Dustin Home - rabatter för studenter

Permalänk
Medlem

Dustin Home - rabatter för studenter

Ett tips för studenter

Blev lite besviken när Dustin Home slutade med fri frakt över 500:- för några veckor sedan. Men häromdagen fick jag en reklamtidning från Dustin Home. Det visade sig att man kan registrera sig som studentkund. Då handlar man alltid fraktfritt. Dessutom får man rabatt på stor del av det ordinarie sortimentet.

Så i fortsättningen känns Dustin Home som den givna butiken för mig.

se: www.dustinhome.se/student

Permalänk
Inaktiv

Tack för tipset, regga mig precis o de funka perfa

Permalänk
Medlem

Student räknas från och med första ring, eller hur?

Permalänk
Medlem

En student är en person som läser vid univeristet eller högskola, är du osäker på om du är student eller inte så är du antagligen inte det...

Permalänk
Inaktiv

erhrh yes.

Permalänk
Medlem

Studentkort får man även i gymnasiet.. Eller om det är det du menar med högskola, erlc..

Permalänk
Medlem

Re: Dustin Home - rabatter för studenter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falköga
Ett tips för studenter

Blev lite besviken när Dustin Home slutade med fri frakt över 500:- för några veckor sedan. Men häromdagen fick jag en reklamtidning från Dustin Home. Det visade sig att man kan registrera sig som studentkund. Då handlar man alltid fraktfritt. Dessutom får man rabatt på stor del av det ordinarie sortimentet.

en gång i tiden när jag var lite småsugen på att köpa en rabatterad thinkpad var det just studentkund man var tvungen att vara. det stod då, som nu, att om man som jag redan var registrerad kund var det lämpligast att maila och be dem ändra det existerande. Ja, jag väntar faktiskt fortfarande på ett svar på det mailet. nåja, bra tips i alla fall, jag lär väl göra ett nytt försök till nästa gång jag beställer, antar jag.

mecenatkort är väl det som gäller, har jag för mig, inte csn-kort som man för i gymnasiet.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, fraktfritt uppskattas alltid

Inga jätteheta rabatter tyvärr..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erlc
En student är en person som läser vid univeristet eller högskola, är du osäker på om du är student eller inte så är du antagligen inte det...

Eh, men det gäller väl gymnasiet också? Eftersom jag har CSN-kortet och det får man, vad jag vet, redan i ettan och då bör jag således vara studerande, eller hur?

Permalänk

Gymnasieelever är självklart inga studenter de är elever.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Student
http://ne.se/jsp/search/article.jsp?i_art_id=317607&i_word=st...
http://susning.nu/Student
Det hade då varit väldigt konstigt att kalla elever som inte ens har tagit studenten för studenter.

Men vad dustin räknas studenter behöver nödvändigt inte vara samma vad en student är i vanlig talmun, så den som är en gymnasieelev och tänker handlar på dustin kan väl fråga vad de räknar som student?

Csn kort säger inte att man är student utan bara elev, inte ens folk med mecenat-kortet blir lika behandlande. De som är registrerade på mindre än 15p på en termin, om jag minns rätt, får inte rabbat hos sj. (jag själv är en av dem nu, då jag arbetar samtidigt)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

På CSN-kortet's hemsida så har de som slogan "Nyckeln till ett rikare studentliv".. Så det borde ju gälla att gymnasieelever är någon form av student också..

För övrigt står det "Student identity card" på csn kortet och även verified by MECENAT..

Får väl hoppas Dustin utgår ifrån att vi gymansieelever är "Studenter"

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Avstängd

Har en polare som reggade sitt, han läser på komvux och det var inga problem.
Komvux är ju jämförbart med gymnasie kan man väll säga.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Re: Dustin Home - rabatter för studenter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falköga
Ett tips för studenter

Fyfan, här har jag beställt saker i flera år utan att vetat om detta. Priserna på kablar är ju rätt drastiskt sänkta så att säga >_>

Tack iaf, bättre sent än aldrig^^

Permalänk
Hedersmedlem

Måste man komma ihåg till i höst, tyvärr leverar ju inte DH hit så jag har ingen nytta av det ännu. Jag tror jag fått mecenatkort i år men har det ju inte tillgängligt nu.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd

så jag som inte går på högskolan kan inte få det här erbjudandet?
det går inte få tag på ett studentkotrsnummer även om man inte har det ?

Permalänk
Medlem

Någon påpekade ovan, på CSN-kortets hemsida står det ju klart och tydligt "Nyckeln till ett rikare studentliv". Det borde ju göra att vi med CSN/Mecenat-kort, också kan regga sig och ta del av dessa rabattare?

Permalänk
Hedersmedlem

Men ska det vara så svårt. Gymnasieelever är inte studenter. Sen om rabatterbjudanden gäller CSN-kortet också är väl en annan sak.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Student

Citat:

Gymnasieelever brukar felaktigt kalla sig "studenter", särskilt sistaårselever under vårterminens slut, efter mösspåtagningen. Detta beror antagligen på missuppfattade traditioner från den tid då gymnasiet avslutades med att man tog studentexamen. Än i dag kallas det att "ta studenten".

http://www.csn-kortet.se/
http://www.mecenat.se/
Ni ser väl tydligt att de är så lata att det är samma webbsida och samma banner. Kostar ju pengar att ha två olika hemsidor, bara mindre skillnader.
Däremot, om de skulle vilja så, skulle de nog kunna spärra vem som kan göra vad med kortnumren, det lär ju i databasen gå att se om kortet är CSN-kortet eller mecenatkortet.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Ringde o fråga - rabatten gäller både Mecenat och CSN!

Visa signatur

//Scsi

Permalänk

då va det avklarat, får sambon att regga sig, hehe

tack för tipset

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk

Har precis dragit iväg ett mail till dustinhome för att få mitt konto ändrat till ett studenkonto Någon som vet när man märker att man har fått sitt konto ändrat? Står det "Student" någonstans?

Trevlig helg

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andersson89
Har precis dragit iväg ett mail till dustinhome för att få mitt konto ändrat till ett studenkonto Någon som vet när man märker att man har fått sitt konto ändrat? Står det "Student" någonstans?

Trevlig helg

de kommer att svara på ditt mail att du nu är studentkund och när du sen besöker dustinhome.se och loggar in så står det "Välkommen till dustinhomes studentsida!" så du kan med andra ord inte missa det

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

Bumpar en gammal tråd, någon sa att rabatten gällde både för Mecenat och CSN men när jag försökte regga mig så funkade det inte för mitt pers. nr var inte registrerat hos studentkortet.se.

Har dom ändrat detta alltså?

Permalänk
Medlem

Det fungerar inte om du inte är högskolestuderande, nej.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBMB
Bumpar en gammal tråd, någon sa att rabatten gällde både för Mecenat och CSN men när jag försökte regga mig så funkade det inte för mitt pers. nr var inte registrerat hos studentkortet.se.

Har dom ändrat detta alltså?

När jag mailade dem för ett tag sen så gick det tydligen inte med mitt csn-kort.

Permalänk
Medlem

Okej, tack för svar. Det finns inte nåt schyst sätt att kringgå detta heller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muppens
Det fungerar inte om du inte är högskolestuderande, nej.

och menar du bara högskola då lr? för jag är student går på gymnasiet och får student rabatt från Dustin... har alltid fått det sen jag började gymnasiet

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Skapa ett vanligt konto, sen tar du mailkontakt med Dustin.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Skapa ett vanligt konto, sen tar du mailkontakt med Dustin.

Och säger vad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrby89
och menar du bara högskola då lr? för jag är student går på gymnasiet och får student rabatt från Dustin... har alltid fått det sen jag började gymnasiet

Står klart och tydligt på deras sida "Här kan du som är student (studerar på universitet eller högskola) registrera dig för att få:". Så om du är studentkund har du myglat dig till eller haft tur ;).

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"