Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larryd
Ja, jag lider av Comhems dåliga kvalitet och service. Men inte länge till.

Men jag lider tyvärr inte ensam. Titta dig runt här på forumet. Var och varannan klagar ju på Comhem!

jag är väl medveten om att vissa swecare har problem med comhem, men jag har förb***** svårt att tro att dessa swecare står för majoriteten av comhems kundkrets som danne888 och du verkar tro då ni drar alla över en kam.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larryd
Varför har man då så svårt att klara 100M och 24M? Kanske borde man lansera Gbit/s istället.

Trovärdigt??

Nej, den grymma sanningen är antennsladden klarade kanske kanhända 5G för 25 år sedan när den var ny. Sedan dess har den dessutom byggts ut och passerar 100 lägenheter till. Blivit avklippt av lilleman och skarvad med kontorstejp var tionde meter.

men gud vad du snackar skit. vad har du emot kabelnät, egentligen?

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Den upphandlingen är sedan länge uppklarad och comhem vann. Förvisso överklagade tele2 beslutet men det är föga troligt att utgången blir annorlunda.

Undras om detta är helt sanning, för hos oss är det forfarande inte klart fick jag en lapp i brevlådan onsdags förra veckan. Så det pågår nog ytterligare förhandlingar på vissa lokala ställen kanske?

Och problem med Comhem eller inte???
Jo, det har jag haft, men internetbiten har faktiskt fungerat väldigt bra, men kabel-tv'n kan dom iaf se över tykcer jag...

Visa signatur

Desktop : ASUS Striker Extreme, Club3D8800GTX 768Mb, CPU E6600 2,4Ghz, 4GB RAM 800Mhz. Corsiar 620W, Asus 22" TFT LCD MW221U
Laptop: HP-6910p.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s0Ma
men gud vad du snackar skit. vad har du emot kabelnät, egentligen?

Att kabelnät tydligen ger dålig kvalitet till användarna.

Men varför hackar du på mig. Många inlägg här klagar ju på Comhem.Det går väl att slå ihjäl mig. Men det återstår hundratals här som upplever problem. Läs och lär.

Jag tror att det är bra för Comhem att deras problem lyfts upp och tydliggörs.

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem

Har också comhem och har inte haft många problem. Kan räknas upp på ena handen.

Fick lite strul med 24 uppgraderingen men aldrig med downtime utan bara med mindre hastighet. Men det har dom löst nu.

Har varit tvungen att ringa deras support kanske 2 gånger under dom 4 år jag haft comhem. Då fixade dom det på max 1 timme.

Sen det senaste jag har hört om varför dom inte lanserar Docsis 3 är ju för att Cisco och motorola inte kan komma överens om hur standarden ska se ut. Men det kanske dom har gjort vid det här laget. Jag vet inte.

Permalänk
Medlem

larryd du kanske ska öva lite mer på skillnaden mellan sanning och lögn innan du går loss i forumet igen ^^ Om inte annat så testa att sluta medans du ligger hyfsat på topp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddex
larryd du kanske ska öva lite mer på skillnaden mellan sanning och lögn innan du går loss i forumet igen ^^ Om inte annat så testa att sluta medans du ligger hyfsat på topp.

Varför hotar du mig!?

Tycker inte att detta hör hemma på Sweclockers normalt mycket seriösa fora.

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larryd
Att kabelnät tydligen ger dålig kvalitet till användarna.

Men varför hackar du på mig. Många inlägg här klagar ju på Comhem.Det går väl att slå ihjäl mig. Men det återstår hundratals här som upplever problem. Läs och lär.

Jag tror att det är bra för Comhem att deras problem lyfts upp och tydliggörs.

"tydligen" ger dålig kvalitet till användarna. ja, jo, det beror väl på omständigheterna och i vilket område man bor, och ungefär tusen olika skäl till? adsl är ju inte precis bättre på den fronten.

många inlägg här klagar på com hem, ja. en del "klagar" på ett konstruktivt sätt och inbjuder därmed till en meningsfull diskussion om vad man kan tänkas göra för att lösa problemet de upplever, medan andra klagar på dumheter som inte har med com hem eller deras tjänster att göra, och vissa hittar på rena lögner (som du, t.ex.), eller sätter upp pubertala hatkampanjer via websidor.

jag håller givetvis med om att com hem verkar vara allt annat än problemfria i nuläget, men jag förstår inte vad du tycker att du tillför genom att sporra på en massa FUD hos folk.

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s0Ma
"tydligen" ger dålig kvalitet till användarna. ja, jo, det beror väl på omständigheterna

och vissa hittar på rena lögner (som du, t.ex.), eller sätter upp pubertala hatkampanjer via websidor.

Allvarliga anklagelser du kommer med

http://www.idg.se/2.1085/1.93163

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larryd
Varför hotar du mig!?

Tycker inte att detta hör hemma på Sweclockers normalt mycket seriösa fora.

På vilket sätt hotar jag dig? För övrigt så kan man ju fundera över på vilket sätt det seriöst att sitta och skicka ut "rykten" du råkat få höra av ngn på ComHem's kundtjänst? Har du ens fått infot där eller drömde du ihop ngt bara?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larryd
Varför hotar du mig!?

Tycker inte att detta hör hemma på Sweclockers normalt mycket seriösa fora.

Du är en riktig rättshaverist.
Jag antar att du är relativt ung och jag kan bara hoppas arr du tillfrisknar och inte kommer på kant med hela livet.

Visa signatur

Nja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larryd
Allvarliga anklagelser du kommer med

http://www.idg.se/2.1085/1.93163

och vad, pray tell, VAD har en underdimensionerad e-postserver hos basefarm (com hem's e-postleverantör) med hfc-nät eller den generella kvaliteten på deras bredbandtjänst eller kommande bredbandstjänster, att göra?

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk

Mitt Comhem är har varit underbart i en hel del månader nu.
Har 24/1 dygnet runt.

Ska dock flytta och få 100/10 snart, och de klagar ja inte på

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem

Att tilläggas är väl att 90% av inläggen gällande comhems "dåliga" service stog ju razorrazer för med sina pingtider som ingen brydde sig ett skvatt om och tydligen verkar väl allt funka perfekt hos honom nu med tanke på att han inte varit inne och klagat på en dryg månad.

Permalänk

ganska nöjd med comhem,(själva bandbredden), delade åsikter, får de hastigheterna jag ska ha, enda jag retar mig på är 1Mbit upload, kan inte få mer.... säger att de kablarna som e dragna i huset inte klarar med upload men dl klarar de en del till..
För snåla för att byta ut skiten, tänk om de stackarna skulle behöva lägga ut pengar, jättesynd om dem, pengar ska bara in!

Sen deras kundservice kan dem ju lägga ner, ringt dit en 100ggr under 4år, funkar som det ska sen helt plötsligt har man inget internet halva dan...
Retar mig som fan, när man ringer dit o ska klaga så hör man: gå in på www.comhem.se för information!!!! Vad fan tror ni jag ringer för!! GAAAAAAAAAH!

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk

Har sjävl 8/1 och ville uppgradera till 24/1, men det gick tyväär inte för att vårat nät var föråldrat , fan radhuset är ju precis 20 år gammalt och redan sunkig lina, kommer garanterat inte få 100/10 alls, och folk snackar om 5Gb, jag fnyser comhem rakt i ansiktet

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk

husen bredvid(30m ifrån mig) har BBB 10/10... eller mer...

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem

Nu tror jag inte på att de lägger ner, men med den fermitet de fixar saker och ting kan man tro att de redan gjort det.

Permalänk
Medlem

Comhem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av babel haffo
Har sjävl 8/1 och ville uppgradera till 24/1, men det gick tyväär inte för att vårat nät var föråldrat , fan radhuset är ju precis 20 år gammalt och redan sunkig lina, kommer garanterat inte få 100/10 alls, och folk snackar om 5Gb, jag fnyser comhem rakt i ansiktet

Inga problem.

Comhem i Stockholm klarar lätt 5,5 GB/s på sitt 25 år gamla nät.

(Har jag lärt mig)

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babel haffo
Har sjävl 8/1 och ville uppgradera till 24/1, men det gick tyväär inte för att vårat nät var föråldrat , fan radhuset är ju precis 20 år gammalt och redan sunkig lina, kommer garanterat inte få 100/10 alls, och folk snackar om 5Gb, jag fnyser comhem rakt i ansiktet

Skulle snarare tro att det är den aktiva utrustningen som lägger hinder i vägen. Har själv precis fått möjlighet att beställa 24/1 efter att min förening uppgraderat nätet (bytt uttag och aktiv utrustning men ej kabel och den är nog över 30 år). Så är det någon du skall fnysa rakt i ansiktet så är det nog den snåle nätägaren.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

Precis så är det.

Comhem's stora problem är att de kör sitt nät på 25 år gamla antennsladdar. Som lille putte klippt av då och då. Och mamma skarvat ihop med kontorstejp för att kunna se TV.

Det här håller naturligtvis inte i längden.

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk

Det gör inte ditt nonsens heller. På vilket sätt är kabelnätet som teknik ett problem för comhem idag? Om någon har problem är det givetvis olyckligt men nämn en leverantör utan problem? BBB som skickar ut epost och lösenord kors o tvärs? Det luktar skygglappar om din argumentation.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triskelon1
ganska nöjd med comhem,(själva bandbredden), delade åsikter, får de hastigheterna jag ska ha, enda jag retar mig på är 1Mbit upload, kan inte få mer.... säger att de kablarna som e dragna i huset inte klarar med upload men dl klarar de en del till..
För snåla för att byta ut skiten, tänk om de stackarna skulle behöva lägga ut pengar, jättesynd om dem, pengar ska bara in!

Comhem äger inte kabeln i huset uten det gör du eller din hyresvärd.
Gnäll på hyresvärden eller på dig själv för att kabeln inte är bytt.

Visa signatur

/Joga

Permalänk

javisst, ska bara säga till grannarna att jag ska borra i deras golv så jag kan dra en sladd....

Det e ju comhem som får göra avtal med ägarna till husen, så jag menar...

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem

Tja jo men om hyresvärden inte vill göra ett avtal så står du där ändå. I slutändan så är det ju alltid hyresvärdarna som stoppar uppgraderingarna för jag har svårt att tänka mig att hyresvärden bett om en kabeluppgradering som sen ComHem har nekat dom.

Permalänk

beror ju på vem som betalar.
Tror hyresvärden skiter i om vi har internet eller inte...
Så svårt det e att få lägenheter idag så internet i huset e ju inget "krav".

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem

Är alltid hyresgästen som betalar i slutändan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Det gör inte ditt nonsens heller. På vilket sätt är kabelnätet som teknik ett problem för comhem idag? Om någon har problem är det givetvis olyckligt men nämn en leverantör utan problem? BBB som skickar ut epost och lösenord kors o tvärs? Det luktar skygglappar om din argumentation.

Är det mig du skriver till??

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larryd
Är det mig du skriver till??

Nej benke bakom hörnet..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Nej benke bakom hörnet..

passa dig, han kanske känner sig hotad? ^^