Permalänk
Medlem

Scrollning på plattan funkar ej

Hej!

Har en HP NX7400, och jag och min sambo använder den båda två så vi har olika konton.
När man växlar mellan kontona så går det inte att scrolla med pekplattan, det är lite störigt.
Ngn som vet varför?
Och hur man åtgärdar det lättast utan att starta om datorn.

Mvh Mikael

Permalänk
Medlem

Fungerar den innan ni "byter" konto? isånnafall så kan ni prova att instalera om drivrutinerna. men om den inte funkar alls på ett visst konto eller inte på någon så kan den instalationen vara inställd. hör av er hur det är/blev. mvh Andreas

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med synaptics drivrutiner på min nc6000 det löser sig genom att man trycker på "återställ enheter" egenskapsfönstret. Testa som sagt nya drivrutiner, men jag tror jag har tre år gamla nu bara för att de ska funka i alla program mot att jag måste återställa efter viloläge.

Permalänk
Medlem

hej!

tack för era svar!

jag har provat att installera om drivrutinerna, utan resultat!
det funkar när man är inloggad på det första kontot, sen när man bytar användare så går det inte. inte ens om man loggar in på det förra kontot igen, och det enda som hjälper är att starta om datorn.

har dock inte provat att ta "återställ enheter", får ta och prova det!

återkommer med svar om hur det har gått!

mvh mikael

Permalänk
Medlem

Uppenbarligen så är det ett mjukvarurelaterat problem, som föregående skrivare redan kommit fram till.

Jag tvivlar på att det är drivrutinerna det är fel på, utan de "personliga" inställningarna som är kopplade till respektive konto. Så mitt råd är att du "leker" runt med inställningarna för pekplattan samt även kolla så du inte har inställt (med Fn-knappen) på at plattan ska vara avstängd.

Permalänk
Medlem

jag provade att lägga ner min i väntelägeoch sedan starta igen. då funkade inte min scrollplattan men sen så "lekte" jag med inställningarna och sendan så funkar den hela tiden!!;)