte iaf.
- Mycket möjligt, men jag sitter faktiskt och festar hos en kompis, har varken tid eller lust att felsöka din maskin via telefon nu.. Hör av dej till veckan sa jag ju.
- Ok, men du behöver väl inte låta så irriterad för det.

Söndagmorgon 08.30, bakis som faen och mobilen ringer, samma tjomme som kvällen före:.
- Tjena, kan du kika på min dator idag tror du?
- Men ring för faen vid nått vettigt tillfälle,,*Klick*

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

känner igen det där, igår ringde det en gubbe å bad om hjälp med att få igång outlook express, och jag har ingen aning om vem jag pratar med, visar sig vara en kompis till min farfar, och han jag försöker hjälpa är 65-70... jag sa att jag inte hade tid, då ringde idag å sa att han lyckats fixa det, å han tackade så mycket för hjälpen(vilken hjälp?)

Permalänk

Hum, Jag känner inte igen mig så mycket, Det är bara om typ min mormor eller min mor som kanske behöver hjälp ibland.

Annars va det en kompis som behövde hjälp med en dator. Tog ett jävla tag att fixa, vet än idag inte riktigt vad som va fel men det verkade som modekrortet kortslöts på något sätt, för så fort man stoppade i moderkortet i lådan så vägrade det starta. Hursomhelst, Stoppade i ett annat moderkort och en annan processor isntallerade och fixade. Tjänade en Celeron 2.4ghz, Ett nytt Asrock m-atx med sata och sånt kul, 2x256mb pc2100. Blir perfekt för filservern det

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Jag jobbar med it-support. Och visst känner man igen sig, det är rätt lätt att bli grinig när någon ringer kl 7 på morgonen bara för att det har fastnat ett papper i skrivaren och personen i fråga inte tog sig tid att läsa det på skrivarens display. Eller när någon ringer bara för att dom inte kan skapa en genväg, eller har tappat bort sin ikon på skrivbordet.

Men det gäller att tänka ur deras perspektiv, dom vet ungefär lika lite om datorer som jag vet om biokemisk forskning.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att man ska känna sig skyldig för att få/ta betalt för att fixa ett problem som är trivialt. Det finns en historia om en tekniker i USA (om det är sant eller inte vet jag ej, men det spelar egentligen ingen roll).

Hur som helst handlar det om ett företag som hade drabbats av ett fullständigt driftstopp. De ringer till ansvarig support som därefter skickar ut en kille. När han kommer fram och har tittat över saken i några minuter så trycker han på en knapp och vips, så är hela systemet igång igen. Tack och hej, säger de till varandra.

En tid senare dyker det upp en räkning på 15.000kr (vi säger kronor för att förenkla det hela). Företaget som hade blivit "räddade" ringer då upp supporten och frågar hur i h-vete de kan ta 15.000kr för att trycka på en enda knapp.

Den ansvariga tekniker svarar då något i stil med: "Kostnaden för att jag tryckte på knappen är endast en krona. Men kunskapen om vilken knapp jag skulle trycka på kostar 14999kr."

Säkerligen en skröna men det ligger mycket i det tänkandet.

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem

Kompishjälp

Ja det där känner man ju givetvis igen, jag har dock börjat säga att jag vill ha betalt per timme till polarna, för som i krönikan så fick jag också det där samtalet där polaren ville att jag skulle ringa till hans polare osv osv-- det var droppen, men nu rings det inte lika ofta... det gäller bara att vara ärlig så fattar folk. Jag brukar alltid jämföra med hur mycket vi fakturerar kunderna per timme, och sedan så är det inte lika intressant att få hjälp längre

/micke

Permalänk
Medlem

som sagt man känner igen sig..

klart man känner igen sig. förut så hade jag nog i alla fall 2 datorer om dagen o skruva med till kompisar till kompisar till kompisar.. och numera så sköter jag mina egna.. tröttnade på att folk ringde. dom vaj ue itne så fräcka så dom kunde ringa på dagtid utan ne dom kunde ringa o väcka en 3 på morgonen. och tillslut så tröttnade jag. och sa ifrån allt. så visst känner man igen sig.. det gör man..
numera så på sin höjd så fixar jag me familjens datorer. och så hjälper jag min farmor givet annars så är det nej kan inte. tröttnade kraftigt så jag känner igen mig

Visa signatur

§1. Aldrig jag som börjar att har fel eller gjort något fel. §2 Skulle det mot förmodan vara så se §1

Permalänk
Medlem

jag jobbar idag som datortekniker och känner igen mig väldigt mkt.
det man oftast utses för är att man kan precis allt om datorer, känner till varenda liten komponent som sitter på moderkortet och i processorn (JA! i CPU:n!)
och telefonsupport är inte så jäkla lätt om man inte pratar med någon som har lite hum om vad det är man pratar om...
Visst på dagtid hjälper jag gärna folk som har problem med sina datorer, men eftersom jag jobbar och bor i ett relativt litet samhälle så tycker jag det värsta är att man inte får vara ifred när man exempelvis går på lunch om dagarna.
försöker få folk att förstå att jag jobbar mellan 9-18 och då hjälper jag gärna till, MEN nere på firman isf.
Ja menar, vilka där ute tar inte lunch för att dels få koppla av lite från jobbet och samtidigt få mat i magen så man orkar resten av dagen?
har ett antal exempel på när folk springer på en på stan eller i en matbutik och ska där ha hjälp eller support med sina datorer... detta tycker jag är mest jobbigt.
En gång frågade jag faktiskt en kund vad han jobbade med på dagarna och vände på det hela, började ställa en massa frågor till honom istället. Då sade han bara: okej, jag förstår. Jag ringer er imorrn eller kommer inom ist.
en gång sa tom en gubbes fru till honom: han jobbar inte nu! du kan köra in till dem imorrn!!
en gång kom det fram en till mig när jag var på semester som hade lämnat in datorn och frågade vet du hur det går med min dator? jag svarar: jag vet inte. jag har semester, du får köra inom eller ringa och kollar varpå hon frågar: vet du hur mkt en sådan kostar? det var nån grej hon skulle ha: varpå jag svarar igen: jag vet inte. du får kolla med X (kollega) jag har semester. då kom min polare och tog tag i mig och drog mig därifrån, kärringen fattade inte...
och sen är det som många andra säger att dem tror att man ska göra jobb gratis åt dem. givetvis hjälper jag mina bröder när dem har problem med sina datorer men det är lite annorlunda.

och för att jag är så tekniskt kunnig vad det gäller både program och hårdvara i synnerhet så tror folk att man löser allt på ca 10 minuter. det tar lång tid att fixa en dator, särskilt när den är full av virus och dylikt...

Permalänk

Hör jag någon mer säga kollektiv strejk bland alla som kan något om datorer
Vilket kaos det skulle bli och vad mycket alla service ställen skulle börja tjäna.
Själv har jag också börjat tröttna och skriker mest "prova själv den sprängs inte" till alla som frågar nått.
Dock är det alltid bra att ha lite innestående gentjänster hos folk som man faktiskt kan ha nytta av.

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian

Permalänk
Medlem

Eftersom jag jobbar i branschen så har jag alltid fått extra mycket frågor, eftersom jag inte bara är en datornörd utan faktiskt har en tjänst inom området också så borde jag kunna extra mycket. Jag har lärt mig min läxa så om någon frågar vad jag jobbar med numera så svarar jag bara "-Jag jobbar inom IT". För de flesta så räcker det svaret och de har ingen aning om vad IT egentligen innebär.

Om de frågar desto mer så säger jag vad jag gör. Men skulle det vara så att de vill ha hjälp så tar jag alltid följande exempel.

"-Bara för att någon arbetar som professionell lokalvårdare innebär det inte att den personen vill gå hem till dig och städa gratis efter arbetstid bara för att han vet hur man gör."

Men visst, precis som vissa är inne på. I flera fall handlar det om tjänster och gentjänster. Då kan jag hjälpa folk när jag vet att det inte bara är ensidig hjälp.

Bara att inse, världen hade inte gått runt utan oss datornördar.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

jag känner definitivt igen mig. Har en totalt inkompetent morbror som ringer stup i kvarten för att få hjälp med ditten och datten. Folk som ringer och frågar mig bästa bredbandsbolaget och vad dem har för priser, JAG ÄR 19 ÅR OCH GÅR I SKOLAN för i helvete! Ring och prata med dem. Annat folk som inte kan identifiera ett nätverkskort, hjälp med att byta processor/grafikkortsfläkt, plötsliga avstängningar som oftast handlar om värmeproblem osv. Värst tycker jag nog när folk inte lär sig att installera program elle spel. Stoppa in skivan tryck på next tills det är klart sen finish:/ Listan kan bli lång då folk terroriserat mig med frågor sen jag var 16 år. Hoppas dock iaf få ett jobb inom snar framtid som support då jag verkligen gillar att meka med datorer och felsöka trots dåliga erfarenheter med inkompetenta svenssons.

Permalänk
Medlem

Den krönikan va så spot on så jag mår dåligt... Har själv varit nära jätte utbrott när t.ex vännens, kompis, kusins, döda farfars änka frågat om hjälp. "Internet funkar inte... hjälp mig..." Fan vad arg jag blir nu!! Folk som ringer från gamla arbetsplatser och frågar om hjälp. Sånna som ringer och smörar sig igenom ett helt samtal på 15min och avslutar med ett; "Förresten! du e rätt duktig på datorer va?" Hatar att hjälpa folk med datorer!! Tack för en bra krönika. Du kan inte få upp den på aftonbladet kanske??

Visa signatur

Kan någon skänka mig 30 000kr så ja kan köpa en dator som klarar Crysis :/ (2006)

Permalänk
Medlem

Och hälften finns här på sweclockers " ladda fullt igår men har hälfen idag, vad är det för fel ? "

Visa signatur

AM2 6.0 2900XT 3G RAM

Permalänk
Medlem

Skicka ut en sådan här till alla som vill ha hjälp:

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk

känner igen allt detta, exakt så har man de men jag tog mod till mig och "utnyttjade" situationen att man kan så pass mycke om datorer och specifikt att fixa datorer med diverse fel, så jag gick och startade datorfirma då jag endå va arbetslös, de e inte så svårt som man tror att starta... och redan innan jag har startat än så har jag fått in flertalet jobb och de känns skit bra att få betalt för att sitta o felsöka när datorn inte startar eller nån har fått msblast... :P, så för alla er arbetslösa som kan datorer chansa testa starta ett serviceföretag även om de finns flera där ni bor som gör de för de finns oändligt med folk som har problem med datorn och när de väl gäller datorer så fattar dom flesta att de kostar att fixa jag tar när jag jobbar 450:- i timmen och de tycker vissa låter mycke men va fan hade en sotare här förra veckan tror han tog 600:- i timmen och förra gången rörmokarn va här tror jag de va 650:- i timmen för att sätta in nya plaströr........

Visa signatur

| Intel Core i3 530 @ 2.93GHz | 4x4 GB Corsair @ 1333Mhz | EVGA GTX 660Ti | 1st SSD 5st SATA | Corsair 650W | 6st 120mm | Win 7 64 bit| Dell IPS 23" Wide |

Permalänk
Medlem

Denna krönika har nog öppnat ögonen för många som blir utnytjade, ja det är ju rent utnytjande när dom tvingar på en att hjälpa dom, när jag blir tillräkligt less så slänger jag bara på luren och ljudlös.

Visa signatur

Jag har dyslexi.